表紙:オンライングロサリー (食品雑貨) の世界市場:COVID-19の潜在的影響に関する考察&予測 (2020-2024年)
市場調査レポート
商品コード
954032

オンライングロサリー (食品雑貨) の世界市場:COVID-19の潜在的影響に関する考察&予測 (2020-2024年)

Global Online Grocery Market: Insights & Forecast with Potential Impact of COVID-19 (2020-2024)

出版日: | 発行: Koncept Analytics | ページ情報: 英文 87 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=114.50円
オンライングロサリー (食品雑貨) の世界市場:COVID-19の潜在的影響に関する考察&予測 (2020-2024年)
出版日: 2020年08月17日
発行: Koncept Analytics
ページ情報: 英文 87 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のオンライングロサリー市場規模は、2020年から2024年の期間中、25.02%のCAGRで成長すると見込まれ、2024年には6633億3000万米ドルに達すると予測されています。 一人当たり可処分所得の増加、スマートフォンユーザーの増加、インターネット型でバスの採用、ミレニアル世代への浸透の高まり、Eコマースの拡大および技術進歩が市場を牽引すると予想されます。しかし、業界の成長には、物理的な経験の欠如、製品の鮮度に関する信頼の欠如、および高額な配送料などが課題となっています。注目すべき動向には、パーソナライズ体験、ビジュアルコマース、デジタルコンシューマリズムの成長、快適性を好む傾向の高まりなどがあります。

当レポートでは、世界のオンライングロサリー市場について調査し、COVID-19の影響、セグメント・地域別による市場分析、成長要因、市場動向、課題、競合情勢および主要企業などについて分析しています。

目次

第1章 イントロダクション

  • オンライングロサリーショッピング
  • オンライングロサリーショッピングのメリット
  • オンライングロサリーの物流バリューチェーン

第2章 COVID-19の影響

  • 世界のGDP成長率の低下
  • 失業の増加
  • 世界の貿易の衰退
  • 鉱工業生産の減少
  • 世界の貧困の加速
  • オンライントラフィックの増加
  • オンライングロサリー販売シェアの増加

第3章 世界市場分析

  • 世界のオンライングロサリー市場 (金額ベース)
  • 世界のオンライングロサリー市場予測 (金額ベース)
  • 世界のオンライングロサリー市場 (金額ベース):製品タイプ別
    • 主要品&料理必需品市場予測 (金額ベース)
    • 朝食&乳製品市場 (金額ベース)
    • 生鮮食品市場予測 (金額ベース)
  • 世界のオンライングロサリー市場:国別
  • 世界のオンライングロサリー市場:浸透率別

第4章 地域のオンライングロサリー市場分析

  • 中国
    • 市場規模 (金額ベース)
    • 市場規模予測 (金額ベース)
  • 米国
    • 市場規模 (金額ベース)
    • 市場規模予測 (金額ベース)
    • 市場浸透率
  • 英国
    • 市場規模 (金額ベース)
    • 市場規模予測 (金額ベース)
    • 市場浸透率

第5章 市場力学

  • 成長要因
    • 一人当たり可処分所得の増加
    • スマートフォンユーザーの増加
    • インターネット型デバイスの採用
    • ミレニアル世代における浸透率の上昇
    • Eコマースの拡大
    • 進化する技術
  • 主な動向と開発
    • パーソナライズエクスペリエンス
    • ビジュアルコマース
    • 快適性を好む傾向の高まり
    • デジタルコンシューマリズムの成長
  • 課題
    • 身体的経験の欠如
    • 製品の鮮度に対する信頼の欠如
    • 高い配送料

第6章 競合情勢

  • 世界市場
    • 主要企業:収益比較
    • 主要企業:時価総額比較
    • 競合情勢

第7章 企業プロファイル

  • Walmart, Inc.
  • Tesco Plc
  • Kroger Co.
  • Ocado Group plc
  • Amazon.com Inc.
  • Sainsbury Plc
図表

List of Figures

  • Pros and Cons of Online Grocery
  • Benefits of Online Grocery Shopping
  • Online Logistic Value Chain
  • Global GDP Growth Rate (2005-2020)
  • Unemployment Based on Income Groups (2020)
  • Global Merchandise Trade Values (2020)
  • Global Poverty Rate (2015-2020)
  • Global Online Traffic Impact by Industry (April 2020)
  • Global Online Share of Grocery Sales by Country (2020)
  • Global Online Grocery Market by Value (2015-2019)
  • Global Online Grocery Market Forecast by Value (2020-2024)
  • Global Online Grocery Market by Product Type (2019)
  • Global Online Staples & Cooking Essentials Market Forecast by Value (2019-2024)
  • Global Online Breakfast & Dairy Market Forecast by Value (2019-2024)
  • Global Online Fresh Produce Market Forecast by Value (2019-2024)
  • Global Online Grocery Market Value by Country (2019)
  • Global Online Grocery Market Value by Penetration Rate (2019)
  • China Online Grocery Market by Value (2015-2019)
  • China Online Grocery Market Forecast by Value (2020-2024)
  • The U.S. Online Grocery Market by Value (2015-2019)
  • The U.S. Online Grocery Market Forecast by Value (2020-2024)
  • The U.S. Online Grocery Market Penetration Rate (2015-2019)
  • UK Online Grocery Market by Value (2015-2019)
  • UK Online Grocery Market Forecast by Value (2020-2024)
  • UK Online Grocery Market Penetration Rate (2015-2019)
  • Global GNI Per Capita (2015-2019)
  • Global Smartphone Users (2015-2019)
  • Internet of Things (IoT) Connected Devices (2015-2019)
  • U.S. Online Grocery Penetration by Age (4Q2019)
  • Global Online Sales (2015-2019)
  • Reason For Not Purchasing Groceries Online in the U.S. (Dec 2019)
  • Walmart, Inc. Sales by Business Segments (2020)
  • Walmart, Inc. Sales and Net Income (2016-2020)
  • Tesco Plc Revenue by Segments (2020)
  • Tesco Plc Revenue and Profit (2016-2020)
  • Kroger Co. Sales and Net Earnings (2016-2020)
  • Ocado Group Plc Revenue by Segments (2019)
  • Ocado Group Plc Revenue and Profit (2015-2019)
  • Amazon.com Inc. Net Sales by Segments (2019)
  • Amazon.com Inc. Net Sales and Net Income (2015-2019)
  • Sainsbury Plc Revenue by Segments (2020)
  • Sainsbury Plc Revenue and Profit (2016-2020)

List of Tables

  • Industrial Production Index (2019-2020)
  • Key Players - Revenue Comparison (2019)
  • Key Players - Market Cap Comparison (2019)
  • Online Grocery Competitive Landscape (2020)
目次

The global online grocery market is estimated to reach US$663.33 billion in 2024, growing at a CAGR of 25.02% for the period spanning from 2020 to 2024. The factors such as increasing per capita disposable income, rising number of smartphone users, adoption of internet based devices, rising penetration among millennial population, growing e-commerce and evolving technology are expected to drive the market. However, growth of the industry will be challenged by lack of physical experience, lack of trust regarding freshness of products and high delivery charges. A few notable trends include personalizing experience, visual commerce, growth in digital consumerism and increasing inclination towards comfort.

The global online grocery market is segmented into staples & cooking essentials, breakfast & dairy, fresh produce, snacks & beverages, meat & seafood and others. The global online grocery market is highly dominated by staples & cooking essentials owing to repetitive shopping of staples that include food grains, flours and essentials.

The global online grocery market is expected to grow in future due to increasing penetration of internet services, rising awareness among consumers and inclination towards comfort. In terms of geographical areas, China is the major contributor to the global online grocery market supported by improvement in internet infrastructure and advancement in logistic network.

Scope of the report:

  • The report provides a comprehensive analysis of the global online grocery market, segmented into staples & cooking essentials, breakfast & dairy, fresh produce, snacks & beverages, meat & seafood and others
  • The major regional markets (China, U.S. and UK) have been analyzed.
  • The market dynamics such as growth drivers, market trends and challenges are analyzed in-depth.
  • The competitive landscape of the market, along with the company profiles of leading players (Walmart, Inc.
  • Tesco Plc, Kroger Co., Ocado Group Plc, Amazon.com Inc. and J Sainsbury Plc ) are also presented in detail.

Key Target Audience:

  • Online Grocery Vendors
  • Grocery Retailers
  • Consulting Firms
  • Investment Banks
  • Government Bodies & Regulating Authorities

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1 Online Grocery Shopping
  • 1.2 Benefits of Online Grocery Shopping
  • 1.3 Online Grocery Logistic Value Chain

2. Impact of COVID-19

  • 2.1 Decline in Global GDP Growth
  • 2.2 Rise in Unemployment
  • 2.3 Decline in Global Trade
  • 2.4 Decline in Industrial Production
  • 2.5 Accelerating Global Poverty
  • 2.6 Increasing Online Traffic
  • 2.7 Increasing Online Grocery Sales Share

3. Global Market Analysis

  • 3.1 Global Online Grocery Market by Value
  • 3.2 Global Online Grocery Market Forecast by Value
  • 3.3 Global Online Grocery Market by Product Type
    • 3.3.1 Global Online Staples & Cooking Essentials Market Forecast by Value
    • 3.3.2 Global Online Breakfast & Dairy Market by Value
    • 3.3.3 Global Online Fresh Produce Market Forecast by Value
  • 3.4 Global Online Grocery Market by Country
  • 3.5 Global Online Grocery Market by Penetration Rate

4. Regional Online Grocery Market Analysis

  • 4.1 China
    • 4.1.1 China Online Grocery Market by Value
    • 4.1.2 China Online Grocery Market Forecast by Value
  • 4.2 The U.S.
    • 4.2.1 The U.S. Online Grocery Market by Value
    • 4.2.2 The U.S. Online Grocery Market Forecast by Value
    • 4.2.3 The U.S. Online Grocery Market Penetration Rate
  • 4.3 UK
    • 4.3.1 UK Online Grocery Market by Value
    • 4.3.2 UK Online Grocery Market Forecast by Value
    • 4.3.3 UK Online Grocery Market Penetration Rate

5. Market Dynamics

  • 5.1 Growth Drivers
    • 5.1.1 Increasing Per Capita Disposable Income
    • 5.1.2 Rising Number of Smartphone Users
    • 5.1.3 Adoption of Internet Based Devices
    • 5.1.4 Rising Penetration Among Millennial Population
    • 5.1.5 Growing E-commerce
    • 5.1.6 Evolving Technology
  • 5.2 Key Trends & Developments
    • 5.2.1 Personalizing Experience
    • 5.2.2 Visual Commerce
    • 5.2.3 Increasing Inclination Towards Comfort
    • 5.2.4 Growth in Digital Consumerism
  • 5.3 Challenges
    • 5.3.1 Lack of Physical Experience
    • 5.3.2 Lack of Trust Regarding Freshness of Products
    • 5.3.3 High Delivery Charges

6. Competitive Landscape

  • 6.1 Global Market
    • 6.1.1 Key Players - Revenue Comparison
    • 6.1.2 Key Players - Market Cap Comparison
    • 6.1.3 Online Grocery Competitive Landscape

7. Company Profiles

  • 7.1 Walmart, Inc.
    • 7.1.1 Business Overview
    • 7.1.2 Financial Overview
    • 7.1.3 Business Strategies
  • 7.2 Tesco Plc
    • 7.2.1 Business Overview
    • 7.2.2 Financial Overview
    • 7.2.3 Business Strategies
  • 7.3 Kroger Co.
    • 7.3.1 Business Overview
    • 7.3.2 Financial Overview
    • 7.3.3 Business Strategies
  • 7.4 Ocado Group plc
    • 7.4.1 Business Overview
    • 7.4.2 Financial Overview
    • 7.4.3 Business Strategies
  • 7.5 Amazon.com Inc.
    • 7.5.1 Business Overview
    • 7.5.2 Financial Overview
    • 7.5.3 Business Strategies
  • 7.6 Sainsbury Plc
    • 7.6.1 Business Overview
    • 7.6.2 Financial Overview
    • 7.6.3 Business Strategies