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市場調査レポート

CNP詐欺とモバイルデバイス:リスクは何か?

CNP Fraud and Mobile Devices: What's the Risk?

発行 Mercator Advisory Group, Inc. 商品コード 261003
出版日 ページ情報 英文 20 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.39円で換算しております。
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CNP詐欺とモバイルデバイス:リスクは何か? CNP Fraud and Mobile Devices: What's the Risk?
出版日: 2013年01月30日 ページ情報: 英文 20 Pages
概要

小売販売はインターネットだけではなく、さまざまなウェブ対応デバイスへと移行しており、そのほとんどがモバイルです。小売業者は非常に多くの顧客タッチポイントにわたってリスクを管理しなければならず、カードの不正利用詐欺(CNP詐欺)を防止する課題は、ますます複雑になっています。

当レポートでは、小売業者のオンライン詐欺リスクに対するモバイルデバイスの影響について調査し、デスクトップPCからモバイルデバイスへの販売シフトに伴ってオンライン小売業者が直面し得る不正検知の問題、これらの問題に対処するユニークな不正管理の機会分析、モバイルコマースの状況におけるCNP詐欺防止テクニックの分析、主要モバイルOSに対するマルウェア攻撃の可能性の評価、モバイルコマース詐欺検知専用に設計されたベンダーのソリューションの概要、小売業者の不正管理能力に対する現在のプライバシー法の潜在的影響などを取り上げ、概略以下の内容でお届けいたします。

エグゼクティブサマリー

イントロダクション

モバイルコマース

モバイルリスクは依然として不明確

  • モバイルチャネルエクスペリエンスの不足
  • 既存の不正検出ツールの限界
  • レビュー、レビュー、レビュー

モバイルジレンマへのアプローチ

  • VPN検出/プロキシ・ピアシング
  • デバイス接続
  • ソフトウェア開発キット
  • MACアドレス

モバイルOSの拒否率

  • モバイルセキュリティーの誤解

詐欺師が再び適応する

  • モバイルマルウェア

ベンダー

プライバシーの議論・モバイル不正検出

  • FTCプライバシーフレームワーク
  • Apple Inc. vs. 上級裁判所

結論・提案

目次

New research from Mercator Advisory Group assesses the impact of mobile devices on retailers' online fraud exposure

Boston, MA - January 30, 2013 - Retail sales are moving not only to the Internet but also to an increasing variety of Web-enabled devices, many of which are also mobile. At present, this category includes laptops, phones, tablets, e-readers, handheld gaming devices, and others. Furthermore, each product category includes a multitude of devices with differing operating systems and feature functionality. The task of preventing card-not-present (CNP) fraud becomes much more complicated when a retailer has to manage risk across so many consumer touch points.

Mercator Advisory Group's newest report, ‘CNP Fraud and Mobile Devices: What's the Risk?’, describes the fraud detection challenges online retailers will face as sales shift from desktop computers to mobile devices. The report analyzes the opportunity for unique fraud controls that address these concerns.

Michael Misasi, senior analyst at Mercator Advisory Group and author of the report comments, "Many retailers believe fraud rates are lower on orders submitted by mobile devices than those generated by desktop computers, but very few have actually gone through the process of analyzing the unique risks present in mobile transactions. Merchants' lack of experience with mobile channels and the limitations of traditional fraud detection methods complicate mobile commerce risk management, which could expose retailers to additional losses."

Highlights of the report include:

  • An analysis of CNP fraud prevention techniques in the context of mobile commerce
  • An evaluation of the potential for malware attacks on the major mobile operating systems
  • An overview of vendor solutions designed specifically for mobile commerce fraud detection
  • The potential impact of current privacy legislation on retailers' ability to manage fraud

One of the six exhibits in the report:

Source: Mercator Advisory Group

This report is 20 pages long and has six exhibits.

Companies mentioned in this report include: 41st Parameter, Accertify, Apple, Baker & McKenzie, CyberSource, iovation, Silver Tail Systems, ThreatMetrix, and XYVerify.

Table of Contents

Executive Summary

Introduction

Mobile Commerce

Mobile Risk Is Still Undefined

  • Lack of Mobile Channel Experience
  • Limitations of Traditional Fraud Detection Tools
  • Review. Review. Review.

Approaches to the Mobile Dilemma

  • VPN Detection / Proxy Piercing
  • Device Association
  • Software Development Kits
  • The MAC Address

Mobile OS Rejection Rates

  • Mobile Security Misconceptions

Fraudsters Are Adapting, Again

  • Mobile Malware

Vendors

The Privacy Debate and Mobile Fraud Detection

  • FTC Privacy Framework
  • Apple Inc. v. Superior Court

Conclusions and Recommendations

  • Copyright Notice
  • For more information about this report, please contact:
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