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市場調査レポート
商品コード
1261237
クライミングギアの世界市場規模・シェア・産業動向分析レポートエンドユース別、流通チャネル別、タイプ別(専用ウェア・フットウェア、クライミングハーネス、クライミングカラビナ)、地域別展望・予測、2022年~2028年Global Climbing Gears Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By End Use, By Distribution Channel, By Type (Specialized Clothing & Footwears, Climbing Harness, Climbing Carabiners), By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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クライミングギアの世界市場規模・シェア・産業動向分析レポートエンドユース別、流通チャネル別、タイプ別(専用ウェア・フットウェア、クライミングハーネス、クライミングカラビナ)、地域別展望・予測、2022年~2028年 |
出版日: 2023年03月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 183 Pages
納期: 即納可能
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クライミングギア市場規模は、予測期間中にCAGR7.9%で成長し、2028年には19億米ドルに達すると予測されます。
また、クライミングギア市場の成長を促進する主な要因の1つは、クライミングの健康効果に対する認知度の向上です。クライミングは人気が高まっており、筋力と持久力を高めるための最も優れた身体運動の1つです。クライミングは、有酸素運動と筋力トレーニングが一体となった運動です。ロッククライミングは、1マイルを8~11分でジョギングするのと同じエネルギーを必要とします。ロッククライミングは、8~11分のジョギングと同じエネルギーを必要とするため、余分な体脂肪を取り除き、持久力と筋力を高めることができます。このように、ロッククライミングはレクリエーションやフィットネスとしての魅力があり、クライミングギア産業の拡大を牽引しています。
ロッククライミングは、急な登り坂に挑むことで、アドレナリンや息を呑むような景色、そして達成感を味わうことができます。山があるところならどこでも、人々はこのスポーツとその独特の難しさに魅了され、自分の能力、体力、持久力、チームワークを試すことを熱望しています。
COVID-19の影響分析
COVID-19の発生は、不安定な産業、消費者マインドの低下、サービス産業メーカーの輸出入貿易の困難さを生み出しました。ロックダウンの結果、市場は閉鎖され、多くの人が屋内にとどまりました。こうした状況が、サプライチェーンの寸断、株式市場の非効率性、ベンダーの不安定性を招いた。さらに、サービス産業の閉鎖は市場全体に影響を及ぼしました。それらの市場が崩壊すると、クライミングギアは需要がなくなったため時代遅れになり、パンデミック時の市場成長率を大きく低下させました。
市場成長の要因
クライミングスポーツの人気上昇
このようなアドベンチャースポーツは、若者の間で人気が高まっており、多くの人が快適な環境から抜け出し、自然の生息地を探索するために参加するようになっています。ロッククライミングは、肉体的なスポーツであることに加え、岩壁を登る最適な方法を選択することは、3次元のパズルを解くことに例えられるように、精神的なスポーツでもあります。そのため、ロッククライミングのようなクライミングスポーツは、そのさまざまな利点から人気が高まっており、クライミングギア市場の推進力となっています。
クライミングスポーツがもたらす健康的・精神的効果
岩を登ることで、神経伝達物質であるノルエピネフリンが分泌され、ストレスが解消されます。また、クライマーは頻繁にスポーツの流れに身を任せ、到達、上昇、跳躍に集中することができ、至福感を得ることができます。また、屋外でのクライミングは、日光を浴びてビタミンDを合成するため、ストレスレベルが低下することが実証されています。クライミング活動に関連する多くの利点は、より多くの個人を魅了し、クライミングギアの市場拡大を加速すると予想されます。
市場抑制要因
クライミングスポーツに伴う怪我のリスクの高さ
ボルダリングでは、パッドに正しく着地できなかったり、リードクライマーが最初のギアを装着する前に転倒したりすることで足首を痛めることが多くあります。雪や氷で覆われた路面では、転倒の可能性と重大性が高まります。天候の変化により、濡れた路面で滑ったり、雷に打たれたりと、アウトドアでの危険は高まるのが常です。したがって、さまざまな原因による怪我のリスクが高いため、クライミング活動の採用が制限され、クライミングギア市場の成長の妨げになると予想されます。
タイプ別展望
クライミングギア市場は、タイプ別に、クライミングハーネス、特化型ウェア&フットウェア、クライミングカラビナ、その他に分類されます。特化型ウェア&フットウェア部門は、2021年に最大の収益シェアを獲得してクライミングギア市場を独占しました。これは、クライミングウェアとフットウェアが綿と弾性繊維の頑丈なブレンドで構成されており、比較的軽量であるため、着用時に最大の機動性を発揮できることに起因しています。伸縮性のある生地に加え、クライミングウェアには通常、ダイヤモンドガセットがあります。
最終用途の展望
エンドユーザー別に見ると、クライミングギア市場は男性、女性、キッズに分けられます。2021年のクライミングギア市場では、男性セグメントが最も高い収益シェアを占めています。これは、高性能な男性用クライミングギアが存在することに起因しています。その多くは、ロッククライマーやロッククライミングの専門家が、さまざまなクライマープロファイルの要求を満たすために作成したものです。技術は大幅に向上していますが、デザインの背後にある基本的なコンセプトは変わっていません。
流通チャネルの展望
流通チャネル別に見ると、クライミングギア市場はオンラインとオフラインに分類されます。2021年のクライミングギア市場では、オンラインセグメントが突出した収益シェアを獲得しています。これは、購入した商品の支払いをするためにレジに並ぶ必要がないなどの利点があるためです。人々は自宅や勤務先から買い物をすることができ、移動にかかる時間を節約することができます。オンラインでは、いくつかの商品が販売されています。消費者は、表示された商品の価格、品質、登山用具の特徴を分析した上で、複数のモデルから選ぶことができます。不動産やメンテナンスのコストが削減できるため、電子小売業者やマーケティング担当者は、顧客に割引を与え、オンラインでの購入を促すことができます。
地域の展望
地域別に、クライミングギア市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。北米地域は、2021年に最大の収益シェアを獲得し、クライミングギア市場をリードしました。これは、同地域が世界的に最も大きなスポーツ用品および衣料品のマーケットプレースの1つであるためです。アウトドアスポーツや冒険活動への参加率の上昇は、主にクライミングギア市場の成長を促進します。北米は、業界参加者に実質的な成長の可能性を提供します。業界参入企業は、クライミングギア市場でより良い存在感を示すために、この地域で成長しています。
List of Figures
The Global Climbing Gears Market size is expected to reach $1.9 billion by 2028, rising at a market growth of 7.9% CAGR during the forecast period.
The climbing equipment market includes equipment and accessories such as carabiners, ropes, helmets, harnesses, quickdraws, and other safety gear. Top-roping requires climbing shoes, comfortable attire, and chalk. A helmet designed specifically for climbing is required equipment for outdoor climbing.
The market for climbing gear is anticipated to be driven by the rising popularity of climbing and adventure sports. The growing popularity of climbing and adventure sports has increased the need for climbing equipment. As more individuals participate in climbing and other outdoor recreational activities, they demand high-quality equipment that offers safety, comfort, and support when climbing. Developing climbing gyms and outdoor locations has also expanded the climbing equipment industry.
In addition, one of the primary factors driving the growth of the climbing gear market is the increasing awareness of climbing's health benefits. Climbing is growing in popularity and is one of the finest physical exercises for increasing muscle strength and endurance. It combines aerobic and strength training into a single workout. Rock climbing requires the same energy as jogging one mile in 8 to 11 minutes. This helps eliminate excess body fat while boosting the endurance and strength of muscles. Hence, rock climbing's expanding appeal as a recreational and fitness activity is driving the expansion of the climbing gear industry.
The difficulty of a steep ascent delivers adrenaline, breathtaking sights, and a satisfying sense of accomplishment. Everywhere there are mountains to climb, people are attracted to the sport and its unique difficulties, eager to test their abilities, strength, endurance, and teamwork.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 outbreak produced unstable industries, a decline in consumer confidence, and difficulties with import and export trade for service industry manufacturers. As a result of the lockdown, markets were closed, and many people remained indoors. These circumstances have led to supply chain breaches, stock market inefficiencies, and vendor instability. In addition, the closure of the services industry affected the market as a whole. Once those markets collapsed, Climbing Gear became outdated since there was no longer a demand for it, which significantly decreased the market growth during the pandemic.
Market Growth Factors
The rising popularity of climbing sports
Such adventure sports are significantly getting popular among youngsters as many are starting to participate in them to step out of their comfort zone and explore the natural habitats. In addition to being a physical sport, rock climbing is also a mental one since selecting the best way to scale a rock wall may be compared to solving a three-dimensional puzzle. Hence the increasing popularity of the climbing sports like rock climbing due to its various benefits will propel the market for climbing gears.
The health and mental benefits associated with climbing sports
Climbing rocks relieves stress by boosting norepinephrine, a neurotransmitter that helps the body release stress. In addition, climbers frequently become immersed in the flow of the sport, allowing them to concentrate on reaching, ascending, and leaping, which induces bliss. It has also been demonstrated that outdoor climbing reduces stress levels since climbers are more exposed to the sun and synthesize vitamin D. The many benefits associated with climbing activities are expected to attract more individuals to it and therefore surge the market expansion of climbing gears.
Market Restraining Factors
The high risk of injuries associated with climbing sports
In bouldering, ankle injuries are prevalent when landing incorrectly on the pad and for lead climbers who fall before the first piece of gear is put. Snow and ice-coated surfaces enhance both the likelihood and severity of falls. Shifting weather conditions usually heighten hazards in the great outdoors, whether slipping on a wet surface or being struck by lightning. Hence, the high risk of injury due to various causes is expected to limit the adoption of climbing activities and hamper the climbing gears market growth.
Type Outlook
Based on type, the climbing gears market is segmented into climbing harness, specialized clothing & footwears, climbing carabiners and others. The specialized clothing & footwears segment dominated the climbing gears market with maximum revenue share in 2021. This is due to the fact that climbing clothes and footwear are constructed from a sturdy blend of cotton and elastic fibers and are relatively lightweight, allowing for maximum mobility when worn. In addition to the elastic fabric, climbing clothes typically have a diamond gusset.
End Use Outlook
On the basis of end-use, the climbing gears market is divided into men, women and kids. The men segment held the highest revenue share in the climbing gears market in 2021. This is owing to the presence of high-performance men's climbing gear. Most of them are created by rock climbers or rock-climbing specialists to meet the demands of various climber profiles. Although technology has improved significantly, the fundamental concept behind the design has remained the same.
Distribution Channel Outlook
By distribution channel, the climbing gears market is classified into online and offline. The online segment garnered a prominent revenue share in the climbing gears market in 2021. This is due to benefits like not waiting in line at cash registers to pay for their purchases. People may shop from their homes or place of business, saving time on travel. There are several goods available online. Consumers can pick from several models after analyzing the shown items' pricing, quality, and features of the climbing equipment. As a result of reduced real estate and maintenance costs, e-retailers and marketers give discounts to customers to entice them to purchase online.
Regional Outlook
Region-wise, the climbing gears market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The North America region led the climbing gears market by generating the maximum revenue share in 2021. This is because the region is one of the largest sports equipment and clothing marketplaces globally. A rise in the engagement rate in outdoor sports or adventure activities primarily promotes the growth of the climbing equipment market. North America provides substantial growth potential for industry participants. Industry participants are growing in this region to get a better presence in the climbing gear market.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include ANTA Sports Products Limited, OberAlp SPA, Mammut Sports Group AG, CAMP SpA, Metolius Climbing, EDELRID GmbH & Co. KG, SINGING ROCK s.r.o., DMM International Ltd., Petzl International and Kailas Sports Product Co. Ltd.
Market Segments covered in the Report:
By End Use
By Distribution Channel
By Type
By Geography
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