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市場調査レポート
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749673

米国のATM:ベンチマークレポート (2018年)

2018 U.S. ATM Benchmark Report

出版日: | 発行: Mercator Advisory Group, Inc. | ページ情報: 英文 17 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=106.45円
米国のATM:ベンチマークレポート (2018年)
出版日: 2018年11月27日
発行: Mercator Advisory Group, Inc.
ページ情報: 英文 17 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

小切手振り出しの減少や、デジタルP2P決済用アプリ、ペイメントカード、モバイルウォレットなど現金を不要とする各種新製品の台頭にもかかわらず、現金の引き出し、預金、残高照会のための消費者によるATM利用は依然として安定的位置付けを示しています。

当レポートでは、米国のATMの設置動向を調査し、米国の銀行によるATMの設置台数と支店の配置との相対性の分析、コブランドATMおよび手数料無料ネットワークの利用動向、米国消費者によるATMの利用動向・意識・好み、カードレスキャッシュアクセス技術と主要アプローチなどの分析をまとめています。

調査ハイライト

  • 動向:米国の銀行によるATMの設置台数と支店の配置との相対性
  • 動向:セルフサービスバンキング戦略としてのコブランドATMおよび手数料無料ネットワークの利用
  • ディスカッション:米国消費者によるATMの利用とデジタルソリューションとの併用
  • ディスカッション:メインバンクの決定の際の「利便性の高いATMへの手数料無料アクセス」の重要度
  • 消費者調査結果:現金引き出しと預金以外のATM取引に関する米国消費者の関心度合い
  • レビュー:NFC技術利用によるカードレスキャッシュアクセスの主要アプローチ
    • ワンタイムパスワード
    • QRコード
  • ATMオーナーの課題:最新の詐欺行為の阻止

掲載企業

  • Bank of America
  • BB&T
  • BMO Harris
  • Cardtronics
  • CO-OP Financial Services
  • Fifth Third Bancorp
  • FIS
  • Fiserv
  • JP Morgan Chase
  • KAL ATM Software
  • Mastercard
  • Payment Alliance International
  • Salem Five Bank
  • Speedway
  • Visa
  • Wells Fargo Bank
目次

Consumer use of ATMs to get cash, make deposits, and check balances remains strong despite the decline in check writing and new products like apps for digital person-to-person (P2P) payments, payment cards, and mobile wallets that aim to reduce the need for cash. A new research report from Mercator Advisory Group titled 2018 U.S. ATM Benchmark Report explores bank ATM placements in comparison to branch locations, current fraud trends, the launch of various cardless cash access technologies to provide cardless cash access at the ATM, and consumer attitudes toward ATM use.

"We see continued strong use of ATMs by many consumer market segments, including consumers who are also frequent users of online and mobile banking. Given predictions that cash use will begin to decline and in light of the precipitous drop in check use, making long-term investments in ATMs becomes more complex," comments Sarah Grotta, Director, Debit and Alternative Products Advisory Service at Mercator Advisory Group and author of the report.

This research report has 17 pages and 10 exhibits.

Companies mentioned in this report include: Bank of America, BB&T, BMO Harris, Cardtronics, CO-OP Financial Services, Fifth Third Bancorp, FIS, Fiserv, JP Morgan Chase, KAL ATM Software, Mastercard, Payment Alliance International, Salem Five Bank, Speedway, Visa, and Wells Fargo Bank.

One of the exhibits included in this report:

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Highlights of the research report include:

  • Trends regarding ATM fleet sizes of banks in the U.S. relative to the number of branch locations, and the use of co-branded ATMs and surcharge-free networks as a part of a total self-service banking strategy.
  • Discussion of U.S. consumers' use of ATMs in combination with digital solutions and the reliance on convenient, surcharge-free access to ATMs when determining their primary financial institution.
  • Survey data revealing U.S. consumers' interest, or lack of interest, in conducting additional transactions beyond getting cash and making deposits at the ATM.
  • A review of the leading approaches to providing cardless cash access through the use of Near Field Communications technology, one-time passcodes or Quick Response (QR) Codes.
  • The ongoing struggle ATM owners have to keep their ATM fleets relevant while also keeping costs in line, including thwarting the latest fraud attack methods.
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