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市場調査レポート

「みんなのインターネット」:IoTの時代における顧客対応

The Internet of Everyone: Consumer Relationships in the Age of IoT

発行 Lux Research 商品コード 350279
出版日 ページ情報 英文 27 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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「みんなのインターネット」:IoTの時代における顧客対応 The Internet of Everyone: Consumer Relationships in the Age of IoT
出版日: 2015年12月28日 ページ情報: 英文 27 Pages
概要

自分の身体チェックに取りつかれた人々がいま、QS (Quantified Self:自己の定量化観察) 運動に参加し始めています。他方、今日の社会ではIoTが発展し、人体の内側にも外側にも、自動車や住宅やオフィスや都市全体にまでセンサーが取り付けられた状態になりつつあります。そして、業界大手企業が (従来型の消費材企業の犠牲の上に) 構築したエコシステム上で、こうしたデバイスが相互接続されて、データがやり取りされています。消費財企業が今後も市場での競争を続けていくために、各社の市場調査担当者は、消費者の行動・特性をよく観察して、彼らの心情・好みを自社の売り上げにつながるように工夫する必要があります。この新技術には、プライバシー保護やセキュリティ上の脅威といった問題もつきまといますが、同じ技術が、消費者に企業・業界の構造を改めさせる力をも与えるのです。

当レポートでは、IoT (モノのインターネット) 時代における消費財市場の構造と、関連企業が取るべき戦略について調査・考察しております。

目次

  • エグゼクティブ・サマリー
  • 市場環境
    • IoT以前の時代、QS運動の参加者は手動でデバイスをネット接続させて、情報を収集していた。IoTの普及におり、全ての人がすでにネットワークにつながっている。
  • 市場分析
    • QS技術の関連企業では、主流顧客の確保に向けて、技術の改良や事業の再編が進んでいる。2025年までには、「みんなのインターネット」 (Internet of Everyone) の概念が普及し、旧来の顧客・企業関係や市場戦略が一変する。
  • 将来展望
  • 脚注

図表一覧

目次

The Quantified Self movement began with fringe consumers obsessed with self-measurement, but today's Internet of Things - with sensors on and inside bodies, connected cars, and smart homes, offices, and cities - is expanding it to include everyone. Moreover, those devices are integrating with each other and with ecosystems mostly established by technology giants, often at the expense of traditional consumer companies. To keep consumer companies in the game, market researchers' job is to monitor and measure these billions of consumers, and convert their sentiments and preferences into sales. While personal privacy and security fears abound, the same technologies give consumers power to reshape companies and industries.

Table of Contents

EXECUTIVE SUMMARY

LANDSCAPE

Pre-Internet of Things (IoT), consumers in the Quantified Self movement connected devices manually to know themselves better. IoT's spread means that everyone is now on the network.

ANALYSIS

Quantified self technologies will improve and integrate, to win mainstream adopters. By 2025, the Internet of Everyone will upend today's customer relationships and market strategies.

OUTLOOK

ENDNOTES

TABLE OF FIGURES

  • Figure 1: Graphic From 1786 to 2015, the Reality of the Panopticon has Outpaced Fiction
  • Figure 2: Graphic Kevin Kelly's 2007 Quantified Self Manifesto - the Original Internet of Things-That-Are-People
  • Figure 3: Graphic M&A in Sensors Spans All Industries with Over $100 Billion Invested in Early to Late-Stage Startups
  • Figure 4: Graphic IoT Systems-On-Chip Make Building Wearable Devices as Easy as Building Web Pages
  • Figure 5: Graphic With GoPro and “Pics or It Didn't Happen,” Digital Images Define Consumers' and Citizens' Reality
  • Figure 6: Graphic QS/IoT Devices Measure More and More, from Inside the Body to City-scale
  • Figure 7: Graphic The Quantified Family
  • Figure 8: Graphic Quantified Music-fan Self - Last.fm's Personal Dashboard
  • Figure 9: Graphic Internet of Everyone Will Impact Market Research, Customer Relationships, and Personal Privacy
  • Figure 10: Graphic Integration, from Aspects of Inner Self to a Holistic View of Inner and Outer Self
  • Figure 11: Graphic Evolution from Quantitative Measurement to Prediction to Intervention
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