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市場調査レポート

バーチャルリアリティー市場:市場のダイナミクス、今後の予測:2015年〜2022年

Virtual Reality: Market Dynamics & Future Prospects 2015-2020

発行 Juniper Research 商品コード 339656
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
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バーチャルリアリティー市場:市場のダイナミクス、今後の予測:2015年〜2022年 Virtual Reality: Market Dynamics & Future Prospects 2015-2020
出版日: 2015年09月11日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、バーチャルリアリティー(VR)の世界市場について調査分析を行い、市場概要、市場促進因子、市場動向、市場戦略、今後の動向、ロードマッピングなどについてまとめています。

第1章 バーチャルリアリティー:市場のダイナミクス

  • イントロダクション
    • VRの定義
  • VRの発展:産業別
    • ゲーム機
    • 映画産業
    • アダルトエンターテインメント
    • ギャンブル
    • 消費者部門以外の産業
      • 軍事
      • 医療

第2章 バーチャルリアリティー:主な動向/ロードマッピング

  • VRの将来
    • 娯楽の拡大
    • 通信の発展
  • 最近の市場状況
    • 主要企業による投資
    • 現在のスマートフォンの能力
    • 技術の進歩によるVR実現
    • デザインコンペによる動向
  • VR市場の課題
    • 技術的課題
    • 用途
    • 費用
    • 経験
    • 倫理的課題
    • 拡張リアリティ

第3章 バーチャルリアリティー:市場予測

  • イントロダクション
    • 現在の市場分析
    • 販売額、市場価値の予測
  • VR HMDユニット市場の予測
目次

Juniper Research's enabling technologies research area covers a wide range of topics with an in-depth focus on market strategies, roadmapping and challenges faced by the different industry stakeholders.

Juniper's Virtual Reality Insights Research report provides a comprehensive analysis of the developments in the VR industry across multiple verticals. The research delivers an authoritative view on the current market landscape and the future roadmap for VR.

Key Features

  • Provides an in-depth analysis into the current forces driving the VR (Virtual Reality) market.
  • Strategic review of the most important trends and opportunities in the rapidly evolving VR marketplace.
  • Investigates key industry hurdles, such as technological difficulties and ethical challenges.
  • Juniper Road Mapping of VR: Now, Near Future & Far Future Opportunities.
  • Market forecasts for VR HMD (Head Mounted Display) Shipments and Hardware Retail Revenues.

Key Questions

  • 1.How is VR developing across key industry verticals?
  • 2.What is the future roadmap for VR technology?
  • 3.What are the main barriers to VR adoption, and how can they be overcome?
  • 4.What strategies can value chain stakeholders employ to maximise their respective opportunities?
  • 5.What is the projected market demand for VR Head Mounted Display devices?

Companies Referenced

Avegant, Baofeng Technology, Carl Zeiss, Facebook, Google, HTC, Immerse, Inglobe Technologies, Leap Motion, LG, Lucky VR, Oculus, Otoy, Pixar, Razer, Ryot, Samsung, Slotsmillion, Sony, Unit 9, Utherverse, Valve, Virtuix Omni, William Hill, YouVisit.

Data & Interactive Forecast

  • Forecast projections are given for Virtual Reality (VR) HMD (Head Mounted Display) Devices, from 2015 - 2020.
  • Forecasts include VR HDM installed base, shipments and hardware revenues.
  • All forecasts are broken down by 8 key regions.

Table of Contents

1. Virtual Reality: Market Dynamics

  • 1.1 Introduction
    • 1.1.1 Definition of VR
  • 1.2 The Development of VR by Industry
    • 1.2.1 Console Games
      • Figure 1.1: Project Morpheus Demonstration at GDC 2015
      • i. Case Study: Sony Project Morpheus
    • 1.2.2 The Film Industry
      • Figure 1.2: Welcome to Aleppo Screenshot
      • i. Case Study: Welcome to Aleppo: VR Film on Syria
    • 1.2.3 Adult Entertainment.
    • 1.2.4 Gambling
      • i. VR Casinos
      • ii. RiftSino by Lucky VR
      • iii. VR Horse Racing
      • Figure 1.3: William Hill's VR Racing
    • 1.2.5 Industries beyond the Consumer Sphere
      • i. Military
      • ii. Health

2. Virtual Reality: Key Trends & Road Mapping

  • 2.1 The Future for VR
    • 2.1.1 The Expansion of Entertainment
    • 2.1.2 Communication Developments
      • Figure 2.1: Juniper Road Mapping of VR - Now, Near Future & Far Future
  • 2.2 The Current Market Landscape
    • 2.2.1 Investment by Key Players
    • 2.2.2 Benefits of Current Smartphone Capability
      • i. Case Study: Virtuix Omni
    • 2.2.3 Enabling VR through Technological Advances
    • 2.2.4 The Push of VR through Design Competitions
  • 2.3 Challenges to the VR Market
    • 2.3.1 Technological Difficulties
    • 2.3.2 Applications
    • 2.3.3 Costs
    • 2.3.4 Experience
    • 2.3.5 Ethical Challenges
    • 2.3.6 Augmented Reality

3. Virtual Reality: Market Forecasts

  • 3.1 Introduction
    • 3.1.1 Analysis of the Current Market
    • 3.1.2 Methodology for Sales Volume and Market Value
      • Figure 3.1: VR HMD Market Forecast Methodology
  • 3.2 VR HMD Unit Market Forecasts
    • 3.2.1 Installed Base Forecasts

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