株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

シェールガスの自動車市場への浸透:天然ガス自動車(NGV)の将来性

Shale Takes on Automotive: The Future of Natural Gas Vehicles

発行 Lux Research 商品コード 268693
出版日 ページ情報 英文 24 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.71円で換算しております。
Back to Top
シェールガスの自動車市場への浸透:天然ガス自動車(NGV)の将来性 Shale Takes on Automotive: The Future of Natural Gas Vehicles
出版日: 2013年03月27日 ページ情報: 英文 24 Pages
概要

安価な天然ガスが世界の化学品・エネルギー生産市場を撹乱していますが、輸送用燃料市場への影響度はまだ最小限に留まっています。ガス液化(GTL)技術の進化と共に、天然ガス自動車の販売台数も増加し、全世界の自動車市場の1.5%を占めることとなりました。ただし、OECD加盟国以外(イラン、パキスタンなど)では、天然ガス車の用途は政府関連市場に留まっています。

当レポートでは、世界の主要国(米国・欧州・中国・インド・ブラジル・ロシア・日本)における天然ガス自動車(NGV)の現状と将来性について分析し、車両資金の回収期間を尺度にしながら、各国市場での今後の普及見通しを推計すると共に、主な市場促進・抑制要因について考察し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

エグゼクティブ・サマリー

情勢

  • 安価なシェールガスが、輸送用燃料市場に参入する
    • 現在はLNG(液化天然ガス)利用が主体だが、開発企業では車両を天然ガス利用型に転換している
    • 天然ガス自動車(NGV)のバリューチェーンの定義
  • 天然ガス自動車(NGV)の台数は現在1500万台に達する
  • 回収期間と経済性に基づく、主要市場7分野での天然ガス車売上高の予測
  • 結論

分析

  • 回収期間が成長率を左右する
  • バリューチェーンの各段階での成長加速・減速要因
    • 上流工程:天然ガス価格の乱高下や新資源、生産量の変動が事態を左右する
    • 中流工程:燃料インフラが現実の障壁として残るが、新たな燃料注入・貯蔵ソリューションが出現する
    • 下流工程:車両の品質の違いが、消費者の天然ガス車の購買意欲を減退させる

将来展望

付録

LUX RESEARCHについて

脚注

目次
Product Code: LRAFI-R-13-1

Cheap natural gas is disrupting the chemical and energy production markets, and impact on the transportation fuel space has been minimal. Gas-to-liquid (GTL) efforts are ramping, a range of alternative fuel innovators are scaling processes to convert methane, while natural gas vehicles (NGVs) number over 15 million today, replacing 1.5% of the global vehicle fleet. NGVs are currently concentrated in government-driven markets outside the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), like Iran and Pakistan, and here we examine the future of NGVs in key automotive markets: the U.S., Europe, China, India, Brazil, Russia, and Japan. We analyze payback periods and forecast the market in these key regions, and examine the main technical and market factors positioned to accelerate or decelerate the market.

Table of Contents

  • Executive Summary
  • Landscape
    • Cheap Shale Gas Competes in the Transportation Fuel Market
      • Gas-to-Liquids Convert Natural Gas to Usable Fuels, While Vehicle Developers Convert the Vehicles to Use Natural Gas
      • Defining the NGV Value Chain
    • NGVs Number Over 15 Million Today
    • We Use Payback Period Economics to Predict Future NGV Sales in Seven Key Markets
    • Landscape Conclusions
  • Analysis
    • Payback Period Governs Growth
    • Accelerators and Decelerators at Each Step in the Value Chain
      • Upstream, Natural Gas Prices are Volatile and New Sources, and Outlets Could Change the Picture
      • Midstream, fueling Infrastructure Remains a Real Barrier, Though New Fueling and Storage Solutions Emerge
      • Downstream, Qualitative Differences in Vehicles Harm Consumer Sentiment for NGVs
  • Outlook
  • Appendix
  • About Lux Research
  • Endnotes
Back to Top