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市場調査レポート
商品コード
1115320
ヨガマットの世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート素材別、流通チャネル別(専門店、百貨店・ハイパーマーケット、オンラインチャネル)、エンドユーザー別、地域別展望・予測、2022年~2028年版Global Yoga Mat Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Material, By Distribution Channel (Specialty Store, Departmental Store & Hypermarket, and Online Channel), By End User, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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ヨガマットの世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート素材別、流通チャネル別(専門店、百貨店・ハイパーマーケット、オンラインチャネル)、エンドユーザー別、地域別展望・予測、2022年~2028年版 |
出版日: 2022年07月29日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 198 Pages
納期: 即納可能
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ヨガマットの世界市場規模は、2028年には134億米ドルに達し、予測期間中にCAGR5.8%の市場成長率で上昇すると予測されています。
ヨガマットには、厚さ、素材、表面の質感、「粘着性」またはグリップ力、重量、価格など、さまざまな種類があります。一般的には、長さ6フィート(180cm)、幅2フィート(61cm)です。ヨガマットは、軽量の「旅行」スタイルでは116インチ(2mm)と薄く、通常のマットでは18インチ(3mm)、または14インチ(6mm)と厚く、高パフォーマンスの実行マットやヨガ療法用のソフトマットレスのいずれかにすることができます。マットの色やスタイルも豊富です。アライメントマット」は、正しいアライメントのためのガイドラインが印刷されたもので、練習生が正確に足の間隔をあけて整列できるようにするためのものです。また、グラフィックがプリントされたものもあります。また、コンパクトに折り畳めるトラベルマットもあります。
元々、商業的に使われていた「粘着性のある」ヨガマットは、表面が滑らかで、一般的に安価なもので、PVCでできていました。最近では、ゴムやオーガニックコットン、天然のジュートなどを使った「グリーン」なマットも登場しています。PVC製のマットは最も柔軟性があり、踏んだときの「たわみ」が大きく、コットンやジュート繊維のマットは最も固いです。最も粗いマットはジュート製で、「粘着性」のあるPVCマットは強いトラクションを発揮しますが、様々な素材で作られた現代的なテクスチャーのマットも高いトラクションを提供します。
COVID-19インパクト分析
あらゆる地域のほぼすべての国、その経済効率、あらゆる産業の流通システムは、すべてCOVID-19によって直接的、間接的な影響を受けています。しかし、このパンデミックは、健康産業とその関連ビジネスに好影響を与えています。運動器具や医療用品のマーケットプレースには、ヨガマットのビジネスも含まれています。ヨガマットの世界市場は、パンデミックの悪影響は受けていません。最近、人々はより工夫を凝らし、ワークアウトのルーチンにヨガを取り入れるようになってきています。多くの消費者心理学者は、消費者は3つのニーズ、保護、エンターテイメント、および接続に基づいて購入を行っていると主張しています。
市場成長要因
ヨガの人気上昇
ヨガがもたらす数々の健康効果は、ここ数年、その人気を高めています。世界で最も親しまれているエクササイズのひとつがヨガとされています。ヨガの実践は人気を博しており、6月21日は「国際ヨガの日」として認識されています。英国では、「ヨガ」は最もよく使われる言葉のトップ15にランクインしています。その人気上昇に伴い、ヨガマットなどの関連商品の需要も高まっています。ヨガマットは、身体と地面の間のバリアとして機能します。これは、体から地面への熱、電荷、エネルギーの損失を防止することにより、熱絶縁を作成します。
持続可能で生分解性のある素材の活用
世界中の政府機関は、ヨガマットを製造する際に、環境に優しい素材を使用するよう生産者に促しています。ヨガマットメーカーは、政府の厳しい規則に従うため、PVC素材の使用から、コットンやジュートなど、さまざまな環境に優しい素材に切り替えています。Manduka、Yoloha、Prana、Jade Yoga、Tomunoなどの企業は、生産時に二酸化炭素の排出が少ない素材を採用することに注力しています。これらの企業は、その特徴や使用する素材に違いはあっても、従来のPVC製ヨガマットに代わる環境に優しい製品であるという点では共通しています。
市場阻害要因
原材料の価格変動
ヨガマットの原材料は、天然ゴム、ポリ塩化ビニル(PVC)、熱可塑性エラストマー(TPE)、ポリウレタン(PU)など様々なものがあります。原油を原料とするポリマーには、ポリ塩化ビニル(PVC)、熱可塑性エラストマー(TPE)、ポリウレタン(PU)などがあります。そのため、原油の価格はヨガマット市場に直接影響を与えます。原油価格は常に変動しているため、ヨガマットのサプライチェーン全体に打撃を与えているのです。ヨガマットのOEMやサプライヤーは、利益を上げるために価格を上げることに注力していますが、一方で損失を出し、顧客を失うことにもなっています。したがって、原材料の価格変動は、ヨガマット業界の拡大を妨げています。
素材の展望
ヨガマット市場は、素材別にPVC、TPE、ゴム、熱可塑性エラストマー、ポリウレタン、コットン/ジュートに分けられます。ゴムセグメントは、2021年のヨガマット市場で大きな収益シェアを示しました。市場で入手可能な最も環境に優しいヨガマットは、おそらくゴム製です。これらは、持続可能な方法でゴムの木から再生可能な天然ゴムで作られています。さらに、ゴム製のヨガマットには、EVAや他の形態の合成ゴムのような追加のコンポーネントがありません。
流通経路の展望
ヨガマット市場は、流通経路別に、専門店、百貨店・ハイパーマーケット、オンラインチャネルに区分されます。オンラインチャネルセグメントは、2021年のヨガマット市場において、かなりの収益シェアを記録しています。スマートフォンとインターネットの普及により、急速に拡大しています。オンラインショッピングは、24時間利用可能であること、幅広い選択肢があること、価格を比較する機会があることなど、いくつかの理由で人気が高まっています。ルルレモンやマンドゥカなど、ほとんどの小売業者はウェブサイトを開設しており、お客さまのニーズに応じて商品を注文することができます。
エンドユーザー向け展望
ヨガマット市場は、エンドユーザーごとに、ヨガ・フィットネスクラブ、家庭用、その他に分類されます。2021年のヨガマット市場では、家庭用セグメントが大きな収益シェアを示しています。これは、腹筋、グルートブリッジ、腕立て伏せ、その他のエクササイズを家庭で行うためです。床を使った運動を日課にする場合、マットは家庭用ジムへの大きな付加価値となります。ロシアンツイストやレッグリフトなど、腰に負担がかかり、床との接触が多いダイナミックな腹筋運動には、マットが効果的に作用します。
地域別の展望
地域別では、ヨガマット市場は、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。北米地域は、2021年にヨガマット市場でかなりの収益シェアを獲得しました。米国やカナダなどの国では、ヨガやフィットネス関連製品への消費者の支出が大きいため、北米地域は市場のかなりの部分を占めると予想されます。さらに、この地域ではヨガやフィットネス施設の利用可能性が高まっており、ヨガマットの使用量の増加に寄与しています。
List of Figures
The Global Yoga Mat Market size is expected to reach $13.4 billion by 2028, rising at a market growth of 5.8% CAGR during the forecast period.
Modern yoga as exercise uses specially crafted mats called "yoga mats" to prevent hands and feet from slipping during asana practice. A sticky mat was an early version composed of rubber carpet underlay that was invented by yoga instructor Angela Farmer in 1982. Hatha and meditation yoga were traditionally practiced on bare ground, occasionally with a rug made of deer or tiger leather. Modern yoga mats are constructed of plastic, rubber, and occasionally other materials like hessian and cork, balancing price, grip, comfort, and weight. The phrase "one of the most pervasive emblems of yoga's commercialization" has been used to describe the yoga mat.
Although there are wider varieties, most yoga mats are 24 inches (60 centimeters) wide and 72 inches (182 centimeters) long. They range in thickness from 2 millimeters to 7 millimeters, with 4 to 5 millimeters being the most typical. These days, yoga mats come in a huge variety. They are available in a wide variety of hues, designs, and patterns. Some are made with the environment in mind, while others are made to be portable and usable anywhere.
Yoga mats come in a range of thicknesses, materials, surface textures, "stickiness" or grip, weight, and prices. They typically measure 6 feet (180 cm) long and 2 feet wide (61 cm). Yoga mats can be as thin as 116 inches (2 mm) for lightweight "travel" styles, as thick as 18 inches (3 mm) for normal mats, or as thick as 14 inches (6 mm) for either high-performing- performing mats or soft mattresses for yoga therapy. There are numerous colors and styles of mats available. The purpose of "alignment mats," which are printed with guidelines for proper alignment, is to assist practitioners in accurately spacing out and aligning their feet. Others have graphics printed on them. Some travel mats can be compactly squared up.
The original "sticky" yoga mats used in commercial production had a smooth surface and were typically less expensive; they were composed of PVC. More recently, some allegedly "green" mats have been created using rubber, organic cotton, and natural jute. PVC mats are the most pliable and have the most "give" when stepped on; cotton and jute fiber mats are the firmest. The roughest mats are made of jute; "sticky" PVC mats provide strong traction, but some contemporary textured mats made of various materials also offer high traction.
COVID-19 Impact Analysis
Nearly every country across all areas, their economic efficiency, and the distribution systems of every industry have all been impacted by COVID-19 in direct and indirect ways. The pandemic has, however, had a favorable effect on the health industry and its related business. The marketplaces for exercise equipment and medical supplies include the yoga mat business. The world market for yoga mats has not been adversely affected by the pandemic. People are getting more inventive these days and incorporating yoga into their workout routines. Numerous consumer psychologists assert that consumers have been making purchases based on three needs: protection, entertainment, and connection.
Market Growth Factors
Increase In Yoga's Popularity
The numerous health advantages of yoga have increased its popularity over the past few years. One of the most well-liked forms of exercise in the world has been considered to be yoga. The practice of yoga is gaining popularity, and June 21 is recognized as International Yoga Day. In the UK, "yoga" ranks among the top 15 most used words. The demand for yoga mats and other related items has increased as a result of its rising popularity. The yoga mat serves as a barrier between the body and the ground. This creates a thermo-insulation by preventing any loss of heat, charge, or energy from the body to the ground.
Utilization Of Sustainable And Biodegradable Materials
Government agencies from all over the world are urging producers to use eco-friendly materials while creating yoga mats. Yoga mat makers are switching from using PVC materials to a variety of eco-friendly materials such as cotton, jute, and many others to comply with strict government rules. Businesses like Manduka, Yoloha, Prana, Jade Yoga, and Tomuno, among others, are concentrating on employing materials that emit little carbon dioxide during production. Even though they may differ in terms of their features and the materials used to make them, they all share the ability to serve as an environmentally friendly replacement for conventional PVC yoga mats.
Market Restraining Factors
Price Volatility For Raw Materials
Yoga mats are made from a variety of basic materials, including natural rubber, polyvinyl chloride (PVC), thermoplastic elastomer (TPE), and polyurethane (PU). The polymers made from crude oil include polyvinyl chloride (PVC), thermoplastic elastomer (TPE), and polyurethane (PU). As a result, the price of crude oil directly affects the yoga mat market. Crude oil prices are always fluctuating, which hurts the entire supply chain for yoga mats. While OEMs and suppliers of yoga mats are focusing on boosting prices to increase profits, they are also suffering losses and losing customers. Therefore, the price volatility of raw materials hinders the expansion of the yoga mat industry.
Material Outlook
Based on the Material, the Yoga Mat Market is divided into PVC, TPE, Rubber, Thermoplastic Elastomer, Polyurethane, and Cotton/Jute. The rubber segment witnessed a significant revenue share in the yoga mat market in 2021. The most environmentally friendly yoga mats available on the market are probably made of rubber. They are made with renewable natural rubber from rubber trees in a sustainable manner. Additionally, rubber yoga mats don't have additional components like EVA or other forms of synthetic rubber.
Distribution Channel Outlook
On the basis of the Distribution Channel, the Yoga Mat Market is segmented into Specialty Store, Departmental Store & Hypermarket, and Online Channel. The online channel segment registered a substantial revenue share in the yoga mat market in 2021. Due to the widespread use of smartphones and the internet, it is expanding quickly. Online shopping has been increasingly popular for several reasons, including its availability 24 hours a day, a wide range of choices, and the opportunity to compare prices. Most retailers, like Lululemon and Manduka, also have websites where customers may order products based on their needs.
End-User Outlook
By end-user, the Yoga Mat Market is bifurcated into Yoga & fitness clubs, Household, and others. The household segment witnessed a significant revenue share in the yoga mat market in 2021. It is due to the sit-ups, glute bridges, push-ups, and other exercises done at home. A mat will be a terrific addition to the home gym if include floor-based activities in routines. They work well for dynamic ab exercises like Russian twists and leg lifts, which exert strain on the lower back and involve contact with the floor.
Regional Outlook
Region-wise, the Yoga Mat Market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The North America region acquired a substantial revenue share in the yoga mat market in 2021. Due to the significant consumer expenditure on yoga and fitness-related products in nations like the United States and Canada, the North American region is anticipated to account for a significant portion of the market. Additionally, the region's growing availability of yoga and fitness facilities contributes to an increase in yoga mat usage.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Adidas AG, Lululemon Athletica, Inc., Hugger Mugger Company, Inc., Manduka, LLC, Prana (Columbia Sportswear Company), Aurorae, LLC, Ecoyoga Ltd., EuProMed s.r.o., Jade Yoga, and Yaazhtex.
Market Segments covered in the Report:
By Material
By Distribution Channel
By End User
By Geography
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