市場調査レポート

機能性アウトドアアパレルの世界市場

Global Market Review of Performance Outdoor Apparel - Forecasts to 2018

発行 just-style 商品コード 196739
出版日 ページ情報 英文 36 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.39円で換算しております。
Back to Top
機能性アウトドアアパレルの世界市場 Global Market Review of Performance Outdoor Apparel - Forecasts to 2018
出版日: 2012年11月30日 ページ情報: 英文 36 Pages
概要

自然やアウトドア活動に対する関心の増大や、健康なライフスタイルの維持に対する認知度の増加に支えられて、機能性アウトドアアパレルの市場は拡充し、スポーツ市場全体での重要性も増してきました。実際に、機能性アウトドアアパレル部門の成長率はスポーツ市場全体の2倍の速度で成長しています。

当レポートでは、世界の高機能アウトドアアパレル市場について分析し、市場の最新動向や、各企業に対する影響、市場の競争力の増大、各地域市場(北米・アジア・欧州・ラテンアメリカ)の市場規模の変動や市場・消費傾向の詳細、主要メーカー・ブランドのプロファイルなどを調査して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

第1章 イントロダクション

  • 世界の機能性アウトドアアパレルの市場規模
  • 各地域市場の概要
  • 輸出入
  • 機能性アウトドアアパレルの販売促進要因
  • ライフスタイルの変化
  • 新しい製品カテゴリー
  • 女性による売上促進
  • 高齢化する市場
  • ファッションと機能性

第2章 米国

  • 機能性アウトドアアパレルの市場規模
  • アウトドア産業
  • アウトドア・リクリエーションの傾向
  • 参加
  • 新たな成長領域
  • 慣行
  • 法規制
  • 「メイド・イン・USA」
  • 業界再編
  • 主要メーカー
  • Champion
  • Columbia Sportswear Company
  • INVISTA
  • Mountain Equipment Co-Op (MEC)
  • The North Face
  • Patagonia
  • Recreational Equipment Inc (REI)

第3章 アジア太平洋地域

  • 機能性アウトドアアパレルの市場規模
  • 中国
  • 市場の傾向
  • 消費の傾向
  • 日本
  • 韓国
  • オーストラリア
  • 外注化の拠点
  • ニュージーランド
  • 主要メーカー
  • Driza-Bone
  • Icebreaker
  • NEPA
  • Speedo
  • Tonton Sportswear
  • Vantage Garment Enterprise (VGE)

第4章 欧州

  • 機能性アウトドアアパレルの市場規模
  • 課題
  • 各国市場
  • 英国
  • フランス
  • ドイツ
  • スウェーデン
  • 北欧諸国
  • 消費の傾向
  • 機能性
  • 主流へと変革する機能性アウトドアアパレル
  • 主要メーカー
  • Berghaus
  • Blacks
  • Ellesse
  • Fjallraven
  • Helly Hansen
  • Jack Wolfskin
  • Karrimor
  • Mammut
  • Norrona
  • Peter Storm
  • Schoeller Textiles

第5章 ラテンアメリカ

  • 市場規模
  • ブラジル
  • 保護主義
  • 消費の傾向
  • 主要メーカー
  • Doite
  • Paramo

第6章 将来の見通し

  • 世界の機能性アウトドアアパレルの市場規模(今後7年間分)
  • 今後の傾向
  • 競争の激化
  • 研究開発(R&D)への関心
  • リショアリング
  • 商品価格変動の影響
  • 冒険旅行
  • 新興市場
  • 将来のスタイルの傾向
  • 将来の技術の傾向

図表

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

The growing interest in nature and outdoor activities coupled with an increased awareness of the importance of maintaining a healthy lifestyle has raised the profile of the performance outdoor apparel market and enabled it to become a more significant component of the overall sports market.

Outdoor apparel is the fastest-growing segment of the global sports apparel market. In fact, market analysts estimate that the performance apparel segment is currently growing at double the pace of the overall sportswear sector. A timely moment then for this latest report from just-style, which examines the reasons behind this trend, the impact on manufacturers and the increasing competitiveness within the category.

The report provides a global view of this exciting apparel category as it moves into the retail mainstream.

It highlights the main geographical regions of North America, Asia Pacific, Europe and Latin America, providing data on the size of the markets along with analysis of market and consumption trends.

Use it to define the fastest growing markets and those which have yet to reach their full potential.

Appreciate the various challenges the regions face as consumers demand more functional, versatile and stylish apparel with increasingly high performance characteristics.

This is a highly readable report which will certainly provide a comprehensive review of the Performance Outdoor Apparel market, how it is set to see continued growth and the main movers and shakers amongst the manufacturers.

MAJOR MANUFACTURERS

  • Champion
  • Columbia Sportswear Company
  • Invista
  • Mountain Equipment Co-Op (MEC)
  • The North Face
  • Patagonia
  • Recreational Equipment Inc (REI)
  • Driza-Bone
  • Icebreaker
  • NEPA
  • Speedo
  • Tonton Sportswear
  • Vantage Garment Enterprise
  • Berghaus
  • Blacks
  • Ellesse
  • Fjallraven
  • Helly Hansen
  • Go Outdoors
  • Jack Wolfskin
  • Karrimor
  • Mammut
  • Norrona
  • Peter Storm
  • Schoeller Textiles
  • Doite
  • Páramo

Table of Contents

Chapter 1 - Introduction

  • Size of the global performance outdoor apparel market
  • Regional overview
  • Import/export
  • Drivers of performance outdoor apparel sales
  • Changing lifestyles
  • New product categories
  • Women driving sales
  • Ageing market
  • Fashion and functionality

Chapter 2 - United States

  • Size of performance outdoor apparel market
  • The outdoor industry
  • Trends in outdoor recreation
  • Participation
  • New growth areas
  • Tourism
  • Legislation
  • Made in the USA
  • Industry consolidation
  • Major manufacturers
  • Champion
  • Columbia Sportswear Company
  • INVISTA
  • Mountain Equipment Co-Op (MEC)
  • The North Face
  • Patagonia
  • Recreational Equipment Inc (REI)

Chapter 3 - Asia Pacific

  • Size of performance outdoor apparel market
  • China
  • Market trends
  • Consumption trends
  • Japan
  • South Korea
  • Australia
  • Sourcing hotspot
  • New Zealand
  • Major manufacturers
  • Driza-Bone
  • Icebreaker
  • NEPA
  • Speedo
  • Tonton Sportswear
  • Vantage Garment Enterprise (VGE)

Chapter 4 - Europe

  • Size of performance outdoor apparel market
  • Challenges
  • Regional markets
  • UK
  • France
  • Germany
  • Switzerland
  • Scandinavia
  • Consumption trends
  • Functionality
  • Performance outdoor apparel moving to mainstream
  • Major manufacturers
  • Berghaus
  • Blacks
  • Ellesse
  • Fjallraven
  • Helly Hansen
  • Jack Wolfskin
  • Karrimor
  • Mammut
  • Norrona
  • Peter Storm
  • Schoeller Textiles

Chapter 5 - Latin America

  • Size of the market
  • Brazil
  • Protectionism
  • Consumption patterns
  • Major manufacturers
  • Doite
  • Paramo

Chapter 6 - Future outlook

  • Size of global performance outdoor apparel market by 2018
  • Future trends
  • Increased competition
  • R&D focus
  • Re-shoring
  • Impact of fluctuating commodity prices
  • Adventure travel
  • Emerging markets
  • Future style trends
  • Future technology trends

List of tables

  • Table 1: Total performance outdoor apparel sales, by major market 2007-2018 (US$bn)
  • Table 2: Total performance outdoor apparel sales, US 2007-2018 (US$bn)
  • Table 3: Outdoor product sales in the United States, January-July 2011 (US$m)
  • Table 4: Columbia Sportswear Company sales, 2009-2011 (US$m)
  • Table 5: Total performance outdoor apparel sales, China & Japan 2007-2018 (US$bn)
  • Table 6: Chinese outdoor products market by sector 2011, (%)
  • Table 7: The numbers of domestic and foreign brands for outdoor products in China, 2009-2011
  • Table 8: Total performance outdoor apparel sales in Western Europe, by major markets 2007-2018 (US$bn)
  • Table 9: Western European outdoor product sales by segment, 2011 (%)
  • Table 10: Performance outdoor apparel sales in major markets worldwide, 2007-2018 (US$bn)
  • Table 10: Most recognized brands by adventure travellers, 2010
Back to Top