表紙:デジタルサービスが受けた危機の影響:インターネットバブルから新型コロナウイルス感染症 (COVID-19)まで
市場調査レポート
商品コード
982056

デジタルサービスが受けた危機の影響:インターネットバブルから新型コロナウイルス感染症 (COVID-19)まで

From the Internet Bubble to COVID-19: The Impact of Crises on Digital Services

出版日: | 発行: IDATE DigiWorld | ページ情報: 英文 49 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=115.93円

ご注意: Single Departmentライセンスは、DRM (デジタル著作権管理システム) 付PDFになります。
認証されたPC上のみでの閲覧となっております。

デジタルサービスが受けた危機の影響:インターネットバブルから新型コロナウイルス感染症 (COVID-19)まで
出版日: 2020年12月21日
発行: IDATE DigiWorld
ページ情報: 英文 49 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートでは、通信およびインターネットサービスが近年受けている、通信セクターのインターネットバブル、インターネットサービスセクターのサブプライムローン危機、欧州債務危機、さらにまだ進行中のCOVID-19危機などといった、最大の経済・金融危機の影響について調査し、詳細に分析しています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 電気通信サービス

  • インターネットバブル
    • 2001年から2005年までのGDP成長率とテレコムの収益
    • インターネットバブルが米国の通信セクターの収益成長を押し下げた
    • インターネットバブルは欧州で巨額の債務をもたらした
  • サブプライムローン危機
    • 2008年から2012年までのGDP成長率とテレコムの収益
    • 電気通信セクターの伝説的な回復力が終わったかもしれないという最初の兆候
    • 中国の台頭
  • 欧州の公的債務危機
    • 2011年から2015年までのGDP成長率とテレコムの収益
    • 電気通信部門の収益とGDPの非相関性
    • 欧州の5か国が最も高い料金を支払った
  • COVID-19危機
    • 2018年から2023年までのGDPとテレコムの収益の成長率
    • 短期的な明るい兆し
    • 長期的な見通しに関する問題

第3章 インターネットサービス

  • サブプライムローン危機
    • 2008年から2012年までのGDP、オンライン広告、 eコマースの成長の比較
    • オンラインであっても、経済の影響を免れない広告
    • 米国を除いて、サブプライム危機の影響を受けていないeコマース
  • 欧州債務危機
    • 2009年から2015年までのGDP、オンライン広告、 eコマースの成長の比較
    • 明らかに影響を受けたオンライン広告
    • 欧州の債務危機にほとんど影響を受けていないeコマース
  • COVID-19危機
    • 2017年から2023年までのGDP、オンライン広告、 eコマースの成長の比較
    • 国別のディスプレイ収益成長率の比較
    • 国別の検索の収益成長率の比較
    • 国別のeコマース収益成長率の比較
    • 一番うまくいった業種

第4章 付録:GDP成長予測

  • 国際通貨基金の成長予測
  • 欧州委員会の成長予測
  • 欧州委員会の失業予測
  • 国立機関の成長予測
目次
Product Code: M20140TMRA

This ‘IDATE DigiWorld report’ explores how telecommunications and Internet services have been affected by the biggest economic and financial crises of recent times - from the Internet bubble for the telecoms sector and the subprime loan crisis for the Internet services sector - as well as the European debt crisis and, of course, the still ongoing COVID-19 crisis.

It seeks to draw a distinction between structural changes and the direct impact that these crises have had on markets:

  • Fixed calling, fixed Internet access and mobile services for the telecoms side of the equation;
  • Online advertising (search and display), e-commerce and cloud computing (only at the regional level for the latter) for the Internet services side;
  • Each of the major global markets (USA, China, Germany, France, Italy, Spain, the UK) and the different regions.

This qualitative analysis includes quantified historic data for the different countries, from 2000 to 2019 (2008 to 2019 for Internet services) and forecasts for 2020 to 2024 (highlighting pre- and post-COVID forecasts).

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Telecommunication services

  • 2.1. The Internet bubble
    • 2.1.1. GDP growth and telecoms revenue from 2001 to 2005
    • 2.1.2. The Internet bubble dragged down telecoms sector revenue growth in the US
    • 2.1.3. The Internet bubble led to massive debt in Europe
  • 2.2. The subprime loan crisis
    • 2.2.1. GDP growth and telecoms revenue from 2008 to 2012
    • 2.2.2. First signs that the telecoms sector's legendary resilience may be over
    • 2.2.3. China's rise
  • 2.3. The European public debt crisis
    • 2.3.1. GDP growth and telecoms revenue from 2011 to 2015
    • 2.3.2. Decorrelation between telecoms sector revenue and GDP
    • 2.3.3. Five European countries paid the highest toll
  • 2.4. The COVID-19 crisis
    • 2.4.1. GDP and telecoms revenue growth from 2018 to 2023
    • 2.4.2. Some positive signs for the short term
    • 2.4.3. Questions over the long term outlook

3. Internet services

  • 3.1. The subprime loan crisis
    • 3.1.1. Comparison of GDP, online advertising and e-commerce growth, from 2008 to 2012
    • 3.1.2. Advertising, even online, not spared the economy's impact
    • 3.1.3. e-commerce not hit by the subprime crisis, except in the US
  • 3.2. European debt crisis
    • 3.2.1. Comparison of GDP, online advertising and e-commerce growth, from 2009 to 2015
    • 3.2.2 Online advertising quite clearly affected
    • 3.2.3. e-commerce suffers little from the European debt crisis
  • 3.3. The COVID-19 crisis
    • 3.3.1. Comparison of GDP, online advertising and e-commerce growth, from 2017 to 2023
    • 3.3.2. Comparison of display revenue growth by country
    • 3.3.3. Comparison of search revenue growth by country
    • 3.3.4. Comparison of e-commerce revenue growth by country
    • 3.3.5. Who fared best?

4. Annex: GDP growth forecasts

  • 4.1. International Monetary Fund Growth Projections
  • 4.2. European Commission Growth Projections
  • 4.3. European Commission Unemployment Forecasts
  • 4.4. National Institutions' Growth Projections

List of tables and figures

Telecommunication services

  • Telecoms sector revenue growth in the US, 2001-2005
  • Telecoms sector revenue growth by segment, in the US, 2001-2005
  • Telecoms sector revenue growth in Europe's five biggest countries, 2001-2005
  • Telecoms sector revenue growth by segment, in Europe's five biggest countries, 2001-2005
  • Europe's four largest operators' net debt to EBITDA ratio, 2000-2005
  • Telecoms sector revenue growth in Europe's five biggest countries, 2008-2012
  • Telecoms sector revenue growth by segment, in Europe's five biggest countries, 2008-2012
  • Telecoms sector revenue growth in Asia, 2008-2012
  • Telecoms sector revenue growth by segment, in China, 2008-2012
  • Telecoms sector revenue growth in Europe's five biggest countries, 2011-2015
  • Telecoms sector revenue growth by segment, in Europe's five biggest countries, 2011-2015
  • Telecoms sector revenue growth in the countries hardest hit, 2011-2015
  • Telecoms sector revenue growth by segment, in the countries hardest hit, 2011-2015
  • Telecoms sector revenue growth in Europe's five largest countries, 2018-2023
  • Telecoms sector revenue growth by segment, in Europe's five largest countries, 2018-2023f
  • Share price for Europe's top telecoms players in October 2020

Internet services

  • Progression of display revenue by country, 2008-2012
  • Progression of search revenue by country, 2008-2012
  • Display case (Google)
  • Progression of regional e-commerce revenue, 2008-2012
  • Progression of e-commerce revenue by country, 2008-2012
  • Progression of display revenue by country, 2009-2015
  • Progression of search revenue by country, 2009-2015
  • Progression of e-commerce revenue by country, 2009-2015
  • Progression of display revenue by country pre-COVID, 2017-2023
  • Progression of display revenue by country post COVID, 2017-2023
  • Progression of search revenue by country pre-COVID, 2017-2023
  • Progression of search revenue by country post COVID, 2017-2023
  • Progression of e-commerce revenue by country pre-COVID, 2017-2023
  • Progression of e-commerce revenue by county pre-COVID, 2017-2023
  • Progression of e-commerce revenue by country post COVID, 2017-2023
  • Comparison of revenue for the first 9 months of 2019 and 2020
  • Evolution of markets caps
  • YoY revenue growth in Q2 and Q3 for selected players (advertising-only)
  • YoY revenue growth in Q2 and Q3 for selected players (in key segments, excluding advertising)