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市場調査レポート

モバイルペイメントアプリケーションで提供されるカスタマーサポートの比較

Comparing the Customer Support Delivered in Mobile Payment Applications

発行 Mercator Advisory Group, Inc. 商品コード 299145
出版日 ページ情報 英文 27 pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.18円で換算しております。
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モバイルペイメントアプリケーションで提供されるカスタマーサポートの比較 Comparing the Customer Support Delivered in Mobile Payment Applications
出版日: 2014年04月09日 ページ情報: 英文 27 pages
概要

モバイルアプリケーションカスタマーサービスはブランドマネジメントにとってますます不可欠になっています。電話サポート、ウェブサイトリンク、および詳細なFAQを含む従来のタッチポイントが依然として幅広く活用されているのに加え、アプリ内カスタマーサービスサポートは、電話またはオンラインを経由してアプリケーションの外にリダイレクトされる代わりに、アプリ内で質問もしくは問題への答えを見つけるナビゲーションを可能にします。

当レポートでは、ネイティブ、アプリ内アプローチによってカスタマーサービスに対応するペイメント製品向けのモバイルアプリケーションについて調査し、クローズドループネットワーク、モバイルウォレット、プリペイドプロバイダーおよびバンキングモバイルアプリケーションにおける主要アプリケーションの強みと弱みの評価、現在の市場動向と将来の機会の特定などをまとめ、概略以下の構成でお届けします。

調査ハイライト

  • 4つの主要カテゴリーにおける代表的なモバイルアプリケーションの調査:マーチャントアプリケーション、リローダブルプリペイドカード、モバイルウォレット、およびバンキングアプリケーション
  • 各モバイルアプリケーション分類における強み、弱み、および機会
  • ネイティブおよびアプリ内サポートを含む、モバイルアプリケーションカスタマーサービスにおける動向
  • モバイルアプリケーションカスタマーサービスにおいて予測される将来の革新
目次

A new research report from Mercator Advisory Group, Comparing the Customer Support Delivered in Mobile Payment Applications , explores the ways in which mobile applications for payments products address customer service through native, in-application approaches. Strengths and weaknesses of leading applications are evaluated and current market trends and future opportunities identified in the categories of closed-loop networks, mobile wallets, prepaid providers, and banking mobile applications.

Mobile application customer service is increasingly essential for brand management. Besides still widely utilized traditional touch points including phone support, website links, and extensive FAQs, innovative trends in mobile payment products include native, in-application customer service support that allows the end users to navigate within the app to find answers to questions or problems instead of being redirected outside the app via phone or online.

The report ranks selected mobile apps by number of customer service touch points, indicating which category and which particular apps are the most advanced and which are most innovative. Conversely, it points out which categories are underdeveloped and have space for products to differentiate themselves through strong mobile presence and in-app customer service.

The report highlights aspects of mobile support that the applications surveyed lacked that can be expected in the future. Moving toward in-application diagnostic abilities and real-time chat support, mobile app customer service will focus on minimizing the time burden of manual input of information by gathering the system and application data and communicating this information to customer service representatives.

Mercator Advisory Group expects large growth in the usage and efficacy of mobile applications in all spheres and plans to track this progress annually.

This report is 27 pages long and contains 11 exhibits.

Companies mentioned in this report include : Amazon, American Express, Apple ,Bank of America, Contact Solutions, Dunkin' Donuts, GoBank, Google, Green Dot Mobile, Helpshift, H&R Block, NetSpend, PayPal, RushCard, Simple, Square, Subway, US Bank, Zendesk, Starbucks

Members of Mercator Advisory Group's Prepaid Advisory Service have access to this report as well as the upcoming research for the year ahead, presentations, analyst access, and other membership benefits.

Highlights of the report include:

  • Survey of representative mobile applications in four key categories: merchant applications, reloadable prepaid cards, mobile wallets, and banking applications
  • Strengths and weaknesses as well as opportunities in each mobile application category
  • Trends in mobile application customer service, including native and in-app support
  • Future innovations anticipated in mobile application customer service
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