株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

法人向けFTTH/B市場における機会:SME (中小企業) のアクセスおよびITサービス

FTTH/B Enterprise Market - Opportunities: SME's Access and IT Services

発行 IDATE DigiWorld 商品コード 744533
出版日 ページ情報 英文 62 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.42円で換算しております。

ご注意: Single Departmentライセンスは、DRM (デジタル著作権管理システム) 付PDFになります。
認証されたPC上のみでの閲覧となっております。

Back to Top
法人向けFTTH/B市場における機会:SME (中小企業) のアクセスおよびITサービス FTTH/B Enterprise Market - Opportunities: SME's Access and IT Services
出版日: 2018年10月23日 ページ情報: 英文 62 Pages
概要

当レポートでは、法人向けFTTH/B市場について調査し、B2B市場をターゲットとしたオペレーターにとっての戦略的な問題・課題を分析しており、市場における各種機会の特定、オペレーターの価格戦略の分析、欧州の主要7ヶ国 (EU-7) における主要オペレーターの戦略の詳細、およびSME (中小企業) 向け市場・EU7ヶ国市場・EU28ヶ国市場の予測などをまとめています。

第1章 主な調査結果

第2章 調査手法

第3章 B2B市場におけるファイバーの機会

  • B2B市場におけるファイバーの機会
  • ファイバーの技術特徴
  • ICTソリューションの開発と結びついた機会
  • SME市場においては依然として成長の余地
  • ビジネス向けFTTH/Bは市場に弾みをつける
  • 価格戦略

第4章 市場推計

  • 背景:企業統計
    • EU7ヶ国
    • EU28ヶ国
  • FTTH/B展開の異なるペース
  • SME市場の予測
    • EU7ヶ国
    • EU28ヶ国

第5章 各国の詳細なベンチマーク

  • ドイツ
  • 英国
  • イタリア
  • スペイン
  • フランス
  • ポルトガル
  • スウェーデン

第6章 用語

調査対象地域

  • EU28ヶ国
  • 欧州
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ポルトガル
    • スペイン
    • スウェーデン
    • 英国

調査対象企業

  • Bouygues Telecom
  • BT
  • Deutsche Telekom
  • FastWeb
  • Orange
  • Orange SP
  • Portugal Telecom
  • SFR
  • Telecom Italia
  • Telefonica
  • Telia
  • Versatel
  • Vodafone GER
  • Vodafone IT
  • Vodafone SP
目次
Product Code: M18540MRA

Now that virtually every country is engaged in deploying fibre to the home/building networks, what opportunities are opening up for operators in the B2B market?

This report takes a look at FTTH/B strategy issues and challenges for operators targeting the B2B market .

  • It identifies the different types of opportunities in this market.
  • Analyses operators' pricing strategies .
  • Details the strategies of leading operators in seven European countries (EU-7): France, Germany, Portugal, Spain, Sweden and the UK.
  • And provides quantified market forecasts up to 2022 for the SME market (companies with 0 to 250 employees), and for the EU-7 and EU-28 markets.

Table of Contents

1. Key Findings

  • 1.1. Still growth potential for fibre access products in the SME market
  • 1.2. Opportunities tied to the development of ICT products
  • 1.3. Fibre creates opportunities beyond their core business, but also increases competition

2. Methodology

  • 2.1. General methodology of IDATE reports
  • 2.2. Methodology specific to this report

3. Opportunities for fibre in the B2B market

  • 3.1. B2B market issues and challenges
    • 3.1.1. A disparate target clientele
    • 3.1.2. A significant share of operators' revenue
    • 3.1.3. But revenue being squeezed
  • 3.2. Fibre's technical properties
    • 3.2.1. Description
    • 3.2.2. Latency
    • 3.2.3. Dedicated fibre, shared fibre
  • 3.3. Opportunities tied to the development of ICT solutions
    • 3.3.1. Operators' ICT strategies
    • 3.3.2. Fibre as accelerator of new products: cloud and cybersecurity
    • 3.3.3. Legitimate vendors and an opportunity to enhance basic plans
    • 3.3.4. ICT growth outlets created by fibre
  • 3.4. Still room for growth in the SME market
    • 3.4.1. Market opportunities
    • 3.4.2. Specific properties
  • 3.5. FTTH/B for businesses to kick start the market
  • 3.6. Pricing strategies
    • 3.6.1. Prices that target the self-employed and SoHo/ SMEs: modelled on B2C
    • 3.6.2. Prices aimed at SMEs and large corporations: dedicated fibre or leased line
    • 3.6.3. Decreasing prices to stimulate the market
    • 3.6.4. Very attractive prices for professionals
    • 3.6.5. Fibre prices to encourage users to switch
    • 3.6.6. Bundles to secure loyalty and increase ARPU

4. Market estimates

  • 4.1. Background: enterprise demographics
    • 4.1.1. EU-7
    • 4.1.2. EU-28
  • 4.2. Disparate pace of FTTH/B rollouts
  • 4.3. SME market forecasts
    • 4.3.1. EU-7
    • 4.3.2. EU-28

5. Detailed national benchmark

  • 5.1. Germany
    • 5.1.1. Background: low fibre penetration and a desire to step up rollouts
    • 5.1.2. Deutsche Telekom: focused on fibre for the businesses market
    • 5.1.3. Competition
    • 5.1.4. Market worth
  • 5.2. The UK
    • 5.2.1. Background
    • 5.2.2. BT: FTTH/B for SMEs and consumers
    • 5.2.3. Competition
    • 5.2.4. Products
    • 5.2.5. Market worth
  • 5.3. Italy
    • 5.3.1. Background
    • 5.3.2. Telecom Italia: an ICT/fibre strategy aimed at SMEs
    • 5.3.3. Competition
    • 5.3.4. Market worth
  • 5.4. Spain
    • 5.4.1. Background
    • 5.4.2. Network development: Europe's largest
    • 5.4.3. B2B products
    • 5.4.4. Strategic positioning on digital solutions: Wayra, Luca, Aura
    • 5.4.5. Competition
    • 5.4.6. Market worth
  • 5.5. France
    • 5.5.1. National market background
    • 5.5.2. Orange: a clear fibre strategy
    • 5.5.3. B2B products
    • 5.5.4. Fibre plans
    • 5.5.5. Competition
    • 5.5.6. Orange B2B market worth
    • 5.5.7. Market worth
  • 5.6. Portugal
    • 5.6.1. Background
    • 5.6.2. Network rollouts
    • 5.6.3. B2B solutions: aimed chiefly at small businesses
    • 5.6.4. Competition
    • 5.6.5. Market worth
  • 5.7. Sweden
    • 5.7.1. Technological choices
    • 5.7.2. Competition
    • 5.7.3. Product line
    • 5.7.4. Market worth

6. Glossary

Geographic area

EU28

Europe

  • France
  • Germany
  • Italy
  • Portugal
  • Spain
  • Sweden
  • United Kingdom

Players

  • Bouygues Telecom
  • BT
  • Deutsche Telekom
  • FastWeb
  • Orange
  • Orange SP
  • Portugal Telecom
  • SFR
  • Telecom Italia
  • Telefónica
  • Telia
  • Versatel
  • Vodafone GER
  • Vodafone IT
  • Vodafone SP
Back to Top