特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
表紙
市場調査レポート
商品コード
962454

電子タバコ (E-シガレット) の世界市場 (ベイプ&HNB):COVID-19の潜在的影響に関する考察&予測 (2020-2024年)

Global E-Cigarette Market (Vape & HNB): Insights & Forecast with Potential Impact of COVID-19 (2020-2024)

出版日: | 発行: Koncept Analytics | ページ情報: 英文 99 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=105.15円
電子タバコ (E-シガレット) の世界市場 (ベイプ&HNB):COVID-19の潜在的影響に関する考察&予測 (2020-2024年)
出版日: 2020年09月29日
発行: Koncept Analytics
ページ情報: 英文 99 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界の電子タバコ (E-シガレット) 市場規模は、2024年に768億2000万米ドルへ達すると予測され、2020年から2024年の期間中、18.51%のCAGRで成長すると見込まれています。

労働人口の増加、電子タバコ (E-シガレット) の市場シェアの拡大、タバコ消費量の減少、次世代製品へのシフト、タバコ価格の上昇、若者への仲間の影響などの要因が市場を牽引すると予想されます。しかし、業界の成長にとって、電子タバコ (E-シガレット) におけるニコチン曝露と厳しい規制が課題になると見られます。いくつかの注目すべき動向には、フレーバー付き電子タバコ (E-シガレット) の出現、技術の進歩、電子タバコ (E-シガレット) への切り替えの増加、ベイパー装置の力強い成長、および先進国における充電式ベイプ製品の高い需要が含まれます。2020年におけるCOVID-19パンデミックの発生は、人々の健康に対する懸念を急速に高め、市場に悪影響を及ぼしました。

当レポートでは、世界の電子タバコ (E-シガレット) 市場について調査し、COVID-19の影響、セグメント・地域別による市場分析、成長要因、市場動向、課題、競合情勢および主要企業などについて分析しています。

目次

第1章 市場概要

  • イントロダクション
  • 分類
  • 構造とメカニズム
  • リスク
  • メリット

第2章 COVID-19の影響

  • イントロダクション
  • 主要企業のイニシアチブ
  • 地域市場

第3章 世界の電子タバコ (E-シガレット) 市場分析

  • 世界の電子タバコ (E-シガレット) 市場 (金額ベース)
  • 世界の電子タバコ (E-シガレット) 市場予測 (金額ベース)
  • 世界の電子タバコ (E-シガレット) 市場:セグメント別
    • 世界のベイプ市場 (金額ベース)
    • 世界のベイプ市場予測 (金額ベース)
    • 世界のクローズドベイプシステム市場 (金額ベース)
    • 世界のクローズドベイプシステム市場予測 (金額ベース)
    • 世界のオープンベイプシステム市場 (金額ベース)
    • 世界のオープンベイプシステム市場予測 (金額ベース)
    • 世界のHNB市場 (金額ベース)
  • 世界の電子タバコ (E-シガレット) 市場:国別
  • 世界の電子タバコ (E-シガレット) 市場:地域別

第4章 地域の電子タバコ (E-シガレット) 市場分析

  • 米国
    • 米国の電子タバコ (E-シガレット) 市場規模 (金額ベース)
    • 米国の電子タバコ (E-シガレット) 市場規模予測 (金額ベース)
  • 欧州
  • 中国
  • 日本

第5章 市場力学

  • 成長要因
    • 労働人口の増加
    • 電子タバコ (E-シガレット) の市場シェアの上昇
    • タバコ消費量の減少
    • 次世代製品へのシフト
    • タバコの値上げ
    • 若者への仲間の影響
  • 主な動向と開発
    • フレーバー付き電子タバコ (E-シガレット) の出現
    • 技術の進歩
    • 電子タバコ (E-シガレット) への切り替えの増加
    • ベイパー装置の力強い成長
    • 先進国における充電式ベイプ製品の高い需要
  • 課題
    • 電子タバコ (E-シガレット) のニコチン曝露
    • 厳しい規制

第6章 競合情勢

  • 世界市場
    • 主要企業:収益比較
    • 主要企業:時価総額比較
    • 主要企業:ブランド別のベイプシェア
    • 主要企業:ブランド別のHNBシェア
    • 主要企業:スマートスピーカー市場シェア比較
  • 米国市場
    • 主要企業:ブランド別の市場収益シェア
    • 主要企業:ブランド別の市場規模シェア
  • 中国市場
    • 主要企業:ブランド別のベイプシェア
    • 主要企業:ブランド別のHNBシェア

第7章 企業プロファイル

  • Imperial Brands Plc
  • British American Tobacco Plc
  • JT (日本たばこ産業株式会社)
  • Altria Group, Inc.
  • Philip Morris International Inc.
  • Turning Point Brands, Inc.
図表

List of Figures

  • Classification of Vape E-Cigarettes
  • Anatomy of E-Cigarette
  • Global E-Cigarette Market Value (2015-2019)
  • Global E-Cigarette Market Value Forecast (2020-2024)
  • Global E-Cigarette Market Value by Segments (2019)
  • Global Vape Market Value (2015-2019)
  • Global Vape Market Value Forecast (2020-2024)
  • Global Vape Market Value by Segments (2019)
  • Global Closed Vape Systems Market Value (2015-2019)
  • Global Closed Vape Systems Market Value Forecast (2020-2024)
  • Global Open Vape Systems Market Value (2015-2019)
  • Global Open Vape Systems Value Forecast (2020-2024)
  • Global HNB Market Value Forecast (2019-2024)
  • Global E-Cigarette Market Penetration by Country (2019)
  • Global E-Cigarette Market by Region (2019)
  • The U.S. E-Cigarette Market Value (2015-2019)
  • The U.S. E-Cigarette Market Value Forecast (2020-2024)
  • Europe E-Cigarette Market Value (2015-2019)
  • Europe E-Cigarette Market Value Forecast (2020-2024)
  • China E-Cigarette Market Value (2015-2019)
  • China E-Cigarette Market Value Forecast (2020-2024)
  • Japan E-Cigarette Market Value (2015-2019)
  • Japan E-Cigarette Market Value Forecast (2020-2024)
  • Global Working Population (2015-2019)
  • Market Share Trend by Major Countries (2016/2021)
  • Smoking Prevalence in the U.S. (2015-2019)
  • Global E-Cigarette Users by Region (2015-2019)
  • Global Tobacco Products CAGR (2015-2019/2020-2024)
  • The U.S. Rechargeable Vape Market Value Forecast (2019-2024)
  • Key Players - Market Cap Comparison
  • Key Players - Vape Market Share by Brands (2019)
  • Key Players - HNB Market Share by Brands (2019)
  • Key Players - US E-Cigarette Market Revenue Share by Brands (2019)
  • Key Players - US E-Cigarette Market Volume Share by Brands (2019)
  • Key Players - China Vape Market Share (2019)
  • Key Players - China HNB Market Share (2019)
  • Imperial Brands Revenues and Profit (2015-2019)
  • Imperial Brands Revenues by Segments (2019)
  • Imperial Brands Revenues by Region (2019)
  • British American Tobacco Revenues and Profit (2015-2019)
  • British American Tobacco Revenues by Region (2019)
  • Japan Tobacco Revenues and Profit (2015-2019)
  • Japan Tobacco Revenues by Segments (2019)
  • Altria Revenues and Net Earnings (Loss) (2015-2019)
  • Altria Revenues by Segments (2019)
  • Philip Morris International Net Revenues and Net Earnings (2015-2019)
  • Philip Morris International Net Revenues by Region (2019)
  • Turning Point Brands Net Sales and Net Income (2015-2019)
  • Turning Point Brands Net Sales by Segments (2019)

List of Tables

  • Vape vs HNB
  • E-Cigarette Flavours & Nicotine Strengths
  • Number of Calls to Poison Control Centre in the U.S. (2012-2018)
  • Global E-Cigarette Regulations (2019-2020)
  • Key Players - Revenues Comparison (2019)
目次

The global e-cigarette market is forecasted to reach US$76.82 billion in 2024, growing at a CAGR of 18.51% for the period spanning 2020-2024. The factors such as increasing working population, rising market share of e-cigarettes, decreasing cigarette consumption, shift towards next generation products, mounting-up prices of tobacco cigarettes and peer influence on youngsters are expected to drive the market. However, growth of the industry would be challenged by nicotine exposure in e-cigarette and stringent regulations. Few notable trends include emergence of flavored e-cigarettes, technological advancements, increasing switch towards e-cigarettes, robust growth of vapor devices and high demand for rechargeable vape products in developed nations. In 2020, the outbreak of COVID-19 pandemic has created an unfavorable impact on the market as the healthcare concerns among the population has surged rapidly.

The global e-cigarette market is broadly classified into vape (works by vaporising the liquid into nicotine-containing aerosol for users to inhale) and HNB (heats tobacco for users to inhale) devices. High demand for rechargeable, atomizer and disposable based open, worldwide, has helped vape devices to remain at leading position in 2019.

The fastest growing regional market is the U.S. owing to decrease in smoking population, growth in product launch and rise in vape shops.

Scope of the report:

  • The report provides a comprehensive analysis of the global e-cigarette market, segmented into Vape and HNB.
  • The major markets (the U.S., Europe, China and Japan) have been analysed.
  • The market dynamics such as growth drivers, market trends and challenges are analysed in-depth.
  • The competitive landscape of the market, along with the company profiles of leading players (Imperial Brands Plc, British American Tobacco Plc, Japan Tobacco Inc., Altria Group, Inc., Philip Morris International Inc. and Turning Point Brands, Inc.) are also presented in detail.

Key Target Audience:

  • E-Cigarette Manufacturers
  • Raw Material/Component Suppliers
  • End Users
  • Consulting Firms
  • Investment Banks
  • Government Bodies & Regulating Authorities

Table of Contents

1. Market Overview

  • 1.1 Introduction
  • 1.2 Classification
  • 1.3 Anatomy & Mechanism
  • 1.4 Risks
  • 1.5 Benefits

2. Impact of COVID-19

  • 2.1 Introduction
  • 2.2 Key Players Initiatives
  • 2.3 Regional Markets

3. Global E-Cigarette Market Analysis

  • 3.1 Global E-Cigarette Market Value
  • 3.2 Global E-Cigarette Market Value Forecast
  • 3.3 Global E-Cigarette Market Value by Segments
    • 3.3.1 Global Vape Market Value
    • 3.3.2 Global Vape Market Value Forecast
    • 3.3.3 Global Vape Market Value by Segments
    • 3.3.4 Global Closed Vape Systems Market Value
    • 3.3.5 Global Closed Vape Systems Market Value Forecast
    • 3.3.6 Global Open Vape Systems Market Value
    • 3.3.7 Global Open Vape Systems Value Forecast
    • 3.3.8 Global HNB Market Value Forecast
  • 3.4 Global E-Cigarette Market Penetration by Country
  • 3.5 Global E-Cigarette Market by Region

4. Regional E-Cigarette Market Analysis

  • 4.1 The U.S.
    • 4.1.1 The U.S. E-Cigarette Market Value
    • 4.1.2 The U.S. E-Cigarette Market Value Forecast
  • 4.2 Europe
    • 4.2.1 Europe E-Cigarette Market Value
    • 4.2.2 Europe E-Cigarette Market Value Forecast
  • 4.3 China
    • 4.3.1 China E-Cigarette Market Value
    • 4.3.2 China E-Cigarette Market Value Forecast
  • 4.4 Japan
    • 4.4.1 Japan E-Cigarette Market Value
    • 4.4.2 Japan E-Cigarette Market Value Forecast

5. Market Dynamics

  • 5.1 Growth Drivers
    • 5.1.1 Increasing Working Population
    • 5.1.2 Rising Market Share of E-Cigarettes
    • 5.1.3 Decreasing Cigarette Consumption
    • 5.1.4 Shift towards Next Generation Products
    • 5.1.5 Mounting-Up Prices of Tobacco Cigarettes
    • 5.1.6 Peer Influence on Youngsters
  • 5.2 Key Trends and Developments
    • 5.2.1 Emergence of Flavored E-Cigarettes
    • 5.2.2 Technological Advancements
    • 5.2.3 Increasing Switch towards E-Cigarettes
    • 5.2.4 Robust Growth of Vapor Devices
    • 5.2.5 High Demand for Rechargeable Vape Products in Developed Nations
  • 5.3 Challenges
    • 5.3.1 Nicotine Exposure in E-Cigarette
    • 5.3.2 Stringent Regulations

6. Competitive Landscape

  • 6.1 Global E-Cigarette Market
    • 6.1.1 Key Players - Revenues Comparison
    • 6.1.2 Key Players - Market Cap Comparison
    • 6.1.3 Key Players - Vape Market Share by Brands
    • 6.1.4 Key Players - HNB Market Share by Brands
  • 6.2 The U.S. E-Cigarette Market
    • 6.2.1 Key Players - Market Revenue Share by Brands
    • 6.2.2 Key Players - Market Volume Share by Brands
  • 6.3 China E-Cigarette Market
    • 6.3.1 Key Players - Vape Market Share
    • 6.3.2 Key Players - HNB Market Share

7. Company Profiles

  • 7.1 Imperial Brands Plc
    • 7.1.1 Business Overview
    • 7.1.2 Financial Overview
    • 7.1.3 Business Strategies
  • 7.2 British American Tobacco Plc
    • 7.2.1 Business Overview
    • 7.2.2 Financial Overview
    • 7.2.3 Business Strategies
  • 7.3 Japan Tobacco Inc.
    • 7.3.1 Business Overview
    • 7.3.2 Financial Overview
    • 7.3.3 Business Strategies
  • 7.4 Altria Group, Inc.
    • 7.4.1 Business Overview
    • 7.4.2 Financial Overview
    • 7.4.3 Business Strategies
  • 7.5 Philip Morris International Inc.
    • 7.5.1 Business Overview
    • 7.5.2 Financial Overview
    • 7.5.3 Business Strategies
  • 7.6 Turning Point Brands, Inc.
    • 7.6.1 Business Overview
    • 7.6.2 Financial Overview
    • 7.6.3 Business Strategies
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.