表紙:自動運転車・コネクテッドカーと決済への影響
市場調査レポート
商品コード
1034705

自動運転車・コネクテッドカーと決済への影響

Autonomous Vehicles, Connected Vehicles, and Their Impact on Payments

出版日: | 発行: Mercator Advisory Group, Inc. | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=136.22円
自動運転車・コネクテッドカーと決済への影響
出版日: 2021年10月29日
発行: Mercator Advisory Group, Inc.
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

自動運転車 (AV) は現在急速に進化しているカテゴリーであり、米国や世界各国でパイロットプログラムや小規模な展開・導入が進められています。更に、新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) に伴って非接触型の配送手段や自律走行型の配送ロボット・車両の利用に対する消費者のニーズが高まり、広く受容されるようになりました。

自動運転車については、完全に自動化された車が都市部で人を運ぶことが話題になっています。しかし実際には、人ではなく荷物や食品を運び (ゼロ・オキュパント)、柔軟なルートではなく事前に定義されたルートを移動するような分野で、最も先進的な実験や導入が行われています。自動運転車はまた、決済のエコシステムにも大きな影響を与えるでしょう。

自動運転車のメリットとして、時間・費用の節約や利便性、環境への影響の小ささ、(特に人手不足の地域では) 必要な人員の削減などが挙げられます。しかし、自動運転車の普及には、インフラ・法律・安全性に関する問題など、さまざまな課題もあります。企業は、複数の場所でさまざまな活用方法をテストし、ある状況から得られた学習を他の状況 (ライド・ヘイリングからトラック輸送・地域内デリバリーまで) に応用しています。

当レポートでは、自動運転車 (AV) やコネクテッドカーの分野における決済の将来性について分析し、自動運転車の期待される利点や対処すべき課題、今後の普及・活用見通し、それが決済業界に及ぼす影響などを調査・考察しております。

当レポートの分析内容

  • より迅速・安全・便利・安全な配送オプションが購買増加につながる
  • 自動運転式の移動販売車による、営業地域・時間の拡大
  • デジタルトラッキング:在庫切れの最小化・品揃えの最適化による利益の最大化
  • 自動運転車に搭載されたカメラ・センサー:盗難防止や配送追跡で期待される効果
  • 商店・決済システム・配送サービス・消費者の間で利益配分:対処すべき重要な問題
目次

New report from Mercator Advisory Group looks into the future of payments in a connected environment.

Mercator Advisory Group's most recent report, “ Autonomous Vehicles, Connected Vehicles, and Their Impact on Payments” , finds that autonomous vehicles (AVs) is a quickly evolving category with pilot programs, small scale deployments, and implementations happening across the U.S. and the globe. Covid-19 has led to new areas of focus and implementation, speeding up and expanding trial and usage of contactless purchases, payments, and deliveries. The pandemic increased consumer need for, exposure to, and acceptance of contactless delivery and the use of autonomous delivery robots and vehicles.

While much of the AV publicity is related to fully automated self-driving cars moving people in cities, the reality is that the most advanced trials and implementations are happening in the areas of moving packages and food rather than people (zero-occupant) and moving along predefined paths rather than flexible routes. Walmart has been testing self-driving truck and drone deliveries. Amazon has been making deliveries with its autonomous robot, Scout. Uber recently spun out the Postmates X robotics unit under the name Serve Robotics, which has been making deliveries in Southern California. Autonomous vehicles will have a major impact on the payments ecosystem.

AV benefits include time and cost savings, convenience, a smaller environmental impact, and reduced staffing requirements, a particular advantage in areas where there are labor shortages. However, there are also a number of challenges associated with the widespread adoption of autonomous vehicles, including those related to infrastructure, legislation, and safety concerns. Companies are testing a range of uses in multiple locations and applying the learning from one situation to the others (e.g., from ride hailing to trucking to local delivery).

"This is a highly impactful report," stated the author of the report, Don Apgar, Director of the Merchant Services and Acquiring practice at Mercator Advisory Group. "We are following this among a number of similar technology trends that are making payments a frictionless and invisible part of our everyday activities."

Highlights of this report include:

  • Faster, safer, convenient, and more secure delivery options will lead to incremental purchases.
  • AV stores on wheels will offer an expanded geographic footprint and hours.
  • Digital tracking will help merchants minimize out of stocks and optimize the assortment they offer to maximize profits.
  • The cameras and sensors added to AVs should help with minimizing theft and tracking deliveries.
  • Key questions will need to be answered regarding the distribution of benefits among merchants, payment systems, delivery services, and consumers.