表紙:デジタルコマース調査:モバイルバンキング、mコマース、非接触型決済に対する消費者の態度
市場調査レポート
商品コード
989760

デジタルコマース調査:モバイルバンキング、mコマース、非接触型決済に対する消費者の態度

Digital Commerce Survey: Consumer Attitudes to Mobile Banking, mCommerce & Contactless

出版日: | 発行: Juniper Research Ltd | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: GBPを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1GBP=155.38円
デジタルコマース調査:モバイルバンキング、mコマース、非接触型決済に対する消費者の態度
出版日: 2021年02月08日
発行: Juniper Research Ltd
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートでは、米国および英国におけるデジタルコマース市場に対する消費者の考え方や利用動向、具体的事例などを調査すると共に、今後の市場発展の見通しについて考察しております。

この調査スイートには次のものが含まれます。

  • 分析の要点とアナリストの解説(PDF)
  • 分析結果:Excel&アンケート(Excel)

主な機能

  • mコマース、非接触型決済、モバイルバンキングに関する個別の洞察と分析
  • 米国市場の分析:主要な人口構造別の統計データ
  • 複数のオンラインチャネルにわたる支払い状況:概況
  • 消費者の態度と、市場にとっての意義
  • 消費者ブランドのランキング、サービスの認知度、使用頻度、将来の機会
  • 参入障壁と消費者行動の分析
  • 専門家による解説とバックアップ分析

主な質問内容

  • 1. OEM Payの使用は、非接触型決済の情勢にどのように影響する?
  • 2. mコマースの使用はカード決済市場全体にどのように影響する?
  • 3.モバイルバンキングの利用促進のために、銀行が習得すべき最も一般的なタスク・プラットフォームは何か?
  • 4.消費者はオープンバンキングについてどう考えているか?
  • 5.消費者をデジタル専業銀行に駆り立てている要素は何か?これらは既存企業にとって脅威ですか?

分析対象企業

Amazon、Apple、Google、Mastercard、PayPal、Samsung

データとインタラクティブな予測

付属のExcelには、すべての分析の質問内容と回答、人口構造別の統計データが表形式で含まれています。

Excelスイートには次のものが含まれます。

  • [米国/英国] 市場の詳細データ:
    • 男女別
    • 年齢区分:18~24歳、25~34歳、35~44歳、45~54歳、55~64歳、65~74歳、75歳以上
    • 非接触型決済・mコマース・モバイルバンキングの利用頻度別

目次

米国市場の分析

第1章 イントロダクション・分析手法

第2章 mコマース:消費者の利用状況、態度、将来展望

第3章 非接触型決済:消費者の利用状況、態度、将来展望

第4章 モバイルバンキング:消費者の利用状況、態度、将来展望

英国市場の分析

第1章 イントロダクション・分析手法

第2章 mコマース:消費者の利用状況、態度、将来展望

第3章 非接触型決済:消費者の利用状況、態度、将来展望

第4章 モバイルバンキング:消費者の利用状況、態度、将来展望

目次

Juniper Research's latest survey 'Digital Commerce Survey: [US & UK] Consumer Attitudes to Mobile Banking, mCommerce & Contactless' provides unique insights into consumer usage and attitudes, together with indications for the future adoption of services.

This research suite includes:

  • Survey Takeaways & Analyst Commentary (PDF)
  • Survey Excel & Questionnaire (Excel)

KEY FEATURES

  • Separate insights and analysis for mCommerce, contactless payments, and mobile banking
  • Insights for the US market; split by key demographics
  • Snapshot of payment landscapes across multiple online channels
  • Key takeaways on consumer attitudes and what they mean for the market
  • Consumer brand rankings, service awareness, usage frequency and future opportunities
  • Barriers to entry and consumer action analysis
  • Expert commentary and backup analysis from Juniper Research analysts

KEY QUESTIONS

  • 1. How is OEM Pay use affecting the contactless payments landscape?
  • 2. How does mCommerce use impact the overall card payments market?
  • 3. What are the most common tasks and platforms banks must master to drive up mobile banking usage?
  • 4. What do consumers think of Open Banking?
  • 5. What elements are driving consumers to digital-only banks, and are these a threat to existing players?

COMPANIES REFERENCED

Amazon, Apple, Google, Mastercard, PayPal, Samsung.

DATA & INTERACTIVE FORECAST

The accompanying Excel includes all the survey questions, responses and demographic breakdowns in tabular form.

The Excel suite includes:

  • Data splits for the [US/UK] market:
    • Gender splits
    • Age splits: 18-24, 25-34, 35-44, 45-54, 55-64, 65-74, 75+
    • Contactless payment, mCommerce and mobile banking usage splits

Table of Contents

US Survey

1. Introduction & Methodology

  • I. Introduction
  • II. Methodology
  • III. Key Takeaways

2. mCommerce: Consumer Usage, Attitude & Future Outlook

3. Contactless Payments: Consumer Usage, Attitude & Future Outlook

4. Mobile Banking: Consumer Usage, Attitude & Future Outlook

UK Survey

1. Introduction & Methodology

  • I. Introduction
  • II. Methodology
  • III. Key Takeaways

2. mCommerce: Consumer Usage, Attitude & Future Outlook

3. Contactless Payments: Consumer Usage, Attitude & Future Outlook

4. Mobile Banking: Consumer Usage, Attitude & Future Outlook