表紙:虫除けスプレー市場-2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
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1256587

虫除けスプレー市場-2023年から2028年までの予測

Insect Repellent Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 160 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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虫除けスプレー市場-2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年03月30日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

虫除けスプレーの世界市場は、2021年の79億8,700万米ドルから2028年には118億2,800万米ドルに成長すると予測され、複合年間成長率は5.77%に達するとされています。

デング熱、マラリア、チクングニア、ジカウイルス、黄熱病などの疾病の脅威が世界中で高まっていることから、予測期間中の市場拡大が期待されています。世界保健機関(WHO)の報告書によると、これらの病気は2019年以降、増加傾向にあります。例えば、人口1000人あたり、59.5人がマラリアに感染するリスクを抱えていました。その結果、世界保健機関によると、マラリアによる死亡者数は2014年の569,000人から2020年には627,000人に増加しました。さらに、世界レベルで病気を根絶するために行われる投資や資金調達も近年増加しており、WHOは2021年にマラリア対策と撲滅のために行われる約35億米ドルの資金調達を報告しています。また、2021年には、世界のマラリアへの投資の40%が世界基金を通じて行われることになります。したがって、昆虫によって引き起こされる病気の蔓延を抑制するためのこうした取り組みが、虫除けスプレーの市場需要をも押し上げています。

虫除けスプレー市場は、疾病の脅威の高まりと政府の取り組みによって牽引されています。

防虫ソリューションの市場需要を促進する主な要因は、デング熱、マラリア、チクングニア、ジカウイルス、黄熱病を引き起こす昆虫との接触による病気の脅威が高まっていることです。このような病気の発生が世界的に急増していることが、防虫ソリューションの需要を高めています。例えば、WHOは2020年に2億4,100万人のマラリア患者が発生すると報告しています。さらに、WHOによると、マラリアは5歳未満の子どもの死亡原因の7.8%を占めています。このような疾病を予防するために必要な安全対策への懸念が高まっています。このような状況を打開するために、ワクチンの発売や政府機関によるさまざまな取り組みが行われています。例えば、2025年までにマラリア撲滅を目指す25カ国を支援するために、WHOが2021年4月に立ち上げた「E-2025イニシアチブ」。これは、E-2020イニシアチブの土台の上に成り立っています。

さらに、WHOは2021年10月、サハラ以南のアフリカなど、P.falciparumマラリアの感染が中程度から高い地域の子どもたちに、RTS,Sマラリアワクチンを承認しました。この助言は、2019年以降、ガーナ、ケニア、マラウイで830,000人以上の子どもたちに投与されたパイロットプログラムの結果を含む、RTS,Sに関するデータ全体の検討に基づいています。別の例では、WHOは2021年に世界のマラリア戦略を修正し、それまでの5年間に学んだ教訓を取り入れました。2030年までに世界のマラリア発症率と致死率を90%削減することを含む、戦略の目標を達成します。

虫除けスプレー市場では、北米が主要シェアを占めています。

地域別に見ると、タンクレベル監視市場は、北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されています。

アジア太平洋地域の主要国であるインド、インドネシア、タイでは昆虫が媒介する病気が蔓延しており、こうした病気の増加を防ぐための取り組みが進んでいることが、虫除けスプレーの市場需要を押し上げています。

虫除けスプレーは、マラリア、チクングニア、デングといった主要な媒介性疾患から身を守るために使用されています。インドは、このような主要な媒介性疾患(VBD)の常在国であり、気候条件の変動と必要な予防措置の欠如が相まって、このような疾患の有病率が著しく上昇しています。例えば、National Center for Vector Borne Diseases Controlによると、2021年、インドは1,93,245件のデング熱を報告し、2020年の44,585件から333.4%の大幅な増加を示しました。また、デング熱による死亡者数は、2020年の56名に対し、2021年は346名となりました。このような媒介性疾患の増加は、インドにおける虫除けスプレーの需要を押し上げ、それによって市場全体の成長を促進することになるでしょう。

販売チャネル別では、虫除けスプレー市場はオンライン・セグメントを通じて積極的な成長を遂げると予想されます。

特に新興経済諸国では、流通経路の拡大やインターネットの普及が進んでおり、この分野の成長を支えているため、オンライン分野は有望な成長を見せています。この分野の成長を補完する主な要因としては、消費者のオンライン購入志向や、インドや中国などの新興経済諸国を中心としたインターネットの普及が挙げられます。さらに、販売チャネルの拡大や、オンラインプラットフォーム上での製品の利用可能性の拡大も、市場の拡大に大きな役割を果たしています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査デザイン

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 虫除けスプレー市場:昆虫の種類別

  • イントロダクション
  • バグ
  • その他

第6章 虫除けスプレー市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • エアロゾル
  • コイル
  • クリームとローション
  • 気化器
  • パッチ
  • その他

第7章 虫除けスプレー市場:有効成分別

  • イントロダクション
  • 合成
  • 天然

第8章 虫除けスプレー市場:用途別

  • イントロダクション
  • 人間
  • ペット

第9章 虫除けスプレー市場:販売チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第10章 虫除けスプレー市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 北米虫除けスプレー市場:虫の種類別、2021-2028
    • 北米虫除けスプレー市場:製品タイプ別、2021-2028
    • 北米虫除けスプレー市場:有効成分別、2021-2028
    • 北米虫除けスプレー市場:用途別、2021-2028
    • 北米虫除けスプレー市場:販売チャネル別、2021-2028
    • 国別
  • 南米
    • 南米虫除けスプレー市場:虫の種類別、2021-2028
    • 南米虫除けスプレー市場:製品タイプ別、2021-2028
    • 南米虫除けスプレー市場:有効成分別、2021-2028
    • 南米虫除けスプレー市場:用途別、2021-2028
    • 南米虫除けスプレー市場:販売チャネル別、2021-2028
    • 国別
  • 欧州
    • 欧州虫除けスプレー市場:虫の種類別、2021-2028
    • 欧州虫除けスプレー市場:製品タイプ別、2021-2028
    • 欧州虫除けスプレー市場:有効成分別、2021-2028
    • 欧州虫除けスプレー市場:用途別、2021-2028
    • 欧州虫除けスプレー市場:販売チャネル別、2021-2028
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 中東・アフリカ虫除けスプレー市場:虫の種類別、2021-2028
    • 中東・アフリカ虫除けスプレー市場:製品タイプ別、2021-2028
    • 中東・アフリカ虫除けスプレー市場:有効成分別, 2021-2028
    • 中東・アフリカ虫除けスプレー市場:用途別、2021-2028
    • 中東・アフリカ虫除けスプレー市場:販売チャネル別、2021-2028
    • 国別
  • アジア太平洋
    • Asia Pacific虫除けスプレー市場:虫の種類別、2021-2028
    • Asia Pacific虫除けスプレー市場:製品タイプ別、2021-2028
    • Asia Pacific虫除けスプレー市場:有効成分別、2021-2028
    • Asia Pacific虫除けスプレー市場:用途別、2021-2028
    • Asia Pacific虫除けスプレー市場:販売チャネル別、2021-2028
    • 国別

第11章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第12章 企業プロファイル

  • Reckitt Benckiser Group plc
  • Sawyer Products, Inc.
  • GODREJ LTD.
  • Dabur Odomos
  • Spectrum Brands, Inc.
  • Enesis Group
  • S. C. Johnson & Son, Inc.
  • PIC
  • Quantum Health
  • Newell Brands
目次
Product Code: KSI061613757

The global insect repellent market is projected to witness a compound annual growth rate of 5.77% to grow to US$11.828 billion by 2028, from US$7.987 billion in 2021.

The market is expected to grow during the forecast period owing to the rising threats across the world of diseases like dengue, malaria, chikungunya, Zika virus, and yellow fever. According to a report by the World Health Organization (WHO), these diseases have been on a rise since 2019. For instance, per 1000 population, 59.5 were at risk of being infected by malaria. Consequently, the number of deaths caused by malaria has increased from 569,000 in 2014 to 627,000 in 2020 according to the World Health Organization. Moreover, the rising investment and funding done in order to eradicate the diseases on a global level have also increased in recent years, with WHO reporting about USD 3.5 billion of funding done in 2021 for malaria control and elimination. Along with that, in 2021, 40% of global malaria investments were received through the Global Fund. Hence, such efforts owing to curb the spread of diseases caused by insects are propelling the market demand for insect repellents as well.

The insect repellent market is driven by the rising threat of diseases and government initiatives.

A major factor driving the market demand for insect-repellent solutions is the increasing threat of diseases caused by coming in contact with insects causing dengue, malaria, chikungunya, Zika virus, and yellow fever. The surging incidences of such diseases globally have increased the demand for insect-repellent solutions. For instance, the WHO reported 241 million malaria cases in 2020. Furthermore, according to the World Health Organization, malaria is responsible for a greater proportion (7.8%) of fatalities among children under the age of five. This has led to mounting concern over the safety measures that are required to prevent such diseases. Various initiatives by government institutions, along with the launch of vaccines are being undertaken in order to curb the rising number of cases and spread awareness amongst the citizens. For example, The E-2025 initiative was launched by WHO in April 2021 to assist 25 nations in their attempts to eradicate malaria by 2025. It has been built on the foundation of the E-2020 initiative.

Furthermore, WHO approved the RTS,S malaria vaccine for children in Sub-Saharan Africa and other places with moderate to high P. falciparum malaria transmission in October 2021. The advice was based on an examination of the entire body of data on RTS,S, including the findings of a pilot program in Ghana, Kenya, and Malawi that has reached over 830 000 children since 2019. In another instance, WHO modified its worldwide malaria strategy in 2021 to incorporate lessons learned during the previous five years. Meeting the strategy's objectives, which include reducing global malaria incidence and fatality rates by 90% by 2030.

Key Developments

  • MOX announced the launch of their new essential oils-based Mosquito & Insect Repellent aerosol spray, in September 2021. The product was made available on their official website for purchase.
  • In November 2020, Bayer introduced its novel product, the Fludora Co-Max, which was an insect-repellent spray and had an innovative combination of transfluthrin and flupyradifurone, to provide protection against dengue-causing Aedes mosquitos.
  • In May 2019, Aunt Fannie's company which produces insect repellent launched 2 mosquito repellent sprays that are DEET-free. These sprays are made of essential oils to avoid mosquito bites. Thus, the development of such innovative products in the market is expected to bring considerable growth to the market.

North America accounts for major shares of the insect repellent market.

By geography, the tank level monitoring market has been segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and the Asia Pacific.

The growing prevalence of insect-borne diseases in major Asia Pacific countries namely India, Indonesia, and Thailand coupled with a growing initiative to prevent the increase of such diseases is driving the market demand for insect repellent.

Insect repellents are used to provide protection from major vector-borne diseases namely malaria, chikungunya, and dengue. India is endemic to such major vector-borne diseases (VBD), and with the fluctuations in climatic conditions coupled with a lack of taking necessary precautions, the country is witnessing a significant increase in the prevalence of such disease. For instance, according to the National Center for Vector Borne Diseases Control, in 2021, India reported 1,93,245 cases of dengue which represented a significant increase of 333.4% over 44,585 cases reported in 2020. Furthermore, as per the same source, the deaths reported due to dengue stood at 346 in 2021 in comparison to 56 deaths reported in 2020. Such an increase in the vector-borne disease will boost the demand for insect repellent in India, thereby propelling the overall market growth.

Based on sales channels, the insect repellent market is expected to witness positive growth through the online segment.

The online segment will witness promising growth since the expansion of distribution channels and growing internet penetration, particularly in developing economies which are supporting the growth of this segment during the given time frame. The key factors supplementing the growth of this segment include the inclination of consumers to make purchases online coupled with the booming penetration of the internet primarily in developing economies such as India and China among others. Moreover, the expansion of sales channels and the growing availability of these products on online platforms also play a significant role in shaping market expansion.

Market Segmentation

By Insect Type

  • Mosquito
  • Bugs
  • Others

By Product Type

  • Aerosol
  • Coil
  • Creams and Lotions
  • Vaporizers
  • Patch
  • Others

By Active Ingredient

  • Synthetic
  • Natural

By Application

  • Humans
  • Pets

By Sales Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
    • USA
    • Canada
    • Mexico
  • South America
    • Brazil
    • Argentina
    • Others
  • Europe
    • UK
    • Germany
    • France
    • Spain
    • Italy
    • Others
  • Middle East and Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Israel
    • Others
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • South Korea
    • India
    • Indonesia
    • Australia
    • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Design

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. INSECT REPELLENT MARKET, BY INSECT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Mosquito
  • 5.3. Bugs
  • 5.4. Others

6. INSECT REPELLENT MARKET, BY PRODUCT TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Aerosol
  • 6.3. Coil
  • 6.4. Creams and Lotions
  • 6.5. Vaporizers
  • 6.6. Patch
  • 6.7. Others

7. INSECT REPELLENT MARKET, BY ACTIVE INGREDIENT

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Synthetic
  • 7.3. Natural

8. INSECT REPELLENT MARKET, BY APPLICATION

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Humans
  • 8.3. Pets

9. INSECT REPELLENT MARKET, BY SALES CHANNEL

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Online
  • 9.3. Offline

10. INSECT REPELLENT MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. North America Insect Repellent Market, By Insect Type, 2021 to 2028
    • 10.2.2. North America Insect Repellent Market, By Product Type, 2021 to 2028
    • 10.2.3. North America Insect Repellent Market, By Active Ingredient, 2021 to 2028
    • 10.2.4. North America Insect Repellent Market, By Application, 2021 to 2028
    • 10.2.5. North America Insect Repellent Market, By Sales Channel, 2021 to 2028
    • 10.2.6. By Country
      • 10.2.6.1. USA
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. South America
    • 10.3.1. South America Insect Repellent Market, By Insect Type, 2021 to 2028
    • 10.3.2. South America Insect Repellent Market, By Product Type, 2021 to 2028
    • 10.3.3. South America Insect Repellent Market, By Active Ingredient, 2021 to 2028
    • 10.3.4. South America Insect Repellent Market, By Application, 2021 to 2028
    • 10.3.5. South America Insect Repellent Market, By Sales Channel, 2021 to 2028
    • 10.3.6. By Country
      • 10.3.6.1. Brazil
      • 10.3.6.2. Argentina
      • 10.3.6.3. Others
  • 10.4. Europe
    • 10.4.1. Europe Insect Repellent Market, By Insect Type, 2021 to 2028
    • 10.4.2. Europe Insect Repellent Market, By Product Type, 2021 to 2028
    • 10.4.3. Europe Insect Repellent Market, By Active Ingredient, 2021 to 2028
    • 10.4.4. Europe Insect Repellent Market, By Application, 2021 to 2028
    • 10.4.5. Europe Insect Repellent Market, By Sales Channel, 2021 to 2028
    • 10.4.6. By Country
      • 10.4.6.1. UK
      • 10.4.6.2. Germany
      • 10.4.6.3. France
      • 10.4.6.4. Spain
      • 10.4.6.5. Italy
      • 10.4.6.6. Others
  • 10.5. Middle East and Africa
    • 10.5.1. Middle East and Africa Insect Repellent Market, By Insect Type, 2021 to 2028
    • 10.5.2. Middle East and Africa Insect Repellent Market, By Product Type, 2021 to 2028
    • 10.5.3. Middle East and Africa Insect Repellent Market, By Active Ingredient, 2021 to 2028
    • 10.5.4. Middle East and Africa Insect Repellent Market, By Application, 2021 to 2028
    • 10.5.5. Middle East and Africa Insect Repellent Market, By Sales Channel, 2021 to 2028
    • 10.5.6. By Country
      • 10.5.6.1. Saudi Arabia
      • 10.5.6.2. UAE
      • 10.5.6.3. Israel
      • 10.5.6.4. Others
  • 10.6. Asia Pacific
    • 10.6.1. Asia Pacific Insect Repellent Market, By Insect Type, 2021 to 2028
    • 10.6.2. Asia Pacific Insect Repellent Market, By Product Type, 2021 to 2028
    • 10.6.3. Asia Pacific Insect Repellent Market, By Active Ingredient, 2021 to 2028
    • 10.6.4. Asia Pacific Insect Repellent Market, By Application, 2021 to 2028
    • 10.6.5. Asia Pacific Insect Repellent Market, By Sales Channel, 2021 to 2028
    • 10.6.6. By Country
      • 10.6.6.1. China
      • 10.6.6.2. Japan
      • 10.6.6.3. South Korea
      • 10.6.6.4. India
      • 10.6.6.5. Indonesia
      • 10.6.6.6. Australia
      • 10.6.6.7. Others

11. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 11.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 11.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 11.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 11.4. Vendor Competitiveness Matrix

12. COMPANY PROFILES

  • 12.1. Reckitt Benckiser Group plc
  • 12.2. Sawyer Products, Inc.
  • 12.3. GODREJ LTD.
  • 12.4. Dabur Odomos
  • 12.5. Spectrum Brands, Inc.
  • 12.6. Enesis Group
  • 12.7. S. C. Johnson & Son, Inc.
  • 12.8. PIC
  • 12.9. Quantum Health
  • 12.10. Newell Brands