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市場調査レポート

世界の小型車用エンジン技術市場

Advanced engine technologies for meeting CO2 and fuel economy targets - forecasts to 2033

発行 just-auto 商品コード 301305
出版日 ページ情報 英文 172 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1GBP=149.27円で換算しております。
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世界の小型車用エンジン技術市場 Advanced engine technologies for meeting CO2 and fuel economy targets - forecasts to 2033
出版日: 2018年10月09日 ページ情報: 英文 172 Pages
概要

当レポートでは、世界の小型車用エンジン技術部門について調査分析し、サプライヤー、主要市場、技術、市場予測などについて、体系的な情報を提供しています。

イントロダクション

PESTER分析

市場予測

  • 48Vマイルドハイブリッド車
  • ディーゼルエンジン
  • 予測:過給機全体
  • 燃料噴射装置
  • 水素市場の予測
  • ガソリンエンジン
  • VWのディーゼル排出ガス不正問題

OEMの概要

  • BMW
  • Daimler
  • Fiat-Chrysler
  • Ford
  • 富士重工業
  • GM
  • 本田技研工業
  • Hyundai-Kia
  • Jaguar Land Rover
  • マツダ
  • 日産
  • PSA Groupe
  • Renault
  • トヨタ
  • Volkswagen
  • Volvo

サプライヤーの概要

  • BorgWarner
  • Bosch-Mahle
  • Continental AG
  • Delphi Automotive
  • デンソー
  • Federal-Mogul
  • Hanon Systems
  • Honeywell International Inc.
  • IHI/IHI Charging Systems International
  • ケーヒン
  • Mahle
  • Martinrea
  • 三菱重工業
  • Modine
  • Robert Bosch GmbH
  • Schaeffler Group (INA-Holding)
  • Sogefi
  • Stanadyne
  • Valeo
  • Wabco
  • その他

技術概要

  • 48Vマイルドバイブリッド車
  • 電化に代わるもの
    • バイオディーゼル
    • エタノール
    • 将来の燃料に対する結論
    • 水素
    • 天然ガス・LPG
  • アトキンソンの開発
    • 熱効率の良いトヨタのプリウス
  • ダウンサイジング/ダウンスピーディング
    • アクティブエンジンマウント
    • ペンデュラムダンパー
  • エネルギー回収
    • 排ガス熱回収
    • KERS(運動エネルギー回生システム)
    • ランキン熱エンジン
    • スターリングエンジン
    • 熱電発電装置
    • ナノワイヤー熱電変換素子
  • 過給機
    • 過給機の技術開発
  • 燃料噴射装置
    • ディーゼル
    • その他の開発
    • 石油
  • フル(パラレル/パワースプリット)ハイブリッド
    • その他の代替エンジン
  • HCCI/CAI
    • OEMとHCCI(予混合圧縮着火)
  • 点火
    • 代替点火装置
  • リーンバーン
  • 材料
    • エンジンブロック
  • スプリットサイクルエンジン
  • 層状給気
  • 可変圧縮比 (VCR)
    • 可変圧縮比エンジン
  • 可変排気量エンジン
  • 可変バルブ駆動 (VVA)
    • カムレスエンジン
    • シリンダー非活性化
    • ディーゼルVVA

図表

目次
Product Code: 200648

Updated in the last quarter, this report has been extracted from QUBE and provides a comprehensive overview of the emerging light vehicle engine technologies required to meet CO2 and fuel economy mandates, major suppliers, top markets, technology trends and market size forecasts.

Based on exclusive interviews, primary research and proprietary data this engine technologies global market study includes:

  • Diesel and gasoline, fuel injection system and forced induction fitment and size data for the top 14* markets
  • A review of the latest technological developments and market trends in engine technology (combustion strategies such as: Atkinson cycle; HCCI/CAI; lean burn; variable compression ratio and stratified charge). Also: fuel injection system developments; effects of downsizing and downspeeding; kinetic and thermal energy recovery; forced induction; engine material developments; variable valve actuation; alternatives to the internal combustion engine and alternative fuels such as hydrogen and CNG.
  • Regional engine supplier market share data tables and commentary
  • Exclusive interviews with OE engine technology suppliers including Tenneco, Zircotec, Federal Mogul, Delphi, Nemak and Kolbenschmidt (news and interviews only available in QUBE)
  • A sector PESTER analysis
  • Updated profiles of the major engine technology suppliers including their strategies and prospects

*The top 14 markets accounting for over 98% of global light vehicle production include: North America; Mercosur; Western Europe; Central Europe; Russia; Japan; China; India; Korea; Thailand; Other Asia; Iran; South Africa; Australia.

You can use this report to:

  • Gain a quick overview of expected future developments in engine technology and the efforts to reduce CO2 emissions
  • Understand the size and scope of the top engine 14 markets
  • Hear direct from leading companies on their strategies and plans
  • Review the latest and most significant technological engine developments
  • Know the key trends within the sector and what's driving them
  • Spot opportunities and threats in this sector
  • Establish key companies' latest activities and prospects

Table of Contents

  • Introduction
  • Pester analysis
  • Market forecasts
    • 48 volt mild hybrids
    • Diesel engines
    • Forecasts - forced induction total
    • Fuel injection systems
    • Hydrogen market projections
    • Petrol engines
    • VW diesel emission scandal
  • OEM overview
    • BMW
    • Daimler
    • Fiat-Chrysler
    • Ford
    • GM
    • Honda
      • Honda engine that's 45% thermally efficient
    • Hyundai-Kia
    • Jaguar Land Rover
    • Mazda
    • Nissan
    • PSA Groupe
    • Renault
    • Subaru Corporation
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
  • Supplier overview
    • BorgWarner
      • BorgWarner
    • Bosch-Mahle
    • Continental AG
    • Delphi Technologies
    • Denso
    • Federal-Mogul
    • Hanon Systems
    • Honeywell International Inc.
    • IHI/IHI Charging Systems International
    • Keihin Corp
    • Mahle
      • Mahle-Behr
    • Martinrea
    • Mitsubishi Heavy Industries
    • Modine
    • Robert Bosch GmbH
    • Schaeffler Group (INA-Holding)
    • Sogefi
    • Stanadyne
    • Valeo
    • Wabco
    • Others
  • Technology overview
    • 48V mild hybrids
      • OEM 48V activity
      • Supplier 48V activity
      • What will 48V bring?
    • Alternatives to electrification
      • Biodiesel
      • Ethanol
      • Future fuels conclusions
      • Hydrogen
        • Daimler
        • General Motors
        • Honda
        • Hyundai
        • Toyota
      • Natural gas and LPG
    • Atkinson developments
      • Thermally efficient Toyota and Honda engines
    • Downsizing/downspeeding
      • Active engine mounts
      • Pendulum dampers
    • Energy recovery
      • Exhaust gas heat recovery
      • KERS
      • Rankine heat engines
      • Stirling engines
      • Thermoelectric generators
      • Thermoelectric nanowires
      • van der Waals Schottky diode
    • Forced induction
      • Forced induction technical developments
    • Fuel injection systems
      • Diesel
        • Injection rate shaping
        • Rail pressures
        • Supplier competitive positioning diesel injection
        • Variable nozzle
      • Other developments
      • Petrol
        • Supplier competitive positioning for petrol injection
    • Full (parallel or 'power-split') hybrids
      • Other alternative engines
    • HCCI/CAI
      • OEMs and HCCI
    • Ignition
      • Alternative ignition systems
    • Lean burn
    • Materials
      • Engine blocks
    • Split cycle engines
    • Stratified charge
    • Variable compression ratio
      • Variable compression ratio engines
    • Variable displacement engine
    • Variable Valve Actuation
      • Camless engines
      • Cylinder deactivation
      • Diesel VVA
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