株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

モバイルバンキングの導入:提携およびアウトソーシング

Mobile Banking Deployment: Partnering and Outsourcing

発行 Mercator Advisory Group, Inc. 商品コード 269949
出版日 ページ情報 英文 26 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.71円で換算しております。
Back to Top
モバイルバンキングの導入:提携およびアウトソーシング Mobile Banking Deployment: Partnering and Outsourcing
出版日: 2013年05月02日 ページ情報: 英文 26 Pages
概要

当レポートでは、金融機関におけるモバイルバンキングのアウトソーシングおよび提携動向について調査分析し、米国の大手銀行におけるモバイルの導入状況、スマートフォン・タブレットの双方に拡張可能な第2世代のモバイルプラットフォーム機能、ソリューションの実例などを取り上げ、概略以下の構成でお届けします。

エグゼクティブサマリー

イントロダクション

  • 現在のモバイルバンキング:ダビデ対ゴリアテ
  • チャネル戦略における重要な成功要因としてのモバイルバンキング

モバイルバンキング顧客のプロファイル

  • 顧客ニーズの調整
  • モバイルバンキング利用は引き続き拡大
  • モバイルWebはデバイスタイプ全体で人気
  • 米国市場のスマートフォン普及は加速
  • タブレット利用が根付き始める

どのように、いつ、そしてどこで開始すべきか?

  • 実行可能な戦略としてのCOTS
  • 経済的な意味を成すマネージドサービスパートナーの利用
  • ますます需要が増加する機能
  • コストの検討事項:適正なバランスを見つける

モバイルバンキングの利用増加を阻害する可能性

ソリューション実例

  • Euronet Software
  • First Data
  • FIS
  • Fiserv
  • Harland Financial Solutions
  • Intuit
  • Monitise

将来の期待

オープンループvs.クローズドループ

結論・戦略的見通し

目次

Abstract

New Mercator Advisory Group research examines the trend of FIs outsourcing mobile banking development and deployment to strategic partners

Boston, MA - May 2, 2013 - In new research, Mobile Banking Deployment: Partnering and Outsourcing , Mercator Advisory Group reviews how the pace of innovation in mobility has caused financial institutions to consider new ways of bringing new mobile banking products to market efficiently and effectively.

"As the rapid pace of innovation in mobile banking continues, the use of partners to swiftly and reliably deploy new mobile banking features will make sense for a wider variety of financial institutions that desire to be more competitive in their markets and strive to differentiate themselves to their customers and members," comments Ed O'Brien, director of Mercator Advisory Group's Banking Channels Advisory Service and author of the report .

Highlights of this report include:

  • The status of mobile deployment at the largest U.S. banks
  • The search by other financial institutions for ways to become more competitive in their markets
  • Description of second-generation features, designed for use with mobile platforms, that can be extended to both smartphones and tablets
  • The value inherent for small to midsized institutions in leveraging partners for mobile banking deployment
  • The ease of deployment for hosted solutions provided customization is kept to a minimum

One of 15 exhibits in this report:

image1

This report is 26 pages long and has 15 exhibits.

Organizations mentioned in this report include : Apple, Euronet Software, First Data, FIS, Fiserv, Google, Harland Financial Solutions, Intuit, Monitise, and RIM.

Table of Contents

Executive Summary

Introduction

  • Mobile Banking Today: David vs. Goliath
  • Mobile Banking as a Critical Success Factor in Channel Strategy

A Profile of Mobile Banking Customers

  • Balancing Customer Needs
  • Mobile Banking Use Continues to Expand
  • Mobile Web Is Popular Across Device Types
  • Smartphone Penetration of the U.S. Market Is Accelerating
  • Tablet Use Is Beginning to Take Hold

How, When, and Where to Start?

  • COTS as a Viable Strategy
  • Use of Managed Services Partners Can Make Sense Economically
  • Features Increasingly in Demand
  • Cost Considerations: Finding the Right Balance

Potential Impediments to Increased Use of Mobile Banking

Solutions Examples

  • Euronet Software
  • First Data
  • FIS
  • Fiserv
  • Harland Financial Solutions
  • Intuit
  • Monitise

Expectations for the Future

Conclusions and Strategic Implications

  • Copyright Notice
  • For more information about this report, please contact:
Back to Top