株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

スポーツ・映画・TVドラマコンテンツ:資金調達・その他バリューチェーンへのOTTの影響

Sport, Films, Series - Funding in the Age of OTT: The Impact of New OTT Players on the Value Chain

発行 IDATE DigiWorld 商品コード 913559
出版日 ページ情報 英文 105 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.69円で換算しております。

ご注意: Single Departmentライセンスは、DRM (デジタル著作権管理システム) 付PDFになります。
認証されたPC上のみでの閲覧となっております。

Back to Top
スポーツ・映画・TVドラマコンテンツ:資金調達・その他バリューチェーンへのOTTの影響 Sport, Films, Series - Funding in the Age of OTT: The Impact of New OTT Players on the Value Chain
出版日: 2019年09月30日 ページ情報: 英文 105 Pages
概要

当レポートでは、スポーツ・映画・TVドラマコンテンツのバリューチェーンにおけるOTTの影響を調査し、これまでのコンテンツ制作・消費・放送/配信・資金調達の慣習、地域的な違い、OTTの参入がもたらすディスラプションの動向、ステークホルダーによる適応戦略の分析、オーディオビジュアル部門の成長シナリオ、解消すべき課題の特定などをまとめています。

調査課題

  • これまでのスポーツ・映画・TVドラマコンテンツの制作・消費・放送/配信・資金調達と地域的な違い
  • OTTの参入によるディスラプションの動向・ステークホルダーによる適応手段の検証
  • オーディオビジュアル部門の4タイプの成長シナリオ
  • 制作者および権利者が今後の資金調達およびコンテンツ配布において直面する課題の特定

調査対象企業

  • ARD
  • Alibaba
  • Amazon
  • Apple
  • ATP/WTA
  • Atres培地
  • Baidu
  • BBC
  • BeIN Sports
  • Canal+
  • Central 欧州an 培地 Enterprises
  • Channel 4
  • Comcast/NBC Universal
  • Disney
  • DR
  • ESPN
  • Euroleague Basketball
  • Eurosport
  • Facebook
  • フランス TV
  • Google / YouTube / Google Play
  • HBO
  • Hulu
  • LaLiga
  • 培地pro
  • Netflix
  • NRK
  • Perform Group/DAZN
  • PGA Tour
  • Premier League
  • RAI
  • RMC Sport
  • RTL Group
  • RUV
  • Serie A
  • Sky
  • SVT
  • Tencent
  • TF1
  • Twitter
  • UEFA
  • UFC
  • Warner
  • WOW! Unlimited 培地
  • Xilam
  • Yle
  • ZDF
目次
Product Code: M19230MRA

This study examines how the growth of OTT is impacting consumption, production and distribution of premium content, namely sport, films and TV fiction.

It explores the roles that each of these content types will play in the coming years and looks at how their funding will be affected depending on the development scenario of the audiovisual sector.

  • It first explains how this content is produced, consumed, distributed and financed while highlighting the major regional differences.
  • It then looks at how OTT is currently disrupting the sector and examines the way in which stakeholders are adapting to this disruption.
  • Finally, it uses four scenarios for how the audiovisual sector could develop to identify the challenges that producers and premium rights holders will face in the coming years as they seek financing and exposure for their content.

Geographic area

  • World

Players

  • ARD
  • Alibaba
  • Amazon
  • Apple
  • ATP/WTA
  • Atresmedia
  • Baidu
  • BBC
  • BeIN Sports
  • Canal+
  • Central European Media Enterprises
  • Channel 4
  • Comcast/NBC Universal
  • Disney
  • DR
  • ESPN
  • Euroleague Basketball
  • Eurosport
  • Facebook
  • France TV
  • Google / YouTube / Google Play
  • HBO
  • Hulu
  • LaLiga
  • Mediapro
  • Netflix
  • NRK
  • Perform Group/DAZN
  • PGA Tour
  • Premier League
  • RAI
  • RMC Sport
  • RTL Group
  • RUV
  • Serie A
  • Sky
  • SVT
  • Tencent
  • TF1
  • Twitter
  • UEFA
  • UFC
  • Warner
  • WOW! Unlimited Media
  • Xilam
  • Yle
  • ZDF
Back to Top