市場調査レポート

食品・飲料業界におけるソーシャルメディア

Social Media in the Food and Drinks Industry

発行 just-drinks 商品コード 207781
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.55円で換算しております。
Back to Top
食品・飲料業界におけるソーシャルメディア Social Media in the Food and Drinks Industry
出版日: 2011年08月09日 ページ情報: 英文
概要

ソーシャルメディアは、世界中の食品・飲料メーカーのマーケティング戦略において、ますます重要な役割を果たしています。

当レポートでは、食品・飲料業界におけるソーシャルメディアについて取り上げ、大手食品・飲料メーカーが顧客に対してソーシャルメディアをどのように活用しているかについて分析し、世界情勢のプロファイル、ケーススタディ、ソーシャルメディアの将来戦略についての議論などを提供し、概略以下の構成でお届けいたします。

エグゼクティブ・サマリー

第1章 ソーシャルメディアの情勢

  • 主なソーシャルネットワークのウェブサイト
  • 消費者の動向

第2章 ビジネスへの影響

  • ソーシャルメディアによる広告

第3章 ケーススタディ

第4章 将来の戦略的方向性

第5章 ソーシャルメディア調査(2011年)

  • 正式なソーシャルメディア戦略の有無
  • ソーシャルメディアの予算割当
  • ソーシャルメディアの次年度予算
  • マーケティング/広告予算のうち、ソーシャルメディアが占める割合
  • ソーシャルメディアのROI
  • マーケティング戦略の一部として、いつからソーシャルメディアを利用しているか
  • ソーシャルメディアを利用している理由
  • 利用しているソーシャルメディアのプラットフォーム
  • 次年度に検討しているプラットフォーム
  • ソーシャルメディアとモバイルの動向トップ3
  • ソーシャルメディア戦略を実行する場合の障壁トップ3
目次

Abstract

Report description

Social media is playing an increasing role in the marketing strategies of food and drinks manufacturers around the world.

Globally, social media is increasingly being utilised by the business world as a marketing tool for connecting with customers. Social networking websites such as Facebook, Twitter and YouTube have rapidly grown in popularity over the last decade, thereby creating online communities made up of people with shared interests and activities. This trend has been accelerated by technological developments such as the rapid expansion of internet access and multimedia-enabled smartphones.

This all-new report from just-drinks gives you a complete analysis of how social media is being used within the global food and drinks industries. The report includes:

  • A profile of the global social media landscape
  • An analysis of how leading food and drink companies are using social media to influence business and engage customers
  • Case studies illustrating major social media industry initiatives
  • A discussion of likely future strategies for social media

You' ll also find detailed findings from the 2011 Food and Drinks Social Media Survey, completed by over 500 food and drink industry executives. The survey analysis shows you where your peers are spending their marketing budget and where they believe the opportunities lie in this new marketing medium.

This report is a must-have for anyone interested in social media and future trends in marketing. If you want to know how the various platforms can be used to build consumer relationships, influence business and provide a return on investment then order your copy today.

Table of Contents

Executive summary

Chapter one: The social media landscape

  • Major Social Networking Websites
  • Consumer Dynamics

Chapter two: Influence on Business

  • Advertising via Social Media

Chapter three: Case Studies

Chapter four: Future Strategic Directions

Chapter five: 2011 Social Media Survey

  • Question 1: Does your company have a formal social media strategy?
  • Question 2: Has a portion of your budget been allocated to social media?
  • Question 3: Will social media be in your next budget?
  • Question 4: What percentage of your marketing/advertising budget is now devoted to social media?
  • Question 5: Do you measure your social media ROI?
  • Question 6: How long have you been using social media as part of your marketing strategy?
  • Question 7: Why do you use social media?
  • Question 8: What social media platforms do you use?
  • Question 9: Which social media platforms are your customers interacting on?
  • Question 10: Which platforms are you considering expanding into in the next year?
  • Question 11: What do you think are the top three trends in social media and mobile to watch?
  • Question 12: What are the top three barriers for implementing a social media strategy?
Back to Top