市場調査レポート

モバイルバンキングおよび顧客アカウント戦略

Mobile Banking and Customer Account Strategies

発行 Mercator Advisory Group, Inc. 商品コード 231121
出版日 ページ情報 英文 29 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.55円で換算しております。
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モバイルバンキングおよび顧客アカウント戦略 Mobile Banking and Customer Account Strategies
出版日: 2012年02月09日 ページ情報: 英文 29 Pages
概要

当レポートでは、金融機関の総合的なバンキングチャネル戦略においてモバイルバンキングが果たす重要な役割について調査し、、モバイルバンキングチャネルが金融機関および顧客へ提供するメリット、モバイルバンキング急増の要因、次世代モバイルバンキングアプリケーションの変化予測などを分析しており、概略以下の構成でお届けします。

エグゼクティブサマリー

イントロダクション

新時代の幕開け

  • モバイルバンキングと顧客アカウント戦略の調整
  • モバイルバンキングの急増
  • モバイルバンキングは人によって異なる内容を意味する
  • モバイルバンキングの変形
  • モバイルバンキングのタイムライン
  • モバイルバンキングレイヤー
  • サードパーティープロバイダー

ユーザープロファイル

  • 顧客は数に制限のあるフルサービスバンクとの連携を好む
  • バンキングチャネルにおけるモバイルバンキングの現在の役割
  • 通信手法への満足度
  • 携帯電話利用者にとって、残高照会は重要
  • すべての顧客が携帯電話への準備/受け入れが整っているわけではない
  • スマートフォン機能はモバイルバンキングの成長促進を手助け

スマートフォンの導入とモバイルバンキング

  • スマートフォン導入:5年以下で携帯電話のゼロから30%へ

セキュリティの懸念

  • セキュリティの懸念:モード別
  • FFIECガイダンス

モバイルバンキングの導入を促進する可能性のある新技術

  • モバイルリモートデポジットキャプチャー
  • NFC
  • 資金管理・送金
  • HTML5

モバイルバンキングの方向性

  • 著作権案内

図表

目次

Report examines mobile banking advances and the increased value they deliver both financial institutions and customers

Boston, MA --Mobile banking has emerged as a key banking channel for reaching customers and increasing customer satisfaction and loyalty. As financial institutions search for fresh, innovative ways to engage customers, they are finding that mobile banking fits the bill.

In new research, “Mobile Banking and Customer Account Strategies”, Mercator Advisory Group reviews the important role that mobile banking plays in financial institutions' overall banking channel strategy.

Author of the report, Ed O'Brien, director of Banking Channels Advisory Service, says: “Advances in both mobile banking products and the underlying mobile phone technology have driven extraordinary growth for the channel, and offer new and improved ways for financial institutions to engage more deeply with customers. Furthermore, the ubiquity of mobile banking allows 24x7 interaction, whenever and wherever customers prefer to conduct business.”

Highlights of this report include:

  • Benefits the mobile banking channel provides to FIs and customers.
  • The factors causing mobile banking's sharp usage increase and the reasons some customers have not yet leveraged mobile banking technology.
  • The new and improved ways mobile banking products allow financial institutions to engage more deeply with customers.
  • Anticipated changes to next generations of mobile banking applications.

One of 13 exhibits in this report:

This report is 29 pages long and has 13 exhibits.

Organizations mentioned in this report include: ACI, Apple, Bank of America, Chase, Citi, Clairmail, FFIEC, FIS, Fiserv, Google, Harland, Intuit, La Caixa, mFoundry, Microsoft, MShift, Research In Motion (RIM), S1, USAA, and the World Wide Web Consortium.

Table of Contents

Executive Summary

Introduction

Dawn of a New Era

  • Mobile Banking Alignment with Customer Account Strategies
  • Mobile Banking Takes Off
  • Mobile Banking Means Different Things to Different People
  • Variants of Mobile Banking
  • Mobile Banking Timeline
  • Mobile Banking Layers
  • Third-Party Providers

User Profiles

  • Customers Prefer to Work with a Limited Number of Full-Service Banks
  • Current Role of Mobile Banking in Banking Channels
  • Satisfaction with Communication Methods
  • Checking Balances Is Important to Mobile Phone Users
  • Not All Customers Are Ready for, or Embrace, Mobile Phones
  • Smartphone Capabilities Help Spur Mobile Banking Growth

Smartphone Adoption and Mobile Banking

  • Smartphone Adoption:From Zero to 30% of Mobile Phones in Less than Five Years

Security Considerations

  • Security Considerations by Mode
  • FFIEC Guidance

New Technologies Likely to Spur Adoption of Mobile Banking

  • Mobile Remote Deposit Capture
  • NFC
  • Money Management and Remittance
  • HTML5

Where Mobile Banking Is Headed

  • Copyright Notice

Figures and Tables

  • Figure 1:Examples of the Three Mobile Banking Modes
  • Figure 2:Mobile Banking Timeline: General Availability in the U.S., 2004 - 2014
  • Figure 3:Mobile Banking Layers
  • Figure 4:Examples of Third-Party Products Used in Mobile Banking
  • Figure 5:Competition to Be Customers' Primary FI Is Tight
  • Table 1:Mobile Banking Is Piquing Customer Interest
  • Figure 6:Customers Are Pleased with Early Mobile Banking Apps
  • Figure 7:Customers Are Pleased with Early Mobile Banking Apps
  • Figure 8:Some Mobile Phone Users Do Not Use Mobile Phones for Financial Transactions
  • Figure 9:Mobile Remote Deposit Capture Shows Promise
  • Figure 10:Smartphone Penetration in the U.S., 2011
  • Figure 11:Examples of Smartphone Applications Used in Mobile Banking
  • Figure 12:Example of a Mobile Remote Deposit Capture Solution
  • Figure 13:Example of Use of an NFC-Enabled Mobile Phone at an ATM Machine
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