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市場調査レポート

モバイルウォレット:ビジネスとブランド

Mobile Wallets: The Business and the Brand

発行 Mercator Advisory Group, Inc. 商品コード 277834
出版日 ページ情報 英文 26 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.85円で換算しております。
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モバイルウォレット:ビジネスとブランド Mobile Wallets: The Business and the Brand
出版日: 2013年08月01日 ページ情報: 英文 26 Pages
概要

モバイルウォレットはその登場以来、電子マネー情報の静的なコンテナ(容器)から動的な決済用製品へとその形態を変えていきました。大企業も中小企業も、今後の市場でのシェア獲得を目指して激しく競争しています。その中で、これらの新たな決済手段はこれまでのビジネスモデルを再編し、従来受け入れられてきたブランドに多大な影響をおよぼそうとしています。

当レポートでは、全世界のモバイルウォレット市場の最新動向と将来展望について分析し、モバイルウォレットの諸機能の分類や、一般消費者向け製品と銀行未利用者向け製品の違い、収益源(広告料・ライセンス料など)の構造変化、今後の成功の指標となる機能などを調査すると共に、モバイルウォレットの機能に基づいたブランディング戦略や、従来型の決済サービスに対する影響、今後直面する課題などについて考察して、それらの結果を概略以下の構成でお届けします。

エグゼクティブ・サマリー

イントロダクション

決済ビジネス

新規参入企業による新たなモデルの形成

決済ビジネスのブランディング

  • ブランドのデジタル化の見通し
  • モバイルウォレットの機能別の内訳

市場でのデジタルウォレット:具体的事例

  • Lemon(カード・証明書情報コンテナ)
  • Paydiant(モバイルウォレット)
  • PreCash(モバイルウォレット)

結論

  • サービス提供チャネルの重要性
  • ブランドにとっての課題
  • 著作権表記
  • 文末脚注
目次

New research from Mercator Advisory Group examines the business models and branding of emerging mobile wallets.

Boston, MA - August 1, 2013 - Mobile wallets are being introduced to the market in a steady stream of configurations from passive containers to dynamic payment products. Companies large and small are vying for a piece of a future market. Along the way, these emerging payment forms are reshaping traditional business models and impacting traditional acceptance brands.

In new research, Mobile Wallets: The Business and the Brand, Mercator Advisory Group applies a business model canvas approach to analyze examples of developing mobile wallet types based on first-person interviews with the leaders of these companies. In addition, this report breaks apart the impact of branding based on different mobile wallet structures to discuss the effect on traditional payment brands as well as the challenges new acceptance marks face in the market.

"There is no such thing as a benign product strategy in this superheated market. Even seemingly innocuous container products have to find their way to profitability and at some point, all roads will lead to being a component in the payment transaction value stream and as a result having some brand equity stake in the equation," comments Patricia Hewitt, director of Mercator Advisory Group's Debit Advisory Service and author of the report.

Major highlights of this report include:

  • Categorization of mobile wallets based on a spectrum of usability
  • Analysis of the widening gap between wallets designed for mainstream consumers and those designed for unbanked/underserved consumers
  • Discussion and analysis of how revenue streams that rely heavily on advertising and licensing fees are shifting the market away from traditional fee income strategies
  • The features most likely to signal the potential for a wallet to be successful in the market

One of 12 exhibits in this report:

Source: Mercator Advisory Group, Inc.

This report is 26 pages long and has 12 exhibits.

Companies mentioned in this report include: Visa, MasterCard, Lemon Wallet, PreCash, FlipMoney, Paydiant, Apple, Starbucks, PayPal, V.me, MasterPass

Table of Contents

Executive Summary

Introduction

The Business of Payments

New Participants Building a New Model

The Branding of Payments

  • A Look at Digitizing Brands
  • The Functional Spectrum of Mobile Wallets

Digital Wallets in Market

  • Lemon (Card and Credential Container)
  • Paydiant (Mobile Wallet)
  • PreCash (Mobile Wallet)

By No Means the Conclusion

  • The Importance of Delivery Channels
  • The Brand Challenge
  • Copyright Notice
  • End Notes
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