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市場調査レポート

ソーシャルメディア分析・ツール101

Social Media Analytics and Tools 101

発行 Mercator Advisory Group, Inc. 商品コード 259739
出版日 ページ情報 英文 46 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=113.70円で換算しております。
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ソーシャルメディア分析・ツール101 Social Media Analytics and Tools 101
出版日: 2013年01月16日 ページ情報: 英文 46 Pages
概要

近年の不況以降、金融サービスプロバイダーの信頼性や信用性に関する消費者心理はかつてなく重要になっています。ソーシャルメディアは企業の信頼性や信用性の特徴を迅速に構築し、強化することが出来ます。

当レポートでは、金融サービス企業におけるブランド認知度、評判および信頼構築のためのソーシャルメディア戦略の成功例を示し、そのような戦略の効果を分析する多様なメトリクスを紹介しており、さなざまな金融機関が利用する分析アプローチ・ツールの評価をまとめ、概略以下の構成でお届けいたします。

エグゼクティブサマリー

イントロダクション

ソーシャルメディアのメトリクス

  • オンラインブランド認知度
  • エンゲージメント
  • 顧客ケア
  • コンバージョン

ソーシャルメディアの信奉:トップ企業の成功測定法

  • Wells Fargo
  • American Express
  • ING
  • Citibank

ソーシャルメディア測定ツール:ブランドモニタリング

  • Google Alerts
  • TweetDeck
  • Social Mention
  • Radian6
  • Sysomos

ソーシャルメディアマネジメントツール:ソーシャルCRM

  • Facebook
  • HootSuite
  • Sprout Social
  • Spredfast
  • Vitrue
  • Sales Cloud

総論

付録A:ソーシャルメディア専門用語の目録

付録B:金融業界で活動中のソーシャルネットワーク

目次

New Research from Mercator Advisory Group examines tools available to financial firms in managing social media

Boston, MA - January 2013 - Few industries rely as heavily on reputation as the financial sector. Since the economic downturn of recent years, consumer sentiment regarding financial services providers' dependability, reliability, and trustworthiness has become even more important. Social media can quickly establish and reinforce a company's attributes of dependability, reliability, and trustworthiness.

Mercator Advisory Group's latest report presents examples of successful social media strategies by financial services companies to build brand visibility, reputation, and trust. It describes various metrics for analyzing the efficacy of such strategies and winning buy-in from organization management to invest in social media marketing. The research also assesses the analytic approaches and tools used by a variety of financial institutions.

“Since social media connects so many groups of people instantly and without geographic limitations, it can be seen as an extension of word-of-mouth communication with speed and reach that are unmatched. This direct connection between businesses and consumers is a powerful and diverse tool. With a sound social media strategy, it can be extraordinarily effective,” comments Ken Paterson, VP for Research Operations at Mercator Advisory Group and the primary author of the report.

Highlights of the report include:

  • Discussion of the areas in which financial services firms are focusing media measurements: online brand visibility, engagement, customer care, and conversion.
  • Description of standardized measurement approaches gaining widespread use
  • The key metrics major financial service organizations are using to manage the channel in social media campaigns and strategies
  • Identification of a variety of free and paid analytic tools tailored to various social media outlets that are available to communications managers

This report contains 46 pages and 26 exhibits.

Companies mentioned in this report include: American Express, Citibank, Facebook, Google, HootSuite, ING, Salesforce Radian6, Salesforce Sales Cloud, Social Mention, Spredfast Social Media Management, Sprout Social, Sysomos, Twitter, Oracle Vitrue, Wells Fargo

Table of Contents

Executive Summary

Introduction

Metrics for Social Media

  • Online Brand Visibility
  • Engagement
  • Customer Care
  • Conversion

Embracing Social Media: How Top Companies Measure Success

  • Wells Fargo
  • American Express
  • ING
  • Citibank

Social Media Measurement Tools: Brand Monitoring

  • Google Alerts
  • TweetDeck
  • Social Mention
  • Radian6
  • Sysomos

Social Media Management Tools: Social CRM

  • Facebook
  • HootSuite
  • Sprout Social
  • Spredfast
  • Vitrue
  • Sales Cloud

Conclusion

Appendix A: Lexicon of Social Media Terminology

Appendix B: Active Social Networks of the Financial Industry

  • Copyright Notice
  • End Notes
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