特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
表紙
市場調査レポート
商品コード
945503

法人用クレジットカードの世界市場:分析と予測:2019年~2024年

Commercial Credit Cards: International Markets Review and Forecast, 2019-2024

出版日: | 発行: Mercator Advisory Group, Inc. | ページ情報: 英文 18 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=105.45円
法人用クレジットカードの世界市場:分析と予測:2019年~2024年
出版日: 2020年06月29日
発行: Mercator Advisory Group, Inc.
ページ情報: 英文 18 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

北米以外の地域における中規模企業や大規模企業向けの法人用クレジットカード市場は、過去数年着実に成長しています。これらの市場で支出額が大きいのは、出張や娯楽で使用されるカード、旅行管理会社との決済に使用されるバーチャルカードなどの分野ですが、欧州地域とアジア太平洋地域の両方で他の分野への浸透も進んでいます。法人用クレジットカードを使った支出は、出張予算や企業での採用と密接に関連しているため、2020年には新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックにより大きく落ち込む見通しです。またパーチェシングカードや出張以外でのバーチャルカード利用は、広範な経済活動、各種電子決済の利用増加、売掛金プロセスでの小切手や現金の置換などの動向から直接的な影響を受けます。

当レポートは、西欧、アジア太平洋、 ラテンアメリカとカリブ海、中東欧、中東・アフリカの各地域における法人用クレジットカード市場を詳細に分析したもので、2020年から21年にかけてCOVID-19のパンデミックが支出に及ぼす影響の分析、2024年までの回復の見通しなど明らかにしています。

このレポートで言及されている企業や組織 American Express、BC Card、Conferma Pay、Diners Club、Express Technology Services、 Global Business Travel Association(GBTA)、International Monetary Fund(IMF)、JCB、LianLian DigiTech Co. Ltd、Mastercard、National Payment Card System(NSPK)、Union Pay、Visa

このレポートに含まれる図の例:

レポートのハイライト

  • COVID-19が世界と各地域に及ぼしている経済的影響の分析
  • 各地域における全般的なクレジットカード支出と2021年までの景気後退との相関関係の分析
  • 2024年までの主要各地域の商業クレジットカード支出予測
目次

International commercial credit card markets: the challenge of regaining momentum.

The commercial credit card market for mid-to large corporates in regions outside of North America has been in a generally strong growth mode for the past several years. In these markets, spending growth remains underpinned by corporate cards, used mostly for travel and entertainment (T&E), as well as virtual cards used to settle with travel management companies, although some additional penetration into other verticals has occurred in both Europe and Asia Pacific. The consequent spending volume in corporate cards is closely tied to travel budgets and general corporate adoption, therefore the pandemic is causing a major spending downturn in 2020. The utilization of purchasing cards (P cards) and non-travel virtual cards are more directly tied to broader economic activity, the growing use of electronic payments methods, and replacement of checks and cash in the payables process.

Mercator Advisory Group's latest research report, “ Commercial Credit Cards: International Markets Review and Forecast, 2019-2024 ”, provides a detailed review of the commercial credit card markets in four broad regions, including Western Europe, Asia Pacific, Latin America and Caribbean, as well as Central & Eastern Europe, Middle East and Africa. Each regional breakdown includes an analysis of how the pandemic impacts spend during 2020-21, as well as recovery expectations through 2024.

"The pre-pandemic growth trajectory was quite good overall across these regions, although still mostly dependent on business travel," commented Steve Murphy , Director, Commercial and Enterprise Payments Advisory Service, author of the report, "so regaining that momentum is going to require a greater emphasis on card rails utilization in payables, while also re-capturing travel spend as it returns."

This report is 18 pages long and has 10 exhibits .

Companies and other organizations mentioned in this report include: American Express, BC Card, Conferma Pay, Diners Club, Express Technology Services, Global Business Travel Association (GBTA), International Monetary Fund (IMF), JCB, LianLian DigiTech Co. Ltd, Mastercard, National Payment Card System (NSPK), Union Pay, Visa.

One of the exhibits included in this report:

Highlights of the report include:

  • A review of the economic impact that COVID-19 is having globally and in each region.
  • Correlation analysis between overall regional credit card spend and the economic downturn through 2021.
  • Commercial credit card spending forecasts for each major region through 2024.
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.