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市場調査レポート
商品コード
1154864
オーディオブックの世界市場規模、シェア&産業動向分析レポート:好みのデバイス別、ターゲットオーディエンス(大人・子供)別、流通チャネル別、ジャンル別(フィクション・ノンフィクション)、地域別展望・予測、2022年~2028年版Global Audiobooks Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Preferred Device, By Target Audience (Adults and Kids), By Distribution Channel, By Genre (Fiction and Non-Fiction), By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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オーディオブックの世界市場規模、シェア&産業動向分析レポート:好みのデバイス別、ターゲットオーディエンス(大人・子供)別、流通チャネル別、ジャンル別(フィクション・ノンフィクション)、地域別展望・予測、2022年~2028年版 |
出版日: 2022年10月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 226 Pages
納期: 即納可能
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オーディオブックの世界市場規模は、2028年には197億米ドルに達し、予測期間中にCAGR26.0%で上昇すると予想されています。
1800年代後半にオーディオブックが蓄音機用に録音された時点では、印刷された書籍が入手可能で便利だったため、オーディオブック産業は印刷された書籍産業ほど成功していなかっています。しかし、ペーパーバック版が優れているというだけでなく、オーディオブックは活字本を騙しているという誤解があります。読むより聴く方が知識の記憶が少ないと考える人もいれば、聴く方が楽しいと感じる人もおり、特に習慣的に行っている場合は、聴く方が楽しいと感じる人もいます。
業界全体の収益の約3分の2をバックリストのタイトルが占め続けているため、一般的に、デビューした作家は、実績のある作家のようなプラットフォームを持たないので、獲得が難しくなっています。その結果、新人作家は、ブログ、ニュースレター、その他のメディアを通じてフォロワーを獲得しながら、本の契約を獲得しようと躍起になっています。
COVID-19の影響分析
COVID-19の流行は、オーディオ機器やスマートフォンなどのスマートデバイスの普及が市場開拓に好影響を与える一方、政府による厳戒態勢や一般家庭での隔離が実施された結果、発生したものです。このような背景から、市場関係者や書籍利用者は、読書のためにオーディオを中心としたデジタル機器を選択するようになりました。大学や伝統的な書店がさらなる検討を待って直ちに停止されたため、学生のデバイスに対する需要は劇的に増加しました。同様に、いくつかの市場メーカーは、デバイスを介したスクリーンのない独特のエンターテインメントを顧客に提供するために、さまざまなアイテムを提供しています。
市場の成長要因
自動車、スマートホーム、スマートフォンの普及
オーディオブックを聴く場所として、自動車はここ数年最も人気のある場所となっています。米国と中国は平均通勤時間が最も長い国であり、この2カ国が世界のオーディオブック業界をリードしているのは驚くことではありません。このことは、通勤者が移動中にオーディオブックを聴くことと、いかに関係が深いかを示しています。スマートフォンのナビゲーションサービスであるWazeは、パンデミック時にAudibleやPandora、Spotifyなどの音楽プレーヤーをアプリに追加しました。
視聴者のためのメディアとしてのテクノロジー
デジタル時代の到来は、現在のオーディオブック・ビジネスに大きな影響を与え、オーディオブックがより多くの人々に届き、リスナーになるよう説得することを可能にしました。現在、オーディオブック業界の約95%が物理的なCDではなく、デジタルオーディオブックのダウンロードによって消費されているため、携帯電話の利用は新しいフォーマットに対応し、消費者の関心がデジタルチャンネルに移行したため、デジタルオーディオブックは物理的な製品よりも人気が高くなっています。
市場抑制要因
オーディオブックの普及に効果的な要因
すべての本が同じように読めるとは限らないです。オーディオブックにできない本もあります。図解が必要なもの、何度も勉強しなければならないもの、話し言葉で書くべきでないものなどがあります。このため、複雑なタイトルはオーディオブックで聴くことがほぼ困難です。ノンフィクションのオーディオブックには、フィクションのオーディオブックで成功するような没入感のある語りの方法がないのが一般的です。しかし、Malcolm GladwellやMichael Lewisが私たちを知的な旅に連れて行ってくれる可能性を排除するものではないです。
ジャンルの展望
オーディオブック市場は、ジャンルによってフィクションとノンフィクションに分類されます。ノンフィクション部門は、2021年のオーディオブック市場で大きな収益シェアを示しました。これは、親が子供のためのスクリーンフリーの教材としてオーディオブックを広く利用していることに起因します。ジャンル区分は、フィクションとノンフィクションのオーディオブックに分けられます。ノンフィクションは、学術的な教科書、自伝、自己啓発書、旅行ガイド、伝記、回顧録などで構成されています。
プリファードデバイスの展望
オーディオブック市場は、好みのデバイスによって、スマートフォン、ノートパソコンとタブレット、パーソナルデジタルアシスタント、その他に分類されます。スマートフォン部門は、2021年のオーディオブック市場において最大の収益シェアを調達しました。このカテゴリーは、オーディオボックスセットのダウンロードの利便性と、他の作業を行いながらオーディオブック版の書籍にアクセスできる機能によって牽引されると予測されます。タッチスクリーンによって、消費者はスマートフォンに夢中になることができます。ゲーム、個人向け、企業向けなど、何千ものスマートフォンアプリが存在します。
流通経路の展望
オーディオブック市場は、流通チャネル別に、ワンタイムダウンロード型とサブスクリプション型に分類されます。2021年のオーディオブック市場では、ワンタイムダウンロードのセグメントが最も高い収益シェアを獲得しました。読書とリスニングの愛好家は、単一の高品質なオーディオブックを購入することを好みます。録音されたものを完全に購入するように顧客を動機付けるために、いくつかの企業は割引や独自の価格パッケージを提供しています。例えば、グーグルのオーディオブックのいくつかのタイトルは、オーディオブックが30~50%の割引で販売され、親族をバンドルに含めることができるファミリーライブラリー機能を備えています。
ターゲットオーディエンスの展望
オーディオブック市場は、ターゲットオーディエンスによって、子供向けと大人向けに二分されます。キッズセグメントは、2021年のオーディオブック市場においてかなりの収益シェアを示しました。教育目的でのオーディオブックの利用拡大により、オーディオブックの人気はますます高まっています。また、子供の娯楽用として多くのオーディオブックが制作されています。語彙の強化、イメージの強化、ストーリー構成の強化など、子供向けオーディオブックの複数の認知的利点は、収益性の高い発展性を生み出すと予想されます。
地域別の展望
地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。北米セグメントは、2021年のオーディオブック市場において最高の収益シェアを調達しました。これは、ユーザーエクスペリエンスを向上させるための技術が早期にかつ急速に採用されたことによります。この地域には相当数の重要なオーディオブックプロバイダーが存在し、市場拡大を促進しています。また、同地域のスマートフォンユーザーが相当数いることも、市場拡大の要因となっています。
List of Figures
The Global Audiobooks Market size is expected to reach $19.7 billion by 2028, rising at a market growth of 26.0% CAGR during the forecast period.
Audiobooks are voice recordings of a book's text that are listened to instead of reading. There are both word-for-word and shortened versions of novels available as audiobooks. On any smartphone, computer, tablet, home speaker system, or in-car entertainment system, audiobooks may be played. Typically, audiobooks are acquired and downloaded in the same manner as digital music and video.
They are also available for purchase from online retailers and free downloads from public domain websites. The majority of public library systems provide online audiobook downloading need is a library card. Over the years, audiobooks have transitioned from a tangible product purchased in a store to a digitally downloaded code on a smartphone, but they have never been as popular as the hardback format.
The audiobook industry was not as successful as the print book industry at the time audiobooks were recorded for the phonograph in the late 1800s due to the availability and convenience of print books. However, there is a misperception that the paperback edition is not only superior but that audiobooks are cheating the print book. Some believe they remember less knowledge when they listen than when they read, while others find listening to be more enjoyable, particularly if it is a habitual activity.
As backlist titles continue to account for approximately two-thirds of industry-wide revenue, this makes it more difficult for debut authors to be acquired, as they typically lack the platform of an established author. As a result, new authors are scrambling to engage their followers through blogs, newsletters, and other forms of media while going to earn their book deals.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic occurred as a result of a positive influence on market development generated by a rise in the usage of smart devices, such as audio devices and smartphones, while the government implemented strict shutdowns and mandated in-home isolation for the general population. Due to stay-at-home laws, market players and book users choose digital alternatives for their reading needs, particularly audio formats. As colleges and traditional bookshops were immediately halted pending further review, student demand for the devices increased dramatically. Similarly, several market manufacturers provide a variety of items to provide their clients with distinctive screen-free entertainment via devices.
Market Growth Factors
Adoption Of Automobiles, Smart Homes, And Smartphones
The automobile has been the most popular location for listening to audiobooks for some years. The United States and China are the two nations with the longest average commute durations, so it comes as no surprise that they both lead the worldwide audiobook industry. This demonstrates the connection that commuters have with hearing audiobooks while traveling. During the pandemic, Waze, a smartphone navigation service, added Audible and other music players like Pandora and Spotify to its app.
Technology As A Medium For Audiences
The emergence of the digital era has had a significant impact on the current audiobook business, allowing audiobooks to reach more people and persuade them to become listeners. Because approximately 95% of the industry is currently consumed via digital audiobook downloads as opposed to physical CDs, mobile phone usage corresponds with the new format; as consumers transformed to smartphones, digital audiobooks increased in popularity over physical products because the consumers' focus shifted to a digital channel.
Market Restraining Factors
Effective For Expansion Of Audiobooks
Not all books are equally read. Certain books cannot be transferred to the audio format. Some topics require graphics, must be studied several times, and should not be written for spoken language. This is why complicated titles are nearly hard to listen to via audiobooks. Nonfiction audiobooks typically lack the ways of immersive narrative that make for a successful fiction audiobook. That does not rule out the possibility that Malcolm Gladwell or Michael Lewis may take us on an intellectual excursion.
Genre Outlook
Based on the Genre, the Audiobooks Market is segmented into Fiction and Non-Fiction. The non-fiction segment witnessed a significant revenue share in the audiobook market in 2021. This is due to parents' widespread use of audiobooks as screen-free instructional material for their children. The genre division is separated into audiobooks of fiction and nonfiction. Nonfiction literature consists of academic textbooks, autobiographies, self-help books, travel guides, biographies, and memoirs, among others.
Preferred Device Outlook
On the basis of Preferred Device, the Audiobooks Market is divided into Smartphones, Laptops & Tablets, Personal Digital Assistants, and Others. The smartphones segment procured the largest revenue share in the audiobook market in 2021. This category is projected to be driven by the convenience of downloading audio box sets and the ability to access audiobook versions of books while performing other tasks. Touch screens allow consumers to engage with their smartphones. There are thousands of smartphone apps, including games, personal, and corporate applications.
Distribution Channel Outlook
By Distribution Channel, the is Audiobooks Market classified into One-time Download and Subscription-based. The one-time download segment garnered the highest revenue share in the audiobook market in 2021. Reading and listening enthusiasts prefer to purchase a single, high-quality audiobook. To incentivize customers to buy recorded material altogether, several businesses provide discounts and unique pricing packages. Several of Google's audiobook titles, for instance, audiobooks are sold with a 30-50% discount and a Family Library feature that allows relatives to be included in the bundle.
Target Audience Outlook
Based on the Target Audience, the Audiobooks Market is bifurcated into Kids and Adults. The kid's segment witnessed a substantial revenue share in the audiobook market in 2021. Due to the expanding use of audiobooks for educational purposes, audiobooks are becoming increasingly popular. Also, many audiobooks are being produced for children's amusement. The multiple cognitive benefits of audiobooks for children, such as enhanced vocabulary, enhanced imagery, and enhanced story structure, are anticipated to create profitable development potential.
Regional Outlook
Region-wise, the Audiobooks Market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The North America segment procured the highest revenue share in the audiobook market in 2021. It is due to the early and rapid adoption of technology to enhance user experience. The existence of a substantial number of important audiobook providers in the region is driving market expansion. A significant number of smartphone users in the region is another factor driving the market growth.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Apple, Inc., Amazon.com, Inc., Google LLC, Storytel AB (Massolit Media AB), Downpour (Blackstone Audio, Inc), Softonic International S.A., W.F. Howes Ltd. (RBmedia) (KKR & Co. Inc.), Scribd, Inc., Barnes & Noble, Inc. (Elliott Management Corporation), and Rakuten Kobo, Inc.
Recent strategies deployed in Audiobooks Market
Apr-2022: Barnes & Noble introduced B&N Nook App, a digital audiobook experience. The audiobook service is unrestricted online at bn.com/audiobooks and can be heard on the Barnes & Noble NOOK application for Android, iOS, or the web player. Moreover, B&N Nook App would be the new platform for all digital portfolios as it integrates audiobooks and eBooks into one app for a unified consumer experience
Nov-2021: Storytel completed the acquisition of Audiobooks.com, a subsidiary of KKR. This acquisition would extend Storytel's course of development and profitable growth to the largest English-language audio industry in the world. Moreover, Storytel's acquisition of Audiobooks.com applies the bases for the company's expansion into the English-language industry and highlights its prominent growth strategy to launch into large and designated audio markets.
May-2021: Storytel formed a partnership with Spotify, a digital music, podcast, and video service. Through this partnership, Spotify to enable its subscribers to attend to its library of audiobooks on Spotify after this year. Moreover, Storytel delivers to listening and reading more than 500,000 titles within 25 industries and competes with the likes of Amazon's Audible.
Mar-2021: Scribd launched Scribd Audio with Audiobooks from Independent Publishers. The new subscription service Scribd would offer audiobook tags, extending with 'Black Imagination,' to its recently established Scribd Audio brand. Moreover, the new Scribd Audio would traverse a variety of genres and topics.
May-2020: Scribd unveiled Scribd Perks, which elivers unparalleled access to premium entertainment and education content. The Scribd Perks delivers complimentary subscriptions to a curated choice of partner apps such as TuneIn, Pandora, Peak-Brain Training, CONTV + Comics, FarFaria, CuriosityStream, and MUBI. Moreover, with millions of audiobooks, e-books, and magazines, Scribd subscribers would now get free subscriptions to music, educational games, documentaries, movies, comics, and more via Scribd Perks.
Jun-2019: Rakuten Kobo came into a partnership with Indigo Books & Music, the world's foremost cultural department store for booklovers. With this partnership, the companies aimed to develop their current eReader and eBook partnership to obtain Canadian books in even more formats, now containing audiobooks. Moreover, together with eBooks in the free Kobo app, audiobooks allow individuals to fit more reading time into better parts of their daytime when formal reading isn't possible, including driving or commuting
Aug-2018: Rakuten Kobo formed a partnership with Walmart, an American multinational retail company. Through this partnership, the companies aimed to introduce Walmart eBooks, an online audiobook and e-book store. Moreover, Walmart eBooks contains a library of over 6 million tags varying from NYT best-sellers to indie labels and children's books.
Jan-2018: Google launched Audiobooks on Google Play Store. The Audiobooks are accessible on iOS, Android, and the web and with Google Assistant-compatible devices such as Google Home smart speakers. Moreover, consumers can listen to Google's audiobooks across numerous devices from the organization.
Market Segments covered in the Report:
By Preferred Device
By Target Audience
By Distribution Channel
By Genre
By Geography
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