市場調査レポート
商品コード
1100547

ビジネスジェット市場:航空機タイプ別(小型、中型、大型、旅客機)、システム別、最終用途別(個人ユーザー、オペレーター)、POS別(OEM、アフターマーケット)、サービス別、航続距離別、地域別 - 2030年までの世界予測

Business Jets Market by Aircraft Type (Light, Mid-Sized, Large, Airliner), Systems (OEM Systems, Aftermarket Systems), End-Use (Private User, Operator), Point of Sale (OEM, Aftermarket), Services, Range and Region - Global Forecast to 2030

出版日: | 発行: MarketsandMarkets | ページ情報: 英文 233 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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ビジネスジェット市場:航空機タイプ別(小型、中型、大型、旅客機)、システム別、最終用途別(個人ユーザー、オペレーター)、POS別(OEM、アフターマーケット)、サービス別、航続距離別、地域別 - 2030年までの世界予測
出版日: 2022年07月07日
発行: MarketsandMarkets
ページ情報: 英文 233 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

ビジネスジェットの市場規模は、2022年の301億米ドルから2030年には418億米ドルへと、予測期間中にCAGR4.2%で成長すると予測されています。

ビジネスジェット市場は、乗客体験の向上や老朽化した航空機の代替に対する需要の高まりなど、さまざまな要因によって牽引されています。ビジネスジェットのメーカーは主に、乗客体験の向上と運用効率の強化に注力しています。しかし、複雑な製品認証手続きと受注の不確実性が、市場全体の成長を制限しています。

"小型航空機タイプセグメントは、2022年から2030年にかけて、ビジネスジェット市場で最も高いCAGRを記録すると推定される"

航空機タイプに基づき、ビジネスジェット市場の小型飛行機セグメントは、2022年から2030年にかけて最も高いCAGRを記録すると推定されます。都市間移動の需要が高いことが、小型飛行機タイプのビジネスジェットの成長を促進しています。しかし、これらの航空機は短距離の移動にはコスト効率がよく、快適であることも、ビジネスジェット市場の需要と成長に拍車をかけています。

"2022年のビジネスジェット市場は、最終用途の個人ユーザー部門が最大のシェアを占めると予測される"

エンドユースに基づくと、個人ユーザーセグメントが2022年のビジネスジェット市場で最大のシェアを占めると推定されます。近年、航空機による移動の利便性を求める声が高まっており、また、航空会社が定期便を運航していない場所へのアクセスも可能であることから、ビジネスジェットが注目されています。これらは、ビジネスジェット市場における個人ユーザーの増加につながっている原動力となっています。

"2022年のビジネスジェット市場は北米が最大シェアを占めると予測"

この地域の航空・宇宙産業は着実に成長しています。その結果、ビジネスジェットに対する大きな需要が生まれています。この地域のビジネスジェット市場の成長は、航空機製造の急速な成長、技術の進歩、旅行や観光などの要因によって駆動されています。

ビジネスジェット市場における主要参入企業のプロファイル分析

  • 企業タイプ別:Tier 1-55%, Tier 2-20%, and Tier 3-25%
  • 役職別:C-Level Executives-75%, Manager Level-25%
  • 地域別:North America-20%, Europe-25%, AsiaPacific-30%,Latin America-10%, Middle East-10%, Africa-5%

ビジネスジェット市場の主な参加企業は、Textron Inc.(米国)、Embraer SA(ブラジル)、Gulfstream Aerospace(米国)、Bombardier Inc.(カナダ)、Dassault Aviation(フランス)、Boeing(米国)、Airbus(オランダ)、Honda Aircraft Company(米国)、Siberjet Aircraft(米国)およびPiper Aircraft(米国)等となっています。これらの企業は、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカの様々な国でビジネスジェットを提供しています。

調査対象

この市場調査は、各セグメントにわたるビジネスジェット市場をカバーしています。航空機タイプ、最終用途、販売拠点、システム、範囲、地域など、さまざまなセグメントにわたってこの市場の市場規模と成長性を推計することを目的としています。また、市場の主要企業の詳細な競合分析、企業プロファイル、製品および事業の提供に関する主な見解、最近の発展、主要な市場戦略も記載しています。

本レポートを購入する理由

本レポートは、ビジネスジェット市場全体とそのサブセグメントにおける収益数の最も近い近似値に関する情報を提供し、この市場における市場リーダー/新規参入者の助けとなります。本レポートは、ビジネスジェットのエコシステム全体と、洗練されたキャビンインテリア、自律型ビジネス航空機、電気推進などの破壊的な技術をカバーしています。本レポートは、利害関係者が競合情勢を理解し、自社のビジネスをより良く位置づけ、適切な市場参入戦略を立案するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。また、本レポートは、利害関係者が市場の脈動を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因・阻害要因・課題・機会に関する情報を提供するものです。

本レポートでは、以下のポイントに関する洞察を提供しています

  • 市場の浸透度。市場のトップ企業が提供するビジネスジェットに関する包括的な情報
  • 製品開発/イノベーション。ビジネスジェット市場における今後の技術、研究開発活動、新製品発表に関する詳細な洞察。
  • 市場の開拓。有利な市場に関する包括的な情報- 本レポートでは、様々な地域にわたるビジネスジェット市場を分析しています。
  • 市場の多様化。ビジネスジェット市場における新製品、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報
  • 競合の評価。ビジネスジェット市場における主要企業の市場シェア、成長戦略、製品、製造能力に関する詳細な評価

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査目的
  • 市場の定義と範囲
  • 調査範囲
    • ビジネスジェット市場セグメンテーション
    • 地域の範囲
    • 考慮される年
  • 通貨
    • 米ドルの為替レート
  • 包含と除外
  • 制限
  • 市場の利害関係者
  • 変更の概要

第2章 調査手法

  • 調査データ
    • 二次データ
      • 二次資料
    • 一次データ
      • 一次情報源
      • 予備選挙の内訳:会社の種類、指定、地域別
  • 因子分析
    • イントロダクション
    • 需要側の指標
    • 供給側の指標
  • 市場規模の見積もり
    • ボトムアップアプローチ
    • トップダウンアプローチ
  • 市場の内訳とデータの三角測量
  • 仮定
  • リスク分析

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 重要考察

  • ビジネスジェット市場、2022-2030
  • 航空機タイプ別のビジネスジェット市場
  • エンドユース別のビジネスジェット市場
  • 国別のビジネスジェット市場

第5章 市場概要

  • イントロダクション
  • 市場力学
    • 促進要因
      • 乗客体験の向上に対する需要
      • 古い航空機の交換
      • 富裕層の増加
    • 抑制要因
      • 複雑な製品認証手順
      • 注文の不確実性
    • 市場機会
      • e-VTOL航空機の出現
      • ハイブリッド電気航空機推進技術の出現
      • 新規ビジネスジェットOEMの参入
      • プライベートジェットとチャーター機の需要が高い
    • 課題
      • 新興諸国におけるインフラの利用不能
      • 高いジェット燃料価格
  • 顧客のビジネスに影響を与える傾向/混乱
    • 収益シフトと新しい収益ポケット
  • ビジネスジェット市場のエコシステム
    • 著名な企業
    • 新興企業と中小企業
    • 利用者
    • アフターマーケット
  • テクノロジー分析
    • オンボードジェットウェーブテクノロジー
    • アーバンエアモビリティ
  • ユースケース分析
    • ユースケース:JET-SHARE CO. はタイムシェアードビジネスジェットの運用を管理
    • ユースケース:民間航空会社の利用可能性の問題によるジェットシェアリング
    • ユースケース:PEGASUS UNIVERSAL AEROSPACEがEBACEで最初のVTOLビジネスジェットを搭載
  • バリューチェーン分析
  • 平均販売価格分析
  • ボリュームデータ
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 企業間の敵対関係
  • 主要な利害関係者と購入基準
    • 購入プロセスの主要な利害関係者
    • 購入基準
  • 関税と規制の規制状況
    • 規制機関、政府機関、およびその他の組織
  • 貿易データ分析
  • 2022年から2023年の主要な会議とイベント

第6章 業界動向

  • イントロダクション
  • テクノロジーの動向
    • 洗練されたキャビンインテリア
      • キャビン照明
      • IFEC
      • キャビン管理システム
    • 自律型ビジネス航空機
    • 電気推進力
      • ハイブリッド電気推進システムの設計
      • 全電気推進システムの設計
  • サプライチェーン分析
  • メガトレンドの影響
    • 持続可能性の実装
    • 代替電源
    • 都市化の加速
    • デジタル化
    • シェアリングエコノミー
    • 人工知能
  • イノベーションと特許登録

第7章 ビジネスジェット市場:航空機タイプ別

  • イントロダクション
  • 小型
    • インターシティ旅行ドライブセグメントの需要
  • 中型
    • カスタマイズされたジェットの可用性は、クライアントを引き付ける
  • 大型
    • セグメントの成長に貢献する贅沢で長距離の旅行への需要
  • 旅客機
    • VVIPトラベル燃料セグメント中の快適さの要求

第8章 ビジネスジェット市場:最終用途別

  • イントロダクション
  • 個人ユーザー
    • 旅行のしやすさが人気を高める
  • オペレーター
    • さまざまなチャーターサービスの利用可能性

第9章 ビジネスジェット市場:POS別

  • イントロダクション
  • OEM
    • 従来型
      • 従来のエンジンの簡単な実装は市場の成長を後押し
    • ハイブリッド電気
      • 航空機の電化の採用はセグメントを促進します
  • アフターマーケット
    • メンテナンス、修理、およびオーバーホール(MRO)
      • 既存のビジネスジェットのアップグレードは、セグメントの成長に貢献
    • 部品交換
      • 長い飛行時間は部品交換セグメントの成長に影響を与える

第10章 ビジネスジェット市場:航続距離別

  • イントロダクション
  • 3,000NM未満
    • 短距離旅行に一般的に使用
  • 3,000~5,000 NM
    • セグメントを強化するためのインターシティ旅行
  • 5,000NM以上
    • 長距離飛行の燃料セグメントの成長の増加

第11章 ビジネスジェット市場:システム別

  • イントロダクション
  • OEMシステム
    • 航空構造
      • 機体
        • 成形複合材を使用した小型飛行機部品の需要が高い
      • 尾翼
        • 航空機の構成に適した尾翼ドライブ市場の需要
      • 飛行制御面
        • ファイバーコントロールサーフェスのイントロダクションより、セグメントが強化
        • 軽量翼の開発はセグメントを促進
      • ナセル&パイロン
        • 高強度構造の開発をもたらす航空宇宙材料の進歩
        • ビジネスジェットの空気力学を強化する必要があり、セグメントを後押し
    • アビオニクス
      • 飛行管理システム
        • FMSセグメントを後押しするビジネスジェットの自律ガイダンス
      • 通信システム
        • セグメントを推進する可能性のあるビジネス航空における5Gの商業化
      • ナビゲーションシステム
        • 自律航法技術がセグメントを推進
      • ソフトウェア
        • 分析ソフトウェアアルゴリズムの開発は成長を促進
    • 航空機システム
      • 油圧システム
        • セグメントの成長に関与する油圧システムの信頼性
      • 空気圧システム
        • セグメントを駆動する航空機用バルブの需要の増加
      • 環境制御システム
        • セグメントブースター-乗客の快適性を高めるための需要
      • 緊急システム
        • 需要を促進すると予想される航空機の安全性に関する意識の高まり
      • 電気システム
        • 電気航空機の需要は機会をもたらす
      • 推進システム
        • ハイブリッド推進力のイントロダクション-促進要因となる可能性
      • 着陸システム
        • 着陸システムの電化はセグメントの成長に貢献
    • キャビンインテリア
      • 座席
        • セグメントを牽引すると予想されるプレミアム設備を備えた座席の需要
      • IFEC
        • オンボードインターネット接続燃料セグメントの実装
      • ガレー船
        • カスタマイズされたギャレーコンポーネントの可用性により牽引されるセグメント
      • パネル
        • 内部ワイヤと重要なシステムをサポートします
      • 収納ビン
        • セグメントを後押しすると予想される追加のラゲッジスペースの需要
      • トイレ
        • ビジネスジェットのハイテクトイレが成長を促進
    • ドア、窓、およびフロントガラス
  • アフターマーケットシステム
    • 航空構造
    • アビオニクス
      • 飛行管理システム
      • 通信システム
      • ナビゲーションシステム
      • ソフトウェア
    • 航空機システム
      • 油圧システム
      • 空気圧システム
      • 環境制御システム
      • 緊急システム
      • 電気システム
      • 推進システム
      • 着陸システム
    • キャビンインテリア
      • 座席
      • IFEC
      • ガレー船
      • パネル
      • 収納ビン
      • 洗面所
    • ドア、窓、およびフロントガラス

第12章 ビジネスジェットサービス市場

  • イントロダクション
  • タイプ別のビジネスジェットサービス市場
    • チャーターサービス
      • 共有プライベートジェットサービスは、チャーターフリートの運用を最適化するのに役立ちます
    • ジェットカードプログラム
      • Debit as you fly プログラム-常連客に人気
    • 分割所有権
      • チャーターサービスのメリットを備えた共有所有権を提供
  • 航空機管理サービス
  • リースタイプ別のビジネスジェットサービス市場
    • ウェットリース
      • すべてのサポートサービスを備えた航空機のリース-短期リース
    • ドライリース
      • 追加サービスなしの航空機のリース-長期リース

第13章 地域分析

  • イントロダクション
  • 北米
    • PESTLE分析:北米
    • 米国
      • トッププライベートジェットメーカーの本拠地
    • カナダ
      • 軽量ビジネスジェットの需要が高い
  • 欧州
    • PESTLE分析:欧州
    • 英国
      • 国内航空輸送向けのビジネスジェットの採用の増加
    • フランス
      • ビジネスジェット旅客機間の競合の激化
    • ドイツ
      • アフターマーケットの成長
    • スイス
      • ビジネスジェットアーキテクチャの急速な発展
    • ロシア
      • 国境紛争は市場の成長に影響を与える
    • イタリア
      • 主要なMROサービスプロバイダーの存在
    • スペイン
      • 国で成長しているVVIP空の旅
    • その他欧州
      • ビジネスジェットのタイムリーなメンテナンスへの注目が高まる
  • アジア太平洋地域
    • PESTLE分析:アジア太平洋
    • 中国
      • プライベートジェットの使用と需要の増加
    • オーストラリア
      • 電気ハイブリッド空の旅の実装
    • シンガポール
      • 乗客の個人旅行に対する嗜好の高まり
    • 日本
      • 航空機の新規注文数の増加
    • インド
      • 超豊富なクライアントからのビジネスジェットに対する高い需要
    • その他アジア太平洋地域
      • 老朽化したビジネスジェットが市場の成長を牽引
  • 中東
    • PESTLE分析:中東
    • アラブ首長国連邦
      • ミリオネアの間でビジネスクラスからエグゼクティブジェットへの好みのシフト
    • サウジアラビア
      • 高度な航空宇宙業界の存在
    • トルコ
      • 観光産業の成長-主要な推進力
    • カタール
      • 機内ビジネスミーティングの普及率が高い
    • クウェート
      • さまざまなエグゼクティブジェットの可用性
    • その他中東
      • 長距離ビジネスジェットの需要
  • ラテンアメリカ
    • PESTLE分析:ラテンアメリカ
    • ブラジル
      • 革新的なビジネスジェットプログラムの存在
    • メキシコ
      • 世界的に認められたチャーターオペレーターの存在
    • その他ラテンアメリカ
      • ビジネス航空インフラへの多額の投資
  • アフリカ
    • PESTLE分析:アフリカ

第14章 競合情勢

  • イントロダクション
  • キープレーヤーの収益分析、2021年
  • 市場シェア分析、2021年
  • 会社評価象限
    • ビジネスジェット市場:競合リーダーシップマッピング
      • スターズ
      • 普及しているプレーヤー
      • 新興リーダー
      • 参加者
    • ビジネスジェット市場:競合リーダーシップマッピング(SME)
      • プログレッシブ企業
      • レスポンシブ企業
      • スターティングブロック
      • ダイナミックな企業
      • 競合ベンチマーキング
  • 競合シナリオと動向
    • 製品の発売
    • 取引

第15章 企業プロファイル

  • 主要企業
    • TEXTRON INC.
    • EMBRAER SA
    • GULFSTREAM AEROSPACE
    • BOMBARDIER, INC.
    • DASSAULT AVIATION
    • BOEING
    • AIRBUS
    • PILATUS AIRCRAFT
    • HONDA AIRCRAFT COMPANY
    • SYBERJET AIRCRAFT
    • PIPER AIRCRAFT
    • CIRRUS AIRCRAFT
    • VERTICAL AEROSPACE
    • ONE AVIATION CORPORATION

第16章 その他の企業

  • VOLOCOPTER GMBH
  • EVIATION AIRCRAFT
  • ZUNUM AERO
  • LILIUM GMBH
  • JOBY AVIATION
  • KAREM AIRCRAFT, INC.
  • LIFT
  • XTI AIRCRAFT
  • SAMAD AEROSPACE

第17章 付録

目次
Product Code: AS 2713

The business jets market size is expected to grow from USD 30.1billion in 2022 to USD 41.8 billion by 2030, at a CAGR of 4.2% during the forecast period. The market for business jetsis driven by various factors, such asthe increasing demand for improved passenger experience and replacement of old aircraft fleets.The manufacturers of business jets are primarily focused on improving passenger experience and enhancing operational efficiency. However, complex product certification procedure and uncertainty of ordersare limiting the overall growth of the market.

Thelight aircraft type segment is estimated to register the highest CAGR of the business jets market from 2022 to 2030

Based on aircraft type, the light aircraft segment of the business jets market is estimated to register highest CAGR from 2022 to 2030. High demand for intercity travel is driving the growth of light aircraft type business jets.However, these aircrafts are cost-efficient and comfortable for short-haul distances, that are also adding to the demand and growth of business jets market.

The private usersegment of end use is estimated to account for the largest share of the business jets market in 2022

Based on end use, the private user segment is estimated to account for the largest share of the business jets market in 2022. In recent years, the demand for ease of air travel has increased significantly.Additionally, they provide access to locations where airlines do not offer regular flights. These are the driving factors that are leading to the increasingnumber of private users of the business jets market.

North America is estimated to account for the largest share of the business jets market in 2022

North Americais estimated to account for the largest share of the business jets market in 2022.The aviation and aerospace sectors in the region are growing steadily. This has consequently created a significant demand for business jets. The growth of the business jets market in this region is driven by factors such as rapid growth in aircraft manufacturing, technological advancements, and travel and tourism.

Break-up of profiles of primary participants in thebusiness jetsmarket

  • By Company Type: Tier 1 - 55%, Tier 2 - 20%, and Tier 3 - 25%
  • By Designation: C-Level Executives- 75%, Manager Level - 25%
  • By Region: North America -20%, Europe - 25%, AsiaPacific - 30%,Latin America- 10%, Middle East- 10%, Africa- 5%

Key players in the business jets market are Textron Inc. (US), Embraer SA (Brazil), Gulfstream Aerospace (US), Bombardier Inc. (Canada), Dassault Aviation (France), Boeing (US), Airbus (Netherlands), Honda Aircraft Company (US), Syberjet Aircraft (US) and Piper Aircraft (US)among others. These companies provide business jetsin various countries across North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, Middle East and Africa.

Research Coverage:

The market study covers the business jets market across segments. It aims at estimating the market size and growth potential of this market across various segments, such asaircraft type, end use, point of sale, system, range, and region. The study also includes an in-depth competitive analysis of the key players in the market, along with their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and key market strategies.

Reasons to buy this report:

The report will help market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall business jets market and its subsegments. This report covers the entire ecosystem of the business jets, and disruptive technologies, such as sophisticated cabin interiors, autonomous business aircraft and electric propulsion. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to better position their businesses and plan suitable go-to-market strategies. The report will also help stakeholders understand the pulse of the market and provide them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.

The report provides insights on the following pointers:

  • Market Penetration: Comprehensive information on business jetsoffered by top players in the market
  • Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product launches in the business jets market
  • Market Development: Comprehensive information about lucrative markets - the report analyzes the business jets marketacross varied regions
  • Market Diversification: Exhaustive information about new products, untapped geographies, recent developments, and investments in the business jets market
  • Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies, products, and manufacturing capabilities of leading players in the business jets market

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 STUDY OBJECTIVES
  • 1.2 MARKET DEFINITION AND SCOPE
  • 1.3 STUDY SCOPE
    • 1.3.1 BUSINESS JETS MARKET SEGMENTATION
    • 1.3.2 REGIONAL SCOPE
    • 1.3.3 YEARS CONSIDERED
  • 1.4 CURRENCY
    • 1.4.1 USD EXCHANGE RATES
  • 1.5 INCLUSIONS & EXCLUSIONS
    • TABLE 1 BUSINESS JETS MARKET: INCLUSIONS & EXCLUSIONS
  • 1.6 LIMITATIONS
  • 1.7 MARKET STAKEHOLDERS
  • 1.8 SUMMARY OF CHANGES

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 RESEARCH DATA
    • FIGURE 1 RESEARCH FLOW
    • FIGURE 2 RESEARCH DESIGN
    • 2.1.1 SECONDARY DATA
      • 2.1.1.1 Secondary sources
    • 2.1.2 PRIMARY DATA
      • 2.1.2.1 Primary sources
      • 2.1.2.2 Breakdown of primaries: By company type, designation, and region
  • 2.2 FACTOR ANALYSIS
    • 2.2.1 INTRODUCTION
    • 2.2.2 DEMAND-SIDE INDICATORS
    • 2.2.3 SUPPLY-SIDE INDICATORS
  • 2.3 MARKET SIZE ESTIMATION
    • 2.3.1 BOTTOM-UP APPROACH
    • FIGURE 3 MARKET SIZE ESTIMATION: BOTTOM-UP APPROACH
    • 2.3.2 TOP-DOWN APPROACH
    • FIGURE 4 MARKET SIZE ESTIMATION: TOP-DOWN
  • 2.4 MARKET BREAKDOWN AND DATA TRIANGULATION
    • FIGURE 5 DATA TRIANGULATION METHODOLOGY
  • 2.5 ASSUMPTIONS
  • 2.6 RISK ANALYSIS

3 EXECUTIVE SUMMARY

    • FIGURE 6 LIGHT AIRCRAFT TO REGISTER HIGHEST CAGR DURING FORECAST PERIOD
    • FIGURE 7 OPERATORS SEGMENT PROJECTED TO LEAD MARKET DURING FORECAST PERIOD
    • FIGURE 8 NORTH AMERICA TO ACCOUNT FOR LARGEST SHARE OF BUSINESS JETS MARKET

4 PREMIUM INSIGHTS

  • 4.1 BUSINESS JETS MARKET, 2022-2030
    • FIGURE 9 INCREASING DEMAND FOR IMPROVED PASSENGER EXPERIENCE DRIVES BUSINESS JETS MARKET
  • 4.2 BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE
    • FIGURE 10 LARGE AIRCRAFT SEGMENT TO DOMINATE IN 2022
  • 4.3 BUSINESS JETS MARKET, BY END USE
    • FIGURE 11 OPERATORS SEGMENT EXPECTED TO LEAD DURING FORECAST PERIOD
  • 4.4 BUSINESS JETS MARKET, BY COUNTRY
    • FIGURE 12 INDIA TO GROW AT HIGHEST CAGR DURING FORECAST PERIOD

5 MARKET OVERVIEW

  • 5.1 INTRODUCTION
  • 5.2 MARKET DYNAMICS
    • FIGURE 13 BUSINESS JETS MARKET: DRIVERS, RESTRAINTS, OPPORTUNITIES, AND CHALLENGES
    • 5.2.1 DRIVERS
      • 5.2.1.1 Demand for improved passenger experience
      • 5.2.1.2 Replacement of old aircraft fleets
      • 5.2.1.3 Increase in number of high-net-worth individuals
    • 5.2.2 RESTRAINTS
      • 5.2.2.1 Complex product certification procedure
      • 5.2.2.2 Uncertainty of orders
    • 5.2.3 OPPORTUNITIES
      • 5.2.3.1 Emergence of e-VTOL aircraft
      • 5.2.3.2 Advent of hybrid-electric aircraft propulsion technology
      • 5.2.3.3 Entry of new business jet OEMs
      • 5.2.3.4 High demand for private jets and chartered airplanes
    • 5.2.4 CHALLENGES
      • 5.2.4.1 Unavailability of infrastructure in developing countries
      • 5.2.4.2 High jet fuel prices
    • FIGURE 14 JET FUEL PRICE TREND (JUNE 2021 TO JUNE 2022)
  • 5.3 TRENDS/DISRUPTIONS IMPACTING CUSTOMER BUSINESS
    • 5.3.1 REVENUE SHIFT AND NEW REVENUE POCKETS
    • FIGURE 15 REVENUE SHIFT IN BUSINESS JETS MARKET
  • 5.4 BUSINESS JETS MARKET ECOSYSTEM
    • 5.4.1 PROMINENT COMPANIES
    • 5.4.2 START-UPS AND SMALL ENTERPRISES
    • 5.4.3 END USERS
    • 5.4.4 AFTERMARKET
    • FIGURE 16 BUSINESS JETS MARKET ECOSYSTEM MAP
    • TABLE 2 BUSINESS JETS MARKET ECOSYSTEM
  • 5.5 TECHNOLOGY ANALYSIS
    • 5.5.1 ON-BOARD JET WAVE TECHNOLOGY
    • 5.5.2 URBAN AIR MOBILITY
  • 5.6 USE CASE ANALYSIS
    • 5.6.1 USE CASE: JET-SHARE CO. MANAGES OPERATIONS IN TIME-SHARED BUSINESS JETS
    • TABLE 3 TIME-SHARED BUSINESS JETS
    • 5.6.2 USE CASE: JET SHARING DUE TO PROBLEMS WITH AVAILABILITY OF COMMERCIAL AIRLINES
    • TABLE 4 PROBLEMS ASSOCIATED WITH COMMERCIAL AIRPLANES
    • 5.6.3 USE CASE: PEGASUS UNIVERSAL AEROSPACE CARRIES OUT FIRST VTOL BUSINESS JET OUTING AT EBACE
  • 5.7 VALUE CHAIN ANALYSIS
    • FIGURE 17 VALUE CHAIN ANALYSIS
  • 5.8 AVERAGE SELLING PRICE ANALYSIS
    • FIGURE 18 SELLING PRICE
  • 5.9 VOLUME DATA
    • TABLE 5 BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE (2018-2021) (UNITS)
  • 5.10 PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS
    • TABLE 6 BUSINESS JETS MARKET: PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS
    • FIGURE 19 BUSINESS JETS MARKET: PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS
    • 5.10.1 THREAT OF NEW ENTRANTS
    • 5.10.2 THREAT OF SUBSTITUTES
    • 5.10.3 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
    • 5.10.4 BARGAINING POWER OF BUYERS
    • 5.10.5 INTENSITY OF COMPETITIVE RIVALRY
  • 5.11 KEY STAKEHOLDERS & BUYING CRITERIA
    • 5.11.1 KEY STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS
    • FIGURE 20 INFLUENCE OF STAKEHOLDERS ON BUYING PROCESS OF TOP TWO SOLUTIONS
    • TABLE 7 INFLUENCE OF STAKEHOLDERS ON BUYING PROCESS OF TOP TWO SOLUTIONS (%)
    • 5.11.2 BUYING CRITERIA
    • FIGURE 21 KEY BUYING CRITERIA FOR TOP TWO APPLICATIONS
    • TABLE 8 KEY BUYING CRITERIA FOR TOP TWO APPLICATIONS
  • 5.12 TARIFF AND REGULATORY LANDSCAPE
    • 5.12.1 REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS
    • TABLE 9 NORTH AMERICA: REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS
    • TABLE 10 EUROPE: REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS
    • TABLE 11 ASIA PACIFIC: REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS
    • TABLE 12 MIDDLE EAST & AFRICA: REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS
    • TABLE 13 LATIN AMERICA: REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS
  • 5.13 TRADE DATA ANALYSIS
    • TABLE 14 COUNTRY-WISE IMPORTS, 2020-2021 (USD THOUSAND)
    • TABLE 15 COUNTRY-WISE EXPORTS, 2020-2021 (USD THOUSAND)
  • 5.14 KEY CONFERENCES & EVENTS IN 2022-2023
    • TABLE 16 BUSINESS JETS MARKET: CONFERENCES & EVENTS

6 INDUSTRY TRENDS

  • 6.1 INTRODUCTION
  • 6.2 TECHNOLOGY TRENDS
    • 6.2.1 SOPHISTICATED CABIN INTERIORS
      • 6.2.1.1 Cabin lighting
      • 6.2.1.2 IFEC
      • 6.2.1.3 Cabin management systems
    • 6.2.2 AUTONOMOUS BUSINESS AIRCRAFT
    • 6.2.3 ELECTRIC PROPULSION
      • 6.2.3.1 Hybrid-electric propulsion system design
    • FIGURE 22 HYBRID-ELECTRIC PROPULSION SYSTEM ARCHITECTURE
      • 6.2.3.2 All-electric propulsion system design
    • FIGURE 23 ALL-ELECTRIC PROPULSION SYSTEM ARCHITECTURE
  • 6.3 SUPPLY CHAIN ANALYSIS
    • FIGURE 24 SUPPLY CHAIN ANALYSIS
  • 6.4 IMPACT OF MEGATRENDS
    • 6.4.1 IMPLEMENTATION OF SUSTAINABILITY
    • 6.4.2 ALTERNATE POWER SOURCES
    • 6.4.3 ACCELERATION OF URBANIZATION
    • 6.4.4 DIGITALIZATION
    • 6.4.5 SHARING ECONOMIES
    • 6.4.6 ARTIFICIAL INTELLIGENCE
  • 6.5 INNOVATION & PATENT REGISTRATIONS
    • TABLE 17 INNOVATION & PATENT REGISTRATIONS (2019-2022)

7 BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE

  • 7.1 INTRODUCTION
    • FIGURE 25 LIGHT AIRCRAFT PROJECTED TO REGISTER HIGHEST CAGR FROM 2022 TO 2030
    • TABLE 18 BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 19 BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
  • 7.2 LIGHT
    • 7.2.1 DEMAND FOR INTERCITY TRAVEL DRIVES SEGMENT
  • 7.3 MID-SIZED
    • 7.3.1 AVAILABILITY OF CUSTOMIZED JETS ATTRACTS CLIENTS
  • 7.4 LARGE
    • 7.4.1 DEMAND FOR LUXURY AND LONG-RANGE TRAVEL CONTRIBUTES TO SEGMENT GROWTH
  • 7.5 AIRLINER
    • 7.5.1 DEMAND FOR COMFORT DURING VVIP TRAVEL FUELS SEGMENT

8 BUSINESS JETS MARKET, BY END USE

  • 8.1 INTRODUCTION
    • FIGURE 26 OPERATORS SEGMENT TO LEAD BUSINESS JETS MARKET BY 2030
    • TABLE 20 BUSINESS JETS MARKET, BY END USE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 21 BUSINESS JETS MARKET, BY END USE, 2022-2030 (USD MILLION)
  • 8.2 PRIVATE USERS
    • 8.2.1 EASE OF TRAVEL INCREASES POPULARITY
  • 8.3 OPERATORS
    • 8.3.1 AVAILABILITY OF VARIETY OF CHARTER SERVICES

9 BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE

  • 9.1 INTRODUCTION
    • FIGURE 27 OEM SEGMENT TO LEAD MARKET FROM 2022 TO 2030
    • TABLE 22 BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 23 BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
  • 9.2 OEM
    • TABLE 24 BUSINESS JETS OEM MARKET, BY PROPULSION TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 25 BUSINESS JETS OEM MARKET, BY PROPULSION TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 9.2.1 CONVENTIONAL
      • 9.2.1.1 Easy implementation of conventional engines boosts market growth
    • 9.2.2 HYBRID-ELECTRIC
      • 9.2.2.1 Adoption of aircraft electrification promotes segment
  • 9.3 AFTERMARKET
    • TABLE 26 BUSINESS JETS AFTERMARKET, BY OPERATION, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 27 BUSINESS JETS AFTERMARKET, BY OPERATION, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 9.3.1 MAINTENANCE, REPAIR, AND OVERHAUL (MRO)
      • 9.3.1.1 Upgrade of existing business jet fleets contributes to segment growth
    • 9.3.2 PARTS REPLACEMENT
      • 9.3.2.1 Long flight hours affect growth of parts replacement segment

10 BUSINESS JETS MARKET, BY RANGE

  • 10.1 INTRODUCTION
    • FIGURE 28 BUSINESS JETS MARKET, BY RANGE, 2022 & 2030 (USD MILLION)
    • TABLE 28 BUSINESS JETS MARKET, BY RANGE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 29 BUSINESS JETS MARKET, BY RANGE, 2022-2030 (USD MILLION)
  • 10.2 LESS THAN 3,000 NM
    • 10.2.1 TYPICALLY USED FOR SHORT-HAUL TRAVEL
  • 10.3 3,000-5,000 NM
    • 10.3.1 INTERCITY TRAVEL TO BOOST SEGMENT
  • 10.4 MORE THAN 5,000 NM
    • 10.4.1 INCREASE IN LONG-HAUL FLIGHTS FUELS SEGMENT GROWTH

11 BUSINESS JETS MARKET, BY SYSTEM

  • 11.1 INTRODUCTION
    • FIGURE 29 OEM SYSTEMS TO GROW FASTEST DURING FORECAST PERIOD
    • TABLE 30 BUSINESS JETS MARKET, BY SYSTEM, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 31 BUSINESS JETS MARKET, BY SYSTEM, 2022-2030 (USD MILLION)
  • 11.2 OEM SYSTEMS
    • TABLE 32 BUSINESS JETS MARKET, BY OEM SYSTEM, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 33 BUSINESS JETS MARKET, BY OEM SYSTEM, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 11.2.1 AEROSTRUCTURES
    • TABLE 34 AEROSTRUCTURES: BUSINESS JETS MARKET, BY SUBSYSTEM, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 35 AEROSTRUCTURES: BUSINESS JETS MARKET, BY SUBSYSTEM, 2022-2030 (USD MILLION)
      • 11.2.1.1 Fuselage
        • 11.2.1.1.1 High demand for light aircraft components that use molded composites
      • 11.2.1.2 Empennage
        • 11.2.1.2.1 Demand for aircraft configuration-friendly empennage drives market
      • 11.2.1.3 Flight control surfaces
        • 11.2.1.3.1 Introduction of fiber control surfaces boosts segment
      • 11.2.1.4 Wings
        • 11.2.1.4.1 Development of lightweight wings promotes segment
      • 11.2.1.5 Nacelle & pylon
        • 11.2.1.5.1 Advancements in aerospace materials resulting in development of high-strength structures
      • 11.2.1.6 Nose
        • 11.2.1.6.1 Need to enhance aerodynamics of business jets boosts segment
    • 11.2.2 AVIONICS
    • TABLE 36 AVIONICS: BUSINESS JETS MARKET, BY SUBSYSTEM, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 37 AVIONICS: BUSINESS JETS MARKET, BY SUBSYSTEM, 2022-2030 (USD MILLION)
      • 11.2.2.1 Flight management systems
        • 11.2.2.1.1 Autonomous guidance for business jets to boost FMS segment
      • 11.2.2.2 Communication systems
        • 11.2.2.2.1 Commercialization of 5G in business aviation likely to drive segment
      • 11.2.2.3 Navigation systems
        • 11.2.2.3.1 Autonomous navigation technology drives segment
      • 11.2.2.4 Software
        • 11.2.2.4.1 Development of analytical software algorithms fuels growth
    • 11.2.3 AIRCRAFT SYSTEMS
    • TABLE 38 AIRCRAFT SYSTEMS: BUSINESS JETS MARKET, BY SUBSYSTEM, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 39 AIRCRAFT SYSTEMS: BUSINESS JETS MARKET, BY SUBSYSTEM, 2022-2030 (USD MILLION)
      • 11.2.3.1 Hydraulic systems
        • 11.2.3.1.1 Reliability of hydraulic systems responsible for segment growth
      • 11.2.3.2 Pneumatic systems
        • 11.2.3.2.1 Increasing demand for aircraft valves to drive segment
      • 11.2.3.3 Environmental control systems
        • 11.2.3.3.1 Segment booster - demand for enhanced passenger comfort
      • 11.2.3.4 Emergency systems
        • 11.2.3.4.1 Growing awareness regarding aircraft safety expected to drive demand
      • 11.2.3.5 Electrical systems
        • 11.2.3.5.1 Demand for more electric aircraft presents opportunities
      • 11.2.3.6 Propulsion systems
        • 11.2.3.6.1 Introduction of hybrid propulsion - likely driver
      • 11.2.3.7 Landing systems
        • 11.2.3.7.1 Electrification of landing systems contributes to segment growth
    • 11.2.4 CABIN INTERIORS
    • TABLE 40 CABIN INTERIORS: BUSINESS JETS MARKET, BY SUBSYSTEM, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 41 CABIN INTERIORS: BUSINESS JETS MARKET, BY SUBSYSTEM, 2022-2030 (USD MILLION)
      • 11.2.4.1 Seats
        • 11.2.4.1.1 Demand for seats with premium facilities expected to drive segment
      • 11.2.4.2 IFEC
        • 11.2.4.2.1 Implementation of on-board internet connectivity fuels segment
      • 11.2.4.3 Galleys
        • 11.2.4.3.1 Segment driven by availability of customized galley components
      • 11.2.4.4 Panels
        • 11.2.4.4.1 Provide support to internal wires and critical systems
      • 11.2.4.5 Stowage bins
        • 11.2.4.5.1 Demand for extra luggage space expected to boost segment
      • 11.2.4.6 Lavatory
        • 11.2.4.6.1 High-tech lavatories in business jets drive growth
    • 11.2.5 DOORS, WINDOWS, AND WINDSHIELDS
  • 11.3 AFTERMARKET SYSTEMS
    • TABLE 42 BUSINESS JETS AFTERMARKET, BY SYSTEM, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 43 BUSINESS JETS AFTERMARKET, BY SYSTEM, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 11.3.1 AEROSTRUCTURES
    • 11.3.2 AVIONICS
      • 11.3.2.1 Flight management systems
      • 11.3.2.2 Communication systems
      • 11.3.2.3 Navigation systems
      • 11.3.2.4 Software
    • 11.3.3 AIRCRAFT SYSTEMS
    • TABLE 44 AIRCRAFT SYSTEMS: BUSINESS JETS AFTERMARKET, BY SUBSYSTEM, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 45 AIRCRAFT SYSTEMS: BUSINESS JETS AFTERMARKET, BY SUBSYSTEM, 2022-2030 (USD MILLION)
      • 11.3.3.1 Hydraulic systems
      • 11.3.3.2 Pneumatic systems
      • 11.3.3.3 Environmental control systems
      • 11.3.3.4 Emergency systems
      • 11.3.3.5 Electrical systems
      • 11.3.3.6 Propulsion systems
      • 11.3.3.7 Landing systems
    • 11.3.4 CABIN INTERIORS
    • TABLE 46 CABIN INTERIORS: BUSINESS JETS AFTERMARKET, BY SUBSYSTEM, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 47 CABIN INTERIORS: BUSINESS JETS MARKET, BY SUBSYSTEM, 2022-2030 (USD MILLION)
      • 11.3.4.1 Seats
      • 11.3.4.2 IFEC
      • 11.3.4.3 Galleys
      • 11.3.4.4 Panels
      • 11.3.4.5 Stowage bins
      • 11.3.4.6 Lavatories
    • 11.3.5 DOORS, WINDOWS, AND WINDSHIELDS

12 BUSINESS JET SERVICES MARKET

  • 12.1 INTRODUCTION
    • FIGURE 30 MAJOR PLAYERS IN BUSINESS JET SERVICES MARKET
  • 12.2 BUSINESS JET SERVICES MARKET, BY TYPE
    • 12.2.1 CHARTER SERVICES
      • 12.2.1.1 Shared private jet services help optimize charter fleet operations
    • 12.2.2 JET CARD PROGRAMS
      • 12.2.2.1 Debit as you fly programs - popular with frequent flyers
    • 12.2.3 FRACTIONAL OWNERSHIP
      • 12.2.3.1 Offers shared ownership with benefits of charter services
  • 12.3 AIRCRAFT MANAGEMENT SERVICES
  • 12.4 BUSINESS JET SERVICES MARKET, BY LEASE TYPE
    • 12.4.1 WET LEASE
      • 12.4.1.1 Leasing aircraft with all supporting services - Short-term lease
    • 12.4.2 DRY LEASE
      • 12.4.2.1 Leasing aircraft with no additional services - Long-term lease
    • TABLE 48 AVERAGE DRY LEASING PRICE FOR BUSINESS JETS

13 REGIONAL ANALYSIS

  • 13.1 INTRODUCTION
    • FIGURE 31 NORTH AMERICA TO HOLD DOMINANT SHARE OF BUSINESS JETS MARKET IN 2022
    • TABLE 49 BUSINESS JETS MARKET, BY REGION, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 50 BUSINESS JETS MARKET, BY REGION, 2022-2030 (USD MILLION)
  • 13.2 NORTH AMERICA
    • 13.2.1 PESTLE ANALYSIS: NORTH AMERICA
    • FIGURE 32 NORTH AMERICA: BUSINESS JETS MARKET SNAPSHOT
    • TABLE 51 NORTH AMERICA: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 52 NORTH AMERICA: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 53 NORTH AMERICA: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 54 NORTH AMERICA: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 55 NORTH AMERICA: BUSINESS JETS MARKET, BY END USE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 56 NORTH AMERICA: BUSINESS JETS MARKET, BY END USE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 57 NORTH AMERICA: BUSINESS JETS MARKET, BY COUNTRY, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 58 NORTH AMERICA: BUSINESS JETS MARKET, BY COUNTRY, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 13.2.2 US
      • 13.2.2.1 Home to top private jet manufacturers
    • TABLE 59 US: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 60 US: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 61 US: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 62 US: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 13.2.3 CANADA
      • 13.2.3.1 High demand for lightweight business jets
    • TABLE 63 CANADA: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 64 CANADA: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 65 CANADA: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 66 CANADA: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
  • 13.3 EUROPE
    • 13.3.1 PESTLE ANALYSIS: EUROPE
    • FIGURE 33 EUROPE: BUSINESS JETS MARKET SNAPSHOT
    • TABLE 67 EUROPE: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 68 EUROPE: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 69 EUROPE: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 70 EUROPE: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 71 EUROPE: BUSINESS JETS MARKET, BY END USE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 72 EUROPE: BUSINESS JETS MARKET, BY END USE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 73 EUROPE: BUSINESS JETS MARKET, BY COUNTRY, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 74 EUROPE: BUSINESS JETS MARKET, BY COUNTRY, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 13.3.2 UK
      • 13.3.2.1 Increasing adoption of business jets for domestic air transportation
    • TABLE 75 UK: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 76 UK: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 77 UK: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 78 UK: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 13.3.3 FRANCE
      • 13.3.3.1 Increasing competition between business jet airliners
    • TABLE 79 FRANCE: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 80 FRANCE: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 81 FRANCE: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 82 FRANCE: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 13.3.4 GERMANY
      • 13.3.4.1 Considerable scope for aftermarket growth
    • TABLE 83 GERMANY: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 84 GERMANY: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 85 GERMANY: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 86 GERMANY: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 13.3.5 SWITZERLAND
      • 13.3.5.1 Rapid developments in business jets architecture
    • TABLE 87 SWITZERLAND: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 88 SWITZERLAND: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 89 SWITZERLAND: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 90 SWITZERLAND: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 13.3.6 RUSSIA
      • 13.3.6.1 Border conflicts affect market growth
    • TABLE 91 RUSSIA: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 92 RUSSIA: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 93 RUSSIA: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 94 RUSSIA: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 13.3.7 ITALY
      • 13.3.7.1 Presence of key MRO service providers
    • TABLE 95 ITALY: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 96 ITALY: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 97 ITALY: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 98 ITALY: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 13.3.8 SPAIN
      • 13.3.8.1 Growing VVIP air travel in country
    • TABLE 99 SPAIN: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 100 SPAIN: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 101 SPAIN: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 102 SPAIN: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 13.3.9 REST OF EUROPE
      • 13.3.9.1 Growing focus on timely maintenance of business jets
    • TABLE 103 REST OF EUROPE: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 104 REST OF EUROPE: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 105 REST OF EUROPE: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 106 REST OF EUROPE: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
  • 13.4 ASIA PACIFIC
    • 13.4.1 PESTLE ANALYSIS: ASIA PACIFIC
    • FIGURE 34 ASIA PACIFIC: BUSINESS JETS MARKET SNAPSHOT
    • TABLE 107 ASIA PACIFIC: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 108 ASIA PACIFIC: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 109 ASIA PACIFIC: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 110 ASIA PACIFIC: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 111 ASIA PACIFIC: BUSINESS JETS MARKET, BY END USE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 112 ASIA PACIFIC: BUSINESS JETS MARKET, BY END USE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 113 ASIA PACIFIC: BUSINESS JETS MARKET, BY COUNTRY, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 114 ASIA PACIFIC: BUSINESS JETS MARKET, BY COUNTRY, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 13.4.2 CHINA
      • 13.4.2.1 Increasing use of and demand for private jets
    • TABLE 115 CHINA: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 116 CHINA: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 117 CHINA: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 118 CHINA: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 13.4.3 AUSTRALIA
      • 13.4.3.1 Implementation of electric-hybrid air travel
    • TABLE 119 AUSTRALIA: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 120 AUSTRALIA: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 121 AUSTRALIA: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 122 AUSTRALIA: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 13.4.4 SINGAPORE
      • 13.4.4.1 Increasing preference for private travel among passengers
    • TABLE 123 SINGAPORE: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 124 SINGAPORE: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 125 SINGAPORE: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 126 SINGAPORE: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 13.4.5 JAPAN
      • 13.4.5.1 Increasing number of new aircraft orders
    • TABLE 127 JAPAN: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 128 JAPAN: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 129 JAPAN: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 130 JAPAN: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 13.4.6 INDIA
      • 13.4.6.1 High demand for business jets from ultra-rich clients
    • TABLE 131 INDIA: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 132 INDIA: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 133 INDIA: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 134 INDIA: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 13.4.7 REST OF ASIA PACIFIC
      • 13.4.7.1 Aging business jet fleets drive market growth
    • TABLE 135 REST OF ASIA PACIFIC: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 136 REST OF ASIA PACIFIC: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 137 REST OF ASIA PACIFIC: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 138 REST OF ASIA PACIFIC: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
  • 13.5 MIDDLE EAST
    • 13.5.1 PESTLE ANALYSIS: MIDDLE EAST
    • FIGURE 35 MIDDLE EAST: BUSINESS JETS MARKET SNAPSHOT
    • TABLE 139 MIDDLE EAST: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 140 MIDDLE EAST: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 141 MIDDLE EAST: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 142 MIDDLE EAST: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 143 MIDDLE EAST: BUSINESS JETS MARKET, BY END USE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 144 MIDDLE EAST: BUSINESS JETS MARKET, BY END USE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 145 MIDDLE EAST: BUSINESS JETS MARKET, BY COUNTRY, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 146 MIDDLE EAST: BUSINESS JETS MARKET, BY COUNTRY, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 13.5.2 UAE
      • 13.5.2.1 Shift in preference from business class to executive jets among millionaires
    • TABLE 147 UAE: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 148 UAE: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 149 UAE: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 150 UAE: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 13.5.3 SAUDI ARABIA
      • 13.5.3.1 Presence of advanced aerospace capabilities
    • TABLE 151 SAUDI ARABIA: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 152 SAUDI ARABIA: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 153 SAUDI ARABIA: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 154 SAUDI ARABIA: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 13.5.4 TURKEY
      • 13.5.4.1 Growth of tourism industry - key driver
    • TABLE 155 TURKEY: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 156 TURKEY: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 157 TURKEY: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 158 TURKEY: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 13.5.5 QATAR
      • 13.5.5.1 High prevalence of in-flight business meetings
    • TABLE 159 QATAR: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 160 QATAR: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 161 QATAR: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 162 QATAR: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 13.5.6 KUWAIT
      • 13.5.6.1 Availability of variety of executive jets
    • TABLE 163 KUWAIT: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 164 KUWAIT: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 165 KUWAIT: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 166 KUWAIT: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 13.5.7 REST OF MIDDLE EAST
      • 13.5.7.1 Demand for long-range business jets
    • TABLE 167 REST OF MIDDLE EAST: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 168 REST OF MIDDLE EAST: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 169 REST OF MIDDLE EAST: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 170 REST OF MIDDLE EAST: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
  • 13.6 LATIN AMERICA
    • 13.6.1 PESTLE ANALYSIS: LATIN AMERICA
    • FIGURE 36 LATIN AMERICA: BUSINESS JETS MARKET SNAPSHOT
    • TABLE 171 LATIN AMERICA: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 172 LATIN AMERICA: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 173 LATIN AMERICA: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 174 LATIN AMERICA: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 175 LATIN AMERICA: BUSINESS JETS MARKET, BY END USE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 176 LATIN AMERICA: BUSINESS JETS MARKET, BY END USE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 177 LATIN AMERICA: BUSINESS JETS MARKET, BY COUNTRY, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 178 REST OF LATIN AMERICA: BUSINESS JETS MARKET, BY COUNTRY, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 13.6.2 BRAZIL
      • 13.6.2.1 Presence of innovative business jet programs
    • TABLE 179 BRAZIL BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 180 BRAZIL: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 181 BRAZIL: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 182 BRAZIL: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 13.6.3 MEXICO
      • 13.6.3.1 Presence of globally recognized charter operators
    • TABLE 183 MEXICO: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 184 MEXICO: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 185 MEXICO: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 186 MEXICO: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • 13.6.4 REST OF LATIN AMERICA
      • 13.6.4.1 Heavy investments in business aviation infrastructure
    • TABLE 187 REST OF LATIN AMERICA: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 188 REST OF LATIN AMERICA: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 189 REST OF LATIN AMERICA: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 190 REST OF LATIN AMERICA: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
  • 13.7 AFRICA
    • 13.7.1 PESTLE ANALYSIS: AFRICA
    • FIGURE 37 AFRICA: BUSINESS JETS MARKET SNAPSHOT
    • TABLE 191 AFRICA: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 192 AFRICA: BUSINESS JETS MARKET, BY AIRCRAFT TYPE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 193 AFRICA: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 194 AFRICA: BUSINESS JETS MARKET, BY POINT OF SALE, 2022-2030 (USD MILLION)
    • TABLE 195 AFRICA: BUSINESS JETS MARKET, BY END USE, 2019-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 196 AFRICA: BUSINESS JETS MARKET, BY END USE, 2022-2030 (USD MILLION)

14 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 14.1 INTRODUCTION
    • TABLE 197 KEY DEVELOPMENTS BY LEADING PLAYERS BETWEEN 2019 AND 2022
  • 14.2 REVENUE ANALYSIS OF KEY PLAYERS, 2021
    • FIGURE 38 REVENUE ANALYSIS OF KEY COMPANIES (2017-2021)
  • 14.3 MARKET SHARE ANALYSIS, 2021
    • FIGURE 39 BUSINESS JETS: MARKET SHARE ANALYSIS
    • TABLE 198 BUSINESS JETS MARKET: DEGREE OF COMPETITION
  • 14.4 COMPANY EVALUATION QUADRANT
    • 14.4.1 BUSINESS JETS MARKET: COMPETITIVE LEADERSHIP MAPPING
      • 14.4.1.1 Stars
      • 14.4.1.2 Pervasive players
      • 14.4.1.3 Emerging leaders
      • 14.4.1.4 Participants
    • FIGURE 40 BUSINESS JETS MARKET (GLOBAL): COMPANY EVALUATION MATRIX, 2021
    • 14.4.2 BUSINESS JETS MARKET: COMPETITIVE LEADERSHIP MAPPING (SME)
      • 14.4.2.1 Progressive companies
      • 14.4.2.2 Responsive companies
      • 14.4.2.3 Starting blocks
      • 14.4.2.4 Dynamic companies
    • FIGURE 41 BUSINESS JETS MARKET (SME): COMPANY LEADERSHIP MAPPING, 2021
    • TABLE 199 BUSINESS JETS MARKET: KEY START-UPS/SMES
    • TABLE 200 BUSINESS JETS MARKET: COMPETITIVE BENCHMARKING OF KEY PLAYERS [START-UPS/SMES]
      • 14.4.2.5 COMPETITIVE BENCHMARKING
    • TABLE 201 COMPANY PRODUCT FOOTPRINT
    • TABLE 202 COMPANY AIRCRAFT TYPE FOOTPRINT
    • TABLE 203 COMPANY OFFERING FOOTPRINT
    • TABLE 204 COMPANY REGION FOOTPRINT
  • 14.5 COMPETITIVE SCENARIO AND TRENDS
    • 14.5.1 PRODUCT LAUNCHES
    • TABLE 205 BUSINESS JETS MARKET: PRODUCT LAUNCHES, 2019-APRIL 2022
    • 14.5.2 DEALS
    • TABLE 206 BUSINESS JETS MARKET: DEALS, 2019- APRIL 2022

15 COMPANY PROFILES

  • 15.1 INTRODUCTION
  • 15.2 KEY PLAYERS

(Business overview, Products offered, Recent Developments, MNM view)**

    • 15.2.1 TEXTRON INC.
    • TABLE 207 TEXTRON INC.: BUSINESS OVERVIEW
    • FIGURE 42 TEXTRON INC.: COMPANY SNAPSHOT
    • TABLE 208 TEXTRON INC.: PRODUCTS OFFERED
    • TABLE 209 TEXTRON INC.: PRODUCT LAUNCHES
    • TABLE 210 TEXTRON INC.: DEALS
    • 15.2.2 EMBRAER SA
    • TABLE 211 EMBRAER SA: BUSINESS OVERVIEW
    • FIGURE 43 EMBRAER SA: COMPANY SNAPSHOT
    • TABLE 212 EMBRAER SA: PRODUCTS OFFERED
    • TABLE 213 EMBRAER SA: PRODUCT LAUNCHES
    • TABLE 214 EMBRAER SA: DEALS
    • 15.2.3 GULFSTREAM AEROSPACE
    • TABLE 215 GULFSTREAM AEROSPACE: BUSINESS OVERVIEW
    • TABLE 216 GULFSTREAM AEROSPACE: PRODUCTS OFFERED
    • TABLE 217 GULFSTREAM AEROSPACE: PRODUCT LAUNCHES
    • TABLE 218 GULFSTREAM AEROSPACE: DEALS
    • 15.2.4 BOMBARDIER, INC.
    • TABLE 219 BOMBARDIER, INC.: BUSINESS OVERVIEW
    • FIGURE 44 BOMBARDIER, INC.: COMPANY SNAPSHOT
    • TABLE 220 BOMBARDIER, INC.: PRODUCTS OFFERED
    • TABLE 221 BOMBARDIER, INC.: PRODUCT LAUNCHES
    • TABLE 222 BOMBARDIER, INC.: DEALS
    • 15.2.5 DASSAULT AVIATION
    • TABLE 223 DASSAULT AVIATION: BUSINESS OVERVIEW
    • FIGURE 45 DASSAULT AVIATION: COMPANY SNAPSHOT
    • TABLE 224 DASSAULT AVIATION: PRODUCTS OFFERED
    • TABLE 225 DASSAULT AVIATION: PRODUCT LAUNCHES
    • TABLE 226 DASSAULT AVIATION: DEALS
    • 15.2.6 BOEING
    • TABLE 227 BOEING: BUSINESS OVERVIEW
    • FIGURE 46 BOEING: COMPANY SNAPSHOT
    • TABLE 228 BOEING: PRODUCTS OFFERED
    • TABLE 229 BOEING: DEALS
    • 15.2.7 AIRBUS
    • TABLE 230 AIRBUS: BUSINESS OVERVIEW
    • FIGURE 47 AIRBUS: COMPANY SNAPSHOT
    • TABLE 231 AIRBUS: PRODUCTS OFFERED
    • TABLE 232 AIRBUS: PRODUCT LAUNCHES
    • TABLE 233 AIRBUS: DEALS
    • 15.2.8 PILATUS AIRCRAFT
    • TABLE 234 PILATUS AIRCRAFT: BUSINESS OVERVIEW
    • TABLE 235 PILATUS AIRCRAFT: PRODUCTS OFFERED
    • TABLE 236 PILATUS AIRCRAFT: DEALS
    • 15.2.9 HONDA AIRCRAFT COMPANY
    • TABLE 237 HONDA AIRCRAFT COMPANY: BUSINESS OVERVIEW
    • TABLE 238 HONDA AIRCRAFT COMPANY: PRODUCT LAUNCHES
    • 15.2.10 SYBERJET AIRCRAFT
    • TABLE 239 SYBERJET AIRCRAFT: BUSINESS OVERVIEW
    • 15.2.11 PIPER AIRCRAFT
    • TABLE 240 PIPER AIRCRAFT: BUSINESS OVERVIEW
    • 15.2.12 CIRRUS AIRCRAFT
    • TABLE 241 CIRRUS AIRCRAFT: BUSINESS OVERVIEW
    • 15.2.13 VERTICAL AEROSPACE
    • TABLE 242 VERTICAL AEROSPACE: BUSINESS OVERVIEW
    • 15.2.14 ONE AVIATION CORPORATION
    • TABLE 243 ONE AVIATION CORPORATION: BUSINESS OVERVIEW

16 OTHER PLAYERS

  • 16.1 VOLOCOPTER GMBH
    • TABLE 244 VOLOCOPTER GMBH: COMPANY OVERVIEW
  • 16.2 EVIATION AIRCRAFT
    • TABLE 245 EVIATION AIRCRAFT: COMPANY OVERVIEW
  • 16.3 ZUNUM AERO
    • TABLE 246 ZUNUM AERO: COMPANY OVERVIEW
  • 16.4 LILIUM GMBH
    • TABLE 247 LILIUM GMBH: COMPANY OVERVIEW
  • 16.5 JOBY AVIATION
    • TABLE 248 JOBY AVIATION: COMPANY OVERVIEW
  • 16.6 KAREM AIRCRAFT, INC.
    • TABLE 249 KAREM AIRCRAFT, INC.: COMPANY OVERVIEW
  • 16.7 LIFT
    • TABLE 250 LIFT: COMPANY OVERVIEW
  • 16.8 XTI AIRCRAFT
    • TABLE 251 XTI AIRCRAFT: COMPANY OVERVIEW
  • 16.9 SAMAD AEROSPACE
    • TABLE 252 SAMAD AEROSPACE: COMPANY OVERVIEW
  • *Details on Business overview, Products offered, Recent Developments, MNM view might not be captured in case of unlisted companies.

17 APPENDIX

  • 17.1 DISCUSSION GUIDE
    • 17.1.1 BUSINESS JETS MARKET (2022-2030)
  • 17.2 KNOWLEDGESTORE: MARKETSANDMARKETS' SUBSCRIPTION PORTAL
  • 17.3 AVAILABLE CUSTOMIZATIONS
  • 17.4 RELATED REPORTS
  • 17.5 AUTHOR DETAILS