|
市場調査レポート
商品コード
1240614
Euro 7規制対応の世界市場:車種別 (乗用車、LCV、HCV)・技術別 (DOC、DPF/GPF、SCR、ASC、EGR、EHC、LNT)・センサー別 (排気ガス圧・温度、PM、酸素・ラムダ、NOx、MAP/MAFセンサー)・国別の将来予測 (2035年まで)Euro 7 Regulations Compliant Market by Vehicle Type & Country (Passenger Cars, LCVs, HCVs), Technology (DOC, DPF/GPF, SCR, ASC, EGR, EHC, & LNT), Sensors (Exhaust Gas Pressure & Temperature, PM, Oxygen/Lamba, NOx, & MAP/MAF Sensors) - Forecast to 2035 |
||||||
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。 |
Euro 7規制対応の世界市場:車種別 (乗用車、LCV、HCV)・技術別 (DOC、DPF/GPF、SCR、ASC、EGR、EHC、LNT)・センサー別 (排気ガス圧・温度、PM、酸素・ラムダ、NOx、MAP/MAFセンサー)・国別の将来予測 (2035年まで) |
出版日: 2023年03月10日
発行: MarketsandMarkets
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 即納可能
|
世界のEuro 7規制対応の市場規模は、2026年の1,360万台から2035年には1,410万台まで拡大し、2026年から2035年までの間に0.4%のCAGRで成長する、と推定されます。
Euro 7の排出ガス規制は、NOxとPMの排出量を大幅に削減し、よりクリーンな空気の実現に貢献します。排出量を監視し、車載センサーを採用するため、定期的な技術管理、コンプライアンスチェックが行われ、期間中に排出量が増加しないようにする予定です。
"車種別に見ると、乗用車が最大のセグメントとなる"
欧州委員会の提案によると、新しいEuro 7/VII規制の発効は、新型小型車 (乗用車とバン) は2025年7月1日、新型大型車 (ローリー、バス) は2027年7月1日です。乗用車部門は、EUにおける自動車生産台数の約78%を占めています。乗用車では、NOx排出規制がEuro6の0.08g/kmからEuro7の0.02g/kmに引き下げられ、これを達成するためにOEMやTier1企業は、ディーゼルエンジンではデュアルSCRシステム、ガソリンエンジンではリーンNOxトラップやNOx吸着器に注力する必要があります。これらのシステムは、Euro7基準で設定された目標の達成に役立ちます。乗用車セグメントと同様に、ガソリンの普及率は2022年には70~75%程度となり、リーンNOxトラップ技術が最も大きな市場規模を占めています。OEMはすでにEuro 7に準拠するための戦略を立て、既存のEuro 6の後処理技術を変更し始めています。いくつかのOEMは、すでにEuro 7への準拠に関連した開発に着手しています。例えば、2022年3月、BMWは、ユーロ7規制に対応したBMW 7シリーズG70燃焼エンジンを発売しました。2023年1月、ルノー・グループとパンチ・トリノは、低排出ガスディーゼルエンジンに関する戦略的パートナーシップを締結しました。両社は、2025年からの生産に向けて、小型商用車向けのルノー製4気筒ディーゼルエンジンのEuro VIおよびEuro 7のバリエーションを開発する予定です。
一方、少数のOEMは電動化目標を進めており、Euro 7規制対応は莫大な投資につながると観察しています。Fleet Europeの洞察によると、Euro 7の導入により、自動車やバン1台あたり約320米ドルのコスト増につながります。そのため、OEMやディア1は、広範な研究開発を通じてEuro 7に準拠する方法を見出しています。乗用車はEU全域で生産されており、2035年には市場をリードすることになるでしょう。
"技術別では、排気ガス再循環技術が予測期間中に最大の市場規模となる"
排気ガス再循環 (EGR) システムは、ディーゼルエンジンから排出されるNOxを抑制するための効果的な技術です。EGRは、ガソリンエンジンでもポンプ作業を減らし、エンジン効率を高めるために使用されています。欧州連合で登録された新車の40%はガソリンで走行し、2021年の登録台数のうちディーゼルは19.6%を占めるとされています。ディーゼル車とガソリン車の登録台数の増加に伴い、排気ガス再循環システムの需要も増加しています。Euro 6では、商用車のNOx規制値は0.4g/kWhに設定されているため、ほとんどのメーカーはEGRと尿素SCRを併用しています。大型車では、EGRを使わない尿素SCRが競合技術として登場し、IvecoやScaniaのトラックエンジンに一部搭載されています。
排気ガス再循環は、NOxの排出を約40%削減することができます。車両のタイプにもよりますが、SCRシステムは排気ガスから最大90%のNOxを除去します。Euro 7のような厳しい排気ガス規制の場合、EGRシステムは排気ガス目標を達成するためにSCRと組み合わされます。したがって、EGRの需要は、今後のEuro 7規制に伴って増加しています。
"国別に見ると、ドイツが最大の市場を占める"
排ガス規制の厳格化に伴い、OEMは自社車両の認証取得が困難になっています。ユーロ7の義務化を実施すると、研究開発費、車両費、その他の生産費も増加します。このコスト増は、小型で安価なモデルの段階的な縮小につながります。欧州連合によると、自動車とバンの場合、予想されるコスト増は95米ドルから160米ドルです。BMW (ドイツ) やRenault (フランス) といった大手OEMは、ユーロ7に対応するためのエンジン技術開発に取り組んでおり、ユーロ7の義務に対応した製品を開発するための戦略的パートナーシップを結んでいます。
一方、VW (ドイツ) では、サブコンパクトハッチバックのコストは、ユーロ7が導入された場合、3,000ドルから5,000ドルの間に収まると考えています。これでは、顧客にとって手の届かない車になってしまいます。ユーロ7の影響は自動車コストに大きく、同社はこれ以上投資したくないので、近々完全な電動化を計画しています。OEMは、Euro 7に対応するためにパワートレイン技術に加えなければならない変更を受け入れることが難しい状況にあります。ドイツはEU27ヶ国の乗用車生産において依然として主要な貢献国 (30~40%) であり、Euro 7対応乗用車市場をリードしています。
当レポートでは、Euro 7規制対応の市場について分析し、市場の基本構造や最新情勢、主な市場促進・抑制要因、国別・車種別・センサーの種類別の市場動向の見通し、市場競争の状態、主要企業のプロファイルなどを調査しております。
The Euro 7 regulations compliant market is estimated to grow from 13.6 million units in 2026 to USD 14.1 million units by 2035 at a CAGR of 0.4% from 2026 to 2035. Euro 7 emission norms will help in the reduction of NOx and PM emissions to a great extent, which will help to achieve cleaner air. To monitor the emissions and employ onboard sensors, periodic technical controls, and compliance checks will be done to ensure emissions do not increase over the period.
"Passenger cars are expected to be the largest segment in the Euro 7 regulations compliant market."
According to the European Commission's proposal, the entry into force of the new Euro 7/VII Regulation is 1 July 2025 for new light-duty vehicles (cars and vans) and 1 July 2027 for new heavy-duty vehicles (lorries and buses). The passenger car segment contributes to around 78% of the total vehicle production in the EU. In passenger cars, the NOx emission limit is reduced from 0.08 g/km under Euro 6 to 0.02 g/km under Euro 7, and to achieve this, OEMs and Tier-1 companies need to focus on dual SCR systems for diesel engines and lean NOx traps and NOx adsorbers for gasoline engines. These systems will help to achieve the set targets under Euro 7 norms. As in the passenger car segment, the penetration of gasoline is around 70-75% in the year 2022; the lean NOx trap technology witnesses the largest market size. OEMs have already started developing strategies to comply with Euro 7 and changing the existing Euro 6 after-treatment technologies. Few OEMs have already started towards the developments related to Euro 7 compliance. For instance, In March 2022, BMW launched BMW 7 Series G70 Combustion Engines, ready to comply with Euro 7 Regulations. In January 2023, Renault Group and PUNCH Torino signed a strategic partnership on low-emission diesel engines. Both companies will develop the Euro VI and Euro 7 variants of Renault 4-cylinder diesel engines for light commercial vehicles for production starting in 2025.
On the other hand, a few OEMs are moving ahead with their electrification targets and observe that Euro 7 complaints will lead to huge investments. According to Fleet Europe's insights, the Euro 7 implementation will lead to an incremental cost of around USD 320 per car or van. Hence, OEMs and Tier-1 are finding ways to comply with Euro 7 through extensive research and development. Passenger cars being the major contributor in production across the EU, will lead the market in 2035.
"Exhaust Gas Recirculation Technology is expected to witness the largest market size during the forecast period."
The exhaust gas recirculation system is an effective technology to control NOx emissions from diesel engines. EGR is also used in gasoline engines to reduce pumping work and increase engine efficiency. According to the ACEA insights, 40% of all new cars registered in the European Union run on petrol, while diesel accounts for 19.6% of registrations in 2021. With the increasing registrations of diesel and gasoline cars, the demand for exhaust gas recirculation systems is also increasing. Under Euro 6, the NOx limit is set at 0.4 g/kWh in commercial vehicles; hence, most manufacturers use a combination of EGR and urea-SCR. The competing technology coming in heavy duty vehicles is urea-SCR without EGR, which is present in a few Iveco and Scania truck engines.
Exhaust gas recirculation can reduce NOx emissions by around 40%. Depending upon the vehicle type, SCR systems remove up to 90% of the NOx from exhaust gases. In case of stringent emission norms such as Euro 7, the EGR system is combined with SCR to achieve the emission targets. Hence, the demand for EGR is increasing with the upcoming Euro 7 norms.
Germany is expected to hold the largest market in the Euro 7 regulations complaint market
With the increasing stringency of emission norms, OEMs find it difficult to certify their vehicles. Implementing the Euro 7 mandates will increase the R&D, vehicle, and other production costs too. This increase in cost will lead to the phasing out of smaller, cheaper models. According to European Union, for cars and vans, the expected increase in cost is between USD 95 to USD 160. The major German OEMs such as BMW (Germany) & Renault (France) are moving towards engine technology development to comply with Euro 7 and getting into strategic partnerships to develop products that will help comply with Euro 7 mandates.
On the other hand, VW (Germany) believes the cost of subcompact hatchbacks will lie between USD 3,000 to USD 5,000, with Euro 7 in place. This will make the car unaffordable for its customers. The impact of Euro 7 is huge on the cost of vehicles, and the company doesn't want to invest more in this, hence planning for complete electrification soon. OEMs are finding it difficult to accept the changes which they are supposed to make in the powertrain technologies to comply with Euro 7, Germany is still the major contributor (30-40%) in the EU27 country's passenger car production, leads the Euro 7 compliant passenger cars market.
Breakdown of primaries
The key players in the Euro 7 regulations compliant market are Eberspacher (Germany), FORVIA (Germany), Tenneco (US), and Johnson Matthey (UK). The key strategies adopted by major companies to sustain their position in the market are expansions, contracts and agreements, and partnerships.
Research Coverage
The Euro 7 regulations compliant market by vehicle type (Passenger cars, LCVs, Trucks, and Buses), By Technology (DOC, SCR, DPF/GPF, Ammonia Slip Catalyst, Electrically Heated Catalyst, EGR, Lean NOx trap), Sensors (exhaust gas pressure & temperature sensor, oxygen/lambda sensor, NOx sensor, engine coolant temperature sensors, PM sensors, and MAP/MAF sensors) and by EU countries.
Key Benefits of Buying the Report:
The report will help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the Euro 7 regulations compliant market and the sub-segments. This will also help the key players identify the highest potential region and design their product portfolio per market requirements. A detailed study on the after-treatment and sensor technologies will help manufacturers understand their potential market. This report includes analyses like emission limits, key powertrain and after-treatment technologies, OEM readiness and their challenges accepting the Euro 7, RDE boundary challenges, vehicle incremental cost, regulatory landscape, and others. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the market's pulse and provides information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.
(Business overview, Products offered, Recent Developments, MNM view)*