市場調査レポート

米国のモバイルバンキング市場の分析

2012 Mobile Banking Market Assessment

発行 Mercator Advisory Group, Inc. 商品コード 254902
出版日 ページ情報 英文 25 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
Back to Top
米国のモバイルバンキング市場の分析 2012 Mobile Banking Market Assessment
出版日: 2012年11月20日 ページ情報: 英文 25 Pages
概要

当レポートでは、米国におけるモバイルバンキング市場の最新動向について分析し、モバイルバンキングの利用者増加の影響や新たな市場機会、金融機関にとっての利点、モバイルバンキング導入に伴う消費者行動の変化、モバイルバンキングの利用モード、全ての消費者がモバイルバンキング利用を快適と感じるわけではない理由、今後の新規機能開発の見通し、といった項目について調査・考察して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

エグゼクティブ・サマリー

イントロダクション

モビリティの進化によるモバイルバンキングの成長促進

  • 進行中のバンキングの「小さな革命」
  • モバイル機器によるインターネット・アクセスの増加
  • モバイル機器の所有形態
  • モバイルバンキングへのアクセス
  • 市場の大半を構成す「ホワイトレーベル」協定
  • モバイルDRC(リモートデポジットキャプチャ)の誘引力の増大
  • モバイルバンキングにおける急速なイノベーション

モバイルバンキング市場

  • 市場の成長
  • モバイルバンキングの市場規模・収益:10億ドル市場へ向けた動き
  • モバイルバンキングでの取引内容の多様化
  • 若年層・上流層ユーザーの間では、モバイルバンキングの利用が普及している
  • 米国の消費者の大半は、未だにモバイルバンキング商品を利用していない
  • セキュリティがモバイルバンキング顧客の懸念事項である

その他の主な考察

  • セキュリティとFFIEC(連邦金融機関検査協議会)のガイダンス
  • 携帯電話のモードとセキュリティ
  • コンテンツの生成と表示

主なモバイルバンキング・ベンダーとその製品

  • ACI
  • Euronet
  • FIS Mobile Banking
  • Fiserv Mobiliti
  • Harland Financial Services
  • mFoundry

結論と戦略的意義

  • 脚注
目次

Abstract

New research from Mercator Advisory Group examines key influencers and market drivers in this rapidly evolving market

Boston, MA November 13, 2012 In new research, 2012 Mobile Banking Market Assessment, Mercator Advisory Group explores how retail financial institutions can increase interaction with customers and members to include 24x7, anytime anywhere service, and also expand their reach beyond simple demand deposit account transactions.

"In this report, we review the burgeoning mobile banking market and evaluate key trends and market drivers that are contributing to its impressive and staggering growth. Mobile banking adoption has accelerated at unprecedented rates, rivaling the speed-to-adoption of such consumer "must have" products as telephones, dishwashers, automobiles, and color TVs," comments Ed O'Brien, director of Mercator Advisory Group's Banking Channels Advisory Service and author of the report.

Highlights of this report include:

  • The factors contributing to the phenomenal growth of mobile banking
  • The impact of increasing mobile consumer usage to the market, new opportunities for customer engagement, and new benefits for financial institutions
  • Three key areas of change in customer behavior that are being driven by mobile banking
  • The three modes of mobile banking and the circumstances when each is most appropriate for use
  • The reasons not all consumers are comfortable with using mobile devices for banking
  • The new advances opening the door to additional features and capabilities to further grow the mobile banking channel

One of 15 exhibits in this report:

image1

This report is 25 pages long and has 15 exhibits.

Organizations mentioned in this report include: Apple, ACI Worldwide, Euronet, FFIEC, FIS, Fiserv, Google, Harland Financial Services, and mFoundry.

Members of Mercator Advisory Group's Banking Channels Advisory Service have access to this report as well as the upcoming research for the year ahead, presentations, analyst access and other membership benefits.

Table of Contents

Executive Summary

Introduction

Advancements in Mobility Spurring Mobile Banking Growth

  • A Minirevolution in Banking Is Under Way
  • Use of Mobile Devices to Access the Internet Is Growing
  • Mobile Device Ownership
  • Accessing Mobile Banking
  • Much of Market Is Composed of White-Label Arrangements
  • Mobile Remote Deposit Capture Is Gaining Traction
  • The Rapid Pace of Innovation in Mobile Banking

The Mobile Banking Market

  • Market Growth
  • Mobile Banking Market Size and Revenues: Heading Toward a Billion Dollar Market
  • Customers Are Using Mobile Banking for an Increasing Variety of Transactions
  • Mobile Banking Use Is Prevalent Among Young Users and Affluent Users
  • Most U.S. Consumers Do Not Yet Use Mobile Banking Products
  • Security Is a Concern for Mobile Banking Customers

Other Key Considerations

  • Security and FFIEC Guidance
  • Mobile Phone Modes and Security
  • Content Creation and Presentment

Key Mobile Banking Vendors and Products

  • ACI
  • Euronet
  • FIS Mobile Banking
  • Fiserv Mobiliti
  • Harland Financial Services
  • mFoundry

Conclusions and Strategic Implications

  • End Notes
Back to Top