特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
市場調査レポート
商品コード
945050

テキスト読み上げ技術の世界市場:供給企業各社の戦略的ポジショニング

Lucintel Leadership Quadrant and Strategic Positioning of Text-to-Speech Suppliers

出版日: | 発行: Lucintel - Semi-Custom Reports | ページ情報: 英文 | 納期: 約3~5週間

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=106.41円

【セミカスタムオーダー型の調査レポート】
当レポートは、目次内の調査項目について *追加/変更ご要望を反映させる事も可能です。
ご注文を承った時点からLucintel社データベースより最新のデータを抽出・分析・編集を行うため、納品には約3~5週間程度を要します。
* ご要望が無い場合は目次通りの内容構成にて作成となります。
* ご要望項目の分量によりましては追加費用が発生する場合がございます。

テキスト読み上げ技術の世界市場:供給企業各社の戦略的ポジショニング
出版日: 2020年06月01日
発行: Lucintel - Semi-Custom Reports
ページ情報: 英文
納期: 約3~5週間
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

テキスト読み上げ技術分野での製造をめぐる情勢は絶えず動いており、主要メーカーは、多様な製品ポートフォリオを生かして各地域の市場で強固な地歩を築きながら、戦略的な取り組みを進めています。身体障害者向け教育技術に対する各国政府の支出増加などにより、テキスト読み上げ技術の需要は伸びています。この技術は、家庭用電化製品、自動車、運輸、医療、教育、企業などさまざまな用途分野で利用されており、今後も15%のCAGRで成長を続けると予測されています。市場拡大の主な原動力となるのは、 ハンドヘルドデバイスの需要拡大、身体障害者の教育を支援する技術への各国政府の支出拡大などの要因です。

当レポートは、世界のテキスト読み上げ技術業界を調査したもので、競合企業各社のベンチマーク評価、主要企業の詳細なプロファイルなどの情報を提供しています。

第1章 リーダーシップ分析

  • 市場の概要
  • スコアリング基準
  • リーダーシップ四象限分析
    • リーダー(右上)
    • コンテンダー(右下)
    • ビジョナリー(左上)
    • スペシャリスト(左下)

第2章 競合ベンチマーク評価

  • 製品ポートフォリオ分析
  • 財務体質
  • 市場シェア分析
    • 各セグメントの市場シェア
    • 各地域の市場シェア

第3章 Ispeechのプロファイル

  • 会社概要
    • 会社概要と事業分野
    • 会社統計
  • 事業の概要
    • テキスト読み上げ技術事業
    • 世界的な事業展開
    • 主な差別化要因と強み
  • 製品と製品のポジショニング
    • 製品ラインの概要
    • 製品のマッピング
    • 市場セグメントにおける製品のポジション
  • 市場と市場でのポジショニング
    • 世界市場でのポジション
  • 市場セグメント別の収益の内訳
  • 地域別の収益の内訳
  • 製造
    • 世界での製造業務
  • イノベーションと市場のリーダーシップ
  • マーケティング、販売、組織の機能
    • マーケティングと販売
    • 経営陣の関与と実績
  • 財務体質

第4章 Sunrom Electronicsのプロファイル

  • 会社概要
    • 会社概要と事業分野
    • 会社統計
  • 事業の概要
    • テキスト読み上げ技術事業
    • 世界的な事業展開
    • 主な差別化要因と強み
  • 製品と製品のポジショニング
    • 製品ラインの概要
    • 製品のマッピング
    • 市場セグメントにおける製品のポジション
  • 市場と市場でのポジショニング
    • 世界市場でのポジション
  • 市場セグメント別の収益の内訳
  • 地域別の収益の内訳
  • 製造
    • 世界での製造業務
  • イノベーションと市場のリーダーシップ
  • マーケティング、販売、組織の機能
    • マーケティングと販売
    • 経営陣の関与と実績
  • 財務体質

第5章 Cepstralのプロファイル

  • 会社概要
    • 会社概要と事業分野
    • 会社統計
  • 事業の概要
    • テキスト読み上げ技術事業
    • 世界的な事業展開
    • 主な差別化要因と強み
  • 製品と製品のポジショニング
    • 製品ラインの概要
    • 製品のマッピング
    • 市場セグメントにおける製品のポジション
  • 市場と市場でのポジショニング
    • 世界市場でのポジション
  • 市場セグメント別の収益の内訳
  • 地域別の収益の内訳
  • 製造
    • 世界での製造業務
  • イノベーションと市場のリーダーシップ
  • マーケティング、販売、組織の機能
    • マーケティングと販売
    • 経営陣の関与と実績
  • 財務体質

第6章 SESTEKのプロファイル

  • 会社概要
    • 会社概要と事業分野
    • 会社統計
  • 事業の概要
    • テキスト読み上げ技術事業
    • 世界的な事業展開
    • 主な差別化要因と強み
  • 製品と製品のポジショニング
    • 製品ラインの概要
    • 製品のマッピング
    • 市場セグメントにおける製品のポジション
  • 市場と市場でのポジショニング
    • 世界市場でのポジション
  • 市場セグメント別の収益の内訳
  • 地域別の収益の内訳
  • 製造
    • 世界での製造業務
  • イノベーションと市場のリーダーシップ
  • マーケティング、販売、組織の機能
    • マーケティングと販売
    • 経営陣の関与と実績
  • 財務体質

第7章 Neospeechのプロファイル

  • 会社概要
    • 会社概要と事業分野
    • 会社統計
  • 事業の概要
    • テキスト読み上げ技術事業
    • 世界的な事業展開
    • 主な差別化要因と強み
  • 製品と製品のポジショニング
    • 製品ラインの概要
    • 製品のマッピング
    • 市場セグメントにおける製品のポジション
  • 市場と市場でのポジショニング
    • 世界市場でのポジション
  • 市場セグメント別の収益の内訳
  • 地域別の収益の内訳
  • 製造
    • 世界での製造業務
  • イノベーションと市場のリーダーシップ
  • マーケティング、販売、組織の機能
    • マーケティングと販売
    • 経営陣の関与と実績
  • 財務体質

第8章 Amazonのプロファイル

  • 会社概要
    • 会社概要と事業分野
    • 会社統計
  • 事業の概要
    • テキスト読み上げ技術事業
    • 世界的な事業展開
    • 主な差別化要因と強み
  • 製品と製品のポジショニング
    • 製品ラインの概要
    • 製品のマッピング
    • 市場セグメントにおける製品のポジション
  • 市場と市場でのポジショニング
    • 世界市場でのポジション
  • 市場セグメント別の収益の内訳
  • 地域別の収益の内訳
  • 製造
    • 世界での製造業務
  • イノベーションと市場のリーダーシップ
  • マーケティング、販売、組織の機能
    • マーケティングと販売
    • 経営陣の関与と実績
  • 財務体質

第9章 Acapela Group のプロファイル

  • 会社概要
    • 会社概要と事業分野
    • 会社統計
  • 事業の概要
    • テキスト読み上げ技術事業
    • 世界的な事業展開
    • 主な差別化要因と強み
  • 製品と製品のポジショニング
    • 製品ラインの概要
    • 製品のマッピング
    • 市場セグメントにおける製品のポジション
  • 市場と市場でのポジショニング
    • 世界市場でのポジション
  • 市場セグメント別の収益の内訳
  • 地域別の収益の内訳
  • 製造
    • 世界での製造業務
  • イノベーションと市場のリーダーシップ
  • マーケティング、販売、組織の機能
    • マーケティングと販売
    • 経営陣の関与と実績
  • 財務体質

第10章 Cereprocのプロファイル

  • 会社概要
    • 会社概要と事業分野
    • 会社統計
  • 事業の概要
    • テキスト読み上げ技術事業
    • 世界的な事業展開
    • 主な差別化要因と強み
  • 製品と製品のポジショニング
    • 製品ラインの概要
    • 製品のマッピング
    • 市場セグメントにおける製品のポジション
  • 市場と市場でのポジショニング
    • 世界市場でのポジション
  • 市場セグメント別の収益の内訳
  • 地域別の収益の内訳
  • 製造
    • 世界での製造業務
  • イノベーションと市場のリーダーシップ
  • マーケティング、販売、組織の機能
    • マーケティングと販売
    • 経営陣の関与と実績
  • 財務体質
目次

The text-to-speech manufacture landscape is diverse and continually evolving. Major players in text-to-speech market have diversified product portfolios, strong geographical reach, and have made several strategic initiatives. The dynamics of the text-to-speech market extends beyond routine macro-economic elements of supply and demand. It is the relationship between buyer's needs and seller's capabilities as well as the macroeconomic forces at work that affect the market. It is how well and how efficiently the sellers meet the needs of the buyers that determine long-term success.

Over the years, the level of demand for text-to-speech has increased due to increased government spending on education technologies for the differently-abled persons. Text-to-speech is used for a variety of end-use industries, such consumer electronics, automotive and transportation, healthcare, education, enterprise, and others and is forecast to grow at a CAGR of 15%. The major growth drivers for this market are rising demand for handheld devices and increased government spending on education technologies for the differently-abled persons.

Firms that produce text-to-speech are approaching market opportunities with starkly different strategies. Lucintel, a leading global management consulting and market research firm, has analyzed the global text-to-speech suppliers and has come up with a comprehensive research report, "Lucintel Leadership Quadrant and Strategic Positioning of Text-to-Speech Suppliers". Using its proprietary research methodology, Lucintel has developed a comparative analysis tool, the 'Lucintel Leadership Quadrant,' which identifies leaders, contenders, visionaries, and specialists in the text-to-speech market and rates each text-to-speech producer.

This report also offers a full competitive analysis from target markets to product mapping, from selling strategies to production capabilities. In this research study, eight companies such as Ispeech, Sunrom Electronics, Cepstral, SESTEK, Neospeech, Amazon, Acapela Group, and Cereproc. The eight profiled manufacturers are grouped in the quadrant. The leadership quadrant analyzes the relative strength among these players. The leadership quadrant addresses the need in the market for manufacturer evaluation based on objective data and metrics.

A total of 60 figures / charts and 6 tables are provided in this 140-pages report to help in your business decisions. Sample figures with some insights are shown below. To learn the scope of, benefits, companies researched and other details of this report, download the report brochure.

Collected from a series of primary vendor interviews and secondary sources, Lucintel provides its own scorecard for determining which of these companies is better aligned with future market opportunities and which has the ability to gain additional market share.

Using its proprietary research methodology, Lucintel has developed a comparative analysis tool, the 'Lucintel Leadership Quadrant,' which identifies leaders and challengers in the text-to-speech market and rates each text-to-speech producer on two primary criteria as shown below:

  • Alignment with market opportunity
  • Ability to gain market share

In addition to the Lucintel Leadership Quadrant, this comprehensive research report also offers for consumers of text-to-speech as well as the investment community content-rich comparative analysis detailing which producers have the production capacity, service capabilities and vision to deliver fully on its promises.

Some of the features of this research study are as follows:

Leadership and competitive analysis:

  • Product mapping of leading players
  • Benchmarking of financial strength of leading players
  • Leadership quadrant / strategic positioning of players
    • Leaders
    • Contenders
    • Visionaries
    • Specialists

Market shares of leading players in various regions:

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • The Rest of the World

Profiles of leading players in terms of below parameters:

  • Product positioning
  • Market positioning
  • Financial strength
  • Revenue breakdown by market segments
  • Revenue breakdown by regions
  • Organizational capabilities
  • Innovation and market leadership

Designed for the industry professionals, financial services firms, and users of text-to-speech, this report titled "Lucintel Leadership Quadrant and Strategic Positioning of Text-to-Speech Suppliers" is the industry's comprehensive examination of the text-to-speech producers' competitive landscape.

This unique report from Lucintel will provide you with valuable information, insights, and tools needed to identify new growth opportunities and operate your business successfully in this market. This report will save hundreds of hours of your own personal research time and will significantly benefit you in expanding your business in this market. This report answers following key questions:

  • What are the market shares of suppliers in various end use segments such as in consumer electronics, automotive and transportation, healthcare, education, enterprise, and others market?
  • Who are the market leaders in various regions and what are their market shares?
  • Which companies are more aligned with market opportunities and which companies have ability to gain market share?
  • What are the key differentiators for major suppliers?
  • Which company has the widest product range and how the product mapping looks among various players?
  • Which companies will gain market share?

1. Leadership Analysis

  • 1.1: Market Description
  • 1.2: Scoring Criteria
  • 1.3: Leadership Quadrant Analysis
    • 1.3.1: Leaders (Top Right)
    • 1.3.2: Contenders (Bottom Right)
    • 1.3.3: Visionaries (Top Left)
    • 1.3.4: Specialists (Lower Left)

2. Competitive Benchmarking

  • 2.1: Product Portfolio Analysis
  • 2.2: Financial Strength
  • 2.3: Market Share Analysis
    • 2.3.1: Market Share in Various Segments
    • 2.3.2: Market Share in Various Regions

3. Ispeech Profile

  • 3.1: Company Overview
    • 3.1.1: Ispeech Company Description and Business Segments
    • 3.1.2: Ispeech Company Statistics
  • 3.2: Text-to-Speech Business Overview
    • 3.2.1: Text-to-Speech Business Segment
    • 3.2.2: Global Text-to-Speech Operations
    • 3.2.3: Key Differentiators and Strengths
  • 3.3: Products and Product Positioning
    • 3.3.1: Product Line Overview
    • 3.3.2: Text-to-Speech Product Mapping
    • 3.3.3: Product Positioning in Market Segments
  • 3.4: Markets and Market Positioning
    • 3.4.1: Market Position in Global Text-to-Speech Business
  • 3.5: Revenue Breakdown by Market Segments
  • 3.6: Revenue Breakdown by Regions
  • 3.7: Production
    • 3.7.1: Global Manufacturing Operations
  • 3.8: Innovation and Market Leadership
  • 3.9: Marketing, Sales, and Organizational Capabilities
    • 3.9.1: Marketing and Sales
    • 3.9.2: Management Commitment and Track Record
  • 3.10: Financial Strength

4. Sunrom Electronics Profile

  • 4.1: Company Overview
    • 4.1.1: Sunrom Electronics Company Description and Business Segments
    • 4.1.2: Sunrom Electronics Company Statistics
  • 4.2: Text-to-Speech Business Overview
    • 4.2.1: Text-to-Speech Business Segment
    • 4.2.2: Global Operations in Text-to-Speech
    • 4.2.3: Key Differentiators and Strengths
  • 4.3: Products and Product Positioning
    • 4.3.1: Product Line Overview
    • 4.3.2: Text-to-Speech Product Mapping
    • 4.3.3: Product Positioning in Market Segments
  • 4.4: Markets and Market Positioning
    • 4.4.1: Market Position in Global Text-to-Speech Business
  • 4.5: Revenue Breakdown by Market Segments
  • 4.6: Revenue Breakdown by Regions
  • 4.7: Production
    • 4.7.1: Global Manufacturing Operations
  • 4.8: Innovation and Market Leadership
  • 4.9: Marketing, Sales, and Organizational Capabilities
    • 4.9.1: Marketing and Sales
    • 4.9.2: Management Commitment and Track Record
  • 4.10: Financial Strength

5. Cepstral Profile

  • 5.1: Company Overview
    • 5.1.1: Cepstral Company Description and Business Segments
    • 5.1.2: Cepstral Company Statistics
  • 5.2: Text-to-Speech Business Overview
    • 5.2.1: Text-to-Speech Business Segment
    • 5.2.2: Global Text-to-Speech Operations
    • 5.2.3: Key Differentiators and Strengths
  • 5.3: Products and Product Positioning
    • 5.3.1: Product Line Overview
    • 5.3.2: Product Mapping
    • 5.3.3: Product Positioning in Market Segments
  • 5.4: Markets and Market Positioning
    • 5.4.1: Market Position in Global Text-to-Speech Business
  • 5.5: Revenue Breakdown by Market Segments
  • 5.6: Revenue Breakdown by Regions
  • 5.7: Production
    • 5.7.1: Global Manufacturing Operations
  • 5.8: Innovation and Market Leadership
  • 5.9: Marketing, Sales, and Organizational Capabilities
    • 5.9.1: Marketing and Sales
    • 5.9.2: Management Commitment and Track Record
  • 5.10: Financial Strength

6. SESTEK Profile

  • 6.1: Company Overview
    • 6.1.1: SESTEK Company Description and Business Segments
    • 6.1.2: SESTEK Company Statistics
  • 6.2: Text-to-Speech Business Overview
    • 6.2.1: Text-to-Speech Business Segment
    • 6.2.2: Global Text-to-Speech Operations
    • 6.2.3: Key Differentiators and Strengths
  • 6.3: Products and Product Positioning
    • 6.3.1: Product Line Overview
    • 6.3.2: Text-to-Speech Product Mapping
    • 6.3.3: Product Positioning in Market Segments
  • 6.4: Markets and Market Positioning
    • 6.4.1: Market Position in Global Text-to-Speech Business
  • 6.5: Revenue Breakdown by Market Segments
  • 6.6: Revenue Breakdown by Regions
  • 6.7: Production
    • 6.7.1: Global Manufacturing Operations
  • 6.8: Innovation and Market Leadership
  • 6.9: Marketing, Sales, and Organizational Capabilities
    • 6.9.1: Marketing and Sales
    • 6.9.2: Management Commitment and Track Record
  • 6.10: Financial Strength

7. Neospeech Profile

  • 7.1: Company Overview
    • 7.1.1: Neospeech Company Description and Business Segments
    • 7.1.2: Neospeech Company Statistics
  • 7.2: Text-to-Speech Business Overview
    • 7.2.1: Text-to-Speech Business Segment
    • 7.2.2: Global Text-to-Speech Operations
    • 7.2.3: Key Differentiators and Strengths
  • 7.3: Products and Product Positioning
    • 7.3.1: Product Line Overview
    • 7.3.2: Text-to-Speech Product Mapping
    • 7.3.3: Product Positioning in Market Segments
  • 7.4: Markets and Market Positioning
    • 7.4.1: Market Position in Global Text-to-Speech Business
  • 7.5: Revenue Breakdown by Market Segments
  • 7.6: Revenue Breakdown by Regions
  • 7.7: Production
    • 7.7.1: Global Manufacturing Operations
  • 7.8: Innovation and Market Leadership
  • 7.9: Marketing, Sales, and Organizational Capabilities
    • 7.9.1: Marketing and Sales
    • 7.9.2: Management Commitment and Track Record
  • 7.10: Financial Strength

8. Amazon Profile

  • 8.1: Company Overview
    • 8.1.1: Amazon Company Description and Business Segments
    • 8.1.2: Amazon Company Statistics
  • 8.2: Text-to-Speech Business Overview
    • 8.2.1: Text-to-Speech Business Segment
    • 8.2.2: Global Text-to-Speech Operations
    • 8.2.3: Key Differentiators and Strengths
  • 8.3: Products and Product Positioning
    • 8.3.1: Product Line Overview
    • 8.3.2: Text-to-Speech Product Mapping
    • 8.3.3: Product Positioning in Market Segments
  • 8.4: Markets and Market Positioning
    • 8.4.1: Market Position in Global Text-to-Speech Business
  • 8.5: Revenue Breakdown by Market Segments
  • 8.6: Revenue Breakdown by Regions
  • 8.7: Production
    • 8.7.1: Global Manufacturing Operations
  • 8.8: Innovation and Market Leadership
  • 8.9: Marketing, Sales, and Organizational Capabilities
    • 8.9.1: Marketing and Sales
    • 8.9.2: Management Commitment and Track Record
  • 8.10: Financial Strength

9. Acapela Group Profile

  • 9.1: Company Overview
    • 9.1.1: Acapela Group Company Description and Business Segments
    • 9.1.2: Acapela Group Company Statistics
  • 9.2: Text-to-Speech Business Overview
    • 9.2.1: Text-to-Speech Business Segment
    • 9.2.2: Global Text-to-Speech Operations
    • 9.2.3: Key Differentiators and Strengths
  • 9.3: Products and Product Positioning
    • 9.3.1: Product Line Overview
    • 9.3.2: Text-to-Speech Product Mapping
    • 9.3.3: Product Positioning in Market Segments
  • 9.4: Markets and Market Positioning
    • 9.4.1: Market Position in Global Text-to-Speech Business
  • 9.5: Revenue Breakdown by Market Segments
  • 9.6: Revenue Breakdown by Regions
  • 9.7: Production
    • 9.7.1: Global Manufacturing Operations
  • 9.8: Innovation and Market Leadership
  • 9.9: Marketing, Sales, and Organizational Capabilities
    • 9.9.1: Marketing and Sales
    • 9.9.2: Management Commitment and Track Record
  • 9.10: Financial Strength

10. Cereproc Profile

  • 10.1: Company Overview
    • 10.1.1: Cereproc Company Description and Business Segments
    • 10.1.2: Cereproc Company Statistics
  • 10.2: Text-to-Speech Business Overview
    • 10.2.1: Text-to-Speech Business Segment
    • 10.2.2: Global Text-to-Speech Operations
    • 10.2.3: Key Differentiators and Strengths
  • 10.3: Products and Product Positioning
    • 10.3.1: Product Line Overview
    • 10.3.2: Text-to-Speech Product Mapping
    • 10.3.3: Product Positioning in Market Segments
  • 10.4: Markets and Market Positioning
    • 10.4.1: Market Position in Global Text-to-Speech Business
  • 10.5: Revenue Breakdown by Market Segments
  • 10.6: Revenue Breakdown by Regions
  • 10.7: Production
    • 10.7.1: Global Manufacturing Operations
  • 10.8: Innovation and Market Leadership
  • 10.9: Marketing, Sales, and Organizational Capabilities
    • 10.9.1: Marketing and Sales
    • 10.9.2: Management Commitment and Track Record
  • 10.10: Financial Strength
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.