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市場調査レポート

コマーシャルカードの不正利用対策と情報ギャップの穴埋め

Fighting Commercial Card Fraud and Bridging the Information Gap

発行 Mercator Advisory Group, Inc. 商品コード 345538
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
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コマーシャルカードの不正利用対策と情報ギャップの穴埋め Fighting Commercial Card Fraud and Bridging the Information Gap
出版日: 2015年11月24日 ページ情報: 英文
概要

各種金融決済の業界では不正行為が拡大しており、これらへの対策が必要とされています。コマーシャルカードプログラムにおいての不正利用対策には、カード発行事業者、プログラムの利用企業とカードを保有しているその従業員、ソリューションプロバイダーといったステークホルダー間での戦略的バランスが必要とされます。

当レポートでは、コマーシャルカードの不正利用に向けた各種対策について調査し、不正利用の発生率と損害額、プロバイダーによる回避・保護策、コーポレートカードプログラムのための各種技術、利用企業とカード発行業者の関係の重要性などについてまとめています。

ハイライト

  • 不正利用の発生率・損害額・賠償責任
  • 外部の不正利用対策・各種動向
  • プロバイダーによる回避・保護
  • コーポレートカードプログラムのための技術
  • 企業およびコマーシャルカード発行業者の関係の重要性
目次

Communication from issuers, card controls, and monitoring technology build confidence in commercial cards

New research by Mercator Advisory Group examines current activities to combat fraud in commercial cards

A reality of the payments world is that fraud is increasingly prevalent and so must be the efforts to combat fraud. For commercial card programs, these efforts require a strategic balance among the stakeholders: the issuers, the companies, their employee cardholders, and solution providers. While commercial card fraud may not be in the headlines as much as fraud in other segments of the market, it is still a reality with many unique nuances that require attention.

Mercator Advisory Group's newest report, ‘Fighting Commercial Card Fraud and Bridging the Information Gap’, looks at the current state of commercial card activities relating to fraud and many of the opportunities for the stakeholders to build a collaborative approach to address both current and potential threats.

“Commercial cards have always had unique challenges to manage fraud,” comments Richard Hall, Director of Mercator Advisory Group's Commercial and Enterprise Payments Advisory Service and author of the report. “Corporates with card programs have a variety of fraud tools to leverage, but they require strong levels of education from issuers and networks to become more comfortable using them. Fraud activities follow the money, and the complexity of commercial payments from invoice to payment requires diligence and understanding for potential weaknesses in the system.”

The note is 22 pages long and contains 5 exhibits.

One of the exhibits included in this report:

Highlights of the report include:

  • Fraud prevalence, losses and liability
  • External fraud tactics and trends
  • Prevention and protection from providers
  • Technology for corporate card programs
  • The importance of corporate and commercial card issuer relationships
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