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市場調査レポート
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934429

eスポーツ市場:メディア企業と通信事業者 (Telco) が参入

The eSports Market: Media & Telecoms Companies Getting in On the Action

出版日: | 発行: IDATE DigiWorld | ページ情報: 英文 51 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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eスポーツ市場:メディア企業と通信事業者 (Telco) が参入
出版日: 2020年04月24日
発行: IDATE DigiWorld
ページ情報: 英文 51 Pages
納期: 即日から翌営業日
担当者のコメント
eスポーツ市場は今後、さらに拡大すると予測されております。当レポートはeスポーツ市場について詳細に分析しており、 通信事業者及びメディア企業との関連についても説明しております。
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  • 目次
概要

調査では、eスポーツとして知られる観戦スポーツとしてのビデオゲームトーナメントの市場の急速な拡大を探ります。最初に、セクターのコアダイナミクスを使用状況とボリュームの観点から調査し、アジアのモバイルeスポーツを詳しく調べます。次に、eスポーツエコシステムにおけるさまざまなプレーヤーの役割を、セクターの具体的なビジネスモデルとともに詳しく調べます。最後に、eスポーツ市場における成功の鍵とともに、市場機会と可能な位置付けに関する通信事業とメディア企業の戦略を分析します。

当レポートでは、eスポーツ市場について調査分析し、概要、エコシステム、戦略などについて、体系的な情報を提供しています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 eスポーツ市場

  • 定義
  • eスポーツの市場範囲
  • 市場力学
  • 観客
  • モバイルeスポーツ
  • アジアのeスポーツ現象

第3章 eスポーツエコシステム

  • ユニークなエコシステム
  • ビデオゲーム業界
  • イベントの主催者とフランチャイズ
  • ディストリビューター
  • 主要ブランド
  • 選手とチーム
  • ビジネスモデル

第4章 通信事業者とeスポーツ

  • 米国のTelcoとeスポーツ
  • 欧州のTelcoとeスポーツ
  • アジアのTelcoとeスポーツ
  • Telcoのeスポーツ戦略

第5章 メディア企業とeスポーツ

  • 米国のメディア企業とeスポーツ
  • フランスのメディア企業とeスポーツ
  • 英国のメディア企業とeスポーツ
  • その他の欧州のメディア企業とeスポーツ
  • メディア企業のeスポーツ戦略
目次
Product Code: M20220MRA

This IDATE ‘DigiWorld’ report explores the rapid rise of the market for video game tournaments as a spectator sport, known as eSports.

It begins by examining the sector's core dynamics in terms of usage and volume, taking a close-up look at mobile eSports in Asia.

The different players' role within the eSports ecosystem is then explored in detail, along with the sector's very specific business models.

Finally, the report analyses telecoms and media companies' strategies with respect to market opportunities and possible positioning, as well as they keys to success in the eSports market.

Table of Contents

1. Executive Summary

2. The eSport market

  • 2.1. Definition
  • 2.2. eSports market scope
  • 2.3. Market dynamics
  • 2.4. Audience
  • 2.5. Mobile eSports
  • 2.6. The eSports phenomenon in Asia

3. The eSport ecosystem

  • 3.1. A unique ecosystem
  • 3.2. The video game industry
  • 3.3. Event organisers and franchises
  • 3.4. Distributors
  • 3.5. Top brands
  • 3.6. Players and teams
  • 3.7. The business model

4. Telecom companies and eSports

  • 4.1. Telcos and eSports in the United States
  • 4.2. Telcos and eSports in Europe
  • 4.3. Telcos and eSports in Asia
  • 4.4. Telcos' eSports strategies

5. Media companies and eSports

  • 5.1. Media companies and eSports in the United States
  • 5.2. Media companies and eSports in France
  • 5.3. Media companies and eSports in the UK
  • 5.4. Media companies and eSports in the rest of Europe
  • 5.5. Media companies' eSports strategies

List of tables and figures

1. Executive Summary

  • The eSports ecosystem
  • How media companies are positioned in eSports

2. The eSport market

  • Comparison of TV sports rights, video game, video game streaming and eSports revenue, in 2019
  • Country rankings by eSports winnings distributed in 2019
  • Sports vs. eSports audiences
  • Percentage of internet users who have recently watched a live gaming stream, an eSports tournament
  • eSport audience breakdown
  • Age composition of leading sports leagues' fan groups
  • eSports fans' connection with the most popular players, by country
  • Distribution of video game revenue by segment in 2019
  • The most popular mobile eSports games in 2019
  • eSports mobile tournament ranking in 2019
  • The eSport ecosystem in China

3. The eSport ecosystem

  • Major leagues and tournaments created by video game publishers
  • Most played tournament games, 2019
  • Distribution of gaming hours watched, 2018-2019
  • Estimated annual Sports sponsorship budgets, by industry
  • eSports team rankings by earnings in 2019
  • Global eSports revenue totals and breakdown in 2019
  • eSports revenue projection up to 2022
  • eSports industry financial flows

4. Telecom companies and eSports

  • How telcos are positioned with respect to eSports

5. Media companies and eSports

  • How media companies are positioned in eSports

Geographic area

  • World

Players

  • Alibaba
  • AT&T
  • BBC
  • BeIN
  • BT Sports
  • Canal+
  • China Mobile
  • Comcast
  • Douyou
  • DT
  • ESPN
  • Facebook
  • Huya
  • Intel
  • ITV
  • M6
  • Microsoft
  • MTG
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