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市場調査レポート

スマート教育・学習の世界市場:2020年 - ハードウェア (対話型ホワイトボード、シミュレーション型ラーニング) 、ソフトウェア (学習管理システム/学習コンテンツ管理システム、ERP、試験・評価、モバイル教育アプリケーション)、教育コンテンツ、学習方法、利用者タイプ、地域別の予測

Smart Education and Learning Market by Hardware (IWB & SBL), Software (LMS/LCMS, ERP, Test & Assessment, Mobile Education Apps), Educational Content (Audio & Video Courseware, E-Textbooks), Learning Modes, User Type, & Region - Global Forecast to 2020

発行 MarketsandMarkets 商品コード 273981
出版日 ページ情報 英文 171 Pages
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スマート教育・学習の世界市場:2020年 - ハードウェア (対話型ホワイトボード、シミュレーション型ラーニング) 、ソフトウェア (学習管理システム/学習コンテンツ管理システム、ERP、試験・評価、モバイル教育アプリケーション)、教育コンテンツ、学習方法、利用者タイプ、地域別の予測 Smart Education and Learning Market by Hardware (IWB & SBL), Software (LMS/LCMS, ERP, Test & Assessment, Mobile Education Apps), Educational Content (Audio & Video Courseware, E-Textbooks), Learning Modes, User Type, & Region - Global Forecast to 2020
出版日: 2015年06月17日 ページ情報: 英文 171 Pages
概要

過去数年にわたってスマート教育の市場は、K-12 (幼1-小5-中3-高4の教育制度) およびさらなる高等教育機関からの需要増に対応して、最新技術を開発・採用してきました。ここでは革新的なハードウェア、ソフトウェアおよびサービス、また斬新な学習環境を創出するための教育コンテンツが求められます。当レポートでは、スマート教育・学習市場をそうした教育関連製品、アプリケーション、学習法の総体と定義しています。

当レポートでは、スマート教育・学習の世界市場に注目し、今後2020年までの期間を対象として、取引額の推移を製品、学習法、利用者タイプ、地域の別に予測するほか、市場の現況、バリューチェーン、発展への影響要因、競合環境、有力企業などについての調査・分析情報をまとめています。

第1章 イントロダクション

  • 調査目的
  • 市場の定義
  • 市場の範囲
    • 調査対象市場
    • 考察対象年次
  • 通貨
  • レポートの推奨利用者層

第2章 調査方法

  • 市場規模の試算
  • 市場の分析とデータの三角法評価
    • 二次情報源から得られた重要データ
    • 一次情報源から得られた重要データ
  • 前提
    • 産業についての重要考察点

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 特記すべき考察点

  • スマート教育・学習市場において求心力を放つ商機
  • スマート教育・学習市場 - 三大学習法
  • スマート教育・学習市場の世界市場
  • スマート教育・学習市場の将来性
  • スマート教育・学習市場 - 利用者タイプ別
  • スマート教育・学習の地域市場
  • 産業垂直成長マトリクス
  • ライフサイクル分析 - 地域別:2015年

第5章 市場概要

  • イントロダクション
  • 発展史
  • 市場セグメンテーション
    • 製品別
    • 学習法別
    • 発電形式別
    • 利用者タイプ別
    • 地域別
  • 市場動態
    • 推進要因
      • 高まるモバイル教育アプリケーションの成長率
      • ハードウェアベンダーと教育コンテンツプロバイダー間の協力関係向上
      • 行政府投資の拡大と地域単位による立ち上げの存在
      • 学習者の技術熟練度とデジタル学習に対する親近感
    • 抑制要因
      • 開発途上国における技術導入の遅れ
      • 末端利用者間の知識・熟練度不足
    • 機会
      • 先進教育技術への需要拡大
      • 急増するコラボレーション型学習需要
      • 新興有望市場
    • 課題
      • 利用者層の資金的制約
    • 緊急課題
      • 熟練指導員の不在

第6章 産業動向

  • イントロダクション
  • バリューチェーン分析
  • PEST分析
  • Porterのファイブフォース分析

第7章 スマート教育・学習市場分析 - 製品別

  • イントロダクション
  • ハードウェア
    • 対話型ホワイトボード (IWBS) およびディスプレイ
    • シミュレーション型ハードウェア
    • その他
  • ソフトウェア
    • 学習管理システム (LMS) /学習コンテンツ管理システム (LCMS)
    • モバイル教育アプリケーション
    • 試験・評価
    • ERP
    • その他
  • サービス
    • ポータルサービス
    • アプリケーションサービス
    • サポートサービス
    • その他
  • 教育コンテンツ
    • オーディオ&ビデオ利用のコースウェア
    • 電子教科書
    • モバイルコースウェア

第8章 スマート教育・学習市場分析 - 学習法別

  • イントロダクション
  • 電子学習 (e-Learning)
  • 仮想指導員主導型トレーニング (VILT)
  • モバイル学習
  • ソーシャル学習
  • シミュレーション型学習
  • 適応学習

第9章 スマート教育・学習市場分析 - 利用者タイプ別

  • イントロダクション
  • 学制
    • K-12前
    • 以降の高等教育
  • 企業
    • SMB (中小企業)
    • 大企業
    • 業界別
      • 小売
      • 銀行・金融サービス・保険
      • 医療
      • 行政機関
      • その他

第10章 地域分析

  • イントロダクション
  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ
  • 中南米

第11章 競合環境

  • 概要
  • 競争状況および動向
    • 新製品開発
    • 協定、提携、協力関係
    • M&A
    • ベンチャーキャピタル投資

第12章 企業プロファイル (概要、製品・サービス、施策・構想、事業展開、M&M評) *

  • イントロダクション
  • BLACKBOARD, INC.
  • EDUCOMP SOLUTIONS
  • ADOBE CORPORATION
  • SCHOLASTIC CORPORATION
  • CISCO SYSTEMS, INC.
  • SMART TECHNOLOGIES
  • NIIT LIMITED
  • ELLUCIAN
  • SABA SOFTWARE
  • THREE RIVERS SYSTEMS, INC.

第13章 アドバトリアル

  • UDACITY

第14章 付録

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: TC 3499

Over the past few years, the market for smart education has developed and adopted the latest technology due to an increasing demand from K-12 and higher education institutions. This market involves the recent implementation of innovative hardware, software and services, and educational content to create an innovative learning environment. The smart education & learning market in this report is defined as the summation of education products, applications, and learning modes.

The smart education & learning market identifies the latest patterns and technologies that are vital for any institute across the globe. This market is still in the growth stage, as K-12 schools and higher education institutions across all regions are not very receptive towards the latest technological changes. The report analyzes the importance of technology in education and the impact on students and other educational constituents in the long run.

Mobility in education is fundamentally changing for content providers. Many institutions lack proper adoption of software and hardware systems due to the privacy and security issues related to them. It is estimated that the use of technology to its fullest potential would take a few years. The advent of mobile technology has given rise to innovative learning modes such as simulation-based learning and social learning.

The major restraints in this market are the lack of digital fluency among educational institutions and competition from new models of education.

There are various assumptions that have been taken into consideration for the market sizing and forecasting exercise. A few of the global assumptions include political, economic, social, technological, and economic factors. For instance, exchange rates are expected to have a moderate rating of impact on this market. Therefore, the dollar fluctuations are not expected to seriously affect the forecast in the emerging Asia-Pacific (APAC) regions.

The report will help the market leaders/new entrants in this market in the following ways:

  • 1. This report segments the market into products, application market, and learning modes covering this market comprehensively. The report provides the closest approximations of the revenue numbers for the overall market and the sub-segments. The market numbers are further split across different users and regions.
  • 2. This report will help them better understand the competitors and gain more insights to better position ones business. There is a separate section on competitive landscape, including end user analysis, mergers and acquisition and venture capital funding. Besides this, there are company profiles of the ten major players in this market. In this section, market internals are provided that can help place one's company ahead of the competitors.
  • 3. The report helps them understand the pulse of the market. The report provides information on the key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. OBJECTIVES OF THE STUDY
  • 1.2. MARKET DEFINITION
  • 1.3. MARKET SCOPE
    • 1.3.1. MARKETS COVERED
    • 1.3.2. YEARS CONSIDERED FOR THE STUDY
  • 1.4. CURRENCY
  • 1.5. STAKEHOLDERS

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. MARKET SIZE ESTIMATION
  • 2.2. MARKET BREAKDOWN AND DATA TRIANGULATION
  • 2.3. MARKET SHARE ESTIMATION
    • 2.3.1. KEY DATA FROM SECONDARY SOURCES
    • 2.3.2. KEY DATA FROM PRIMARY SOURCES
  • 2.4. ASSUMPTIONS
    • 2.4.1.1. Key industry insights

3. EXECUTIVE SUMMARY

4. PREMIUM INSIGHTS

  • 4.1. ATTRACTIVE MARKET OPPORTUNITIES IN SMART EDUCATION AND LEARNING MARKET
  • 4.2. SMART EDUCATION AND LEARNING MARKET: TOP THREE LEARNING MODES
  • 4.3. GLOBAL SMART EDUCATION AND LEARNING MARKET
  • 4.4. SMART EDUCATION AND LEARNING MARKET POTENTIAL
  • 4.5. SMART EDUCATION AND LEARNING MARKET, BY USER TYPE
  • 4.6. SMART EDUCATION AND LEARNING REGIONAL MARKET
  • 4.7. INDUSTRY VERTICAL GROWTH MATRIX
  • 4.8. LIFECYCLE ANALYSIS, BY REGION, 2015

5. MARKET OVERVIEW

  • 5.1. INTRODUCTION
  • 5.2. EVOLUTION
  • 5.3. MARKET SEGMENTATION
    • 5.3.1. BY PRODUCT
    • 5.3.2. BY LEARNING MODE
    • 5.3.3. BY USER TYPE
    • 5.3.4. BY REGION
  • 5.4. MARKET DYNAMICS
    • 5.4.1. DRIVERS
      • 5.4.1.1. Increased growth of mobile educational applications
      • 5.4.1.2. Improved collaboration between hardware vendors and educational content providers
      • 5.4.1.3. Growing government investments and presence of regional start-ups
      • 5.4.1.4. Learner's expertise with technology and affinity toward digital learning
    • 5.4.2. RESTRAINTS
      • 5.4.2.1. Lack of technology adoption in developing nations
      • 5.4.2.2. Lack of knowledge and expertise among the end users
    • 5.4.3. OPPORTUNITIES
      • 5.4.3.1. Increasing demand for educational technology
      • 5.4.3.2. Rapid demand for collaboration-based learning
      • 5.4.3.3. Emerging potential markets
    • 5.4.4. CHALLENGES
      • 5.4.4.1. Funding limitations among the user segment
    • 5.4.5. BURNING ISSUE
      • 5.4.5.1. Absence of skilled trainers

6. INDUSTRY TRENDS

  • 6.1. INTRODUCTION
  • 6.2. VALUE CHAIN ANALYSIS
  • 6.3. PEST ANALYSIS
    • 6.3.1. POLITICAL FACTORS
    • 6.3.2. ECONOMIC FACTORS
    • 6.3.3. SOCIAL FACTORS
    • 6.3.4. TECHNOLOGICAL FACTORS
  • 6.4. PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS
    • 6.4.1. THREAT OF NEW ENTRANTS
    • 6.4.2. THREAT OF SUBSTITUTES
    • 6.4.3. BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
    • 6.4.4. BARGAINING POWER OF BUYERS
    • 6.4.5. INTENSITY OF COMPETITIVE RIVALRY

7. SMART EDUCATION AND LEARNING MARKET ANALYSIS, BY PRODUCT

  • 7.1. INTRODUCTION
  • 7.2. HARDWARE
    • 7.2.1. INTERACTIVE WHITE BOARDS (IWBS) AND DISPLAYS
    • 7.2.2. SIMULATION-BASED HARDWARE
    • 7.2.3. OTHERS
  • 7.3. SOFTWARE
    • 7.3.1. LMS/LCMS
    • 7.3.2. MOBILE EDUCATION APPS
    • 7.3.3. TEST AND ASSESSMENT
    • 7.3.4. ERP
    • 7.3.5. OTHERS
  • 7.4. SERVICES
    • 7.4.1. PORTAL SERVICES
    • 7.4.2. APPLICATION SERVICES
    • 7.4.3. SUPPORT SERVICES
    • 7.4.4. OTHERS
  • 7.5. EDUCATIONAL CONTENT
    • 7.5.1. AUDIO AND VIDEO-BASED COURSEWARE
    • 7.5.2. E-TEXTBOOKS
    • 7.5.3. MOBILE COURSEWARE

8. SMART EDUCATION AND LEARNING MARKET ANALYSIS, BY LEARNING MODE

  • 8.1. INTRODUCTION
  • 8.2. E-LEARNING
  • 8.3. VIRTUAL INSTRUCTOR-LED TRAINING (VLIT)
  • 8.4. MOBILE LEARNING
  • 8.5. SOCIAL LEARNING
  • 8.6. SIMULATION-BASED LEARNING
  • 8.7. ADAPTIVE LEARNING

9. SMART EDUCATION AND LEARNING MARKET ANALYSIS, BY USER TYPE

  • 9.1. INTRODUCTION
  • 9.2. ACADEMIC
    • 9.2.1. PRE K-12
    • 9.2.2. HIGHER EDUCATION
  • 9.3. CORPORATE
    • 9.3.1. SMB
    • 9.3.2. LARGE ENTERPRISE
    • 9.3.3. VERTICALS
      • 9.3.3.1. Retail
      • 9.3.3.2. BFSI
      • 9.3.3.3. Healthcare
      • 9.3.3.4. Government
      • 9.3.3.5. Others

10. GEOGRAPHIC ANALYSIS

  • 10.1. INTRODUCTION
  • 10.2. NORTH AMERICA
  • 10.3. EUROPE
  • 10.4. ASIA-PACIFIC
  • 10.5. MIDDLE EAST AND AFRICA
  • 10.6. LATIN AMERICA

11. COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 11.1. OVERVIEW
  • 11.2. COMPETITIVE SITUATION AND TRENDS
    • 11.2.1. NEW PRODUCT DEVELOPMENTS
    • 11.2.2. AGREEMENTS, PARTNERSHIPS, AND COLLABORATIONS
    • 11.2.3. MERGERS AND ACQUISITIONS
    • 11.2.4. VENTURE CAPITAL FUNDING

12. COMPANY PROFILES (Overview, Products & Services, Strategies & Insights, Developments and MnM View)*

  • 12.1. INTRODUCTION
  • 12.2. BLACKBOARD, INC.
  • 12.3. EDUCOMP SOLUTIONS
  • 12.4. ADOBE CORPORATION
  • 12.5. SCHOLASTIC CORPORATION
  • 12.6. CISCO SYSTEMS, INC.
  • 12.7. SMART TECHNOLOGIES
  • 12.8. NIIT LIMITED
  • 12.9. ELLUCIAN
  • 12.10. SABA SOFTWARE
  • 12.11. THREE RIVERS SYSTEMS, INC.

*Details on Overview, Products & Services, Strategies & Insights, Developments and MnM View might not be captured in case of unlisted companies.

13. ADVERTORIAL

  • 13.1. UDACITY

14. APPENDIX

  • 14.1. INDUSTRY EXCERPTS
  • 14.2. DISCUSSION GUIDE
  • 14.3. INTRODUCING RT: REAL-TIME MARKET INTELLIGENCE
  • 14.4. AVAILABLE CUSTOMIZATIONS
  • 14.5. RELATED REPORTS
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