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市場調査レポート

セキュアド(担保付き)クレジットカード:主流カード商品の代替的手段

Secured Credit Cards: An Alternative Path to Mainstream Card Products

発行 Mercator Advisory Group, Inc. 商品コード 312149
出版日 ページ情報 英文 19 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.02円で換算しております。
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セキュアド(担保付き)クレジットカード:主流カード商品の代替的手段 Secured Credit Cards: An Alternative Path to Mainstream Card Products
出版日: 2014年09月08日 ページ情報: 英文 19 Pages
概要

銀行未利用層/低利用層の消費者−−その多くは中程度の所得を得ています−−は、金融面で数々の困難に直面しています。近年になって、そういった人々を対象とした、プリペイド口座活用型の商品の開発が進められています。他方、個人信用の構築・維持−−プリペイド型商品では達成不可能な目標−−の重要性に気づく消費者も増えています。規制上・収益面での課題から、セキュアド・クレジットカード市場から退出した企業もありますが、一部の大手銀行や複数の中小業者では成功事例も存在しています。市場には信用構築ツールを必要としてる何百万人もの消費者(若年層、最近到着した移民、過去に金融問題を抱えていた消費者など)が存在しているため、この発展途上の商品を再評価する気があるカード発行企業には、巨大な市場機会がもたらされると言えます。

当レポートでは、米国のセキュアド(担保付き)クレジットカード市場について分析し、現在の競争環境や今後の市場機会、新商品の機能や市場でのポジショニングといった情報をまとめてお届けいたします。

分析内容の概略

  • セキュアド・カード商品の市場環境の分析
  • セキュアド・カードの適切な標的市場に関する議論:信用ファイルが欠如・不足している消費者、サブプライム層
  • 各種のセキュアド・カードの有効市場(消費者人口)の推定値
  • 主要商品の傾向分析:アップセル戦略、部分的担保付カードの利用、低予算での利用事例、など

分析対象企業

  • Bank of America
  • Capital Bank
  • Capital One
  • Digital Credit Union
  • First National Bank of Omaha
  • Fifth Third Bank
  • Merrick Bank
  • Navy Federal Credit Union
  • Suntrust
  • Synovus Bank
  • U.S. Bank
  • USAA
  • Wells Fargo
目次

Unbanked and underbanked consumers, many of whom have modest incomes, face numerous financial challenges. In recent years, product development designed to serve these individuals has almost exclusively leveraged prepaid accounts. Meanwhile, consumers have become much more aware of the importance of building and maintaining a good credit score-a goal not typically achieved with prepaid products. Regulatory and profitability challenges have caused some providers of secured credit cards to leave the market, although a few national financial institutions as well as several smaller ones are finding ways to make their products successful. Opportunity awaits issuers that are willing to reevaluate this underdeveloped product. Millions of consumers-young adults, recent immigrants, and consumers with past financial difficulties-are in need of credit building tools.

Mercator Advisory Group's most recent research report, ‘Secured Credit Cards: An Alternative Path to Mainstream Card Products’, examines the competitive landscape for secured credit cards, reviewing emerging products' features and positioning.

“Secured credit cards are a valuable tool for consumers to build or rebuild credit,” comments Michael Misasi, senior analyst at Mercator Advisory Group and one of the report's authors. “Financial institutions should not overlook the opportunity to establish long-term relationships with secured credit products.”

Highlights of this research report include:

  • A review of the secured card product landscape
  • A discussion of the relevant target markets for secured cards, thin/no file and subprime
  • Estimated addressable market (number of consumers) for various secured card market segments
  • An analysis of key product trends such as upsell strategies, use of partially-secured cards, and the budgeting use case

One of the exhibits included in this report:

                        Source: Mercator Advisory Group Customer Monitor Survey Series, Payments, 2012,2013, Question 52.

This report contains 19 pages and 5 exhibits.

Companies mentioned in this report include: Bank of America, Capital Bank, Capital One, Digital Credit Union, First National Bank of Omaha, Fifth Third Bank, Merrick Bank, Navy Federal Credit Union, Suntrust, Synovus Bank, U.S. Bank, USAA, Wells Fargo.

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