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表紙
市場調査レポート

ウェアラブル技術の将来予測:2020~2030年

Wearable Technology Forecasts: 2020-2030

発行 IDTechEx Ltd. 商品コード 939930
出版日 ページ情報 英文 269 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
ウェアラブル技術の将来予測:2020~2030年 Wearable Technology Forecasts: 2020-2030
出版日: 2020年05月31日 ページ情報: 英文 269 Slides
概要

世界のウェアラブル技術の市場収益額は、2019年には約700億米ドルの規模に達しました。

当レポートでは、世界のウェアラブル技術の技術開発・市場成長の推移 (過去10年間分) と将来展望について分析し、現在までの技術開発成果や特許承認件数、市場参入・資金調達の動向、各技術の特性と主な活用分野、代表的な企業・製品の事例、技術別・製品別の市場規模の動向見通し、昨今の新型コロナウイルス感染症 (Covid-19) による影響、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと結論

  • イントロダクション
    • 市場の進化に伴うウェアラブルの誇大宣伝
    • ウェアラブルの主要な指標:検索語
    • ウェアラブルの主要な指標:資金調達の傾向
    • ウェアラブルの主要な指標:特許の傾向
    • セクター別の歴史的な市場データ
    • セクター別収益予測、2020-2030
    • COVID-19の中の2020年の展望
  • 部門別の結論と展望
    • スマートウォッチとアクティビティトラッカーからの収益
    • スマートウォッチとアクティビティトラッカーの販売量
    • AR / VR / MR:技術的および物理的トレンド
    • VR、AR、MR製品の市場展望
    • 主な結論:バーチャルリアリティ
    • 主な結論:拡張現実と複合現実
    • ヒアブルの市場展望
    • スマート衣料品の市場展望
    • 電子皮膚パッチの市場展望
    • 主要なレポートの結論
    • 参考文献と参考文献

第2章 ウェアラブル技術の将来予測

  • 予測手法と前提条件
  • 全体的な収益額・市場規模:実績値 (2010~2019年)・予測値 (2020~2030年)
  • 過去の市場データ:部門別
  • 収益額の予測:部門別 (2020~2030年)
  • 部門別の将来予測:まとめ
  • 過去の市場データ:製品別の収益額 (2010~2019年)
  • 市場予測データ:製品別の収益額 (2020~2030年)
    • スマートウォッチ、アクティビティトラッカー
    • その他のフィットネスウェアラブル
    • ウェアラブルカメラ
    • スマート衣料
    • 仮想現実 (VR)、拡張現実 (AR)、複合現実 (MR)
    • 電子皮膚パッチ - 心臓・糖尿病の管理用
    • 電子皮膚パッチ - その他
    • ヒアラブル機器
    • その他のウェアラブル機器
  • 過去の市場データ:製品販売量 (2010~2019年)
  • 市場予測データ:製品販売量 (2020~2030年)
  • 過去の市場データ:製品価格 (2010~2019年)
  • 市場予測データ:製品価格 (2020~2030年)

第3章 ウェアラブル機器:概略と背景事情

  • ウェアラブル機器:イントロダクション
    • 定義
    • 市場別の考察
    • 市場の進化に伴うウェアラブルの誇大宣伝
    • ウェアラブル機器の主要な指標:検索用語
    • ウェアラブル機器の主要な指標:資金調達の傾向
    • ウェアラブル機器の主要な指標:特許の傾向
    • 有効な/出願中の特許件数:上位30社の場合 (2019年)
    • 出願中の特許件数:上位30社の場合 (2018年)
    • 過去の市場データ:部門別
    • 全体的な市場規模と見通し
  • 業界動向についてのコメント
    • トレンドは多様な業界の統一要素です
    • メガトレンド
    • イノベーションのトレンド
    • 事例研究:「電子機器を柔軟にする」
    • 事例研究:進化するユーザーインターフェイス
    • 事例研究:バッテリー寿命の延長

第4章 スマートウォッチとフィットネストラッカー

  • スマートウォッチとフィットネストラッカー
    • 製品環境の中の3つの主力カテゴリー
    • スマートウォッチとフィットネストラッカー
    • 概要:製品種類別の収益額
    • 概要:製品種類別の販売量
  • スマートウォッチ
    • スマートウォッチに引き寄せられる各企業
    • スマートウォッチ:企業別の収益額
    • 事例研究:Apple
    • 事例研究:Fitbit
  • スポーツウォッチ
    • スポーツウォッチ:企業別の収益額
  • フィットネストラッカー
    • 「手首の上」から、さらにその先へ
    • 事例研究:Jawbone
    • 事例研究:Nike
    • 事例研究:Xiaomi

第5章 仮想現実 (VR)、拡張現実 (AR)、複合現実 (MR)

  • イントロダクション:XR (VR・AR・MR)
    • XR:過去10年間の技術進歩
    • 用語:検索トレンド
    • 用語集
    • 市場構造:VR、AR、MR、XR
    • 定義と製品カテゴリー
    • VRの関連領域:FPV (一人称視点)、ビデオグラス
    • AR・MRの関連領域:補聴器、カメラ用ガラス、熱画像
    • AR・VRへのベンチャーキャピタル (VC) 資金
    • 巨大な民間投資
    • どれだけの資金が必要なのか?
    • VR・AR・MRの用途
    • AR・VRによる「スキルギャップ」の軽減効果
  • VR:議論と予測
    • イントロダクション
    • VRヘッドセットの種類
    • VR:過去のデバイス販売台数
    • ゲーム用/PC向けVRヘッドセットの使用頻度に関するデータ
    • VR:市場規模の予測
    • VR:収益額の予測
    • ハードウェア販売の循環的性質
    • 対処すべき顕著な技術的課題
    • VR:まとめと展望
    • VR:完全データと将来予測(市場規模、2010~2030年)
    • VR:完全データと将来予測(収益額、2010~2030年)
  • 拡張現実 (AR) と複合現実 (MR)
    • イントロダクション
    • VR、AR、MRの比較
    • ARとMRの比較
    • ARとMRの比較
    • 分類 - スマートフォン向けAR / MR
    • 分類 - PC向けAR / MR
    • 分類 - スタンドアロン型AR / MR
    • AR / MRハードウェアのターゲット
  • AR・MR:議論と予測
    • AR・MRの将来性
    • AR・MR:議論と予測
    • AR・MR:過去のデバイス販売台数
    • デバイスの種類別の将来展望
    • AR・MR:市場規模の予測
    • AR・MR:収益額の予測
    • AR・MR:評価と仮定
    • AR・MR:まとめと将来展望
    • AR・MR:完全データと将来予測(市場規模、2010~2030年)
    • AR・MR:完全データと将来予測(収益額、2010~2030年)

第6章 ヒアラブル機器

  • 分析概要
  • ヒアラブル機器:概略
    • ヒアラブル機器:イントロダクションと定義
    • ヒアラブル機器の主な技術的テーマ
    • 製品種類
    • 企業
    • 企業:補聴器
    • 企業:スマート機能の統合(音声アシスタント、空間オーディオ、「AI」など)
    • 企業:生体認証
  • 補聴器
    • 従来型の補聴器
    • 難聴の有病率
    • 難聴のスペクトル全体にわたる競合
    • 重度の難聴患者
    • 中度~重度の難聴患者
    • 軽度~中度の難聴患者
    • 軽度および難聴前の患者
    • 要約:各分野でので取り組むべき機会
    • OTC補聴器関連のタイムライン
    • 補聴器 - 市場のダイナミクス
    • 過去のデータ:補聴器の販売量
  • 耳の生体認証モニタリング
    • 手首から耳まで:ウェアラブルセンサーの配置
    • 初期の製品例:ヘッドフォン
    • 初期の製品例:補聴器
    • スポーツヘッドフォンにおけるHRMの最初の市場テスト
    • より高度なセンシングオプションに向けて
    • 耳の検知オプションのまとめ
    • 製品化のタイムライン
    • 生体認証センサーはどのくらい早く導入されますか?
    • バイオセンサーを含む装着型製品の収益
    • バイオメトリクスを追加した耳装着製品の割合
    • 展望と結論

第7章 スマート衣類とeテキスタイル

  • 章の内容
  • eテキスタイル:イントロダクション
  • タイムライン:eテキスタイルの歴史的背景
  • タイムライン:商業化の始まりと初期の成長
  • タイムライン:関心、資金、活動のブーム
  • タイムライン:楽観主義からの課題の浮上
  • 加熱された衣類が主要なセクターです
  • タイムライン:最新情勢と将来展望
  • 各業界の課題への対処方
  • eテキスタイル・プロジェクトの実用化への動き
  • eテキスタイルの製品種類
  • 4つの主要な製品タイプと、その独自の標的市場
  • 実用化への動き:暖房
  • 実用化への動き:生体認証モニタリング
  • 実用化への動き:照明
  • 実用化への動き:その他
  • 収益の種類
  • 市場データと予測手法
  • 電子テキスタイルの収益、市場セクター別
  • 要約:eテキスタイル製品からの収益、種類別
  • 要約:eテキスタイルの販売量
  • 事例研究:加熱された衣類製品
  • 加熱衣類の企業
  • 事例研究:アパレル業界の生体認証モニタリング
  • 関連製品:HRMチェストストラップ
  • HRMと衣服の一体化
  • 生体認証アパレル製品を生産・提供企業
  • 長期にわたるeテキスタイル素材の使用
  • eテキスタイルでの材料の使用
  • 結論-スマート衣類とeテキスタイル

第8章 電子皮膚パッチ

  • 分析概要
  • イントロダクション:電子皮膚パッチ
  • 用途の概要
  • 用途、市場規模、見通し
  • 糖尿病管理
    • 糖尿病管理デバイスのロードマップ:まとめ
    • 持続血糖モニタリング (CGM) が先導
    • インスリンポンプとパッチポンプ
    • 糖尿病管理:完全な履歴データと予測
  • 心血管モニタリング
    • 皮膚パッチ別心臓の監視
    • 心臓モニタリング装置の種類:皮膚パッチ
    • 心臓モニタリングの企業と製品タイプ
    • 心臓パッチ皮膚パッチ:実績値 (2010~2019年)
    • 心臓モニタリング皮膚パッチ:市場予測
  • 一般的な患者モニタリング
    • 皮膚パッチ患者モニタリング:実績値 (2010~2019年)
    • 皮膚パッチ患者モニタリング:予測値 (2020~2030年)
  • 温度感知
    • 皮膚パッチによる温度感知:利用事例 (全12件)
    • 主な結論:温度感知用皮膚パッチ
  • 電気刺激
    • 電気刺激製品タイプ
    • 生体電子医学における皮膚パッチ
    • 皮膚パッチ別電気刺激:市場データ (2010~2019年)
    • 皮膚パッチ別電気刺激:市場予測値 (2020~2030年)
  • イオン導入
    • イントロダクション -イオン導入
    • 皮膚パッチ別イオン導入:市場データ (2010~2019年)
    • 皮膚パッチ別イオン導入:市場予測値 (2020~2030年)
    • 重要な結論:イオン導入
  • 汗検知
    • 技術概要:汗中の化学物質の検知
    • 汗と他の分析物の発生源
    • 汗中の分析物
    • 主な結論:汗の感知
  • その他の用途
    • インプラントとのコミュニケーション
    • 音響呼吸数(Acurable、Masimoなど)
目次

Title:
Wearable Technology Forecasts: 2020-2030
A comprehensive review of markets across all wearable electronic devices, including smartwatches, hearables, smart clothing, skin patches, VR, AR & MR and beyond.

Wearable technology devices generated nearly $70bn in revenue in 2019.

This report is the culmination of IDTechEx's research in wearable technology over the past decade. Throughout this time, wearable technology has experienced a turbulent journey, with a meteoric rise in hype, accompanied by billions of dollars of funding, tens of thousands of new patents filed, hundreds of new companies, thousands of products, and tens of billions of dollars of new revenue generated. IDTechEx analysts have followed the industry throughout this period, documenting it's progress by collecting data, interviewing hundreds of companies, attending and organising events around the world, and contributing to the ecosystem throughout. This report summarises IDTechEx's findings over this time, along with the latest conclusions and outlook. It provides detailed overviews of each product type across the broad and varied wearable technology product ecosystem, complete with historic revenue and sales volume data back to 2010 and forecasts from 2020-2030.

Part of these forecasts include the impact of COVID-19 on this industry. Whilst this situation is evolving every day, the report also comes with a dedicated primer document on the effect of COVID-19 on the market for wearable technology products. This includes the latest narrative as the pandemic unfolds, case studies showing the specific impact of COVID-19 on certain sectors, plus discussion and constant evolution of the forecast data, both for the immediate sales in 2020 but also the changing medium-long term outlook. This primer is included as a separate document alongside the report which will be updated frequently as the situation develops.

The report details the significant success that wearable technology products have seen in the last decade, with a total market worth nearly $70bn in 2019, having more than doubled in size since just 2014. This historic growth has been driven by product types including smartwatches, continuous glucose monitoring devices (CGM), hearing aids, headphones and AR, VR & MR. The report looks at each of these sectors in detail, providing assessments and market data across all of the key players, technology and in the current themes for each product area. In addition, there have been many new types of wearable technology product in this time, ranging from new types of electronic skin patch, to smart apparel based on electronic textiles, to other new form factors for devices from footwear, to rings, to headbands. In assessing 52 separate product types, the IDTechEx report is unique in its breadth of coverage across all wearable electronic products.

The report contains details of 52 forecast lines across five key sectors, as shown. The objective behind this report was to provide as much data about the sales volumes and revenues for wearable products, and thus includes historic data back to 2010 and forecasts from 2020-2030.

2020 brings economic challenges that many companies in wearables may never have experienced before. The COVID-19 pandemic has had a significant impact on sales in many of the sectors covered, through disruption to supply chains, lack of consumer access to retail or other services, and general shifts in demand amidst the social and economic shock. However, the story is not exclusively negative with wearable products, with many product types having new opportunities during the pandemic. In acute care settings, this can be wearables for remote patient monitoring, allowing for vital sign monitoring during times of social distancing. In more general settings, maintaining good health has been demonstrated as one of the best ways to protect yourself against the worst of COVID-19, so trends towards devices which help one to do this have been positive.

The best way to prepare for what will come next in wearables is to learn the lessons of history and to track the key innovation, product and market trends which exist in each of the product areas within this diverse product category. The report addresses the broad spectrum of products by addressing each sub-sector in its own dedicated chapter. These chapters provide the key summaries and overviews from their own separate research reports, representing thousands of companies that have been covered and hundreds of interviews over the last decade. Sitting as the flagship report on top of this extensive body of work, Wearable Technology Forecasts 2020-2030 summarizes the latest and critical information about each of these industries to provide a full overview of the entire space.

This report is written to be a guide to the wearable technology product landscape for any player that is involved in this value chain. This could be a product manufacturer for a wearable device directly, but also any player from the value chain such as a material or component supplier, manufacturer, technology developer or otherwise. It is also written as a piece of reference material that would be useful to investors, policy makers, and right through to users of these devices. The team of analysts at IDTechEx works with a global client base across each of these industries, and information within the report has been tailored to answer the most challenging and important questions that all of these players have about this industry.

Analyst access from IDTechEx

All report purchases include up to 30 minutes telephone time with an expert analyst who will help you link key findings in the report to the business issues you're addressing. This needs to be used within three months of purchasing the report.

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY AND CONCLUSIONS

  • 1.1. Executive introduction
    • 1.1.1. Shifting hype in wearables as markets evolve
    • 1.1.2. Key metrics for wearables: Search terms
    • 1.1.3. Key metrics for wearables: Funding trends
    • 1.1.4. Key metrics for wearables: Patent trends
    • 1.1.5. Historic market data by sector
    • 1.1.6. Revenue forecast by sector, 2020-2030
    • 1.1.7. 2020 outlook amidst COVID-19
  • 1.2. Sector-by-sector conclusions and outlook
    • 1.2.1. Revenue from smartwatches and activity trackers
    • 1.2.2. Sales volumes from smartwatches and activity trackers
    • 1.2.3. AR/VR/MR: Technical and Physical Trends
    • 1.2.4. Market outlook for VR, AR & MR products
    • 1.2.5. Key conclusions: Virtual reality
    • 1.2.6. Key conclusions: Augmented and Mixed reality
    • 1.2.7. Market outlook for hearables
    • 1.2.8. Market outlook for smart clothing
    • 1.2.9. Market outlook for electronic skin patches
    • 1.2.10. Key report conclusions
    • 1.2.11. References and further reading

2. WEARABLE TECHNOLOGY FORECASTS

  • 2.1.1. Forecast methodology and assumptions
  • 2.1.2. Combined revenue and volume: Historic data 2010-2019 & forecast 2020-2030
  • 2.1.3. Historic market data by sector
  • 2.1.4. Revenue forecast by sector, 2020-2030
  • 2.1.5. Summary of forecasts by sector
  • 2.2. Historic market data (2010-2019) - product revenues
    • 2.2.1. Historic data (2010-2019): Smartwatches and activity trackers
    • 2.2.2. Historic data (2010-2019): Other fitness wearables
    • 2.2.3. Historic data (2010-2019): Wearable cameras
    • 2.2.4. Historic data (2010-2019): Smart clothing
    • 2.2.5. Historic data (2010-2019): VR, AR & MR
    • 2.2.6. Historic data (2010-2019): Electronic skin patches - cardiac and diabetes management
    • 2.2.7. Historic data (2010-2019): Electronic skin patches - others
    • 2.2.8. Historic data (2010-2019): Hearables
    • 2.2.9. Historic data (2010-2019): Other wearable products
  • 2.3. Market forecast data (2020-2030) - product revenues
    • 2.3.1. Revenue forecast (2020-2030): Smartwatches and activity trackers
    • 2.3.2. Revenue forecast (2020-2030): Other fitness wearables
    • 2.3.3. Revenue forecast (2020-2030): Wearable cameras
    • 2.3.4. Revenue forecast (2020-2030): Smart clothing
    • 2.3.5. Revenue forecast (2020-2030): VR, AR & MR
    • 2.3.6. Revenue forecast (2020-2030): Electronic skin patches - others
    • 2.3.7. Revenue forecast (2020-2030): Electronic skin patches - others
    • 2.3.8. Revenue forecast (2020-2030): Hearables
    • 2.3.9. Revenue forecast (2020-2030): Other wearable products
  • 2.4. Historic market data (2010-2019) - product sales volumes
  • 2.5. Market forecast data (2020-2030) - product sales volumes
  • 2.6. Historic market data (2010-2019) - product pricing
  • 2.7. Market forecast data (2020-2030) - product pricing

3. WEARABLES: INTRODUCTION AND BACKGROUND

  • 3.1. Introduction to wearables
    • 3.1.1. Definitions
    • 3.1.2. Consideration by market vertical
    • 3.1.3. Shifting hype in wearables as markets evolve
    • 3.1.4. Key metrics for wearables: Search terms
    • 3.1.5. Key metrics for wearables: Funding trends
    • 3.1.6. Key metrics for wearables: Patent trends
    • 3.1.7. Top 30 companies by number of active and pending patents in 2019
    • 3.1.8. Top 30 companies by number patents filed in 2018
    • 3.1.9. Historic market data by sector
    • 3.1.10. Total market size and outlook
  • 3.2. Comments on industry trends
    • 3.2.1. Trends are a unifying factor in a diverse industry
    • 3.2.2. Megatrends
    • 3.2.3. Innovation trends
    • 3.2.4. Making electronics flexible: examples
    • 3.2.5. The evolving user interface: examples
    • 3.2.6. Increasing battery life: examples

4. SMARTWATCHES AND FITNESS TRACKERS

  • 4.1. Smartwatches and fitness trackers
    • 4.1.1. Three main categories within the product landscape
    • 4.1.2. Smartwatch vs fitness tracker
    • 4.1.3. Overview: Revenue by product type
    • 4.1.4. Overview: Sales volumes by product type
  • 4.2. Smartwatches
    • 4.2.1. Players gravitate towards smartwatches
    • 4.2.2. Smartwatches: Revenue by player
    • 4.2.3. Example: Apple
    • 4.2.4. Example: Fitbit
  • 4.3. Sports watches
    • 4.3.1. Sports watches: Revenue by player
  • 4.4. Fitness trackers
    • 4.4.1. On the wrist and beyond
    • 4.4.2. Example: Jawbone
    • 4.4.3. Example: Nike
    • 4.4.4. Example: Xiaomi

5. VIRTUAL, AUGMENTED AND MIXED REALITY

  • 5.1. Introduction: Virtual, Augmented and Mixed Reality
    • 5.1.1. XR has advanced in the past decade
    • 5.1.2. Terminology: Search trends
    • 5.1.3. Terminology: Search trends
    • 5.1.4. Glossary
    • 5.1.5. Nomenclature: VR, AR, MR, XR
    • 5.1.6. Nomenclature: VR, AR, MR, XR
    • 5.1.7. Definitions and product categories
    • 5.1.8. Related areas to VR: FPV, video glasses
    • 5.1.9. Related areas to AR & MR: hearing glasses, camera glasses, thermal imaging
    • 5.1.10. VC funding for AR & VR
    • 5.1.11. Huge private investment in parallel
    • 5.1.12. How much money is needed?
    • 5.1.13. How much money is needed? (2)
    • 5.1.14. Applications in VR, AR & MR
    • 5.1.15. AR and VR could help reduce the "Skills Gap"
  • 5.2. VR: Discussion and Forecasts
    • 5.2.1. Introduction
    • 5.2.2. Types of VR headset
    • 5.2.3. VR: Historic device sales
    • 5.2.4. Data on PC VR headset usage for gaming
    • 5.2.5. VR: Volume forecasts
    • 5.2.6. VR: Revenue forecasts
    • 5.2.7. Cyclic nature of hardware sales
    • 5.2.8. Prominent technical challenges to be addressed
    • 5.2.9. VR: Summary and outlook
    • 5.2.10. VR: Full data and forecast (Volume, 2010-2030)
    • 5.2.11. VR: Full data and forecast (Revenue, 2010-2030)
  • 5.3. Augmented and Mixed Reality (AR & MR)
    • 5.3.1. Introduction
    • 5.3.2. Comparison between VR, AR and MR
    • 5.3.3. Comparison between AR and MR
    • 5.3.4. Comparison between AR and MR
    • 5.3.5. Classification - Smartphone AR/MR
    • 5.3.6. Classification - PC AR/MR
    • 5.3.7. Classification - Standalone AR/MR
    • 5.3.8. Targets for AR/MR hardware
  • 5.4. AR & MR: Discussion and forecasts
    • 5.4.1. The future of AR & MR
    • 5.4.2. AR & MR: Discussions and forecast
    • 5.4.3. AR & MR: Historic device sales
    • 5.4.4. Outlook by device type
    • 5.4.5. AR & MR: Volume forecasts
    • 5.4.6. AR & MR: Revenue forecasts
    • 5.4.7. AR & MR: Assessment and assumptions
    • 5.4.8. AR & MR: Summary and outlook
    • 5.4.9. AR & MR: Full data and forecast (Volume, 2010-2030)
    • 5.4.10. AR & MR: Full data and forecast (Revenue, 2010-2030)

6. HEARABLES

  • 6.1.1. Chapter contents
  • 6.2. Hearables: Introduction
    • 6.2.1. Hearables: Introduction and definitions
    • 6.2.2. Hearables: Introduction and definitions
    • 6.2.3. The main technology themes within hearables
    • 6.2.4. Product types
    • 6.2.5. Product examples
    • 6.2.6. Players
    • 6.2.7. Players: Hearing assistance
    • 6.2.8. Players: Smart feature integration (voice assistant, spatial audio, "AI", etc.)
    • 6.2.9. Players: Biometrics
  • 6.3. Hearing assistance devices
    • 6.3.1. Traditional hearing assistance devices
    • 6.3.2. The prevalence of hearing loss
    • 6.3.3. Competition throughout the spectrum of hearing loss
    • 6.3.4. Severe and profound hearing loss patients
    • 6.3.5. Moderate to severe hearing loss patients
    • 6.3.6. Mild to moderate hearing loss patients
    • 6.3.7. Mild and pre-hearing loss patients
    • 6.3.8. Summary: Opportunities to address in each sector
    • 6.3.9. A timeline towards OTC hearing aids
    • 6.3.10. A timeline towards OTC hearing aids
    • 6.3.11. Hearing assistance - market dynamics
    • 6.3.12. Historic data: Hearing assistance sales volumes
  • 6.4. Biometric monitoring on the ear
    • 6.4.1. From the wrist to the ear: Placement of wearable sensors
    • 6.4.2. Early product examples: Headphones
    • 6.4.3. Early product examples: Hearing aids
    • 6.4.4. First market tests for HRM in sports headphones
    • 6.4.5. Towards more advanced sensing options
    • 6.4.6. Summary of sensing options in the ear
    • 6.4.7. Timeline for commercialisation
    • 6.4.8. How quickly will biometric sensors be introduced?
    • 6.4.9. Revenue from ear-worn products containing biosensors
    • 6.4.10. The proportion of ear worn products adding biometrics
    • 6.4.11. Outlook and conclusions

7. SMART CLOTHING & E-TEXTILES

  • 7.1. Chapter contents
  • 7.2. E-textiles - Introduction
  • 7.3. Timeline: Historic context for e-textiles
  • 7.4. Timeline: Commercial beginnings and early growth
  • 7.5. Timeline: A boom in interest, funding and activity
  • 7.6. Timeline: Challenges emerge from the optimism
  • 7.7. Heated clothing is the dominant sector
  • 7.8. Timeline: Present day and outlook
  • 7.9. Addressing industry challenges
  • 7.10. Commercial progress with e-textile projects
  • 7.11. E-textile product types
  • 7.12. 4 key product types, and their different target markets
  • 7.13. Commercial progress: Heating
  • 7.14. Commercial progress: Biometric monitoring
  • 7.15. Commercial progress: Lighting
  • 7.16. Commercial progress: Others
  • 7.17. Types of revenue
  • 7.18. Market data and forecast methodology
  • 7.19. Revenue in e-textiles, by market sector
  • 7.20. Summary: Revenue from e-textiles products, by type
  • 7.21. Summary: E-textile sales volumes
  • 7.22. Case study: Heated clothing products
  • 7.23. Heated clothing companies
  • 7.24. Case study: Biometric monitoring in apparel
  • 7.25. Related products: HRM Chest Straps
  • 7.26. Integrating HRM into clothing
  • 7.27. Companies with biometric monitoring apparel products
  • 7.28. E-textile material use over time
  • 7.29. Materials usage in e-textiles
  • 7.30. Conclusions - Smart clothing & e-textiles

8. ELECTRONIC SKIN PATCHES

  • 8.1.1. Chapter contents
  • 8.1.2. Introduction: Electronic skin patches
  • 8.1.3. Application overview
  • 8.1.4. Applications, market sizes and outlook
  • 8.2. Diabetes management
    • 8.2.1. Diabetes management device roadmap: Summary
    • 8.2.2. CGM leads the way
    • 8.2.3. Insulin pumps and patch pumps
    • 8.2.4. Diabetes management: full historic data and forecast
  • 8.3. Cardiovascular monitoring
    • 8.3.1. Monitoring the heart via skin patches
    • 8.3.2. Cardiac monitoring device types - skin patches
    • 8.3.3. Players and product types in cardiac monitoring
    • 8.3.4. Cardiac monitoring skin patches: Historic data: 2010-2019
    • 8.3.5. Cardiac monitoring skin patches: Market forecasts
  • 8.4. General patient monitoring
    • 8.4.1. Skin patches patient monitoring: Historic data: 2010-2019
    • 8.4.2. Skin patch patient monitoring: Market forecasts: 2020-2030
  • 8.5. Temperature sensing
    • 8.5.1. Skin patch temperature sensing: Use cases across 12 case studies
    • 8.5.2. Key conclusions: Temperature sensing skin patches
  • 8.6. Electrical stimulation
    • 8.6.1. Electrical stimulation product types
    • 8.6.2. Skin patches in bioelectronic medicine
    • 8.6.3. Electrical stimulation via skin patches: Market data (2010-2019)
    • 8.6.4. Electrical stimulation via skin patches: Market forecast (2020-2030)
  • 8.7. Iontophoresis
    • 8.7.1. Introduction - Iontophoresis
    • 8.7.2. Iontophoresis via skin patches: Market data (2010-2019)
    • 8.7.3. Iontophoresis via skin patches: Market forecast (2020-2030)
    • 8.7.4. Key conclusions: Iontophoresis
  • 8.8. Sweat sensing
    • 8.8.1. Technology overview - chemical sensing in sweat
    • 8.8.2. Sweat vs other sources of analytes
    • 8.8.3. Analytes in sweat
    • 8.8.4. Key conclusions: Sweat sensing
  • 8.9. Other applications
    • 8.9.1. Communication with implants
    • 8.9.2. Acoustic respiration rate (Acurable, Masimo, etc.)