市場調査レポート

プライベートブランドクレジットカード市場(2011年):革新的なリワード戦略とリテール貸付

Private Label 2011: Innovative Reward Strategies & Retail Lending

発行 Mercator Advisory Group, Inc. 商品コード 214241
出版日 ページ情報 英文 30 pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=105.69円で換算しております。
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プライベートブランドクレジットカード市場(2011年):革新的なリワード戦略とリテール貸付 Private Label 2011: Innovative Reward Strategies & Retail Lending
出版日: 2011年09月20日 ページ情報: 英文 30 pages
概要

「プライベートブランドの業績は、好不調が混じり合った状況になっている一方で、リワード戦略に関する限り、革新の最前線にある各企業は、小売業者が取引条件を有利にすることによって消費者が反応するということを示してきました。M&Aが活発化している市場におけるこれらの企業の成功は、他のプライベートブランドとその小売パートナーを再活性化できる可能性があります」とMercator Advisory Groupの調査アナリスト、Michael Misasi氏は述べます。

当レポートでは、プライベートブランドクレジットカード市場を取り上げ、現在進行しつつあるプライベートブランドカード発行者間のM&Aと、クレジット資産に対する市場の欲求を浮き彫りにするために、過去10年間におけるプライベートブランドクレジットカード市場の拡大および縮小の流れを調べ、導入された最も革新的なリワード戦略を検証し、主要なプライベートブランドプログラムの特徴を提示するとともに、これらのプログラムがリテール貸付の将来に与える影響を分析するなど、概略下記の構成でお届けいたします。

エグゼクティブサマリー

イントロダクション

リテール貸付と金融危機

プライベートブランドを支える銀行

  • 販売者
  • 購買者
  • 市場期待

プライベートブランドカードの情勢

  • 主要な小売業者がプライベートブランドで提供しているもの
  • リテールリワード戦略

革新的なプログラム

  • Target
  • REDcardのリワードプログラム
  • 活動領域
  • Targetの最近の動き
  • 今度はどうなるのか
  • 結果
  • 競争において何が起こっているのか
  • Lowe's
  • まだ結論は出せない

先に進む

  • 最近の動向
  • 消費者の負債に対する懸念
  • デビットが店内取引の主流

結論k

参考文献

図表

目次

Latest Research Highlights the Success Stories of the Private Label Credit Market

Boston, MA -- Some retailers have responded to the deleveraging of the U.S. consumer by revamping their private-label programs and using them to boost retail sales. While Mercator has covered the private-label market before, the emphasis of Mercator' s newest report, Private Label 2011: Innovative Reward Strategies & Retail Lending, is on the rewards strategies retailers are using to differentiate their programs.

This report highlights the ongoing M&A activity among private-label issuers and the market' s appetite for credit assets. This report first examines the expansion and contraction of the private label credit card market over the last 10 years. Next, the implementation of the most innovative private-label credit card reward strategies are reviewed, an update of the features included in leading private-label programs is provided, and finally the impact these programs will have on the future of retail lending is suggested.

Highlights of the report include:

  • Private label credit market trends over the past 10 years.
  • Market share estimates for the top private-label issuers, reflective of recent mergers and acquisitions.
  • Discussion of the key features of private-label programs at the top U.S. retail firms, and what means of differentiation exist.
  • Private-label program implementation best practices.

Michael Misasi, research analyst at Mercator Advisory Group and the author of the report comments, “While private-label seems to be achieving mixed results, companies on the frontier of innovation when it comes to rewards programs are showing that consumers will respond if retailers sweeten the deal. The success of these firms amidst an active M&A market could reinvigorate other private label issuers and their retail partners.”

One of the 14 exhibits included in this report:

The report is 30 pages long and contains 14 exhibits.

Companies mentioned in this report include: BJ' s Wholesale, Costco, Walmart, Sam' s Club, Virgin Records, Tower Records, Linens N' Things, Borders, Circuit City, GE, Citi, Capital One, JPMorgan Chase, Alliance Data, Target, Wells Fargo, HSBC, TD Bank, Kohl' s, Hudson Bay, J. Crew, Victoria' s Secret, J. Jill, The Children' s Place, Zale Corp., Office Depot, Interbrand, Home Depot, Best Buy, CVS, Walgreens, Coach, Amazon, Dell, Nordstrom, eBay, Lowes, Publix, Staples, Dollar General, Avon, Kohl' s, Costco, Victoria' s Secret, Auto Zone, Tiffany & Co., GameStop, GAP, Bed Bath and Beyond, Polo, Old Navy, Sherwin-Williams, Michael' s, ROSS, PetSmart, J. Crew, Banana Republic, Marshalls, TJ Maxx, Radio Shack, Aeropostale, American Eagle, Toys R' Us, Urban Outfitters, Bath & Body Works, Dick' s Sporting Goods, Dollar Tree, Whole Foods, Big Lots, Family Dollar, Tractor Supply, Macy' s, American Girl, Anthropologie.

Table of Contents

Executive Summary

Introduction

Retail Lending and the Financial Crisis

The Banks Behind Private-Label

  • The Sellers
  • The Buyers
  • Market Expectations

The Private-Label Card Landscape

  • What the Top Retailers are Offering with Private-Label
  • Retail Reward Strategies

Innovative Programs

  • Target
  • REDcard Rewards Program
  • Performance Areas
  • Target' s Recent History
  • Now What?
  • Results
  • What is the Competition Doing?
  • Lowe' s
  • Too Soon to Tell

Moving Forward

  • Recent Trends
  • Consumers' Debt Worries
  • Debit Dominates In-Store Transactions

Conclusion

Bibliography

Table of Figures

  • Figure 1: Private-Label Credit Card Market Statistics
  • Figure 2: Concentration of Private-Label Industry by Total Charge Volume
  • Figure 3: Private-Label Issuers and 2010 Outstandings
  • Figure 4 Private-Label Retail Card Penetration of Interbrand' s Top 50 U.S. Brands
  • Figure 5: Cash Back Importance Dominates Credit Card Rewards Value
  • Figure 6: Target' s Credit Card Segment Performance 2002-2007
  • Figure 7: Target' s Credit Card Reporting Segment 2007-2010
  • Figure 8: Dating of Total Credit Card Receivables Improves in 2010
  • Figure 9: REDcard Penetration (Percent of Sales Volume)
  • Figure 10: Cost Reductions Drive Profits
  • Figure 11: Target Beats Walmart on Profit Margins
  • Figure 12: U.S. Same-Store Sales Provide Growth Insights
  • Figure 13: Rapid Expansion Hurts Lowe' s Performance
  • Figure 14: Debit Overtakes Credit
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