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市場調査レポート
商品コード
959914

新しいユーザー環境向けのクレジットカード製品

Credit Card Products for a New User Environment

出版日: | 発行: Mercator Advisory Group, Inc. | ページ情報: 英文 20 Pages, 13 Exhibits | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=105.45円
新しいユーザー環境向けのクレジットカード製品
出版日: 2020年09月04日
発行: Mercator Advisory Group, Inc.
ページ情報: 英文 20 Pages, 13 Exhibits
納期: 即日から翌営業日
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概要

新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) 感染拡大により、クレジットカード/デビットカードの市場環境は大きく変化しました。損失引当金の増加や取引残高の縮小、支出パターンの変化、デビットカードとの競合、ポイントバックの魅力の低下、大幅な景気後退といった要因により、収益性が低迷した状態が続いています。またCOVID-19の影響で、カード利用者の行動が長期的または永続的に変化しつつあります。クレジットカードの市場が消えてなくなることはありませんが、何らかの投資 (非接触決済対応など) を打たなければ、市場の収縮を避ける事はできないでしょう。

当レポートでは、新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) 発生以降の新たなユーザー環境におけるクレジットカード製品のあり方について分析し、取引件数・金額の動向見通しや、他の決済手段との競合関係、近年の市場の主な変化、最新技術の普及状況、今後の市場動向の方向性、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

当レポートの分析対象企業: American Express、Discover、Mastercard、Visa、その他

本文中の図表の一例:

目次:分析概要

  • クレジットカード/デビットカードの購入取引件数
  • クレジットカード/デビットカードの1件当たり平均取引金額
  • 消費者パネルデータ:利用回数と代替的決済手段
  • COVID-19発生以降の決済手段の変化
  • 新たな支払いテクノロジーの利用状況
  • 所得・支出額の推計値 (2018年/2020年)
目次

Credit Cards Products for a New User Environment after COVID-19.

Thinking beyond the current economic crisis, Mercator Advisory Group releases new research that looks at the current market and how it will change.

The pandemic changed life as we know it for credit card lenders and cardholders. Being a lender is not so simple anymore. Profitability is under siege, driven by loss provisioning, declining outstandings, changing spending patterns, debit competition, erosion in the power of rewards, and a deep recessionary environment. Primarily driven by the externality of the COVID pandemic, many behavioral changes among cardholders are likely to be long term, if not permanent.

Mercator Advisory Group research, “Credit Card Products for a New User Environment ”, indicates a shift in credit and debit patterns. Contactless payments mean more to merchants, consumers, and issuers than ever. Durable spending is down; consumptive spending is up. And, credit card deferrals do not seem to carry the stigma they once did. Rewards consume a large portion of interchange, and in a shifting market, all costs must receive consideration.

"You cannot simply throw rewards at consumers and expect profitable market share," comments Brian Riley , Director, Credit Advisory, at Mercator Advisory Group, and the author of the research note "Credit Card Products for a New User Environment." Riley adds that "Credit cards are certainly not going away, but expect lower returns, higher risks, and shifting purchase patterns at least through 2025. And, do not forget the investor. It might be balance sheet lending or asset-backed securitizations enabling the credit card lender, but without the investment, card lending will cease. Lending is a risk-based business; it requires a return for tolerating the risk."

This document contains 20 pages and 13 exhibits .

Companies mentioned in this research note include: American Express, Discover, Mastercard, and Visa.

One of the exhibits included in this report:

Highlights of the research note include:

  • Credit and debit purchase transactions
  • Credit and debit average ticket
  • Consumer panel data on usage and alternative payments
  • Changing payment methods since COVID-19
  • New payment technology usage
  • Estimated Income and expenses, 2018 versus 2020
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