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市場調査レポート

カスタマーロイヤルティを向上させる、マーチャントのゲーミフィケーション・その他の戦略

Gamification and Other Strategies for Merchants to Enhance Customer Loyalty

発行 Mercator Advisory Group, Inc. 商品コード 852967
出版日 ページ情報 英文 19 Pages, 6 Exhibits
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.61円で換算しております。
カスタマーロイヤルティを向上させる、マーチャントのゲーミフィケーション・その他の戦略 Gamification and Other Strategies for Merchants to Enhance Customer Loyalty
出版日: 2019年05月23日 ページ情報: 英文 19 Pages, 6 Exhibits
概要

当レポートでは、さまざまな種類のカスタマーロイヤルティプログラムについて調査分析し、マーチャントの主要成功要因について、体系的な情報を提供しています。

調査内容のハイライト

  • ロイヤルティプログラムの構造が、カスタマーロイヤルティに与える影響
  • ロイヤルティプログラムの成功率を高める統合機能
  • 顧客エンゲージメントを促進するゲーミフィケーション方法
  • 顧客のロイヤルティプログラムへの参加が最も多い産業分野別市場
  • 消費者の注意を引くためにモバイルアプリが果たす役割

掲載企業

  • 7-Eleven、Alliance Data Systems、Amazon.com、AMC Theatres、American Airlines、Apple、Bahama Breeze、BJ's Wholesale Club、Bloomingdale's、JPMorgan Chase、Citgo、Citibank、Costco、Cumberland Farms、Darden、Delta Airlines、Discover、Domino's Pizza、Dunkin'、Excentus、Exxon Mobil、Facebook、Fandango、FIS、GasBuddy、Google、Loblaw、LongHorn Steakhouse、Lowe's、Lyft、Macy's、Marriott、Mastercard、Nordstrom、McDonald's、Olive Garden、Panera Bread、Punchh、Regal、Rite Aid、Sam's Club、Samsung、Seasons 52、Shell、Shopify、Smile、Southwest Airlines、Stamp Me、Starbucks、Synchrony、Target、Twitter、Uber、United Airlines、Visa、Whole Foods、Yard House、ZipLine
目次

Most studies find that merchants spend at least five times more to gain a new customer than to keep an existing one. Further, higher customer retention typically leads to greater business profits. A new research report from Mercator Advisory Group, Gamification and Other Strategies for Merchants to Enhance Customer Loyalty, assesses different types of customer loyalty programs across various retail verticals and discusses key success factors for merchants to act upon.

"Getting shoppers to keep coming back is critical for both brick-and-mortar stores and e-commerce in the retail world. Consumers can choose among a variety of competing brands, and engaging loyalty programs are often a differentiating factor encouraging continued patronage," commented Raymond Pucci, Director of Merchant Services at Mercator Advisory Group, author of this report.

This report is 19 pages long and has 6 exhibits.

Companies mentioned in this report: 7-Eleven, Alliance Data Systems, Amazon.com, AMC Theatres, American Airlines, Apple, Bahama Breeze, BJ's Wholesale Club, Bloomingdale's, JPMorgan Chase, Citgo, Citibank, Costco, Cumberland Farms, Darden, Delta Airlines, Discover, Domino's Pizza, Dunkin', Excentus, Exxon Mobil, Facebook, Fandango, FIS, GasBuddy, Google, Loblaw, LongHorn Steakhouse, Lowe's, Lyft, Macy's, Marriott, Mastercard, Nordstrom, McDonald's, Olive Garden, Panera Bread, Punchh, Regal, Rite Aid, Sam's Club, Samsung, Seasons 52, Shell, Shopify, Smile, Southwest Airlines, Stamp Me, Starbucks, Synchrony, Target, Twitter, Uber, United Airlines, Visa, Whole Foods, Yard House, ZipLine

One of the exhibits included in this report:

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Highlights of this research report include:

  • How loyalty program structure influences customer loyalty
  • Integrated features that increase loyalty programs' success
  • Gamification methods that drive customer engagement
  • Vertical markets that have highest customer participation in loyalty programs
  • The role that mobile apps play in keeping consumers' attention