株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

大型商用車向けOEM純正オイルブランド・プログラム:市場分析・市場機会

OEM Genuine Oil Brands and Programs in the Heavy Duty Commercial Segment: Market Analysis and Opportunities

発行 Kline & Company, Inc. 商品コード 641500
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
詳細については [見積・お問合せ] ボタンよりお問い合わせ下さい。
Back to Top
大型商用車向けOEM純正オイルブランド・プログラム:市場分析・市場機会 OEM Genuine Oil Brands and Programs in the Heavy Duty Commercial Segment: Market Analysis and Opportunities
出版日: 2019年04月30日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、大型商用車向けOEM純正オイルの市場を調査し、市場概要、主要OEMのプロファイル、提供製品・プログラム、市場普及率、国別の市場動向、市場成長への影響因子、将来の展望、成長機会の分析などをまとめています。

イントロダクション

エグゼクティブサマリー

  • 概要:大型車用純正オイル市場
  • 現在の大型車用OEM純正オイルプログラム:サマリー
  • 将来性の評価
  • 市場機会に関する見解

主要OEMのプロファイル

  • 純正オイル製品・プログラムの詳細
  • 好まれる市場ルート
  • 推定市場普及率
  • 現在の潤滑剤パートナー
  • 各プログラムのメリット・デメリット
  • OEMの展望
  • OEMプロファイル
  • オフハイウェイOEMの概要・プログラム

国別プロファイル

  • ブラジル
  • 中国
  • ドイツ
  • インド
  • 日本
  • ロシア
  • 米国
    • 純正オイル製品・プログラム
    • 市場ルート
    • 現在の潤滑剤パートナー
    • 市場シェア

商用車フリートの規模・成長率

車両の所有・利用の特徴

  • 大型トラックの普及率
  • 所有数の拡大率
  • 都市部・農村部の内訳
  • 年間走行距離
  • 一般的な交換間隔
  • サービス経路

大型車向けエンジンオイル市場:概要

  • 需要:粘度グレード・品質レベル・経路別

展望

評価・展望

  • 成長推進因子・抑制因子
目次

This study will assess the growth and market penetration of OEM genuine oil brands in the global market for heavy duty motor oil (HDMO). Though commercial vehicle OEMs have not tended to focus on genuine oils in the past, there has been some budding interest in using genuine fluids to ensure proper engine protection, fuel economy, and building brand equity. These genuine oil products and programs are being offered to vehicles under warranty, as well as older, out-of-warranty vehicles. This report will help subscribers understand the impact of genuine oil on the commercial vehicles market and the channels through which it is sold.

This report will help subscribers to:

  • Assess which OEMs offer a genuine oil program available to their vehicle service network by country and region
  • Better understand the structure and limitations of these programs to suppliers of aftermarket-branded HDMO seeking to expand their presence in the HD service channel
  • Determine which OEMs have the highest penetration of genuine oil programs in their new vehicle network
  • Gain the perspective on OEM genuine oil products and programs from the OEMs, service centers, and lubricant distributors
  • Assess the growth opportunities in working with heavy duty OEMs in their genuine oil offerings

Table of Contents

Introduction

Executive Summary

  • An overview of the heavy duty genuine oil market
  • A summary of the heavy duty OEM genuine oil programs in place
  • An assessment of the future of heavy duty OEM genuine oil market
  • A view of the opportunities in the heavy duty OEM genuine oil market

OEM Profiles

  • Details of their genuine oil offering
  • Preferred route to market in each region
  • Estimated overall market penetration of genuine oil for each OEM
  • Current lubricant partner in each region
  • Advantages and disadvantages of each program
  • Outlook for each OEM
  • OEMs to be profiled (see Table 1)
  • Off-highway OEMs will have an overview of their lubricant programs only (see Table 2)

Country Profiles

Detailed profiles of the seven leading country markets will be provided (see Table 3), including the following information:

Profiles of the top commercial OEMs in each country, detailing:

Genuine oil offerings

  • Route to market for genuine oils
  • Current lubricant partner
  • Market share of each genuine oil

Commercial fleet size and growth

  • Description of heavy duty vehicle fleet by vehicle size, vehicle age, leading OEMs, and trends in vehicle production, sales, and population growth

Vehicle ownership and usage characteristics

  • Penetration of heavy duty trucks, growth in ownership, rural versus urban split, annual miles driven, typical oil change intervals, and service channels

HDMO market overview

  • HDMO demand by viscosity grades, quality levels, and channels

Outlook

Appraisal and Outlook

  • Growth drivers and constraints
Back to Top