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市場調査レポート
商品コード
1219690
味覚修飾物質の世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:タイプ別(甘味修飾剤、塩分修飾剤、脂肪修飾剤)、用途別(飲食品、医薬、食品)、地域別展望と予測、2022年~2028年Global Taste Modulators Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Type (Sweet Modulators, Salt Modulators and Fat Modulators), By Application (Beverages, Pharmaceuticals and Food), By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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味覚修飾物質の世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:タイプ別(甘味修飾剤、塩分修飾剤、脂肪修飾剤)、用途別(飲食品、医薬、食品)、地域別展望と予測、2022年~2028年 |
出版日: 2023年01月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 211 Pages
納期: 即納可能
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味覚修飾物質の世界市場規模は、2028年までに20億米ドルに達し、予測期間中にCAGR7.0%の市場成長率で上昇すると予想されています。
これらの製品はすべて、甘味料を使用した場合と同じ味ですが、より健康的な低カロリーの代用品です。加工食品や飲料に含まれる塩分や糖分の過剰摂取がもたらす悪影響を人々が認識するようになり、より健康的でおいしい製品への要望が高まっています。
より健康的で、塩分や糖分を含まない、同じ味の製品を提供するために、市場各社は味覚修飾物質を使用しています。健康志向の消費者セクターで市場シェアを維持するために、味覚修飾物質の利用が増加していることから、市場は拡大すると考えられます。
COVID-19の影響分析
COVID-19の発生により、世界中の加工食品の消費パターンにマイナスの影響が出ています。これは、これらの食品を食べることによって病気になる人が増えているという事実によるものです。また、社会的距離を置くなどの対策により、小売業を訪れる個人の数が減少するなど、顧客行動が大きく変化しています。その結果、健康にも配慮した植物性スナックの需要が高まっています。また、味覚修飾物質の市場は、政府機関による締め付けの結果、阻害されています。
市場の成長要因
砂糖本来の味を生かした低カロリー商品への顧客ニーズの高まり
世界的に肥満や糖尿病の頻度が高まっています。食事における血糖値負荷や砂糖入り清涼飲料水は、余剰カロリーの重要な供給源となっています。肥満は、がんや2型糖尿病など、さまざまな病気のリスクを高める。高強度甘味料のような砂糖の代替品は、甘味の強さを制御しながらスクラロースの焦点を減少させる。しかし、彼らは完成品で悪い味を表示します。甘味調整剤は、食品や飲料の低カロリー量を維持しながら、これらの不快な味を取り除くのに役立っています。
新興諸国における顧客需要の増加
都市化の進展と人々の可処分所得の増加に伴い、飲食品や耐久消費財の分野での需要が高まっています。インターネットの普及とeコマースの加速が、この需要をさらに刺激しています。多くの若者は、無脂肪、低カロリー、無糖の健康的な商品の購入に傾いています。こうした商品への傾倒は、ソーシャルメディアにおけるフィットネス・インフルエンサーの増加や、健康的なライフスタイルを送ることへの意識の高まりに起因していると思われます。また、シーフード、肉、乳製品の分野は、新興国でも盛んです。
市場抑制要因
食品添加物に対する顧客の意識の高まり
人工的な味覚修飾物質や天然の味覚修飾物質を作り出す化学物質の中には、健康に重大な影響を及ぼすものがあります。カルバクロールや酪酸のような化合物は人工味覚修飾物質として利用されていますが、これは深刻な健康問題を引き起こす可能性があります。また、植物や果物に由来する天然香料には、特定の毒素が存在します。このような毒素は、適切に治療されないと、人体に危険であり、健康に悪影響を及ぼす可能性があります。NGO、政府機関、規制当局は、食品添加物の健康への脅威について、お客様の意識を高めるために重要な役割を果たしています。これらの要因は、味覚修飾物質の成長の阻害要因となっています。
タイプ別展望
味覚修飾物質市場は、種類によって甘味修飾剤、塩分修飾剤、脂肪修飾剤に分類されます。塩類モジュレーターセグメントは、2021年に味覚モジュレーター市場で顕著な収益シェアを記録しました。塩は、他のすべての味を際立たせ、その完全性を維持する役割を果たすため、さまざまな食品に不可欠な成分の1つです。このため、塩は最も広く使用されている物質の1つとなっています。
アプリケーションの展望
アプリケーションに基づき、味覚調整剤市場は食品、飲食品、医薬品に区分されます。2021年、味覚修飾物質市場では、飲料分野が最も高い収益シェアを占めています。日常的に消費される飲料には、アルコール飲料、乳製品系飲料、機能性飲料など、さまざまな種類があります。これらの飲料はすべて、本来の風味を維持しながら含有する糖分の量をコントロールするために、甘味調整剤を必要としています。
食品分野の展望
食品分野では、味覚修飾物質の市場は菓子類、ベーカリー製品、乳製品、スナック・塩味製品、肉製品、その他の食品用途に細分化されています。ベーカリー製品セグメントは、2021年に味覚変調剤市場で大きな収益シェアを獲得しました。味覚調整剤は、焼き菓子の風味を改善するだけでなく、利用される甘味システムも改善し、製品をより魅力的なものにするために利用されます。また、添加物、ビタミン、栄養補助食品に含まれる可能性のある苦味をカバーする機能も備えています。
地域別の展望
地域別に、味覚修飾物質市場は、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されます。2021年には、北米地域が最大の収益シェアを獲得し、味覚調節剤市場をリードしました。これは、いくつかの事柄に起因するもので、そのうちの1つは、消費者の間で健康的な製品への嗜好が高まっていることです。味覚修飾物質は、北米市場で大きな成功を収めています。健康的なライフスタイルを維持する必要性に対する消費者の意識の高まりが、北米の味覚修飾物質市場を推進する主な要因となっています。
List of Figures
The Global Taste Modulators Market size is expected to reach $2 billion by 2028, rising at a market growth of 7.0% CAGR during the forecast period.
Taste modulators are substances that stimulate the taste or perception of flavors, such as sweetness, saltiness, savoriness, bitterness, etc. They either bond to the product or, when taken, stimulate the brain to produce a particular taste or impression of that taste. Additionally, they are known as flavor enhancers or masking agents. They duplicate the flavor but not the caloric content or other negative effects of the original component.
For instance, sweet modulators produce the sweetness of sugar without imitating its negative consequences on blood sugar levels, body weight, or heart health. Bakery, dairy, confectionery, meat, packaged meals, and beverages all use taste modulators. Cakes, energy drinks, fruit juices, milkshakes, candies, and biscuits all include them.
All of these items taste just the same as they would have if they had been sweetened, but they are healthier lower-calorie alternatives. The desire for products that are both healthier and more delicious is growing as people become more aware of the negative consequences of the excessive levels of salt and sugar in processed meals and beverages.
In order to provide healthier, salt- and sugar-free products with the same taste, market companies are using taste modulators. The market will expand as a result of the increasing usage of flavor modulators to maintain market share in the health-conscious consumer sector.
COVID-19 Impact Analysis
Because to the COVID-19 outbreak, there has been a negative effect on consumption patterns of processed foods all across the world. This is due to the fact that more people are getting sick from eating these foods. Customer behaviour has been drastically modified, as seen by a decline in the number of individuals visiting retail businesses, as a result of measures including social distancing. As a direct result of this, the demand for plant-based snacks that are also healthful has increased. In addition, the market for taste modulators is hampered as a result of the lockdowns that have been imposed by government entities.
Market Growth Factor
Growing customer demand for low-calorie items with original taste of sugar
The frequency of obesity and diabetes has been rising worldwide. Glycemic load in the diet and sugar-sweetened soft drinks are significant sources of surplus calories. Obesity increases the threat of various diseases-from cancer to type-2 diabetes. Sugar alternatives like high-intensity sweeteners decrease the focus of sucralose while controlling the sweetness intensity. Although, they display bad taste in the finished item. Sweet modulators assist in removing these off-tastes while keeping the low-calorie quantity in food & beverages.
The increasing customer demand in developing countries
With the emergence of urbanization coupled with the rising expendable income of the people, there has been a growing demand in the food & beverages and customer durable segment. The expanding internet penetration and acceleration in e-commerce have further stimulated this demand. Many youngsters are leaning towards purchasing healthier items that are fat-free, low in calories, and sugar-free. The leaning toward these items could be credited to the growing amount of fitness influencers on social media and increasing consciousness about living a healthy lifestyle. The seafood, meat, and dairy sectors also flourish in developing countries.
Market Restraining Factor
Rising customer consciousness about food additives
There are significant health effects of some chemicals that create artificial & natural taste modulators. Some compounds like carvacrol and butyric acid are utilized as artificial taste modulators, which could cause severe health issues. Also, specific toxins exist in natural flavours derived from plants or fruits. Such toxins could be dangerous to the human body and adversely impact a person's health if not cured properly. NGOs, government bodies, and regulatory authorities are playing a crucial role in increasing customer consciousness regarding the health threats of food additives. These factors become a hindrance to the growth of taste modulators.
Type Outlook
On the basis of type, the taste modulators market is classified into sweet modulators, salt modulators and fat modulators. The salt modulators segment recorded a remarkable revenue share in the taste modulators market in 2021. Salt is one of the essential components of a variety of foods since it serves to accentuate all of the other flavours and maintains their integrity. This makes salt one of the most widely used substances.
Application Outlook
Based on application, the taste modulators market is segmented into food, beverages and pharmaceutical. In 2021, the beverage segment held the highest revenue share in the taste modulators market. There are many different kinds of beverages that are consumed on a regular basis, such as alcoholic beverages, dairy-based beverages, functional beverages, and so on. All of these beverages require sweetness modulators to control the amount of sugar they contain while maintaining their original flavour.
Food Outlook
Under food, the taste modulators market is fragmented into confectionery products, bakery products, dairy products, snacks & savory products, meat products and other food applications. The bakery products segment acquired a significant revenue share in the taste modulators market in 2021. Taste modulators will improve the flavours of baked goods as well as the sweetening systems that are utilised in order to make the products more appealing to customers. It has the ability to cover up any bitter flavours that may be present in added products, vitamins, or nutritional supplements.
Regional Outlook
Region-wise, the taste modulators market, is analysed across North America, Europe, Asia Pacific and LAMEA. In 2021, the North America region led the taste modulators market by generating the maximum revenue share. This can be ascribed to a number of things, one of which being an increased preference among consumers for healthier products. Taste modulators have a significant amount of success in the North American market. An increase in consumer awareness of the need of maintaining a healthy lifestyle is the primary driver propelling the flavour modulators market in North America.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Kerry Group PLC, Carbery Food Ingredients Limited, Ingredion Incorporated, Sensient Technologies Corporation, Symrise AG, Archer Daniels Midland Company, Apura Ingredients, Inc., Cargill, Corporation, Flavorchem corporation and Angel Yeast Co., Ltd.
Market Segments covered in the Report:
By Type
By Application
By Geography
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