デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
524963

中国における乗用車アフターサービスの状況変化&新たな乗用車モーターオイル (PCMO) 販売チャネル

The Changing Face of Passenger Car Servicing and Emerging PCMO Sales Channels in China

出版日: | 発行: Kline & Company, Inc. | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

価格
詳細については [お見積] ボタンよりお問い合わせ下さい。

お知らせ: こちらの商品は発行元の方針により価格が非公開になっております。

中国における乗用車アフターサービスの状況変化&新たな乗用車モーターオイル (PCMO) 販売チャネル
出版日: 2017年10月30日
発行: Kline & Company, Inc.
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当調査レポートは、成長著しい中国の乗用車モーターオイル販売チャネルについての詳細かつ公正な評価を示すとともに、同国で事業を展開している販売会社にとってのビジネスチャンスを明らかにするもので、成長機会の総合的かつ正確な評価、従来の販売チャネルと比較した代替販売チャネルの相対的な重要性などのトピックを網羅します。

イントロダクション

エグゼクティブサマリー

乗用車モーターオイル (PCMO) 市場の概要

  • 各粘度グレード・品質レベルの需要とシェア
  • 合成・半合成製品の浸透
  • 現在の流通構造・各チャネル経由のPCMO数量
  • 市場動向 (電気自動車、燃費・排ガス規制、ドレイン間隔、ライドシェア、その他)
  • 需要の展望

主要・新興PCMOチャネルのプロファイル

  • チャネルの定義・構造
  • サプライチェーン・主な市場参入企業
  • 主な成長促進因子・抑制因子
  • 現在・予測されるPCMO数量
  • 機会・課題の評価
表1:調査対象となったチャネルの一覧
主流チャネル代替チャネル
自動車ディーラー自動車保険会社
オンラインカーシェアリングプラットフォーム
他の直販チャネルO2Oプラットフォーム

主な市場参入企業のプロファイル

  • 企業の背景
  • ビジネスモデル:製品・サービスの提供、主要ビジネスフォーカス、地域カバレッジ
  • 主な市場アライアンス
  • SWOT分析
  • 企業評価

本調査レポートの活用例

  • テクノロジーが今後の中国乗用車モーターオイル市場に及ぼす影響を理解する
  • 中国における既存の販売チャネルおよび代替販売チャネルの規模と成長率を把握する
  • 乗用車モーターオイル市場のビジネスチャンスと課題を明確化する
  • 販売業者が今後受けると予想される影響を評価する
  • 新たな販売チャネルの参入企業を把握し、各社の競争力を明確化する
  • 今後5年間で予想される顧客の期待、購入基準や慣習の変化を分析する

調査範囲

  • 乗用車モーターオイル市場:現在・今後の需要概況
  • 粘度等級別需要、合成製品/半合成製品の普及状況
  • 流通チャネル:現在・今後の概況
  • サプライチェーン分析、主要関連組織の概要
  • 新たな販売チャネルの概要
  • 代替チャネル潜在市場:ビジネスチャンスと脅威分析

当調査レポートから得られるメリット

  • 中国の潤滑油市場に多大な影響を及ぼしているトレンドや動きを把握し、適切なチャネル戦略を提案
  • 消費者向け潤滑油販売のあり方を一変させうる要因の最新情報を提供
  • 市場の可能性と課題について評価
  • 経済など市場に影響を及ぼす要因、ならびに需要見通しへの影響を把握
  • アンメットニーズや参入障壁を評価し、新たなチャネルに対応する製品やマーケティング戦略の策定をサポート
目次
Product Code: Y811

Alternative channels are emerging that can reshape how passenger car motor oils (PCMOs) are sold. These alternative channels take on various forms like blenders partnering with insurance companies, car-hailing companies, and O2O (online-to-offline) platforms. These emerging channels share one common theme: they connect blenders directly with end customers, thus eliminating the need for distributors. This trend might revolutionize how PCMO is sold in the future, especially given the impact car-sharing will have on the auto industry. This new report assesses the current state of PCMO sales channels, how they will likely evolve, and what PCMO distribution will look like in the future.

This report helps subscribers to:

  • Understand how technology can impact the future of the consumer automotive lubricant market in China
  • Understand the size and growth of the traditional and alternative PCMO channels in China
  • Highlight the opportunities and challenges for PCMO marketers
  • Evaluate how distributors will be affected
  • Identify the leading companies and startups in these emerging channels and evaluate their competitive position
  • Analyze how customer expectations and purchasing criteria and practices will change over the next five years

Table of Contents

Introduction

Executive Summary

  • An overview of key findings

Passenger Car Motor Oil Market Overview

  • Overall demand and share of different viscosity grades and quality levels
  • Penetration of synthetic and semi-synthetic products
  • Current distribution structure and PCMO volumes through different channels
  • Market trends (electric vehicles, fuel economy and emission regulations, drain intervals, ride sharing, other)
  • Demand outlook

Profiles of Leading and Emerging PCMO Channels

Detailed profiles will be provided for the channels listed in Table 1, covering the following information:

  • Channel definition and structure
  • Supply chain and key participants
  • Key growth drivers and restraints
  • Current and projected PCMO volumes
  • Assessment of opportunities and challenges

Profiles of Leading Market Participants

  • Company background
  • Business model - product and service offerings, key business focus, regional coverage
  • Key market alliances
  • SWOT analysis
  • Company appraisal