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市場調査レポート

米国の小規模事業者による銀行利用:好都合の顧客層

Small Business Banking: A Captive Audience

発行 Mercator Advisory Group, Inc. 商品コード 750035
出版日 ページ情報 英文 53 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.47円で換算しております。
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米国の小規模事業者による銀行利用:好都合の顧客層 Small Business Banking: A Captive Audience
出版日: 2018年11月28日 ページ情報: 英文 53 Pages
概要

銀行支店をよく訪問する小規模事業者は金融機関にとって様々な金融サービスをアピールできる好都合な顧客層といえるでしょう。米国の小規模事業者の79%は自社のメインビジネスバンクあるいは信用組合を最低週に1回は訪問しています。

当レポートでは、米国の小規模事業者を対象に調査を行った結果から、小規模事業者による銀行利用の動向を調査し、利用している法人向け金融サービス、利用している融資と最大与信枠、オンライン代替事業者およびP2Pレンダーの利用経験と利用の理由、支店利用の動向、オンライン&モバイルバンキング機能への関心、メインビジネスバンクによる小規模事業者への貢献に対する満足度などをまとめています。

調査ハイライト

  • 銀行、信用組合、他のプロバイダーにおいて利用する法人向け当座・預金サービスおよび取引サービス
  • メインバンクまたは他の銀行・信用組合・その他のプロバイダーからの融資のタイプ・金融機関1社の最大与信枠
  • オンライン代替事業者およびP2Pレンダーの利用経験・利用の理由
  • MCA (マーチャントキャッシュアドバンス)・運転資金ローンの利用
  • 支店利用・支店での用件 (預金・ATM・アドバイス・サポート)
  • オンライン&モバイルバンキング機能の利用・関心
  • オンライン請求書支払いへの好み
  • メインの金融機関との資産管理に関する関係性
  • メインビジネスバンクの小規模事業者への貢献に対する満足度

掲載企業

  • Kabbage
  • Lending Club
  • OnDeck Capital
  • Prosper
目次

New survey reveals that 79% of small businesses in the U.S. visit branches at least weekly.

Report from Mercator Advisory Group's U.S. Small Business Payments and Banking Survey series analyzes use of business banking services.

Mercator Advisory Group's latest report, “Small Business Banking: A Captive Audience”, is the third of three Insight Summary Reports summarizing the results of the 2018 U.S. Small Business Payments and Banking Survey, a web-based survey of 2,047 U.S. small businesses (between $500,000 and $10 million annual sales), which was fielded in the spring of 2018. The previous two reports presented the survey's findings on payment acceptance and business-to-business payments. The new report analyzes small businesses' use of banking services and alternative lenders.

Small businesses are a captive audience for financial institutions as they still visit the branch often. The survey finds that 79% of U.S. small businesses visit the branch of their primary business bank or credit union at least once a week, including 24% of firms that visit daily or more often. Retailers and services are especially likely to visit the branch daily or more.

Small businesses rely on their business banks for a variety of services although going to the branch remains primarily transactional in nature; 72% go to the branch to make teller deposits and 38% to make ATM deposits, and more deposit cash than checks. Yet, nearly 1 in 4 go to meet with a relationship manager, often for financial advice, to resolve problems or to seek assistance for online or mobile banking.

“Small businesses visit bank branches often. While they are primarily there to make quick deposits, they are a captive audience for a wealth of services to help small businesses grow and prosper, particularly lines of credit to support investments and manage their cash flow and wealth management accounts for their personal financial health,” notes Karen Augustine, Mercator Advisory Group's Senior Manager of Primary Data Services, the author of this report.

This report contains 53 pages in slide form and 31 exhibits.

Companies mentioned include: Kabbage, Lending Club, OnDeck Capital, and Prosper.

One of the exhibits included in this report:

Highlights of this Insight Summary Report include:

  • Business checking and deposit services and transactional service used at banks, credit unions, and other providers
  • Types of loans held at primary or other banks or credit unions and at other providers and largest credit line held at a financial institution
  • Experience with online alternative, peer-to-peer lenders and reasons for use
  • Use of merchant cash advance and working capital loans
  • Use of branch, types of activities conducted at branch for deposits, ATM, advice, and support
  • Use and interest in online and mobile banking capabilities
  • Preference for online bill-pay
  • Wealth management relationship at primary financial institution
  • Satisfaction with primary business bank's dedication to small business
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