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市場調査レポート
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953674

COVID-19後のクレジットカードの世界市場:新たなビジネスサイクルに対応するための7つのポイント

Credit Cards in a Post COVID World: Seven Takeaways for the Next Business Cycle

出版日: | 発行: Mercator Advisory Group, Inc. | ページ情報: 英文 15 Pages, 7 Exhibits | 納期: 即日から翌営業日

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COVID-19後のクレジットカードの世界市場:新たなビジネスサイクルに対応するための7つのポイント
出版日: 2020年08月10日
発行: Mercator Advisory Group, Inc.
ページ情報: 英文 15 Pages, 7 Exhibits
納期: 即日から翌営業日
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概要

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックは、世界経済に深刻な影響を及ぼし、景気の後退局面がいつまで続くのか予測できない状況になっています。1929年から1933年の世界大恐慌では、不況が1年半続き、恐慌の影響を克服するまでさらに1年半以上の時間を要しました。

当レポートは、COVID-19後のクレジットカード市場を展望したもので、記録的な失業、GDPの減少、消費者の信頼の喪失といった課題に対処するための方策などについて考えます。

当レポートで取り上げている企業 ACI Worldwide、American Express、バンクオブアメリカ、Capital One、Chase、Citi、Discover、FIS、FICO、Fiserv、Mastercard、TSYS、Visaなどがあります。

当レポートに含まれるグラフ:

当レポートのハイライト

  • 支払い猶予期間終了後、滞納期間が大幅に伸びる可能性
  • 6.54%を超える不良債権の償却でクレジットカード業界の利益が消失
  • クレジットカードの資産収益率(ROA)は2020年後半にマイナスの領域に突入
  • 規制ガードレールが業界の保護に貢献:現在の予想信用損失(CECL)要件と緊急時対応計画がその価値を実証
  • 大手銀行、特にストレステストとDFASTの準拠が求められている銀行には十分な備え
  • 中間市場にオプションを提供するうえで重要な役割を担っているプラットフォームサービスプロバイダー
目次

Planning for economic recovery in credit cards: now is not too early.

New research report by Mercator Advisory Group focuses on the recovery of the credit card business and the COVID-19 pandemic.

The good thing about recessions is that they will end and move into the next economic cycle, which economists often call "the trough." The bad news is that no one knows when the COVID-19 downturn will level. If we use the Great Recession as an example, the recession will last a year and a half, almost half the time it took to get through the Great Depression of 1929-1933.

In Mercator Advisory Group's latest research report, ‘Credit Cards in a Post COVID World: Seven Takeaways for the Next Business Cycle’, readers will review the learnings that we have now which should go into the business models of credit managers as they start thinking about what credit card businesses will look like when we exit the COVID-19 pandemic.

"COVID-19 made an abrupt appearance, and the credit card industry, which thrives in a healthy economy, must contend with record unemployment, diminished GDP, and a loss in consumer confidence," comments Brian Riley , Director, Credit Advisory, at Mercator Advisory Group, and the author of the research note. Riley adds that "4Q20 and 1Q21 will likely be unprofitable for many credit card issuers as charge-offs peak."

This document contains 15 pages and 7 exhibits .

Companies mentioned in this research note include: ACI Worldwide, American Express, Bank of America, Capital One, Chase, Citi, Discover, FIS, FICO, Fiserv, Mastercard, TSYS, Visa

One of the exhibits included in this report:

Highlights of the research note include:

  • Once payment deferrals end, expect delinquency aging to skyrocket
  • Charge-offs beyond 6.54% will eliminate credit card industry profits
  • Credit card return on assets (ROA) will fall into negative territory in late 2020
  • Regulatory guardrails helped protect the industry; current expected credit loss (CECL) requirements and contingency planning proved their worth
  • Top banks, particularly those required to comply with stress testing and DFAST, were well prepared
  • Platform service providers played a significant role in providing options for the middle market.
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