表紙:ATMの世界市場の概要 (2022年):現金とデジタルの新時代への対応
市場調査レポート
商品コード
1083031

ATMの世界市場の概要 (2022年):現金とデジタルの新時代への対応

2022 ATM Market Summary: Coping in a New Cash and Digital Era

出版日: | 発行: Mercator Advisory Group, Inc. | ページ情報: 英文 24 Pages, 16 Exhibits | 納期: 即日から翌営業日

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ATMの世界市場の概要 (2022年):現金とデジタルの新時代への対応
出版日: 2022年06月03日
発行: Mercator Advisory Group, Inc.
ページ情報: 英文 24 Pages, 16 Exhibits
納期: 即日から翌営業日
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概要

新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) 感染拡大の影響が消費者向け決済の市場にも波及する中、現金中心のATMは厳しい立場に立たされています。一方、金融機関は店舗網の合理化や店舗形態・人員の見直しを進めており、ATMは店舗での現金取り扱いを補完する役割を担っています。また、スマートフォンベースのデジタルインターフェースへの移行や、暗号通貨などのデジタル商品の提供が、既存/新規の端末に新たな機会を提供しています。

当レポートでは、世界のATM市場の最新情勢について分析し、COVID-19感染拡大がATMの利用状況に及ぼす影響や、消費者の現金の利用状況とATM利用への影響、ATMの設計・展開・新規機能の動向などを調査しております。

当レポートの分析対象企業:Federal Reserve Bank of San Francisco、LibertyX、NCR、Venmo、Walmart、Zelle

本文中の図表より:

当レポートの分析概要:

  • 行動のベースラインの変化
  • ATM/現金の利用動向の全体像
  • ATMの利用料金
  • 縮小するエコシステムにおける機能
目次

ATMs Evolve in the COVID-19 era.

As the COVID-19 pandemic ripples across consumer payments, the heavily cash-centric ATM is in a challenging position. Consumers' use of cash for daily transactional purposes (purchases, person-to-person payments) is on the decline, although larger amounts are being held at home. At the same time, FIs are rationalizing and reducing their branch networks and revising branch configurations and staffing, putting ATMs in the role of supplementing cash handling in the branch. Enhanced cash-recycling ATMs are being deployed to improve the efficiency of cash management. Simultaneously, the move to smartphone-based digital interfaces-and now the delivery of digital goods, namely cryptocurrencies-provides new opportunities for existing and new terminals. A new research report from Mercator Advisory Group titled, “2022 ATM Market Summary: Coping in a New Cash and Digital Era” looks at the usage related to the pandemic environment, cash usage that influence how consumers use ATMs, and trends in the design, deployment and new capabilities.

"The pandemic environment teaches us once again that consumer behavior can change overnight. Some of the changes in consumers' use of cash may slowly revert to earlier patterns, while others are here to stay and further grow," comments Sarah Grotta, Director, Debit and Alternative Products Advisory Service at Mercator Advisory Group and author of the report.

This research report has 24 pages and 16 exhibits.

Companies mentioned in this report include: Federal Reserve Bank of San Francisco, LibertyX, NCR, Venmo, Walmart, Zelle.

One of the exhibits included in this report:

Highlights of the research report include:

  • Shifts in behavioral baselines
  • Overall ATM and cash usage trends
  • ATM surcharging
  • Capabilities in a shrinking ecosystem