株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

米国の食料雑貨オンラインショッピング:始動するも課題の多い経路

U.S. Online Grocery Shopping Takes Off but Remains a Challenging Channel

発行 Mercator Advisory Group, Inc. 商品コード 876842
出版日 ページ情報 英文 14 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.67円で換算しております。
Back to Top
米国の食料雑貨オンラインショッピング:始動するも課題の多い経路 U.S. Online Grocery Shopping Takes Off but Remains a Challenging Channel
出版日: 2019年06月26日 ページ情報: 英文 14 Pages
概要

消費者によるeコマース利用の拡大と食料雑貨のオーダーフルフィルメントの技術的進歩から、米国の食料雑貨オンライン売上高は記録的レベルに増加を続けています。全国および地域の食料品チェーンは、このオンライン経路に対応すべく、関連技術およびデリバリーリソースに大規模な投資を行っています。

当レポートでは、米国の食料雑貨オンラインショッピングの動向を調査し、現在の課題と市場機会、将来の展望などをまとめています。

調査内容のハイライト

  • 食料雑貨産業に影響を及ぼす競合因子
  • eコマースの仮想商品陳列棚化
  • サードパーティデリバリー事業者が果たす補助的役割
  • 米国の主要オンライン食料雑貨店の市場シェア
  • 食料雑貨のオンライン注文:消費者による利用を妨げる障壁

掲載企業

  • Ahold Delhaize
  • Albertsons
  • Aldi
  • Amazon.com
  • BJ's Wholesale Club
  • Costco
  • Food Lion
  • FreshDirect
  • Instacart
  • Giant
  • Hannaford
  • H-E-B
  • Kroger
  • Lidl
  • Market Basket
  • Peapod
  • Postmates
  • Publix
  • Sam's Club
  • Shipt
  • Smart & Final
  • Stew Leonard's
  • Stop & Shop
  • Target
  • Trader Joe's
  • Walmart
  • Wegmans
  • Whole Foods
目次

Driven by growing consumer e-commerce and advances in grocery order fulfillment, U.S. online grocery sales continue to increase to record levels. National and regional grocery chains are making major investments in technology and delivery resources to address this online sales channel. A new research report from Mercator Advisory Group, U.S. Online Grocery Shopping Takes Off but Remains a Challenging Channel assesses current industry challenges and opportunities as well as future considerations and implications for the grocery industry.

"Consumers want convenience and immediacy in their everyday shopping routines. Grocers have been late to the online party, but now they are going all out to support customers that prefer online shopping. But grocery order fulfillment is labor intensive and last-mile delivery is expensive, so the online channel will be financially challenging for grocers." commented Raymond Pucci, Director, Merchant Services at Mercator Advisory Group, the author of this report.

This report is 14 pages long and has 4 exhibits.

Companies mentioned in this report: Ahold Delhaize, Albertsons, Aldi, Amazon.com, BJ's Wholesale Club, Costco, Food Lion, FreshDirect, Instacart, Giant, Hannaford, H-E-B, Kroger, Lidl, Market Basket, Peapod, Postmates, Publix, Sam's Club, Shipt, Smart & Final, Stew Leonard's, Stop & Shop, Target, Trader Joe's, Walmart, Wegmans, and Whole Foods.

One of the exhibits included in this report:

image1

Highlights of this research report include:

  • Competitive industry forces impacting the grocery industry
  • How e-commerce has become the virtual grocery aisle
  • Supporting role played by third-party delivery companies
  • Market share data estimates of leading U.S. online grocers
  • Obstacles to consumer adoption of online grocery ordering
Back to Top