株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

世界の自動車軽量化技術とその動向・将来の展望

Global vehicle lightweighting - technology, trends and the future

発行 just-auto 商品コード 322904
出版日 ページ情報 英文 134 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1GBP=146.92円で換算しております。
Back to Top
世界の自動車軽量化技術とその動向・将来の展望 Global vehicle lightweighting - technology, trends and the future
出版日: 2016年10月11日 ページ情報: 英文 134 Pages
概要

当レポートでは、世界における自動車の軽量化技術の動向について調査し、材料開発の動向、部分別の詳細、今後の発展の見通し、OEサプライヤーへのインタビュー、主な関連事業者の最新プロファイル、PESTER分析などをまとめています。

イントロダクション

PESTER分析

材料開発

  • 概要
  • アルミニウム
  • 炭素繊維
  • マグネシウム
  • 有機材料
  • プラスチック・複合材
  • 鉄鋼

車体・外装

  • ホワイトボディ
    • 概要
    • アルミニウム
    • 炭素繊維
    • マグネシウム
  • ドア・フロントエンドモジュール
    • 概要
    • アルミニウム
    • マグネシウム
    • 有機材料
    • プラスチック・複合材
    • 鉄鋼
  • グレージング
    • 概要
    • プラスチック・複合材
  • ルーフ
    • プラスチック・複合材

シャーシ

  • サスペンション・ブレーキ部品
    • アルミニウム
    • カーボンセラミックディスクブレーキ
    • 有機材料
    • プラスチック・複合材
    • 鉄鋼

内装

  • 運転席
    • 概要
    • マグネシウム
    • 有機材料
    • プラスチック・複合材
  • パッシブセーフティシステム
    • プラスチック・複合材
  • 座席
    • 概要
    • 炭素繊維
    • マグネシウム
    • 有機材料
    • プラスチック・複合材
    • 鉄鋼

パワートレイン

  • エンジン
    • 概要
    • アルミニウム
    • 炭素繊維
    • マグネシウム
    • 有機材料
    • プラスチック・複合材
    • 鉄鋼

ドライブライン

  • アルミニウム
  • 鉄鋼

燃料システム

  • 概要
  • プラスチック・複合材
  • 鉄鋼

その他

  • 接着剤
  • エアバッグ
  • バッテリー
  • ブレーキペダル
  • フロアマット
  • フォーム材
  • グレージング
  • パワーエレクトロニクス
  • スターターモーター
  • ワイヤーハーネス

リサイクルイニシアチブ

  • バッテリー
  • ドア&フロントエンドモジュール
  • ガラス
  • プラスチック・複合材
  • 座席
  • 鉄鋼
  • タイヤ
  • ホイール

将来の発展

  • 概要
  • コンセプトカー
    • Audi TT Sportback
    • Citroen C1 Urban Ride
    • Citroen C4 Cactus
    • Ford Mondeo
    • Infiniti Q80 Inspiration
    • Magna MILA Blue
    • Renault Eolab
    • トヨタC-HR
  • 生産者
    • BMW i3 電気自動車
    • Volkswagen XL1 Super Efficient Vehicle (SEV)
  • その他
    • 複合材
    • 排気部
    • Lotus Engineering
    • スマート材料
    • チューブ類
    • 超軽量スポーツカー
    • Volvoの軽量構造蓄電コンポーネント

企業

  • アルミニウム
    • Accuride Corporation
    • Alcoa Inc
    • Aleris
    • Bodine Aluminum
    • Martinrea International
    • Novelis
    • Shiloh Industries Inc
    • 昭和電工
    • Stadco
    • Tenedora Nemak
  • プラスチック・複合材
    • 3M
    • Asahi Kasei Plastics
    • Autoneum
    • BASF
    • Bayer MaterialScience
    • Biomer
    • CIE Automotive SA
    • ContiTech
    • Cooper-Standard Automotive
    • Dow Automotive Systems
    • DuPont
    • Evonik
    • Faurecia
    • Freudenberg
    • Henkel
    • Honeywell
    • Key Plastics
    • LG Chem
    • Lanxess
    • Magna International
    • Minda Corporation
    • Oerlikon Balzers
    • PPG Industries
    • PT Astra Otoparts
    • Saint-Gobain
    • Samvardhana Motherson Group
    • Solvay
    • 東レ
    • 東洋ゴム工業
    • 豊田合成
    • Trelleborg AB
    • Woodbridge Group
    • ZF
  • 鉄鋼
    • 愛知製鋼
    • Benteler Automotive
    • Gestamp Automocion
    • JFEスチール
    • 神戸製鋼
    • NanoSteel Company
    • Posco
    • 住友商事
    • Tata Steel
    • ThyssenKrupp

材料動向の予測

  • アルミニウム
  • ガラス
  • プラスチック
  • 鉄鋼
  • その他

図表

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: 228290

Updated in the last quarter, this report has been extracted from QUBE and provides a comprehensive overview of the vehicle lightweighting megatrend, the technologies, materials and suppliers involved, and material content forecasts out to 2030.

Based on exclusive interviews, primary research and proprietary data this study includes:

  • Material developments including aluminium, carbon fibre, magnesium, organics, plastics, composites and steel
  • A comprehensive overview of lightweight developments for each of the following areas: 
    • Body and exterior - body-in-white; doors; front-end modules; glazing
    • Chassis - suspension and braking components
    • Interior - cockpits and seating
    • Powertrain - engines
    • Driveline and fuel systems
  • Exclusive interviews with OE suppliers (news and interviews only available in QUBE) 
  • Updated profiles of the major automotive companies active in providing lightweight solutions
  • PESTER analysis - political, economic, social, technological, environmental and regulatory motivators for this megatrend

You can use this report to:

  • Gain a quick and comprehensive overview of lightweight vehicle manufacturing 
  • Hear direct from leading companies on their strategies and plans
  • Review the latest and most significant technological developments
  • Know the key trends within this area and what's driving them
  • Spot opportunities and threats in this area
  • Establish key companies' latest activities and prospects

Table of Contents

  • Introduction
  • Pester analysis
  • Body & exterior
    • Body-in-white
      • Aluminium
      • Carbon fibre
      • Magnesium
    • Doors and front-end modules
      • Aluminium
      • Magnesium
      • Organic materials
      • Plastics and composites
      • Steel
    • Glazing
      • Plastics and composites
    • Roofs
      • Magnesium
      • Plastics and composites
      • Steel
  • Chassis
    • Suspension and braking components
      • Aluminium
      • Carbon ceramic disc brakes
      • Organic materials
      • Plastics and composites
      • Steel
    • Tyres
    • Wheels
  • Companies
    • Aluminium
      • Accuride Corporation
      • Alcoa Inc
      • Aleris
      • Bodine Aluminum
      • Constellium
      • Martinrea International
      • Novelis
      • Shiloh Industries Inc
      • Showa Denko
      • Stadco
      • Tenedora Nemak
    • Plastics and composites
      • 3M
      • Asahi Kasei Plastics
      • Autoneum
      • BASF
      • Biomer
      • CIE Automotive SA
      • ContiTech
      • Cooper-Standard Automotive
      • Covestro
      • Dow Automotive Systems
      • DuPont
      • Evonik
      • Faurecia
      • Freudenberg
      • Henkel
      • Honeywell
      • Key Plastics
      • Lanxess
      • LG Chem
      • Magna International
      • Minda Corporation
      • Oerlikon Balzers
      • PPG Industries
      • PT Astra Otoparts
      • Ricardo
      • Saint-Gobain
      • Samvardhana Motherson Group
      • Solvay
      • Toray Industries
      • Toyo Tire & Rubber
      • Toyoda Gosei
      • Trelleborg AB
      • Trinseo
      • Woodbridge Group
      • ZF
    • Steel
      • Aichi Steel
      • Benteler Automotive
      • Gestamp Automocion
      • GF Linamar
      • JFE Steel
      • Kobe Steel
      • NanoSteel Company
      • Posco
      • Sumitomo Corporation
      • Tata Steel
      • ThyssenKrupp
  • Forecasts
    • Aluminium
    • Glass
    • Iron
    • Other materials
    • Plastics
    • Steel
  • Fuel systems
    • Plastics and composites
    • Steel
  • Future developments
    • Concept cars
      • Audi TT Sportback
      • Citroen C1 Urban Ride
      • Citroen C4 Cactus
      • Ford Mondeo
      • Infiniti Q80 Inspiration
      • Magna's MILA Blue
      • Renault Eolab
      • Toyota C-HR
    • Other future vehicle lightweighting developments
      • Composite materials
      • Exhausts
      • Lotus Engineering
      • Smart materials
      • Tubes
      • Ultra-lightweight sports car
      • Volvo's lightweight structural energy storage components
    • Production cars
      • BMW i3 electric vehicle
      • Volkswagen XL1 Super Efficient Vehicle (SEV)
  • Interior
    • Cockpits
      • Magnesium
      • Organic materials
      • Plastics and composites
    • Other
    • Passive safety systems
    • Seating
      • Carbon fibre
      • Magnesium
      • Organic materials
      • Plastics and composites
      • Steel
  • Material development
    • Aluminium
    • Carbon fibre
    • Magnesium
    • Organic materials
    • Plastics and composites
    • Steel
  • Other
    • Adhesives
    • Airbags
    • Batteries
    • Brake pedals
    • Floor mats
    • Foam
    • Glazing
    • Power electronics
    • Starter motors
    • Wiring harnesses
  • Powertrain
    • Aluminium
    • Carbon fibre
    • Magnesium
    • Organic materials
    • Plastics and composites
    • Steel
  • Recycling initiatives
    • Batteries
    • Doors & front-end modules
    • Glass
    • Plastics and composites
    • Seating
    • Steel
    • Tyres
    • Wheels

List of tables

  • Alternative materials: potential weight saving versus cost
  • Aluminium as a percentage of total kerb weight of medium-sized passenger cars assembled in all major car producing regions, 2008-2030
  • Cost of CO2 saving
  • Evaluation of a clutch pedal
  • Examples of alternative materials to steel
  • Glass as a percentage of total kerb weight of medium-sized passenger cars assembled in all major car producing regions, 2008-2030
  • Iron as a percentage of total kerb weight of medium-sized passenger cars assembled in all major car producing regions, 2008-2030
  • Other materials as a percentage of total kerb weight of medium-sized passenger cars assembled in all major car producing regions, 2008-2030
  • Plastics as a percentage of total kerb weight of medium-sized passenger cars assembled in all major car producing regions, 2008-2030
  • Steel as a percentage of total kerb weight of medium-sized passenger cars assembled in all major car producing regions, 2008-2030
Back to Top