特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
市場調査レポート
商品コード
945062

補償光学機器の世界市場:供給企業のリーダーシップ分析

Lucintel Leadership Quadrant of Adaptive Optics Suppliers - 2019

出版日: | 発行: Lucintel - Semi-Custom Reports | ページ情報: 英文 | 納期: 約3~5週間

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=106.41円

【セミカスタムオーダー型の調査レポート】
当レポートは、目次内の調査項目について *追加/変更ご要望を反映させる事も可能です。
ご注文を承った時点からLucintel社データベースより最新のデータを抽出・分析・編集を行うため、納品には約3~5週間程度を要します。
* ご要望が無い場合は目次通りの内容構成にて作成となります。
* ご要望項目の分量によりましては追加費用が発生する場合がございます。

補償光学機器の世界市場:供給企業のリーダーシップ分析
出版日: 2020年06月01日
発行: Lucintel - Semi-Custom Reports
ページ情報: 英文
納期: 約3~5週間
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

補償光学機器の製造をめぐる情勢は絶えず動いており、主要メーカーは、多様な製品ポートフォリオを生かして各地域の市場で強固な地歩を築きながら、戦略的な取り組みを進めています。眼科医療で用いられる網膜画像診断装置への補償光学技術の導入などに伴い、補償光学機器の需要は拡大しています。補償光学機器は、消費財、天文学、生物医学、軍事、防衛、産業、製造、通信などのさまざまな最終用途分野で使用されており、今後も40%のCAGRで成長を続けると予測されています。市場拡大の主な原動力となるのは、矯正眼鏡の需要、各国政府が支出する資金の増加、先進的な補償光学技術の開発といった要因です。

当レポートは、世界の補償光学機器業界を調査したもので、競合企業各社のベンチマーク評価、主要企業の詳細なプロファイルなどの情報を提供しています。

第1章 リーダーシップ分析

  • 市場の概要
  • スコアリング基準
  • リーダーシップ四象限分析
    • リーダー(右上)
    • コンテンダー(右下)
    • ビジョナリー(左上)
    • スペシャリスト(左下)

第2章 競合ベンチマーク評価

  • 製品ポートフォリオ分析
  • 財務体質
  • 市場シェア分析
    • 各セグメントの市場シェア
    • 各地域の市場シェア

第3章 Thorlabsのプロファイル

  • 会社概要
    • 会社概要と事業分野
    • 会社統計
  • 事業の概要
    • 補償光学機器事業
    • 世界的な事業展開
    • 主な差別化要因と強み
  • 製品と製品のポジショニング
    • 製品ラインの概要
    • 製品のマッピング
    • 市場セグメントにおける製品のポジション
  • 市場と市場でのポジショニング
    • 世界市場でのポジション
  • 市場セグメント別の収益の内訳
  • 地域別の収益の内訳
  • 製造
    • 世界での製造業務
  • イノベーションと市場のリーダーシップ
  • マーケティング、販売、組織の機能
    • マーケティングと販売
    • 経営陣の関与と実績
  • 財務体質

第4章 Iris AOのプロファイル

  • 会社概要
    • 会社概要と事業分野
    • 会社統計
  • 事業の概要
    • 補償光学機器事業
    • 世界的な事業展開
    • 主な差別化要因と強み
  • 製品と製品のポジショニング
    • 製品ラインの概要
    • 製品のマッピング
    • 市場セグメントにおける製品のポジション
  • 市場と市場でのポジショニング
    • 世界市場でのポジション
  • 市場セグメント別の収益の内訳
  • 地域別の収益の内訳
  • 製造
    • 世界での製造業務
  • イノベーションと市場のリーダーシップ
  • マーケティング、販売、組織の機能
    • マーケティングと販売
    • 経営陣の関与と実績
  • 財務体質

第5章 Adaptica SRLのプロファイル

  • 会社概要
    • 会社概要と事業分野
    • 会社統計
  • 事業の概要
    • 補償光学機器事業
    • 世界的な事業展開
    • 主な差別化要因と強み
  • 製品と製品のポジショニング
    • 製品ラインの概要
    • 製品のマッピング
    • 市場セグメントにおける製品のポジション
  • 市場と市場でのポジショニング
    • 世界市場でのポジション
  • 市場セグメント別の収益の内訳
  • 地域別の収益の内訳
  • 製造
    • 世界での製造業務
  • イノベーションと市場のリーダーシップ
  • マーケティング、販売、組織の機能
    • マーケティングと販売
    • 経営陣の関与と実績
  • 財務体質

第6章 Active Optical Systemsのプロファイル

  • 会社概要
    • 会社概要と事業分野
    • 会社統計
  • 事業の概要
    • 補償光学機器事業
    • 世界的な事業展開
    • 主な差別化要因と強み
  • 製品と製品のポジショニング
    • 製品ラインの概要
    • 製品のマッピング
    • 市場セグメントにおける製品のポジション
  • 市場と市場でのポジショニング
    • 世界市場でのポジション
  • 市場セグメント別の収益の内訳
  • 地域別の収益の内訳
  • 製造
    • 世界での製造業務
  • イノベーションと市場のリーダーシップ
  • マーケティング、販売、組織の機能
    • マーケティングと販売
    • 経営陣の関与と実績
  • 財務体質

第7章 Flexible Opticalのプロファイル

  • 会社概要
    • 会社概要と事業分野
    • 会社統計
  • 事業の概要
    • 補償光学機器事業
    • 世界的な事業展開
    • 主な差別化要因と強み
  • 製品と製品のポジショニング
    • 製品ラインの概要
    • 製品のマッピング
    • 市場セグメントにおける製品のポジション
  • 市場と市場でのポジショニング
    • 世界市場でのポジション
  • 市場セグメント別の収益の内訳
  • 地域別の収益の内訳
  • 製造
    • 世界での製造業務
  • イノベーションと市場のリーダーシップ
  • マーケティング、販売、組織の機能
    • マーケティングと販売
    • 経営陣の関与と実績
  • 財務体質

第8章 Imagine Opticのプロファイルを想像する

  • 会社概要
    • 会社概要と事業分野
    • 会社統計
  • 事業の概要
    • 補償光学機器事業
    • 世界的な事業展開
    • 主な差別化要因と強み
  • 製品と製品のポジショニング
    • 製品ラインの概要
    • 製品のマッピング
    • 市場セグメントにおける製品のポジション
  • 市場と市場でのポジショニング
    • 世界市場でのポジション
  • 市場セグメント別の収益の内訳
  • 地域別の収益の内訳
  • 製造
    • 世界での製造業務
  • イノベーションと市場のリーダーシップ
  • マーケティング、販売、組織の機能
    • マーケティングと販売
    • 経営陣の関与と実績
  • 財務体質

第9章 Boston Micromachines Corporationのプロファイル

  • 会社概要
    • 会社概要と事業分野
    • 会社統計
  • 事業の概要
    • 補償光学機器事業
    • 世界的な事業展開
    • 主な差別化要因と強み
  • 製品と製品のポジショニング
    • 製品ラインの概要
    • 製品のマッピング
    • 市場セグメントにおける製品のポジション
  • 市場と市場でのポジショニング
    • 世界市場でのポジション
  • 市場セグメント別の収益の内訳
  • 地域別の収益の内訳
  • 製造
    • 世界での製造業務
  • イノベーションと市場のリーダーシップ
  • マーケティング、販売、組織の機能
    • マーケティングと販売
    • 経営陣の関与と実績
  • 財務体質

第10章 Phasics のプロファイル

  • 会社概要
    • 会社概要と事業分野
    • 会社統計
  • 事業の概要
    • 補償光学機器事業
    • 世界的な事業展開
    • 主な差別化要因と強み
  • 製品と製品のポジショニング
    • 製品ラインの概要
    • 製品のマッピング
    • 市場セグメントにおける製品のポジション
  • 市場と市場でのポジショニング
    • 世界市場でのポジション
  • 市場セグメント別の収益の内訳
  • 地域別の収益の内訳
  • 製造
    • 世界での製造業務
  • イノベーションと市場のリーダーシップ
  • マーケティング、販売、組織の機能
    • マーケティングと販売
    • 経営陣の関与と実績
  • 財務体質
目次

The adaptive optics manufacture landscape is diverse and continually evolving. Major players in adaptive optics market have diversified product portfolios, strong geographical reach, and have made several strategic initiatives. The dynamics of the adaptive optics market extends beyond routine macro-economic elements of supply and demand. It is the relationship between buyer's needs and seller's capabilities as well as the macroeconomic forces at work that affect the market. It is how well and how efficiently the sellers meet the needs of the buyers that determine long-term success.

Over the years, the level of demand for adaptive optics has increased due to adoption of adaptive optics in ophthalmology and retinal imaging. Adaptive Optics is used for a variety of end-use markets, such as consumer, astronomy, biomedical, military and defense, industrial and manufacturing, communication, and others and is forecast to grow at a CAGR of 40%. The major growth drivers for this market adoption of adaptive optics in ophthalmology and retinal imaging, need for corrective eyewear, increased government funding, and advanced adaptive optics technology.

Firms that produce adaptive optics are approaching market opportunities with starkly different strategies. Lucintel, a leading global management consulting and market research firm, has analyzed the global adaptive optics suppliers and has come up with a comprehensive research report, "Lucintel Leadership Quadrant and Strategic Positioning of Adaptive Optics Suppliers". Using its proprietary research methodology, Lucintel has developed a comparative analysis tool, the 'Lucintel Leadership Quadrant,' which identifies leaders, contenders, visionaries, and specialists in the adaptive optics market and rates each adaptive optics producer.

This report also offers a full competitive analysis from target markets to product mapping, from selling strategies to production capabilities. In this research study, eight companies such as Thorlabs, Iris AO, Adaptica S.R.L., Active Optical Systems, Flexible Optical, Imagine Optic, Boston Micromachines, and Phasics were analyzed and profiled because they are the top revenue producers for adaptive optics. The eight profiled manufacturers are grouped in the quadrant. The leadership quadrant analyzes the relative strength among these players. The leadership quadrant addresses the need in the market for manufacturer evaluation based on objective data and metrics.

A total of 60 figures / charts and 6 tables are provided in this 140-pages report to help in your business decisions. Sample figures with some insights are shown below. To learn the scope of, benefits, companies researched and other details of this report, download the report brochure.

Collected from a series of primary vendor interviews and secondary sources, Lucintel provides its own scorecard for determining which of these companies is better aligned with future market opportunities and which has the ability to gain additional market share. Using its proprietary research methodology, Lucintel has developed a comparative analysis tool, the 'Lucintel Leadership Quadrant,' which identifies leaders and challengers in the adaptive optics market and rates each adaptive optics producer on two primary criteria as shown below:

  • Alignment with market opportunity
  • Ability to gain market share

In addition to the Lucintel Leadership Quadrant, this comprehensive research report also offers for consumers of adaptive optics as well as the investment community content-rich comparative analysis detailing which producers have the production capacity, service capabilities and vision to deliver fully on its promises.

Some of the features of this research study are as follows:

Leadership and competitive analysis:

  • Product mapping of leading players
  • Benchmarking of financial strength of leading players
  • Leadership quadrant / strategic positioning of players
  • Leaders
  • Contenders
  • Visionaries
  • Specialists

Market shares of leading players in various regions:

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • The Rest of the World

Profiles of leading players in terms of below parameters:

  • Product positioning
  • Market positioning
  • Financial strength
  • Revenue breakdown by market segments
  • Revenue breakdown by regions
  • Organizational capabilities
  • Innovation and market leadership

Designed for the industry professionals, financial services firms, and users of adaptive optics, this report titled "Lucintel Leadership Quadrant and Strategic Positioning of Adaptive Optics Suppliers" is the industry's comprehensive examination of the adaptive optics producers' competitive landscape.

This unique report from Lucintel will provide you with valuable information, insights, and tools needed to identify new growth opportunities and operate your business successfully in this market. This report will save hundreds of hours of your own personal research time and will significantly benefit you in expanding your business in this market. This report answers following key questions:

  • What are the market shares of suppliers in various end use segments such as in consumer, astronomy, biomedical, military and defense, industrial and manufacturing, and others market?
  • Who are the market leaders in various regions and what are their market shares?
  • Which companies are more aligned with market opportunities and which companies have ability to gain market share?
  • What are the key differentiators for major suppliers?
  • Which company has the widest product range and how the product mapping looks among various players?
  • Which companies will gain market share?

1. Leadership Analysis

  • 1.1: Market Description
  • 1.2: Scoring Criteria
  • 1.3: Leadership Quadrant Analysis
    • 1.3.1: Leaders (Top Right)
    • 1.3.2: Contenders (Bottom Right)
    • 1.3.3: Visionaries (Top Left)
    • 1.3.4: Specialists (Lower Left)

2. Competitive Benchmarking

  • 2.1: Product Portfolio Analysis
  • 2.2: Financial Strength
  • 2.3: Market Share Analysis
    • 2.3.1: Market Share in Various Segments
    • 2.3.2: Market Share in Various Regions

3. Thorlabs Profile

  • 3.1: Company Overview
    • 3.1.1: Thorlabs Company Description and Business Segments
    • 3.1.2: Thorlabs Company Statistics
  • 3.2: Adaptive Optics Business Overview
    • 3.2.1: Adaptive Optics Business Segment
    • 3.2.2: Global Adaptive Optics Operations
    • 3.2.3: Key Differentiators and Strengths
  • 3.3: Products and Product Positioning
    • 3.3.1: Product Line Overview
    • 3.3.2: Adaptive Optics Product Mapping
    • 3.3.3: Product Positioning in Market Segments
  • 3.4: Markets and Market Positioning
    • 3.4.1: Market Position in Global Adaptive Optics Business
  • 3.5: Revenue Breakdown by Market Segments
  • 3.6: Revenue Breakdown by Regions
  • 3.7: Production
    • 3.7.1: Global Manufacturing Operations
  • 3.8: Innovation and Market Leadership
  • 3.9: Marketing, Sales, and Organizational Capabilities
    • 3.9.1: Marketing and Sales
    • 3.9.2: Management Commitment and Track Record
  • 3.10: Financial Strength

4. Iris AO Profile

  • 4.1: Company Overview
    • 4.1.1: Iris AO Company Description and Business Segments
    • 4.1.2: Iris AO Company Statistics
  • 4.2: Adaptive Optics Business Overview
    • 4.2.1: Adaptive Optics Business Segment
    • 4.2.2: Global Operations in Adaptive Optics
    • 4.2.3: Key Differentiators and Strengths
  • 4.3: Products and Product Positioning
    • 4.3.1: Product Line Overview
    • 4.3.2: Adaptive Optics Product Mapping
    • 4.3.3: Product Positioning in Market Segments
  • 4.4: Markets and Market Positioning
    • 4.4.1: Market Position in Global Adaptive Optics Business
  • 4.5: Revenue Breakdown by Market Segments
  • 4.6: Revenue Breakdown by Regions
  • 4.7: Production
    • 4.7.1: Global Manufacturing Operations
  • 4.8: Innovation and Market Leadership
  • 4.9: Marketing, Sales, and Organizational Capabilities
    • 4.9.1: Marketing and Sales
    • 4.9.2: Management Commitment and Track Record
  • 4.10: Financial Strength

5. Adaptica S.R.L. Profile

  • 5.1: Company Overview
    • 5.1.1: Adaptica S.R.L. Company Description and Business Segments
    • 5.1.2: Adaptica S.R.L. Company Statistics
  • 5.2: Adaptive Optics Business Overview
    • 5.2.1: Adaptive Optics Business Segment
    • 5.2.2: Global Adaptive Optics Operations
    • 5.2.3: Key Differentiators and Strengths
  • 5.3: Products and Product Positioning
    • 5.3.1: Product Line Overview
    • 5.3.2: Product Mapping
    • 5.3.3: Product Positioning in Market Segments
  • 5.4: Markets and Market Positioning
    • 5.4.1: Market Position in Global Adaptive Optics Business
  • 5.5: Revenue Breakdown by Market Segments
  • 5.6: Revenue Breakdown by Regions
  • 5.7: Production
    • 5.7.1: Global Manufacturing Operations
  • 5.8: Innovation and Market Leadership
  • 5.9: Marketing, Sales, and Organizational Capabilities
    • 5.9.1: Marketing and Sales
    • 5.9.2: Management Commitment and Track Record
  • 5.10: Financial Strength

6. Active Optical Systems Profile

  • 6.1: Company Overview
    • 6.1.1: Active Optical Systems Company Description and Business Segments
    • 6.1.2: Active Optical Systems Company Statistics
  • 6.2: Adaptive Optics Business Overview
    • 6.2.1: Adaptive Optics Business Segment
    • 6.2.2: Global Adaptive Optics Operations
    • 6.2.3: Key Differentiators and Strengths
  • 6.3: Products and Product Positioning
    • 6.3.1: Product Line Overview
    • 6.3.2: Adaptive Optics Product Mapping
    • 6.3.3: Product Positioning in Market Segments
  • 6.4: Markets and Market Positioning
    • 6.4.1: Market Position in Global Adaptive Optics Business
  • 6.5: Revenue Breakdown by Market Segments
  • 6.6: Revenue Breakdown by Regions
  • 6.7: Production
    • 6.7.1: Global Manufacturing Operations
  • 6.8: Innovation and Market Leadership
  • 6.9: Marketing, Sales, and Organizational Capabilities
    • 6.9.1: Marketing and Sales
    • 6.9.2: Management Commitment and Track Record
  • 6.10: Financial Strength

7. Flexible Optical Profile

  • 7.1: Company Overview
    • 7.1.1: Flexible Optical Company Description and Business Segments
    • 7.1.2: Flexible Optical Company Statistics
  • 7.2: Adaptive Optics Business Overview
    • 7.2.1: Adaptive Optics Business Segment
    • 7.2.2: Global Adaptive Optics Operations
    • 7.2.3: Key Differentiators and Strengths
  • 7.3: Products and Product Positioning
    • 7.3.1: Product Line Overview
    • 7.3.2: Adaptive Optics Product Mapping
    • 7.3.3: Product Positioning in Market Segments
  • 7.4: Markets and Market Positioning
    • 7.4.1: Market Position in Global Adaptive Optics Business
  • 7.5: Revenue Breakdown by Market Segments
  • 7.6: Revenue Breakdown by Regions
  • 7.7: Production
    • 7.7.1: Global Manufacturing Operations
  • 7.8: Innovation and Market Leadership
  • 7.9: Marketing, Sales, and Organizational Capabilities
    • 7.9.1: Marketing and Sales
    • 7.9.2: Management Commitment and Track Record
  • 7.10: Financial Strength

8. Imagine Optic Profile

  • 8.1: Company Overview
    • 8.1.1: Imagine Optic Company Description and Business Segments
    • 8.1.2: Imagine Optic Company Statistics
  • 8.2: Adaptive Optics Business Overview
    • 8.2.1: Adaptive Optics Business Segment
    • 8.2.2: Global Adaptive Optics Operations
    • 8.2.3: Key Differentiators and Strengths
  • 8.3: Products and Product Positioning
    • 8.3.1: Product Line Overview
    • 8.3.2: Adaptive Optics Product Mapping
    • 8.3.3: Product Positioning in Market Segments
  • 8.4: Markets and Market Positioning
    • 8.4.1: Market Position in Global Adaptive Optics Business
  • 8.5: Revenue Breakdown by Market Segments
  • 8.6: Revenue Breakdown by Regions
  • 8.7: Production
    • 8.7.1: Global Manufacturing Operations
  • 8.8: Innovation and Market Leadership
  • 8.9: Marketing, Sales, and Organizational Capabilities
    • 8.9.1: Marketing and Sales
    • 8.9.2: Management Commitment and Track Record
  • 8.10: Financial Strength

9. Boston Micromachines Corporation Profile

  • 9.1: Company Overview
    • 9.1.1: Boston Micromachines Company Description and Business Segments
    • 9.1.2: Boston Micromachines Company Statistics
  • 9.2: Adaptive Optics Business Overview
    • 9.2.1: Adaptive Optics Business Segment
    • 9.2.2: Global Adaptive Optics Operations
    • 9.2.3: Key Differentiators and Strengths
  • 9.3: Products and Product Positioning
    • 9.3.1: Product Line Overview
    • 9.3.2: Adaptive Optics Product Mapping
    • 9.3.3: Product Positioning in Market Segments
  • 9.4: Markets and Market Positioning
    • 9.4.1: Market Position in Global Adaptive Optics Business
  • 9.5: Revenue Breakdown by Market Segments
  • 9.6: Revenue Breakdown by Regions
  • 9.7: Production
    • 9.7.1: Global Manufacturing Operations
  • 9.8: Innovation and Market Leadership
  • 9.9: Marketing, Sales, and Organizational Capabilities
    • 9.9.1: Marketing and Sales
    • 9.9.2: Management Commitment and Track Record
  • 9.10: Financial Strength

10. Phasics Profile

  • 10.1: Company Overview
    • 10.1.1: Phasics Company Description and Business Segments
    • 10.1.2: Phasics Company Statistics
  • 10.2: Adaptive Optics Business Overview
    • 10.2.1: Adaptive Optics Business Segment
    • 10.2.2: Global Adaptive Optics Operations
    • 10.2.3: Key Differentiators and Strengths
  • 10.3: Products and Product Positioning
    • 10.3.1: Product Line Overview
    • 10.3.2: Adaptive Optics Product Mapping
    • 10.3.3: Product Positioning in Market Segments
  • 10.4: Markets and Market Positioning
    • 10.4.1: Market Position in Global Adaptive Optics Business
  • 10.5: Revenue Breakdown by Market Segments
  • 10.6: Revenue Breakdown by Regions
  • 10.7: Production
    • 10.7.1: Global Manufacturing Operations
  • 10.8: Innovation and Market Leadership
  • 10.9: Marketing, Sales, and Organizational Capabilities
    • 10.9.1: Marketing and Sales
    • 10.9.2: Management Commitment and Track Record
  • 10.10: Financial Strength
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.