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市場調査レポート
商品コード
1697431

オンライン食料品ショッピング市場:将来予測 (2025年~2030年)

Global Online Grocery Shopping Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 140 Pages
納期
即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
オンライン食料品ショッピング市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2025年02月19日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

オンライン食料品ショッピング市場は、2025年の2,737億400万米ドルから2030年には8,521億9,500万米ドルとなり、2030年までのCAGRは25.5%で成長すると予測されます。

オンライン食料品ショッピング市場は、インターネットの普及やスマートフォンやタブレットなどの接続デバイスの増加により成長しています。技術の進歩と、コストと時間を節約しながら様々な商品を提供するオンラインショッピングの利便性により、市場は上昇しています。オンライン食料品ショッピングが始まった主な理由は、世界のインターネット普及率の上昇と、インターネットに直接接続するスマートフォン端末の増加です。世界銀行のデータによると、インターネットを利用する人の数は10年間で2倍に増えました。このインターネット利用の増加により、世界中でインターネット・アプリケーションを利用する人の数が増えています。

市場動向:

  • オンライン食料品ショッピング市場は、食料品に対する需要の増加と、さまざまなデジタル・プラットフォームで食料品商品が広く入手できるようになったことを背景に、急速に拡大しています。インターネットは食料品のオンライン購入プロセスを簡素化し、消費者に幅広い選択肢を競合価格で提供しています。また、菜食主義者の世界の増加も、オンライン食料品小売業者にとって大きな成長機会となっています。
  • 新鮮な牛乳、凝乳、チーズ、バターなどの品目を含む乳製品カテゴリーは、オンライン食料品プラットフォームでよく扱われており、消費者に多様な品揃えを提供しています。
  • 便利な決済オプション:オンライン食料品ショッピングは、さまざまな食品の選択肢を提供するだけでなく、柔軟な決済手段も提供しています。顧客は、配達時に支払うか、前払いを選ぶことができます。
  • アジア太平洋地域の成長:アジア太平洋地域はオンライン食料品ショッピングの急成長市場であると予測されます。この成長は、都市化、ライフスタイルの変化、可処分所得の増加、多国籍企業の存在感の高まりがオンライン食料品サービスへの需要を促進しているインドや中国などの開発途上国で特に顕著です。

当レポートで取り上げている主要企業には、Amazon.com, Inc.、Instamart(Swiggy)、Walmart、Ahold Delhaize、Albertsons Companies, Inc.、Target Brands, Inc.、The Kroger Co.、Boxed, LLCなどがあります。

当レポートの主な利点

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2030年)
  • 過去のデータ(2022~2024年)と予測データ (2025~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

オンライン食料品ショッピング市場は以下のセグメント別に分析されます:

製品別

  • 生鮮青果物
  • 乳製品
  • 食肉・鶏肉製品
  • その他

決済手段別

  • 代金引換
  • 前払い(プリペイド)

地域別

  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • 南米
  • 中東・アフリカ

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場スナップショット

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション

第3章 ビジネス情勢

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポリシーと規制
  • 戦略的推奨事項

第4章 技術展望

第5章 世界のオンライン食料品ショッピング市場:製品別

  • イントロダクション
  • 生鮮青果物
  • 乳製品
  • 食肉・鶏肉製品
  • その他

第6章 世界のオンライン食料品ショッピング市場:決済手段別

  • イントロダクション
  • 代金引換
  • 前払い

第7章 世界のオンライン食料品ショッピング市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品別
    • 決済手段別
    • 国別
  • 南米
    • 製品別
    • 決済手段別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品別
    • 決済手段別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品別
    • 決済手段別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 製品別
    • 決済手段別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Amazon.com, Inc
  • Instamart(Swiggy)
  • Walmart
  • Ahold Delhaize
  • Albertsons Companies, Inc.
  • Target Brands, Inc.
  • The Kroger Co.
  • Boxed, LLC
  • Instacart
  • Blinkit(Zomato)
  • BigBasket(Tata Digital Ltd.)
  • Reliance Retail

第10章 付録

  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット
  • 分析手法
  • 略語
目次
Product Code: KSI061613480

The global online grocery shopping market, valued at US$852.195 billion in 2030 from US$273.704 billion in 2025, is projected to grow at a CAGR of 25.5% through 2030.

The global online grocery shopping market is growing due to increasing internet penetration and connected devices such as smartphones and tablets. The market is rising due to technological advancements and the convenience of online shopping, which offers various products while saving on cost and time. The major reasons for the start of online grocery shopping are the increasing internet penetration worldwide and the growth in smartphone devices that are directly connected to the internet. According to World Bank data, the number of people using the internet has grown two-fold in a decade. This increase in Internet usage has increased the number of people using Internet applications worldwide.

Market Trends:

  • The online grocery shopping market is expanding rapidly, driven by increasing demand for food and the widespread availability of grocery products on various digital platforms. The internet has simplified the process of purchasing groceries online, offering consumers a wide range of options at competitive prices. The global rise in the vegan population also presents a significant growth opportunity for online grocery retailers.
  • The dairy product category, which includes items like fresh milk, curd, cheese, and butter, is well-represented on online grocery platforms, providing consumers with a diverse selection.
  • Convenient payment options: Online grocery shopping not only offers a variety of food choices but also flexible payment methods. Customers can choose to pay at the time of delivery or opt for prepaid transactions. Cash on delivery remains a popular choice, as many consumers still prefer paying in person rather than through digital transactions.
  • Asia-Pacific growth: The Asia-Pacific region is projected to be the fastest-growing market for online grocery shopping. This growth is particularly evident in developing nations such as India and China, where urbanization, changing lifestyles, rising disposable incomes, and the increasing presence of multinational corporations are fueling demand for online grocery services.

Some of the major players covered in this report include Amazon.com, Inc., Instamart (Swiggy), Walmart, Ahold Delhaize, Albertsons Companies, Inc., Target Brands, Inc., The Kroger Co., and Boxed, LLC, among others.

Key Benefits of this Report:

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, and other sub-segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decisions to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data from 2022 to 2024 & forecast data from 2025 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

Global Online Grocery Shopping Market is analyzed into the following segments:

By Product

  • Fresh Produce
  • Dairy Products
  • Meat & Poultry Products
  • Others

By Mode of Payment

  • Cash on Delivery
  • Prepaid

By Region

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • South America
  • Middle East & Africa

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. MARKET SNAPSHOT

  • 2.1. Market Overview
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Scope of the Study
  • 2.4. Market Segmentation

3. BUSINESS LANDSCAPE

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Restraints
  • 3.3. Market Opportunities
  • 3.4. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Industry Value Chain Analysis
  • 3.6. Policies and Regulations
  • 3.7. Strategic Recommendations

4. TECHNOLOGICAL OUTLOOK

5. GLOBAL ONLINE GROCERY SHOPPING MARKET BY PRODUCT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Fresh Produce
  • 5.3. Dairy Products
  • 5.4. Meat & Poultry Products
  • 5.5. Others

6. GLOBAL ONLINE GROCERY SHOPPING MARKET BY MODE OF PAYMENT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Cash on Delivery
  • 6.3. Prepaid

7. GLOBAL ONLINE GROCERY SHOPPING MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Product
    • 7.2.2. By Mode of Payment
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Product
    • 7.3.2. By Mode of Payment
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Product
    • 7.4.2. By Mode of Payment
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
      • 7.4.3.2. Germany
      • 7.4.3.3. France
      • 7.4.3.4. Spain
      • 7.4.3.5. Italy
      • 7.4.3.6. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Product
    • 7.5.2. By Mode of Payment
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. UAE
      • 7.5.3.3. Israel
      • 7.5.3.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Product
    • 7.6.2. By Mode of Payment
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
      • 7.6.3.2. Japan
      • 7.6.3.3. India
      • 7.6.3.4. South Korea
      • 7.6.3.5. Taiwan
      • 7.6.3.6. Thailand
      • 7.6.3.7. Indonesia
      • 7.6.3.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Amazon.com, Inc
  • 9.2. Instamart (Swiggy)
  • 9.3. Walmart
  • 9.4. Ahold Delhaize
  • 9.5. Albertsons Companies, Inc.
  • 9.6. Target Brands, Inc.
  • 9.7. The Kroger Co.
  • 9.8. Boxed, LLC
  • 9.9. Instacart
  • 9.10. Blinkit (Zomato)
  • 9.11. BigBasket (Tata Digital Ltd.)
  • 9.12. Reliance Retail

10. APPENDIX

  • 10.1. Currency
  • 10.2. Assumptions
  • 10.3. Base and Forecast Years Timeline
  • 10.4. Key benefits for the stakeholders
  • 10.5. Research Methodology
  • 10.6. Abbreviations