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市場調査レポート

デジタルバンキングの現状:2015年

The State of Digital Banking in 2015

発行 Mercator Advisory Group, Inc. 商品コード 345254
出版日 ページ情報 英文 21 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.71円で換算しております。
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デジタルバンキングの現状:2015年 The State of Digital Banking in 2015
出版日: 2015年11月17日 ページ情報: 英文 21 Pages
概要

米国におけるスマートフォンの所有率は臨界点に達し、金融機関のバンキング顧客の3分の2は何らかのスマートフォンを所有しています。この結果、モバイルバンキングが人気となり、オンライン経路およびモバイル経路の融合が進む中で、これらの2経路の利点をあわせたデジタルバンキングの時代が到来しています。現在のバンキング顧客には、コンピューター、携帯電話、タブレットなど、実にさまざま手段、タイミング、場所からの口座アクセスの選択肢が用意されています。

当レポートでは、デジタルバンキングの現状について調査し、オンライン&モバイルバンキングの発展の推移、デジタルバンキングへの進化の概要、バンキング顧客のスマートフォン&タブレットの所有動向と利用に関する統計データ、金融商品・ソリューション開発におけるカスタマーエクスペリエンスの重要性の検証、PFM (パーソナルファイナンシャルマネジメント) ツールの重要性の検証、主要デジタルバンキングベンダーのプロファイルなどをまとめています。

ハイライト

  • 過去5年のオンライン&モバイルバンキング経路における変化
  • 市場概要:進化するデジタルバンキング市場
  • Mercator Advisory Groupによる「CustomerMonitor 2014」サーベイ
    • 米国の顧客によるスマートフォン&タブレットの所有動向と利用に関する統計
  • デジタル金融商品&ソリューション開発におけるカスタマーエクスペリエンスの重要性
  • デジタルPFM (パーソナルファイナンシャルマネジメント) ツールの金融機関にとっての価値
  • デジタルバンキングとダイレクトバンクのコンセプト
  • デジタルバンキングベンダー・製品の概要

調査対象企業

  • ACI Worldwide
  • Alkami
  • Ally Bank
  • BBVA
  • BMO Harris Bank
  • Capital One 360
  • D+H
  • Discover
  • Envestnet
  • Euronet
  • FIS
  • Fiserv
  • GoBank
  • Malauzai
  • Meniga
  • Monitise
  • USAA
  • Wintrust Financial
目次

Digital banking is opening new opportunities for banking customers and financial institutions

New research from Mercator Advisory Group examines the importance of digital banking in satisfying the needs of today's always connected banking customers

Smartphone ownership has reached a tipping point in the United States, and two-thirds of financial institution's banking customers now own some form of a smartphone. Consequently, mobile banking has become popular. With the consequent convergence of the online and mobile banking channels under way, the era of digital banking, which includes the best of both channels, has arrived. Banking customers now have a wide variety of choices as to how, when, and where to bank, including ways to access their accounts via computer, mobile phone, or tablet.

In this report, The State of Digital Banking in 2015, Mercator Advisory Group reviews how digital banking is blossoming into a robust, full-featured suite of solutions across various deployment options, from computers to smartphones to tablets.

“Households are using a wide variety of devices when banking, from computers to smartphones to phablets and tablets, depending on preference and the types of transaction or interaction desired,” comments Ed O'Brien, director of Mercator Advisory Group's Banking Channels Advisory Service and author of the report.

This research report is 21 pages long and has 11 exhibits.

Companies mentioned in this report include: ACI Worldwide, Alkami, Ally Bank, BBVA, BMO Harris Bank, Capital One 360, D+H, Discover, Envestnet, Euronet, FIS, Fiserv, GoBank, Malauzai, Meniga, Monitise, USAA, and Wintrust Financial.

One of the exhibits included in this report:

Highlights of this report include:

  • Changes in the online and mobile banking channels over the past five years
  • Market overview of the evolving digital banking market
  • Mercator Advisory Group's CustomerMonitor 2014 survey statistics on U.S. consumers' ownership and use of smartphones and tablets
  • The importance of the customer experience in developing digital products and solutions
  • The value of digital personal financial management (PFM) tools to financial institutions
  • Digital banking and the direct bank concept
  • Overview of digital banking vendors and products
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