株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

コネクテッドカー:自動技術の将来の展望

Connected Cars: Outlook of the Future of Automotive Technology

発行 IDATE DigiWorld 商品コード 914808
出版日 ページ情報 英文 31 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.81円で換算しております。

ご注意: Single Departmentライセンスは、DRM (デジタル著作権管理システム) 付PDFになります。
認証されたPC上のみでの閲覧となっております。

Back to Top
コネクテッドカー:自動技術の将来の展望 Connected Cars: Outlook of the Future of Automotive Technology
出版日: 2019年10月14日 ページ情報: 英文 31 Pages
概要

当レポートでは、コネクテッドカーの各種アプリケーションとその現時点での導入レベルについて調査し、市場におけるコネクテッドカー導入の主な促進要因と障壁のレビュー、および市場予測を提供しています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 主な用途

  • イントロダクション
  • イーコール (eCall) & テレマティクス
  • インフォテインメント
  • PAYD (走行距離連動型の自動車保険)
  • 盗難防止

第3章 市場構造

  • OEMサービスのプレミアムセグメントへのアクセシビリティ
  • OEMサービスの提携
  • MNO
  • OTT

第4章 市場分析

  • ダイナミクス:促進要因
  • ダイナミクス:障壁
  • 市場導入
  • 市場推計

第5章 付録

  • OEM
  • OTT
  • MNO
目次
Product Code: M19391MRA

Our report on connected cars describes the different applications and their level of adoption at present.

It analyses the strategies of:

  • OEMs (car manufacturers)
  • Telecom operators
  • Internet players, who are newcomers to the car market.

It reviews the main drivers for, and the barriers to, connected car deployment on the market.

Finally, it presents forecasts for the connected car market.

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Key applications

  • 2.1. Introduction
  • 2.2. Ecall & Telematics
  • 2.3. Infotainment
  • 2.4. PAYD
  • 2.5. Anti-Theft

3. Market structure

  • 3.1 OEMs Services Accessibility on Premium segment
  • 3.2 OEMs Service Partnerships
  • 3.3 MNOs
  • 3.4 OTT

4. Market analysis

  • 4.1 Dynamics - Drivers
  • 4.2 Dynamics - Barriers
  • 4.3 Market Adoption
  • 4.4 Market Estimates

5. Annexes

  • 5.1 OEMs
  • 5.2 OTT
  • 5.3 MNOs

List of tables and figures

2. Key applications

  • List of the connected car solutions and their level of maturity
  • Description of the services and their technical requirements
  • French interest in ‘pay as you drive' insurance

3. Market structure

  • OEMs service activation mode
  • OEMs service Pricing
  • Voice commands providers observed
  • Cartography & traffic providers observed
  • Key differentiation in carrier positioning in the automotive market
  • Key differentiation in positioning among Internet OTT players in the automotive market

4. Market analysis

  • eCall operating principle
  • Very wide-range service portfolio at Audi Connect service
  • Costs and revenues for manufacturers
  • AT&T Connected car declarations
  • Connected cars around the world (2018)
  • Evolution of the connected cars installed base among regions

5. Annexes

  • Current deployments, by car manufacturer
  • Key differentiation in positioning among Internet OTT players in the automotive market
  • Key differentiation in carrier positioning in the automotive market

Geographic area

  • World

Players

  • Akamai NetSession
  • Amazon
  • Android Auto
  • Apple CarPlay
  • AT&T
  • Audi
  • Audible
  • Audioteka
  • Baidu
  • Bell Mobility
  • BMW
  • Coyote
  • Cubic
  • Deezer
  • Deutsche Telekom
  • eCall
  • Facebook
  • Fiat Chrysler
  • Ford
  • Garmin
  • General Motors
  • GM
  • Google
  • Gracenote Auto
  • Harman Spark
  • Here
  • Honda
  • Hyundai
  • IBM
  • Kakao
  • Line in Japan
  • LoJack
  • Mercedes
  • Microsoft/EcoDrive
  • Movistar
  • Napster
  • Nissan
  • Orange
  • PSA (Peugeot Citroen)
  • Renault
  • Reuters
  • Samsung
  • SiriusXM
  • Spotify
  • Stitcher
  • Telefónica
  • Tencent
  • T-Mobile
  • TomTom
  • Toyota
  • TuneIn
  • Verizon
  • Vodafone
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Volvo
  • Waze
  • Wikilocation
Back to Top