市場調査レポート
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1058891

未来のテレビ:欧州企業は未来のテレビ情勢の中でどのように適合するか?

Future TV: Where do European Players Fit into the Future TV Landscape?

出版日: | 発行: IDATE | ページ情報: 英文 46 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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未来のテレビ:欧州企業は未来のテレビ情勢の中でどのように適合するか?
出版日: 2022年01月24日
発行: IDATE
ページ情報: 英文 46 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

OTTの普及に伴い、リニアテレビチャンネルが視聴されなくなることは今や常識で、業界の中核的な動向です。ビジネスモデルについては、SVODが引き続き発展していくことが明らかで、テレビを含むターゲット広告の利用が増え、この分野の収益に大きく貢献することになるでしょう。

当レポートでは、未来のテレビ情勢の中で、欧州のメディア企業が米国のメディア企業やハイテク企業と競合する際に、どのような地位を築けるかということについて調査分析し、テレビとラジオの市場動向、拡大する競争、欧州企業が利用できる対応、2030年までの市場予測について提供しています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 欧州のテレビ市場の構造的衰退
  • 米国の重鎮が主な受益者になる
  • 欧州企業はどのようなオプションを利用できるか

第2章 作業における変化

  • 使用法
  • データの役割
  • 人工知能
  • 拡張現実
  • 5Gの登場
  • TVコンテンツ

第3章 テレビとビデオの市場動向

  • テレビの収益動向
  • 新しい有料テレビ:SVOD
  • 有料テレビ情勢の変化を加速する企業戦略
  • プログラマティック化する広告
  • AVODサービスの開発

第4章 拡大する競争

  • 米国の大手
  • インターネット
  • 欧州での影響

第5章 欧州企業が利用できる対応

  • 欧州市場は危機に瀕しているのか
  • 欧州のメディア企業はどのようなオプションを利用できるか
  • 欧州の公共政策立案者はどのようなオプションを利用でるか

第6章 2030年までの市場予測

  • 欧州2030年-市場セグメント
  • 欧州2030年-市場予測
  • 欧州2030年-企業の影響範囲
  • 欧州2030年-欧州企業の比重の推移
目次
Product Code: M00041MRA

The nature of the doubts surrounding the future of the TV sector is changing. It is now accepted that linear television channels will not disappear overnight, but they will be watched less and less as OTT becomes more popular. This transition is a core industry trend.

As for business models, it's clear that SVOD will continue to develop, although targeted advertising - including on TV - will be used increasingly and will contribute significantly to the sector's revenue.

The only real unknown for the future TV landscape is the place that Europe's leading media companies will be able to carve out for themselves, when competing with US media and tech giants.

This new IDATE DigiWorld study explores the latest technological, economic, strategic and consumption trends that are likely to shape the sector in the coming years .

  • It delivers a snapshot of Europe's current position in the global landscape and of threats to the European industry.
  • It examines the options available to public policymakers and European corporations that could help forge a brighter future for Europe's audiovisual media industry.
  • And, finally, it provides forecasts for European market growth, and estimates for European and American players' market share up to 2030.

Table of Contents

1. Executive Summary

  • 1.1. The European TV market's structural decline
  • 1.2. American heavyweights will be the prime beneficiaries
  • 1.3. What options are available to European players?

2. The changes at work

  • 2.1. Usage
  • 2.2. The role of data
  • 2.3. Artificial Intelligence
  • 2.4. Extended reality
  • 2.5. The arrival of 5G
  • 2.6. TV content

3. TV & video market trends

  • 3.1. TV revenue trends
  • 3.2. SVOD, the new pay TV
  • 3.3. Player strategies accelerating changes in the pay TV landscape
  • 3.4. Advertising going programmatic
  • 3.5. Development of AVOD services

4. Growing competition

  • 4.1. The US majors
  • 4.2. The Internet giants
  • 4.3. Repercussions in Europe

5. Responses available to European players

  • 5.1. Is the European market in danger
  • 5.2. What options are available to European media companies?
  • 5.3. What options are available to European public policymakers?

6. Market forecasts up to 2030

  • 6.1. Europe 2030 - Market segments
  • 6.2. Europe 2030 - Market forecasts
  • 6.3. Europe 2030 - Players' sphere of influence
  • 6.4. Europe 2030 - Evolution of European players' weight in the equation